tag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post7594299508321035482..comments2023-06-06T18:13:57.732+02:00Comments on Česká škola: Josef Soukal: (Ne)maturita z matematiky, aneb Když nás to ti učitelé nenaučí…AdminAMhttp://www.blogger.com/profile/10505144085274313295noreply@blogger.comBlogger104125tag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-15215876878798848742019-11-02T18:46:52.852+01:002019-11-02T18:46:52.852+01:00se nezajímáse nezajímáKarel Lippmannhttps://www.blogger.com/profile/07402256287160158883noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-80884218080591050252019-11-02T13:51:09.146+01:002019-11-02T13:51:09.146+01:00Inspirace diskusní
Do diskuse je nezbytné vzít si...Inspirace diskusní<br /><br />Do diskuse je nezbytné vzít si tvrdou hůl.<br />Vždy se tam totiž vyskytne ozbrojený borec,<br />jehož hůl s nezajímá, kde že má svůj konec.Karel Lippmannhttps://www.blogger.com/profile/07402256287160158883noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-50867111815139022252019-11-02T11:02:41.465+01:002019-11-02T11:02:41.465+01:00Brzy získáte, poste restante, ale myslím, že i těc...Brzy získáte, poste restante, ale myslím, že i těch stávajících je dost.<br /><br />Karel Lippmannhttps://www.blogger.com/profile/07402256287160158883noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-555143814845484222019-11-02T10:25:32.710+01:002019-11-02T10:25:32.710+01:00PP pravil: "Každopádně - literatura obecně má...PP pravil: "Každopádně - literatura obecně má s životem společného pramálo."<br />Lze diskutovat o užitečnosti toho či onoho, lze si uvědomit a připustit, že nikdo neví vše a že to co nevíme, není zbytečná pitomost, protože to nevíme.<br />Nelze diskutovat s někým, kdo si neuvědomuje význam literatury. Dveře zavřené. <br /><br />Někteří přírodovědci potřebují definice, aby pochopili. Některé věci však nelze definovat, je potřeba a lze je vnímat jinak. K tomu je nutné mít otevřené čivy. <br />Tajný Učitelhttps://www.blogger.com/profile/08373906015589351249noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-54515614057410314652019-11-02T10:05:33.736+01:002019-11-02T10:05:33.736+01:00"Ve skutečnosti po mně žádáte něco, co už jse..."<i>Ve skutečnosti po mně žádáte něco, co už jsem mnohokrát předvedl zcela konkrétně a za co mě Vaši názoroví blíženci tvrdě kritizují až urážejí.</i>"<br /><br />Problém je v tom, že vy sám jste největší fachidiot, kterého znám. Bez urážky. Po stovkách a stovkách diskusí jste stále nepochopil, že aplikovat metody a praktiky studia literatury, literární vědu a historii literatury na všechny ostatní obory není dosažením univerzálního vzdělání, ale rozšířením fachidiocie. Prázdné a povrchní filosofické tlachání prostě není projevem univerzálního vzdělání. Univerzální vzdělanec se orientuje v literatuře, ale zároveň rozumí i tomu, jak funguje svět a chápe podstatu matematiky. Povyšovat filosofii vykleštěnou na její historizaci, komparaci, deskripci a triviální asociativní interpretaci, nad všechno a prohlásit to za univerzální, znamená projevovat se jako fachidiot na kvadrát, možná i na kubát, nebo pentát.Pavel Doleželhttps://www.blogger.com/profile/06619131298655488174noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-51289462419661019362019-11-02T09:41:26.594+01:002019-11-02T09:41:26.594+01:00Vaše taktika umořit oponenta se stává příliš průhl...<i>Vaše taktika umořit oponenta se stává příliš průhlednou</i><br />Proč probůh "umořit"?<br />Vzdělání a odbornost je Vaším tématem dlouhodobým. Předpokládal jsem, že je máte natolik promyšlené, že "sáhnout do regálu" a předložit snadno pochopitelný příklad je pro Vás záležitostí okamžiku.<br /><br />Pokud považujete za "taktiku" dopátrat se významu a smyslu, nebo pochopení toho, oč jde partnerovi v diskusi a vyjevit je tak i ostatním případným čtenářům, nemám k tomu moc co dodat.<br /><br />Pokud je to to pro Vás "úmorné", můžete zvolit taktiku pana Botlíka a "prostě na mne nereagovat". Ale těší mne, že to většinou neděláte.<br /><br />No a pokud by Vás vyčerpávalo psaní dlouhých odpovědí, stačilo hned na první otázku odpovědět jedním slovem:<br />EPIZEUXIS.<br />Tato kauza je natolik známá a podle mého natolik flagrantně rozlišující mezi vzděláním a odborností, že k ní není nutné cokoliv dalšího dodávat.<br />Jako příklad odpovědi na svou otázku bych ji použil já.<br />Jen jsem doufal, že od Vás získám další vhodný příklad.poste.restantehttps://www.blogger.com/profile/11929908386220569270noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-10410276806369660712019-11-02T07:54:13.546+01:002019-11-02T07:54:13.546+01:00Poste restante, myslím že Vaše taktika umořit opon...Poste restante, myslím že Vaše taktika umořit oponenta se stává příliš průhlednou. Je mi důvěrně známá. Pokud ode mne budete chtít nějaký příklad, kdy odbornost končí přesně v polovině úsečky AB a od poloviny začíná vzdělání, tak se k ničemu nedopracujeme. Ve skutečnosti po mně žádáte něco, co už jsem mnohokrát předvedl zcela konkrétně a za co mě Vaši názoroví blíženci tvrdě kritizují až urážejí. Stačí si přečíst moje články, v nichž interpretuji literaturu. A srovnat je např. s výklady na České knižnici. Na talíři Vám to však neponesu. Namáhejte se trochu sám. Pokud jde o matematiku, ten rozdíl, opět při troše námahy, najdete mj. ve Vopěnkově knize, kterou jsem na ČŠ několikrát citoval. Jistě není svou náročností pro ZŠ ani SŠ. Jde o její pojetí matematiky. A to jak pro SŠ a částečně i ZŠ. použitelné a důležité je.<br />Přesto malá ukázka na závěr. Odborným předpokladem např. je, když vím, co je to epizeuxis a umím ji v básni najít. Vzdělání začíná výkladem jejího významu v kontextu básní, kde se vyskytuje. v kontextu celkového smyslu básní a v takto získané schopnosti porozumět významu opakování nejen slov, ale i dalších jevů v přírodě a v našem životě. I odborník ale nemůže skončit u nalezení epizeuxe a analytického přístupu k ní, musí být schopen i její interpretace. Mnohokrát jsem napsal, že odborník má být vzdělaný (jinak je ohrožen "fachidiocií) a že vzdělaným nemůže být člověk, který v nějakém oboru není odborníkem. A že struktura vzdělání je u každého člověka různá a nelze je proto měřit jen podle matematiky a češtiny. Matematika k maturitě rozhodně patří, ale ne ta, která je dnes běžná a zatím nevím nic o tom, že by se k současnému pojetí její výuky hledala nějaká alternativa. Kromě Hejného metody. Tu ale z tohoto hlediska neumím posoudit. Půjdeme-li cestou větší zábavnosti všech předmětů, nikam se nedostaneme. Nejde o zábavu, ale o smysl. Ten může být i zábavný, ale také nemusí. I nezábavné věci děláme, když mají smysl. Příliš vysoké (stále větší) procento toho, co ve škole děláme, smysl nemá. Plést se zábavností bychom to však neměli. Pan ministr to dělá asi proto, že je to srozumitelné.<br />Víc Vám neřeknu, věřím, že je to naprosto srozumitelné.<br />Zasláno bez opravy případných jazykových nedostatků.Karel Lippmannhttps://www.blogger.com/profile/07402256287160158883noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-26314218362672728902019-11-01T20:58:41.024+01:002019-11-01T20:58:41.024+01:00No tak zkuste uvést na příkladu konkrétních situac...No tak zkuste uvést na příkladu konkrétních situací u konkrétního tématu, co je aspektem odbornosti a co vzdělání.poste.restantehttps://www.blogger.com/profile/11929908386220569270noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-5948577717406907022019-11-01T20:07:49.415+01:002019-11-01T20:07:49.415+01:00Nemohl, protože takový příklad není. Odbornost a v...Nemohl, protože takový příklad není. Odbornost a vzdělání jsou vždy dva aspekty téhož tématu. Jejich význam ve vzájemném vztahu pak vždy závisí na konkrétní situaci, v níž se téma ocitne.Karel Lippmannhttps://www.blogger.com/profile/07402256287160158883noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-32214396210228024802019-11-01T19:00:04.201+01:002019-11-01T19:00:04.201+01:00A mohl byste tedy uvést nějaký konkrétní příklad t...A mohl byste tedy uvést nějaký konkrétní příklad tématu, či oblasti výuky, který patří pouze do oblasti vzdělávání, nebo pouze do oblasti odbornosti?poste.restantehttps://www.blogger.com/profile/11929908386220569270noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-43851375579293660822019-11-01T18:37:53.660+01:002019-11-01T18:37:53.660+01:00Kvadratická rovnice, vysoká pec, řez listem i Čapk...Kvadratická rovnice, vysoká pec, řez listem i Čapkovo dílo mohou patřit jak do odbornosti, tak do vzdělání. Do vzdělání tehdy, když bude žákům vysvětleno, kde ony "principy fungování" mají obecnou platnost, tedy vypovídají něco důležitého i o světě mimo svůj vymezený obor. Záleží tedy na pojetí jejich výkladu žákům. Pokud jde o literaturu, tedy obor vágní, jsou si ovšem odbornost a vzdělání mnohem blíže, spojuje je úzce nutnost interpretace, přičemž jejím vyústěním není nikdy holý fakt, ale názor postihující a formulující smysl díla.Karel Lippmannhttps://www.blogger.com/profile/07402256287160158883noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-55520109438621809892019-11-01T18:21:33.871+01:002019-11-01T18:21:33.871+01:00A je tedy "skutečné vzdělání" také o tom...A je tedy "skutečné vzdělání" také o tom, zda někdo, třeba pan Lippmann, chtěl <i>"řešit kvadratickou rovnici, prolézat vysokou pec či řezat list"</i>?<br /><br />Nebo už princip fungování vysoké pece, stavba listu, či kvadratická rovnice a její aplikace patří do oblasti "odbornosti"?<br /><br />Nějak Vám pánové uniká, že jsem pouze reagoval na "povzdech" pana Lippmanna.<br />:-)<br /><br />A jen pro úplnost. Dílo právě Karla Čapka a právě třeba Válku s mloky považuji za jeden ze stěžejních prvků literatury a její výuky.<br />A speciálně já sám osobně jsem v letech po maturitě nad ním přemýšlel mnohokrát a natolik, že jsem si některé pasáže znovu pročítal. Občas ho dokonce používám při své vlastní výuce a třeba při debatách s žáky o smyslu výuky literatury.<br />Nezvolil jsem ho tedy vůbec náhodně. :-)poste.restantehttps://www.blogger.com/profile/11929908386220569270noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-91453107788220964052019-11-01T16:47:03.242+01:002019-11-01T16:47:03.242+01:00"Od maturity po mně nikdo nechtěl rozebrat dí..."Od maturity po mně nikdo nechtěl rozebrat dílo Karla Čapka."<br />To je v pořádku, že to po Vás nikdo nechtěl.<br /><br />Klíčové je, zda jste vy sám od sebe někdy chtěl přemýšlet o díle Karla Čapka a rozebrat si ho. Pro sebe. O tom podle mě je skutečné vzdělání.<br /><br />L.snirchhttps://www.blogger.com/profile/16462609433569600088noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-56769360213116100272019-11-01T16:45:16.167+01:002019-11-01T16:45:16.167+01:00Tento komentář byl odstraněn autorem.L.snirchhttps://www.blogger.com/profile/16462609433569600088noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-66785936088747494612019-11-01T12:45:24.425+01:002019-11-01T12:45:24.425+01:00Tak pravilo ego autora.Tak pravilo ego autora.Karel Lippmannhttps://www.blogger.com/profile/07402256287160158883noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-45725818999022764412019-11-01T12:12:41.418+01:002019-11-01T12:12:41.418+01:00Zkusil jsem, pane Lippmanne, přečíst váš příspěvek...Zkusil jsem, pane Lippmanne, přečíst váš příspěvek několikrát. Dokonce jsem se pokusil, v rámci mentálního experimentu, přemýšlet o odpovědi na něj, jelikož končí otazníkem.<br />Každopádně - literatura obecně má s životem společného pramálo. Vždy je uzavřena v kulisách a hranicích, které tvoří ego autora. Také jinak - na prstech lze spočítat autory, kteří psali o opravdovém životě, a stali se obecně známými. A velký počet z nich bývá v té či oné zemi zakazován, nedoporučován nebo nevydáván. Dokonce máme v dnešní době postavu, o které bych si dovolil tvrdit, že pokud lidem svitne, bude pro nás druhým Husem.<br />Co se týče rozebírání díla - nejsem si jist, co všechno do toho patří. Jestliže pro mě, jako pro laika, nemá mít smysl bavit o literárním díle, kromě případů, kdy se potřebuji něco dozvědět o životě, pak své okolí ochudím o svůj zažitek z přečtení díla, případně to shrnu do "doporučuji" nebo "ne". Je to tak? Protože jinak dělám něco, co nemá smysl.<br />Já si myslím, že rozebírání literárního díla je nesmysl, protože vede přesně k tomu, co jsem psal již v jiném příspěvku - ke smrti literatury. Tedy alespoň emotivní smrti. A to hlavně nejen u laika!<br />Když rozpitváte žábu, zabijete ji. Ale můžete se dozvědět něco o přírodě, třeba najít lék. Když rozpitváte literární dílo, co najdete? A, co když něco najdete?<br /><br />Já onehdá pitval Válku s mloky, a ty věci, na které jsem přišel, a co musel už tehdy Čapek tušit... <br />PPhttps://www.blogger.com/profile/08915873851510123661noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-58037159146472844982019-11-01T11:48:20.377+01:002019-11-01T11:48:20.377+01:00Přesně tak, poste restante, kdybych nebyl učitel č...Přesně tak, poste restante, kdybych nebyl učitel češtiny, také by to po mně nikdo nechtěl a ani já bych to po nikom nechtěl. Proto rozlišuji vzdělání a odbornost. Rozebírat jakékoli literární dílo má pro laika smysl pouze tehdy, když se jeho prostřednictvím dozvídá něco o životě, který už ovšem "rozebírat" chtě nechtě musíme a bohužel to často děláme velice nevzdělaně, zato ale stále odborněji. A literatura nám může dost pomoci, má pro to totiž dobré předpoklady - jejím tématem je totiž život ve všech jeho "zákoutích". Pokud ji při výuce života nezbavíme, což se např. dosavadní maturitě skvěle daří. Rozebírat Čapka pro Čapka má stejný "smysl" jako "rozebírat" vysokou pec pro vysokou pec... Co se ale ve skutečnosti tradičně ve školách v dobré víře děje a mnozí to zde vehementně hájí?Karel Lippmannhttps://www.blogger.com/profile/07402256287160158883noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-16899389112801692802019-11-01T09:15:21.369+01:002019-11-01T09:15:21.369+01:00Trochu mě jen mrzí, že jsem potom už nikdy v život...<i>Trochu mě jen mrzí, že jsem potom už nikdy v životě nemusel řešit kvadratickou rovnici, neprolézal vysokou pec a neřezal list.</i><br /><br />Vážně?<br /><br />Víte, že mám podobnou zkušenost?<br />Od maturity po mně nikdo nechtěl rozebrat dílo Karla Čapka.<br />Ale nemrzí mě to.poste.restantehttps://www.blogger.com/profile/11929908386220569270noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-49486107863430574692019-11-01T08:54:41.557+01:002019-11-01T08:54:41.557+01:00Pane Doležele, trochu Vás nechtěně zklamu, ta kule...Pane Doležele, trochu Vás nechtěně zklamu, ta kule byla z domácáho úkolu, který jsem nedonesl. Přirozeně jsem to vnímal jako nespravedlnost, tak jsem se té rovnici i po letech trochu pomstil. Ale naopak Vás zase potěším, že jsem dostal plnohodnotnou kuli z vysoké pece (chemie) a řezu listem (botanika). Trochu mě jen mrzí, že jsem potom už nikdy v životě nemusel řešit kvadratickou rovnici, neprolézal vysokou pec a neřezal list. Ale přece jen něco. Sice bez přičinění školy, ale přesto lépe chápu, co to znamená, když se řekne, že někdo "blbne na kvadrát".Karel Lippmannhttps://www.blogger.com/profile/07402256287160158883noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-20400576844414353812019-10-31T22:45:35.906+01:002019-10-31T22:45:35.906+01:00Pane Šnirchu.
Nejde o žádnou disjunktnost světů, a...Pane Šnirchu.<br />Nejde o žádnou disjunktnost světů, ale o prostý fakt, který už tady popsal kolega Doležel v příspěvku z 22:14<br /><br />Tajný tvrdí, že:<br /><i>Pokud vám jde o strašáka, učitelé matematiky ho mají k ruce. Mohou žákovi dát pětku, nepustit jej bez důkladného přezkoušení do dalšího ročníku, nebo k maturitě. Toto mohou udělat během čtyřletého studia 7 krát.</i><br /><br />No já, protože jsme diskusi na toto téma vedli snad dvacetkrát, jsem jemu osobně stručně tyto debaty připomněl tím, že jeho úvahy jsou mimo realitu.<br /><br />Za což jste mne Vy vzápětí napadl slovy:<br /><i>Jo, tak vy nesmíte dát pětku na vysvědčení, bo máte strach z výpovědi?<br />Tím se hodně z vašich "myšlenek" vysvětluje. Konečně Vás chápu.</i><br /><br />Nebýt toho, mohli jsme se oba věnovat něčemu užitečnějšímu, nežli vykreslování svých osobních map reálného světa a dohadováním se o tom, která mapa popisuje reálný svět věrněji.<br /><br /><i>Maturita se opsat. Taky se opisuje.<br /><b>Stačí 9 křížků a máte maturitu.</b></i><br />Tu těžkou a náročnou maturitu, kterou <i>"nezvládnou vysokoškolsky vzdělaní učitelé (třeba češtináři)" </i>?<br />Nezvládnou ani těch 9 úloh a třeba jednu nebo dvě navíc, pro jistotu?<br />Jsem zmaten. O čem že tady byla debata?poste.restantehttps://www.blogger.com/profile/11929908386220569270noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-21077284801593192222019-10-31T22:38:09.262+01:002019-10-31T22:38:09.262+01:00Jak moc se podvádí u školních maturit nevíme. Jak ...Jak moc se podvádí u školních maturit nevíme. Jak moc se podvádí v těch centrálních nevíme. Názory jsou různé, báje a pověsti se šíří světem. Já se řídím čísly. U školních maturit neprojde řádově pár procent populace, která si ji zvolí, v těch centrálních řádově pětina. Takže pokud vycházím z předpokladu, že studenti podvádějí, aby maturitu získali, nikoliv aby ji nezískali, tak mi z toho jasně vychází, že se řádově více podvádí u těch maturit školních. Možná jinými způsoby, ne tak viditelnými, ale podvádí. Nevěřím totiž tomu, že se z roku na rok tak změnila výuka, aby mohl někdo se zdravým rozumem argumentovat tím, že když se maturuje na škole, tak se to ti studenti naučí, zatímco když se maturuje centrálně, tak ne. Navíc jsem už zaznamenal články od VŠ profesorů, kteří tvrdí, že už pozorují po zavedení centrálních maturit pozvolné snižování propadu znalostí studentů v prvních ročnících.Pavel Doleželhttps://www.blogger.com/profile/06619131298655488174noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-25025706038637752862019-10-31T22:26:46.842+01:002019-10-31T22:26:46.842+01:00Maturita se opsat. Taky se opisuje.
Stačí 9 křížků...Maturita se opsat. Taky se opisuje.<br />Stačí 9 křížků a máte maturitu. <br />Jednodušší návod než jednotná forma záznamového archu s křížky neexistuje, když chcete podvádět.<br />Každý nechce. <br />Akorát to sranda stojí 150 milionů ročně. To je celá podstata, o kterou jde. <br />To víte i Vy a popřít to nemáte jak. <br />A byrokracie jak na kostele.L.snirchhttps://www.blogger.com/profile/16462609433569600088noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-59745283212749825562019-10-31T22:22:27.591+01:002019-10-31T22:22:27.591+01:00A tím si myslím jsme oba pochopili, že naše světy ...A tím si myslím jsme oba pochopili, že naše světy hodnot a světy příběhů se natolik liší, že diskuse je marná, přiblížení v podstatě nemožné. Disjunktní světy. Neříkám, že můj je svět je lepší. Prostě jsou jen jiné.<br />Vy máte zvýšený soucit s učiteli (aby je kvůli jedné pětce nepropustili, když ředitel "naznačí"), já mám empatii spíše pro studenty, aby se nemuseli učit zbytečnosti z minulého století (stejně jako já, kdy byla maturita byla plná lží a cenzury - myslím češtinu a ruštinu, ne matiku) a spíše dostali šanci se učit metodami 21. století, kde se nezakazuje výpočetní technika v matematice. Kde se spíše testuje přemýšlení a ne tupé dosazování do vzorců na rychlost a stavba 500 000 m vysokých sloupů v Kocourkově. Že na to nacvičíte devatáka, je možné, ale je to pro něj smutný život.<br /><br />L.snirchhttps://www.blogger.com/profile/16462609433569600088noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-54303895385867210732019-10-31T22:14:37.424+01:002019-10-31T22:14:37.424+01:00"Učitelé jsou bud sebevědomou profesi, nebo n..."<i>Učitelé jsou bud sebevědomou profesi, nebo nejsou. <br />Když jsou, Vaše argumenty nelze vzít jako relevantní.<br />Když nejsou, OK. <br />Žijte si Vaši realitu, já tu svou. Tu Vaši vám fakt nezávidím.</i>"<br /><br />Opravte mne, pokud se mýlím, ale celá tato výměna názorů vznikla z toho, že matematika zůstane na SŠ i když nebude povinná maturita z ní a že kvalitu zaručí to, že učitel může dát pětku a nepotřebuje k tomu centrální didaktický test. Ok. Ale když tomu tak je, jak je možné, že v situaci, kdy každý učitel všude může toho studenta nechat propadnout, 20% z nich tím testem neprojde? Navíc testem, který podle vás ani není bůhvíjak zaměřený na myšlení? To si můžete vyprávět o sebevědomých učitelích jak chcete, ale vaše teorie v praxi evidentně nefungují. A podle mě to ani nijak zvlášť nesouvisí se sebevědomím. Někdo je mírný a je mu těch žáků líto, někdo si nechce přidělávat starosti, někdo má strach, někdo si nechce připustit, že nic nenaučil, nebo vinu za neúspěch připisuje sobě a nechce ty žáky trestat za svoji nedokonalost, no a někdo si prostě jen nechce vypustit vlastní rybník. No a někdo se možná do uplatit, někdo ulichotit, někdo přemluvit, někdo zastrašit. A někdo je mírný a vůbec mu nepřijde, že ti žáci nic neumějí. Těch důvodů jsou mraky. Co je ale jasné je, že to prostě jako filtr nefunguje.Pavel Doleželhttps://www.blogger.com/profile/06619131298655488174noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-76799694691793590102019-10-31T22:04:16.449+01:002019-10-31T22:04:16.449+01:00To byste ty učitele dost urazil, že.
Já? Nespletl ...<i>To byste ty učitele dost urazil, že.</i><br />Já? Nespletl jste se trochu?<br />Já snad psal o tom, co učitelé nezvládnou?<br /><br />A jen pro jistotu.<br />"Zvládnout zkoušku" za mých mladých let znamenalo nepropadnout. <br />Splnit alespoň na minimální potřebný počet bodů. Znamená to dnes něco jiného?<br /><br />Když maturitní test udělá alespoň na minimální počet bodů deváťák, tak podle Vás, nesmíme říci, že "tento test zvládnul i deváťák"? <br />Podle Vás je to manipulace? Existenční kvantifikátory přestaly platit? <br />A pro jistotu raději zdůrazním, že nikoliv každý deváťák. <br />A samozřejmě nikoliv pouze jeden, ale řekněme procento natolik významné, než aby ho šlo vysvětlovat čistě jako náhodný jev. Co je na tom manipulativního, nevěcného a urážlivého? <br />Této Vaší logice prostě nerozumím.<br /><br />Opravdu neřeším, jakou známku bych dnes dostal. Domnívám se, že moje maturita byla mnohem náročnější, ale to je logické. Byl jsem gymplák v době, kdy se na vysoké školy dostávaly tak 3/5 gymnazistů a pokud měl někdo například trojku z matematiky, nedostal doporučení třeba ani na medicínu.<br /><br /><i>A vy mě chcete ohromit učitelem, co dostal výpověď?</i><br />Nechápu, proč bych Vás měl chtít něčím ohromovat. <br />Prostě popisuji příběhy lidí, kolegů. Pro některé z nich přijít o práci nebyla holt taková "brnkačka", jako je to asi pro Vás. Soudě podle Vašich komentářů. <br />Jsou snad kvůli tomu horší, že si to více berou?<br />Popisuji realitu, kterou Vy zpochybňujete a mne za její popis napadáte.<br />A pokouším se Vám vysvětlit, že v tom, zda některý z nich dá, nebo nedá pětku, "třeba 7 krát", jak píše Tajný, mohou hrát roli i další motivy a úvahy, nežli jen spravedlnost a objektivita. <br />Třeba už jen fakt, že někdo nechce dopřát požitek vyhazovu z práce svému kolegovi a příteli. Protože jedna třída = 2 úvazky.<br />Ale asi je to zbytečné.<br />Vy holt máte tu "svou realitu".<br /><br /><i>Žijte si Vaši realitu, já tu svou. Tu Vaši vám fakt nezávidím.</i><br />Už zase jste osobní a já nechápu proč.<br />To Vám opravdu za celou dobu nedošlo, že o mne tady nejde ani v nejmenším?<br /><br />Já jsem ajťák se zkušenostmi s řízením projektů, reinženýringu a logistiky.<br />Dělal jsem obchodního manažera i "obyčejného" správce sítě. Když dostanu padáka, zanadávám si, budu muset dojíždět, ale nejpozději do půl roku práci najdu. <br />Pravda, léta přibývají a za pár roků už tak silný v kramflecích asi nebudu.<br /><br />Ale naprosto chápu češtinářku s dvěma malými dětmi, která nikdy nepracovala jinde než ve škole, že má strach, když jí ředitel "naznačí".<br />Vůbec se nedivím ani chlápkovi s šedesátkou na krku, který by nejraději nechal flákače propadnout, že když slyší to, o čem tady píšu, že si položí naprosto věcnou otázku: "Stojí mi za to ten jeden blbec, kterému dám pětku a pak se s ním budu stejně otravovat při reparátu?"<br /><br />Vy si klidně mějte své silácké řeči a sebevědomí.<br />Já si ponechám své sebevědomí, ale silácké řeči si vůči kolegům odpustím, protože je chápu.<br /><br /><b>Ale buďte tak laskav a přestaňte mi vykládat o tom, se ve školství děje a co se neděje, (nebo co by se podle Vás mělo dít) - o tom, co je a co není realita.</b><br /><br />(Mimochodem, teď už jsem byl i já osobní.)poste.restantehttps://www.blogger.com/profile/11929908386220569270noreply@blogger.com