tag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post7528952631661759828..comments2023-06-06T18:13:57.732+02:00Comments on Česká škola: Spolek Pedagogická komora: Zrušte jednotné přijímací zkoušky, zachovejte maturity!AdminAMhttp://www.blogger.com/profile/10505144085274313295noreply@blogger.comBlogger95125tag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-43618460460319273972020-03-29T14:21:37.764+02:002020-03-29T14:21:37.764+02:00Alespoň o třech, pane Lukáši. Proto mi přijde rozu...Alespoň o třech, pane Lukáši. Proto mi přijde rozumnější nelosovat knihy, ale žánrové či tematické otázky, které by konkrétní student naplnil konkrétními díly. <br /><br />Odpadly by debaty o škrtání knih. Protože já škrtání knih ze seznamů považuji za skutečné zlo.Valíkováhttps://www.blogger.com/profile/17785282066053266615noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-17247102726294700422020-03-29T12:08:42.459+02:002020-03-29T12:08:42.459+02:00Jakub Žytek: myslím, že studenti se prostě mění: l...Jakub Žytek: <i>myslím, že studenti se prostě mění: literatura je dnes jen jednou z mnoha sfér, v níž se někteří realizují a v níž nacházejí odpovědi na svoje otázky. (…) PS: Malého prince se mi ze školního seznamu nepodařilo odstranit, byl jsem v komisi vždy přehlasován. Ale zase jsem si prosadil Beówulfa nebo McCarthyho Cestu :-)</i><br /><br />Napadá mě takováhle věc: Nemohlo by být pro některé školy zajímavější a přínosnější, kdyby maturanti nemluvili pouze o jedné přečtené knize, ale o dvou? Mohly by se tak sejít dvojice knih, z jejichž srovnávání by někdy mohly vyplynout třeba i docela neočekávané a skvělé závěry. Třeba by se sešel „Malý princ“ a „Cesta“ a maturitní rozhovor by se mohl týkat – klidně i do velké míry – srovnávání jejich hodnoty. Nebylo by dobré, kdyby si to mohla nějaká škola takto nastavit? Existuje nějaký důvod, proč by škola neměla mít možnost rozhodnout se, že si studenti budou losovat dvě přečtené knihy a budou o nich se svými učiteli mluvit způsobem, který nebude předem strukturován závaznou „Strukturou ústní zkoušky“ (např. vypravěč / lyrický subjekt – postava – vyprávěcí způsoby – typy promluv – veršová výstavba)? Nebo nebylo by pro některé školy výhodnější, kdyby – jak píše pí Valíková – byly otázky „široké, aby studenti mohli mluvit o všem, co přečetli“, třeba i o tom, co zkoušející učitel nezná? Nebo pro jiné školy ještě nějak jinak?<br /><br />Když už má být maturita z češtiny povinná, existuje nějaký rozumný důvod, proč by ústní zkouška z češtiny měla probíhat jednotným způsobem? Existuje nějaký důvod, proč by měli všichni maturanti mluvit o literatuře stejně?<br />Jiří Lukášhttps://www.blogger.com/profile/01147456606716847650noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-87492433031530705302020-03-29T10:48:33.220+02:002020-03-29T10:48:33.220+02:00Knihy neměly... :) Knihy bychom neměli... mobil. Knihy neměly... :) Knihy bychom neměli... mobil. Veronika Valíkováhttps://www.blogger.com/profile/00862048715590305465noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-9002437195999302672020-03-28T21:42:34.456+01:002020-03-28T21:42:34.456+01:00Žádné knihy by se neměli vnucovat, pane PR.
Mnoho...Žádné knihy by se neměli vnucovat, pane PR.<br /><br />Mnoho knih by si studenti mohli přečíst - 1, 2, 3. Pěkný večer.Veronika Valíkováhttps://www.blogger.com/profile/00862048715590305465noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-54932753027236167222020-03-28T20:17:49.806+01:002020-03-28T20:17:49.806+01:00Díky za postřeh, pane Soukale.
Ano, asi to tak něj...Díky za postřeh, pane Soukale.<br />Ano, asi to tak nějak bude. <br />A ani já bych rozhodně netrval na nějakém absolutním povinném zařazování do školních seznamů četby. Ale když ji chtěl pan Žytek vyhazovat, chtěl jsem přinejmenším vědět proč. Co je na ní tak závadného, že by se s ní žáci seznamovat neměli. Podobně jako kolega Portwyn.<br />Naprosto stejně bych reagoval, kdyby třeba někdo chtěl vyřazovat Čapka.poste.restantehttps://www.blogger.com/profile/11929908386220569270noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-75241935335299723282020-03-28T20:07:16.545+01:002020-03-28T20:07:16.545+01:00K Malému princi:
Podle mých zkušeností (počínaje p...K Malému princi:<br />Podle mých zkušeností (počínaje prvním přečtením před půlstoletím) se čtenáři knihy dělí ponejvíce na dvě skupiny: Jedna si knihu zamiluje a čte si v ní i v dospělosti, druhá ji vůbec nepřijme. Součástí středoškolské výuky být může - jako působivá, křehká moralita, jako námět k přemýšlení o jistém typu chování (květina) i podobě milostného vztahu (autor do ní vložil vlastní prožitek). Ale také nemusí. Podle mne (samozřejmě svůj názor nijak neabsolutizuji) je vhodné zabývat se jí s těmi žáky, které oslovuje (např. v semináři nebo individuálně v souvislosti s jejich četbou /ta nemusí být maturitní/).Josef Soukalhttps://www.blogger.com/profile/06884548790496769687noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-23704562319583563392020-03-28T19:19:53.430+01:002020-03-28T19:19:53.430+01:00Když se mi líbí Shakespeare, Dostojevskij a mnoho ...<i>Když se mi líbí Shakespeare, Dostojevskij a mnoho nositelů Nobelovy ceny, znamená to, že to studenti nemají číst, protože se mi to líbí? </i><br /><br />Říkám snad něco takového?<br />Opakuji:<br />Klíč je skryt ve slovním spojení by si MĚLI přečíst.<br />"Měli", nikoliv "mohli" - tedy jde o úkol.<br />Jsou knihy a spisovatelé, o kterých my laici tušíme a vy odborníci byste nejspíš měli být schopni konkrétně říci, proč by si je měl skoro každý dospívající přečíst.<br /><br />A pak jsou knihy, které se líbí učiteli, byť za sebou nemají "prověrku časem".<br />Můj názor je, že takové knihy by měl učitel žákům doporučit, ale nikoliv vnutit, či nepřímo přikázat.<br /><br /><i>Tak hlavně když jim to vysvětlí poste restante.</i><br />Chraň bůh. Takové ambice jako laik nemám.<br />Stačí mi když vím, že to Vy víte lépe než ostatní Vaši kolegové, češtináři.<br /><br />A že kdo včas neuskočí, toho vezmete buldozerem. :-)<br />To berte jako vtip, prosím.<br /><br /><br /><i>Pane PR, to, že Vy a starší generace obecně ujíždíte na Malém princi ještě neznamená, že to tu knihu kvalifikuje do maturitní četby forever,</i><br />Jste mladá. Třeba ji jednou oceníte. <br />Džez také neposlouchá každý. :-)<br /><br /><i>Já mám třeba Grimmovy pohádky mnohem raději než Malého prince. Jestli ono to nebude tím, že je dobře znám.</i><br />O tom nepochybuji.<br />Já je četl jen třikrát.<br />V dětství, svým dětem a pak teď před pár lety, když se jimi začali inspirovat filmaři, abych si osvěžil, jak to bylo původně.poste.restantehttps://www.blogger.com/profile/11929908386220569270noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-63617422834475571512020-03-28T17:52:36.023+01:002020-03-28T17:52:36.023+01:00Pane PR, to, že Vy a starší generace obecně ujíždí...Pane PR, to, že Vy a starší generace obecně ujíždíte na Malém princi ještě neznamená, že to tu knihu kvalifikuje do maturitní četby forever, ale já jsem jasně napsala, že bych (snad krom toho Main Kampfu) z maturitní četby nevyhazovala žádné knihy, nechala ji širokou a postavila jinak systém a otázky.<br /><br />Když se mi líbí Shakespeare, Dostojevskij a mnoho nositelů Nobelovy ceny, znamená to, že to studenti nemají číst, protože se mi to líbí? Nebo podle jakého klíče mají učitelé vybírat? Nemáme profesory světové literatury, češtinářům asi sedmdesát let na fakultách nikdo neříká, co je dobrá literatura.<br /><br />Tak hlavně když jim to vysvětlí poste restante.<br /><br />Já mám třeba Grimmovy pohádky mnohem raději než Malého prince. Jestli ono to nebude tím, že je dobře znám. Pěkný večer.Valíkováhttps://www.blogger.com/profile/17785282066053266615noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-73641749771658338172020-03-28T12:21:29.365+01:002020-03-28T12:21:29.365+01:00VV 27.3 20:53
Jinak se omlouvám, PR, na Vaše obšír...<i>VV 27.3 20:53<br />Jinak se omlouvám, PR, na Vaše obšírnosti opět nemám čas. <b>Prosím, stručně. Pokud to neumíte, nemohu s Vámi diskutovat. </b>Nejste jediný.</i><br />Jak vidíte, neumím. :-)<br />Chápu, že nejsem jediný. :-))<br /><br /><b>Ale nikdo Vás přece nenutí mne číst, ani na mé příspěvky reagovat.</b><br />Anebo si je přečtěte tehdy, až budete mít čas. (Třeba dnes ráno, nebo až za dva dny.) :-)<br /><br />Není ale na Vás, abyste určovala, jak mám odpovídat. Nejsem Vaším septimánem. :-)<br /><br /><br /><i>PP: <br />Zajímalo by mne, zda vyznáváte přístup<br />1) ve škole by si měli přečíst to, co by si sami od sebe nepřečetli, aby měli přehled<br />2) měli by si přečíst to, co se jim bude líbit<br />3) ve škole by si měli přečíst to, co se líbí mně<br /><br />VV:<br />Pane Portwyne, 1, 2, 3. Všechny odpovědi jsou správné. Stačí?</i><br /><br />Nestačí. <br />Jsem přesvědčen, že odpověď "ano" na otázku 3. je špatně.<br />Klíč je skryt ve slovním spojení <i>by si MĚLI přečíst</i>.<br />"Měli", nikoliv "mohli" - tedy jde o úkol.<br />PP píše sice v podmiňovacím způsobu, ale v kontextu debaty o "povinné literatuře" a o tom, že škola (učitel) je tím, kdo určuje, co by si žáci měli přečíst. Učitel tedy de facto dává zadání typu "z této oblasti si vyberte z ..."! <br /><br />Jenže učitel by neměl žákům "vnucovat" svoje oblíbená díla ve stejné míře důležitosti jako to, "co by si jinak sami nepřečetli". <br />Dovedeno do absurdna:<br />Měli by si žáci přečíst Mein Kampf, nebo 50 odstínů, protože učiteli se líbí?<br />To, co se učiteli líbí by měl žákům pouze nabídnout, ale nestavět na roveň "kánonu".<br /><br /><br /><i>A neříkejte mi,. že mohu... nastoupila jsem v březnu na nové gymnázium a slyším: "My už jsme si svých dvacet knih vybrali." V septimě. </i><br />Nechápu. Co je na tom špatně?<br /><b>Není snad fakt, že v septimě, tedy rok před maturitou, mají žáci vybráno a nejspíš už i částečně přečteno, spíše důkazem zodpovědného přístupu?</b><br /><br />Není problém spíše v tom, že Vy byste chtěla aby si vybírali podle Vás?<br /><br />Což naznačují další věty:<br /><i><b> Klepnout mě může. Vezmu to buldozerem a budu sebestředná,</b> paní Adamová.</i><br /><br /><br />P.S.: <br />JŽ, 28.3 9:06<br /><i>...Ale právě z toho důvodů, že se knížka žákům líbí, stejně jako poste.restante :-), na těch seznamech nakonec je, že.</i><br />Nemyslím, že je tam kvůli (povrchní) líbivosti.<br />Malého prince jsem četl na základce. Pak na gymnáziu. Na vysoké (technické!) jsme si četli v bandě na kolejích. Takové "večerníčky" před spaním, kdy někdo četl dalším 4-6 lidem. A kamarádka předčítala Malého prince.<br />Malého prince (a taky třeba Feynmana) jsem předčítal dětem před spaním, když byly malé.<br />A četl jsem si ho znovu před pár lety na prahu padesátky...<br /><br />A jak říkám, pokaždé jsem v něm našel něco, co jsem předtím neviděl, nebo nechápal.<br />Což se mi tedy třeba u bří Grimmů nestalo. :-)poste.restantehttps://www.blogger.com/profile/11929908386220569270noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-24553764319352672312020-03-28T11:17:35.760+01:002020-03-28T11:17:35.760+01:00PS: Martin se nezdá, ale :
https://valikova.blog....PS: Martin se nezdá, ale :<br /><br />https://valikova.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=713781Veronika Valíkováhttps://www.blogger.com/profile/00862048715590305465noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-82072517462658590102020-03-28T11:16:35.271+01:002020-03-28T11:16:35.271+01:00Jistě. Proto zmiňuji toho Dostojevského, který se ...Jistě. Proto zmiňuji toho Dostojevského, který se škrtá také.<br /><br />20 knih není řešení. Děti se učí náhodně kontexty k autorům, starší literaturu si vůbec nevybírají (to jim nevyčítám - vyčítám systému, že ji neznají).<br /><br />Věřte mi, češtináři jsou schopni vymyslet lepší systémy. Pěkný den.Veronika Valíkováhttps://www.blogger.com/profile/00862048715590305465noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-88990893617680410782020-03-28T11:04:03.807+01:002020-03-28T11:04:03.807+01:00No, ono v maturitě ale to nejnovější z fyziky opra...No, ono v maturitě ale to nejnovější z fyziky opravdu není :o)<br />Důvodem je, že k zvládnutí kvantové F potřebujete matematiku, které maturant prostě není schopen. Říkat bez pochopení názvy jevů by nemělo smysl.<br />Totéž platí o matematice.<br /><br />Pochvala jde za češtinářkami :o) ale podle mne je Pán prstenů leckde samozřejmost. Sapkowski už bohužel ne, přitom má dost co říci. Martin... no, ta nejznámější ;o) kniha se mi nelíbila, pro mne přemíra sexu a násilí, ale to je subjektivní. Lukjaněnko je dobrý, ale pochybuju, že by to dnes politicky prošlo. Špatná národnost.Petr Portwynhttps://www.blogger.com/profile/03876709580258826089noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-71650251421798667822020-03-28T10:46:45.693+01:002020-03-28T10:46:45.693+01:00To je pěkné, že i fyzikáři chápou češtináře. :)
O...To je pěkné, že i fyzikáři chápou češtináře. :)<br /><br />On totiž žádný oficiální kánon literatury existovat nemůže. Zvláště ve 20. století je to mazec. Mnoho autorů populace nezná, protože se o nich za bolševika neučili.<br /><br />A protože češtináři na fakultách se stále neučí světovou literaturu, ani ty nositele Nobelovy ceny, točíme jak na kolovrátku ty stejné autory pořád. Jako by vám cpali třicet let starou fyziku, nové objevy byste do maturity nedostal. <br /><br />To je pěkné, že máte Tolkiena v četbě. To váš ctí. :) PP je jeden z největších románů 20. století. Veronika Valíkováhttps://www.blogger.com/profile/00862048715590305465noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-45253780104036239132020-03-28T10:40:08.263+01:002020-03-28T10:40:08.263+01:00Paní Valíková,
proč by nemělo stačit?
Jak jste psa...Paní Valíková,<br />proč by nemělo stačit?<br />Jak jste psala o těch detektivech, já podobné ambice nemám, ale i tak leccos chápu :o)<br />Děkuji.Petr Portwynhttps://www.blogger.com/profile/03876709580258826089noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-83573064228011353162020-03-28T10:38:50.097+01:002020-03-28T10:38:50.097+01:00PS: Ale jistě uznáte, že Nobelovu cenu nedostane K...PS: Ale jistě uznáte, že Nobelovu cenu nedostane KAŽDÝ OBEJDA. :)Veronika Valíkováhttps://www.blogger.com/profile/00862048715590305465noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-15995690306660474222020-03-28T10:36:59.513+01:002020-03-28T10:36:59.513+01:00Pane Portwyne, 1, 2, 3. Všechny odpovědi jsou sprá...Pane Portwyne, 1, 2, 3. Všechny odpovědi jsou správné. Stačí?<br /><br /><br /><br />Veronika Valíkováhttps://www.blogger.com/profile/00862048715590305465noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-78898170230469463362020-03-28T10:34:59.396+01:002020-03-28T10:34:59.396+01:00MP není úplně dětská kniha. Jako dítě jsem ji nesn...MP není úplně dětská kniha. Jako dítě jsem ji nesnášela. Je to typická "filosofická fantasy". Není to pohádka.<br /><br />Dávat u tohoto typu maturity jakékoli kratší útvary či lyriku je hazard. <br /><br />Pohádky bratří Grimmů patří literatury velmi výrazně - mám je zapojené do tématu Sourozenecké vztahy i Rodiče a děti i jinde :) A jistě se dají zmínit i u Steinbecka(Na východ o ráje - tematický kontext , pokud vám ho u maturity budou tolerovat) nebo třeba u Pygmaliona :)Veronika Valíkováhttps://www.blogger.com/profile/00862048715590305465noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-48547226995780923852020-03-28T10:22:47.896+01:002020-03-28T10:22:47.896+01:00P. S: Netvrdím proboha, že Vy to tak vidíte, když ...P. S: Netvrdím proboha, že Vy to tak vidíte, když tvrdíte, že je to dětská knížka. Je mi jasné, že jste se neřídil podle obálky :-)Petr Portwynhttps://www.blogger.com/profile/03876709580258826089noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-43496977464596684592020-03-28T10:20:52.765+01:002020-03-28T10:20:52.765+01:00Pan Žytek
Děkuji za vysvětlení.
Jen laicky: Vidít...Pan Žytek<br />Děkuji za vysvětlení.<br /><br />Jen laicky: Vidíte, a mně přišlo, že dávat Malého prince do četby na 1. stupeň je naprostý nesmysl, protože člověk pod nějakých 15 let to prostě nemůže pochopit. Že je to metafora určená pro dospívající.<br />Mně se kniha v mladším školním věku nelíbila, nerozuměl jsem jí. Pak už ano. Přišlo mi, že tvůrci seznamu viděli na obálce kresleného kluka v kostýmu prince, pak koukli dovnitř, tam mluvící květina a zvíře, řekli si "aha, to bude pohádka pro děti, dáme to do 4. třídy" (nebo kde to bylo). Tak jsem to viděl jako adolescent :o) teď vím, že tak blbí nejsou... Ovšem na rozdíl od kolegy PR jsem ji od mládí nečetl, byť si ji pamatuji.<br /><br />Pohádky bří Grimmů by tam měly být, nebo neměly? :o)Petr Portwynhttps://www.blogger.com/profile/03876709580258826089noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-45891872614853779432020-03-28T10:13:22.408+01:002020-03-28T10:13:22.408+01:00PS: Grimmové jsou klasické pohádky, MP filosofická...PS: Grimmové jsou klasické pohádky, MP filosofická fantasy. Oba žánry vychází z podobných kořenů, ale fantasy dává prostor pro román a složitější uchopení témat. Veronika Valíkováhttps://www.blogger.com/profile/00862048715590305465noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-40335357441579451352020-03-28T10:11:14.079+01:002020-03-28T10:11:14.079+01:00Paní Valíková,
o odstraňování Malého prince psal p...Paní Valíková,<br />o odstraňování Malého prince psal pan Žytek, proto jsme se jej zeptali, byť o tom psal Vám.<br />U nás někteří z Vámi uvedných autorů v četbě jsou. Tolkien určitě - ale někteří ho stejně nečtou, protože nečtou nic. Znám lidi, kteří dobrovolně vůbec nevezmou knihu do ruky.<br /><br />Zajímalo by mne, zda vyznáváte přístup<br />1) ve škole by si měli přečíst to, co by si sami od sebe nepřečetli, aby měli přehled <br />2) měli by si přečíst to, co se jim bude líbit<br />3) ve škole by si měli přečíst to, co se líbí mněPetr Portwynhttps://www.blogger.com/profile/03876709580258826089noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-24650869360023521962020-03-28T09:44:55.167+01:002020-03-28T09:44:55.167+01:00Studentům se líbí i Tolkien, Lewis, Sapkowski, Luk...Studentům se líbí i Tolkien, Lewis, Sapkowski, Lukjaněnko, Martin, a to je vesměs fantasy pro dospělé. Zkuste je procpat do četby skrze předmětovou komisi. Nebyla by lepší žánrová či tematická otázka Fantasy - Cesty do neznámých světů? Kdo chce MP, ať o něm mluví, a přidá dvě další. Začít může u řecké mytologie, Merlina a vzít to přes Shakespearovu Bouři a Gullivera.<br /><br />McCarthyho Cestu chci také, doufám že dostane Nobelovku. Ale chci i další Nobeláky a Mistry, kteří se u nás téměř neučí, protože se pořád učí ty knihy našich babiček, které bolševik toleroval - chybí mi Claudel, Mauriac, Kipling, Galsworthy, Wilder, O´Neill, Singer, Pamuk, Pasternak, Nabokov, T. Williams, M. Mitchellová a MacDonaldová... V individuální četbě jsem je měla. A ještě 2014 je četli. Včetně velkých románů Dostojevského.<br /><br />Takže mi neříkejte, že systém nemá vliv na sečtělost studentů. Má. Výrazný. <br /><br />A neříkejte mi,. že mohu... nastoupila jsem v březnu na nové gymnázium a slyším: "My už jsme si svých dvacet knih vybrali." V septimě. Klepnout mě může. Vezmu to buldozerem a budu sebestředná, paní Adamová.<br /><br />Pěkný den.<br /><br />Veronika Valíkováhttps://www.blogger.com/profile/00862048715590305465noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-69576739108255713492020-03-28T09:06:17.601+01:002020-03-28T09:06:17.601+01:00Pane Portwyne,
u zařazení Malého prince je to pro ...Pane Portwyne,<br />u zařazení Malého prince je to pro většinu kolegů asi kritérium čtenářské zkušenosti a estetické libosti, dané tím, že knížku kdysi jako malí/ mladí četli a že se jim líbila (jde z mého pohledu o takovou pěknou průhlednou moralitu). Sám bych ho studentům nedával zkrátka proto, že je to především <i>dětská knížka</i> (pro čtenáře od 7 let) a že středoškoláka bychom, myslím, měli ve čtení vést k něčemu náročnějšímu.<br /><br />Ale právě z toho důvodů, že se knížka žákům líbí, stejně jako poste.restante :-), na těch seznamech nakonec je, že. Ovšem když to srovnáte např. s klasickými pohádkami bratří Grimmů... ;-)Jakub Žytekhttps://www.blogger.com/profile/05371353732819904754noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-74326004485954549102020-03-28T00:21:03.987+01:002020-03-28T00:21:03.987+01:00Paní Adamová, já sebestřednost nepovažuji za spros...Paní Adamová, já sebestřednost nepovažuji za sprosté slovo. Většina spisovatelů trpí sebestředností - jinak by nic nenapsali.:)<br /><br />SuČJL SE K MATEMATICE NEVYJADŘUJE PROGRAMOVĚ.<br /><br />Přeji klidný víkend.<br /><br />Veronika Valíkováhttps://www.blogger.com/profile/00862048715590305465noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-10345218511514962402020-03-27T22:49:22.698+01:002020-03-27T22:49:22.698+01:00Jo, a kdybyste chtěla vědět, co mne nejvíc nadzved...Jo, a kdybyste chtěla vědět, co mne nejvíc nadzvedlo, tak kromě přezíravost k PR toto:<br /><br />"Chtěla jsem Vám jen vysvětlit, že matikáři se státní maturitě stále úspěšně vyhýbají, půlka řve hanba, půlka sláva a mě to nezajímá, zatímco češtináři s ní deset let válčí a matikáři jim do toho zaujatě kafrají."<br /><br />To jste se fakt vyznamenala, protože diskuze dlohodobě sleduji, a zatímco matikáři se k maturitě z češtiny téměř nevyjadřují (Šteffl a Botlík v žádném případě nejsou matikáři), tak češtináři s Lippmanem v čele kafrají do matiky ostošest.Eva Adamováhttps://www.blogger.com/profile/06202493231520583423noreply@blogger.com