tag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post7500294693793474799..comments2023-06-06T18:13:57.732+02:00Comments on Česká škola: Usadit umyvadlo ve zdi a svařit k sobě trubky se nikdo distančně nenaučí, říká ředitel pražského učilištěAdminAMhttp://www.blogger.com/profile/10505144085274313295noreply@blogger.comBlogger24125tag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-77040354692550382512020-10-20T14:40:10.422+02:002020-10-20T14:40:10.422+02:00Kohokoliv ze studentů se ale zeptáte, jestli jsou ...<i>Kohokoliv ze studentů se ale zeptáte, jestli jsou radši ve škole nebo doma, všichni volí přítomnost ve škole, až to od ramenatých borců s vystříhanými vlasy a často potetovanýma rukama zní skoro dojemně.</i><br />No bať. Zejména v zemi, kde podle evropských průzkumů žáci tak nenávidí školu.Petr Portwynhttps://www.blogger.com/profile/03876709580258826089noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-60808951502193906452020-10-20T13:14:51.661+02:002020-10-20T13:14:51.661+02:00"Ano, je se mnou snad cosi v nepořádku, ale v..."Ano, je se mnou snad cosi v nepořádku, ale věřte mi, je to věc volby. A já jsme si zvolil být "v nepořádku" pro jistý druh lidí."<br />Tohle by se hodilo třeba i na Nadju Tolokonnikovou nebo na polské aktivistky Margot nebo Siksu. To jsou pozitivní příklady. Negativní příklady mohou být kapesní zloději nebo prodejci drog (asi by to tak nedokázali slovně formulovat jako Vy). <br />"Být v nepořádku" mohou být moc různé věci - proto jsem se odvolával na teologii, která tomu dává plus nebo minus.Nowakhttps://www.blogger.com/profile/03117137786142573204noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-21151638472674492082020-10-19T22:40:40.519+02:002020-10-19T22:40:40.519+02:00Pane Nowak, já váš zájem vnímám. Ovšem vy mi tak t...Pane Nowak, já váš zájem vnímám. Ovšem vy mi tak trochu splýváte v řadě anonymů, jejichž názory - pokud nějaké vůbec mají - jsou nejen tím degradovány. Ano, je se mnou snad cosi v nepořádku, ale věřte mi, je to věc volby. A já jsme si zvolil být "v nepořádku" pro jistý druh lidí. Svobodná volba. Stejně jako od vás je věc volby psát něco člověku, kterého neznáte a hodnotit nějaké jeho šance. A moje volba je pak hluboká a upřimná lhostejnost k tomu, co si vy o mých jakýchkoliv šancích na cokoliv myslíte. <br /><br />Robert Čapekhttps://www.blogger.com/profile/08405420791942070661noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-17302956579455803312020-10-19T22:29:46.260+02:002020-10-19T22:29:46.260+02:00Pane Čapku, reagoval jste na mě takto:
"To js...Pane Čapku, reagoval jste na mě takto:<br />"To jsem rád, že alespoň "tentokrát" vás moje odpověď zajímá :-D To bylo vtipné, zasmál jsem se."<br />To "tentokrát" ode mně nebyl žádný pokus o vtip, to bylo zcela vážně. Váš poslední komentář (z 22:16) mi dokazuje, jsem to formuloval správně. Je s Vámi cosi v nepořádku, dá se to vidět i z teologického pohledu, někdy to třeba konkretizuji. Něco podobného vidím i u pana Keršlágera, ale oproti Vám má šanci.<br />Nowakhttps://www.blogger.com/profile/03117137786142573204noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-53542437202545947192020-10-19T21:54:11.576+02:002020-10-19T21:54:11.576+02:00"Ale víte, že rodinná výchova se už na základ..."Ale víte, že rodinná výchova se už na základkách neučí desítky let?"<br /><br />Ale to já samozřejmě vím, Vy Koumesi, že rodinka se nám převlekla do výchovy ke zdraví. A fakt nevím, co je elitářského na tom, že si myslím, že základkový rodinkář je mistrům odborného výcviku se svými sedmasedmdesáti metodami v jedné hodině platný jako mrtvému kabát, i kdyby měl těch pofiderních doktorátů z polistopadové éry deset. Vy se totiž zase jenom vychvalujete ve stylu, nepochválíme-li se sami, nikdo jiný to za nás neudělá. Navíc se domnívám, že mistři odborného výcviku by se za břicho popadali, kdyby si přečetli Vaše tvrzení o Vašem domnělém přínosu pro jejich praxi. <br /><br />A na závěr, moji kolegové ve sborovně pro mne rozhodně méněcenní nejsou, protože vykonávají poctivě svou práci a necpou se narozdíl od Vás tam, kam nepatří. Kdyby se náhodou rozhodli školit mistry odborného výcviku, tak je utřu stejně jako Vás, nemějte obavy.<br /><br />Eva Adamováhttps://www.blogger.com/profile/06202493231520583423noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-63282638940701499092020-10-19T20:57:39.424+02:002020-10-19T20:57:39.424+02:00Víte, co je legrační a zároveň smutné? To, že mi t...Víte, co je legrační a zároveň smutné? To, že mi tady tvrdíte, že se se mnou nedá diskutovat. A pak mi tu píšete "rodinkář" a opět, stejně jako se studenty učňáků, to myslíte urážlivě. Ale víte, že rodinná výchova se už na základkách neučí desítky let? Takže nejen, že zase ukazujete svůj povrchní a elitářský postoj, ale ten je tak hloupý, jako bych vám říkal "počůránek". Počúrávala jste se kdysi, jako mimino, ne? Na co vlastně narážíte tím "rodinkář"? Vy učíte nějaké ušlechtilejší předměty? Někteří kolegové z vaší sborovny jsou pro vás méněcenní, kvůli tomu, co učí? Nebo se vysmíváte mému studiu rodinné výchovy? Opravdu? Někdo, kdo vystudoval možná pedák za krále klacka se posmívá vzdělávání někoho druhého s dvěma doktoráty z polistopadové éry? Opravdu jste tak přízemní a hloupá, jak tady ukazujete? Robert Čapekhttps://www.blogger.com/profile/08405420791942070661noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-42734092376102665692020-10-19T19:11:49.687+02:002020-10-19T19:11:49.687+02:00Úpadek učebních oborů bez maturit a bohužel v posl...Úpadek učebních oborů bez maturit a bohužel v posledních letech i těch s maturitou je natolik zjevná záležistost, že mne skutečně zaráží skutečnost, že jste to od mistrů odborného výcviku na školeních, která tak "žerou", nelyšel. Jestli ono to nebude tím, že Vy strašně rád posloucháte jen sám sebe. Vy nesmysle, vždyť Vy sám jste důkazem úpadku našeho už i vysokoškolského školství. A hlášky o tom, jak rodinkář, a to ještě kdoví jestli, radí mistrům odborného výcviku, tedy ryze praktickým chlapům, jak si zaradit s učni při praktické výuce, mne fakt baví. Ráda bych nějaký ten názor na Vaše školení od mistra odborného výcviku slyšela na vlastní uši. Eva Adamováhttps://www.blogger.com/profile/06202493231520583423noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-89188420835747132862020-10-19T18:30:28.051+02:002020-10-19T18:30:28.051+02:00Ano, jsou rádi, někteří i nadšeni. Někdo se konečn...Ano, jsou rádi, někteří i nadšeni. Někdo se konečně s nimi baví, pomáhá jim a radí jim. Někdo se s nimi baví o jejich výuce a jak ji zlepšit. A určitě ode mě neuslyší to vaše svinstvo o "propadlících", "minimu schopných řemeslníků" a další vaše nepodložené a povýšené urážky. Ano, diskuze se mnou je pro vás zbytečná, protože vy pro mě nejste žádný partner k diskuzi. Vaše nesmysly prostě jen cupuji. Robert Čapekhttps://www.blogger.com/profile/08405420791942070661noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-25160195670005439802020-10-19T13:09:57.134+02:002020-10-19T13:09:57.134+02:00"Mistři odborného výcviku jsou samozřejmě úča..."Mistři odborného výcviku jsou samozřejmě účastni i na seminářích ve školách, které vedu, tak i na doplňujícím pedagogickém studiu, které lektoruji."<br /><br />Dovedu si představit jejich neskonalé nadšení. <br /><br />Nezlobte se na mne, ale jen a znovu jste ve Vašich komentářích prokázal, že diskuze s Vámi je naprosto zbytečná. Neumíte pracovat s daty, neumíte argumentovat, neumíte nic, jedině urážet a chválit vlastní ohon.<br /><br />Za nějakých deset let, až odejde hromada starých řemeslníků ze silných populačních ročníků do důchodu, se ozvěte. To Vám totiž možná teprve dojde, jaké se v učňovském školství odehrály změny a k čemu to vedlo. Eva Adamováhttps://www.blogger.com/profile/06202493231520583423noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-6230552872860717562020-10-19T08:28:07.279+02:002020-10-19T08:28:07.279+02:00Zkusil jsem zadat do Google heslo: "úspěšnost...Zkusil jsem zadat do Google heslo: "úspěšnost na učňovských školách" a co na mne vyskočilo:<br />https://infografiky.ihned.cz/extra-ucnaky/r~bec534e83e9911e9b6a9ac1f6b220ee8/<br />http://www.nuov.cz/ucnovske-skolstvi-a-stavebni-obory<br />https://opavsky.denik.cz/zpravy_region/ucnovske-obory23012016.html<br />Víceméně jednotné - pokles zájmu o některé obory, nedostatek vyučených.<br />Vážím si toho, že pan Čapek brání učiliště a učně, snad poprvé si ho opravdu vážím, ale - bohužel - ten pokles v mnoha oborech tu je.<br />Nicméně o některé obory roste zájem. A myslím, že se s Čapkem a Adamovou shodneme, že lepší vyučený se zájmem o obor než horkotěžko prošlý maturant se čtyřkami s nezájmem o cokoliv.krtekhttps://www.blogger.com/profile/10740897840207095116noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-70947178307511750452020-10-18T23:08:31.474+02:002020-10-18T23:08:31.474+02:00Paní Adamová, opět jste prokázala svoje neznalosti...Paní Adamová, opět jste prokázala svoje neznalosti. Mistři odborného výcviku jsou samozřejmě účastni i na seminářích ve školách, které vedu, tak i na doplňujícím pedagogickém studiu, které lektoruji. Jsou to totiž také pedagogové a téměř všichni lepší než vy. Jsou jich na každé škole na seminářích desítky, za těch vašich "posledních deseti let" jich musely být stovky. Zbytek vašich nesmyslů ponechám bez komentáže, snad jen upozorním na ten směšný zdroj "jeden váš známý" potřebuje automechanika, kam se mu hlásí z JEDNOHO učňáku - a vy pak píšete, že "podstatná část" učňů nebo "naprosté minimum" učňů. Hlášky očividně vytažené z paty. Co že se to vlastně snažíte učit za předmět? Nebo jste v zaslouženém a všemi oslavovaném důchodu? Robert Čapekhttps://www.blogger.com/profile/08405420791942070661noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-87408036780168314252020-10-18T20:01:53.933+02:002020-10-18T20:01:53.933+02:00Vážený pane Čapku.
ad 1
Zkušenosti s pedagogy a ...Vážený pane Čapku.<br /><br />ad 1<br /><br />Zkušenosti s pedagogy a nepřímé informace o žácích rozhodně nemohou nahradit přímé zkušenosti s žáky učebních oborů. Na podobném učilišti jste učil před více než dvaceti lety, a to na nich ještě byla situace úplně jiná. Takže znovu opakuji, situaci na učilištích znáte jenom z letadla.<br /><br />ad 2<br /><br />"Na SOU odchází kolem 40% žákovské populace,"<br />Jen jste potvrdil, že naopak Vaše práce s čísly a s informacemi je mizerná. Řeč totiž byla o žácích nematuritních oborů a těch tedy rozhodně není 40 % a jejich podíl stále klesá.<br /><br />ad 3<br /><br />Vůbec jsem nehovořila o tom, že by měli mít automechanici hned svoji dílnu či být zrovma OSVČ. Hovořila jsem o tom, že když vyučenci vedoucí kuchařka nebo mistr přikáže něco udělat, že to skutečně sami a pořádně udělají. Nevím, jaké zprávy máte zrovna o automechanicích, ale můj známý už dva roky někoho do dílny shání a čerství automechanici, kteří opouštějí místní učňák jsou podle něj naprosto nepoužitelní.<br /><br />ad 4<br /><br />Už v předchozích příspěvcích jsem psala, že se samozřejmě najdou výjimky, ale sakra přiznejme si, že současní vyučenci bez maturity se s těmi, které naše učňáky produkovaly před dvaceti či patnácti lety, naprosto nemohou srovnávat. <br /><br />"Vy, paní Adamová, jste typickým příkladem hloupé učitelky, který si myslím, že jenom studijní cesta je ta pravá a kdo je na učňáku, je "propadlík"."<br /><br />Ne, já jsem hovořila o tom, že na učňáky bez maturity jdou ze základek propadlíci. Všichni ostatní, a to už i skoropropadlíci, jdou na maturitní obory, kde se z nichpropadlíci zcela zbytečně stávají. Myslím, že jste vůbec nepochopil a pravděpodobně z mých příspěvků v diskuzích na podobné téma nevysledoval, že já naopak zastávám názor, že než být bídný maturant, tak je pro mnohé žáky lepší se vyučit. <br /><br />"Já jsem zažil mnoho velmi chytrých a šikovných žáků, kteří šli na SOU"<br /><br />Ano, já jsem jich za třiatřicet let ve školství také viděla hodně, ale v posledních pěti letech je jich skutečně pomálu. <br /><br />"Protože v našem školství hodně lidí neví ani ty základní věci a plácá podobně jako nekolegyně Adamová."<br /><br />Myslím, že základní neznalosti o našem školství naopak ve všech diskuzích, kterých se účastníte, prokazujete Vy. A skutečnost, že jste nepostřehl změnu, která se v posledních deseti letech odehrála na učebních oborech bez maturity s čímž pak souvisí i klesající úroveň maturitních oborů, to jen potvrzuje. Myslím, že by Vám prospěů rozhovor ne s učiteli na učňácích, které školíte, ale s mistry odborného výcviku, které neškolíte.<br /><br />Eva Adamováhttps://www.blogger.com/profile/06202493231520583423noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-46950989255014482072020-10-18T19:41:52.095+02:002020-10-18T19:41:52.095+02:00My , co nejsme spokojeni s kvalitou a množstvím ře...My , co nejsme spokojeni s kvalitou a množstvím řemeslníků jsme elitáři a xenofobové....to je úsměvné.<br />Stačí si s pár známými popovídat o zkušenostech s řemeslníky. Já už si třeba maluji sama, nedávno jsem se skamarádila s přímočarou pilou, akuvrtačkou, brousím, natírám nábytek a jsou to přímo dizajnovky..nicméně elektřinu a vodoinstalaci si tedy dělat nebudu...a je to fakt průšvih někoho spolehlivého a prověřeného ulovit.rváčkazveselahttps://www.blogger.com/profile/15482196912411898774noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-44579834824157911222020-10-18T16:46:11.064+02:002020-10-18T16:46:11.064+02:00Pane Čapku, děkuji za rychlou odpověď, i když jsme...Pane Čapku, děkuji za rychlou odpověď, i když jsme se zas jednou neshodli. Já si nemůžu pomoct, ale mě na to "plácání" naladil už titulek. Ono v dlouhém textu něco pak najdete, souhlasím - třeba věta, kterou citujete. Samozřejmě,že text obsahuje i nějaké zajímavé informace o této veliké škole, někdo o ní třeba ani netušil - já o ní vím léta.<br />Ale ten titulek m.j. vede k rekacím, jaké zazněly v diskuzi. Doufejme, že většina čtenářů bude díky článku vidět učňovské obory spíš pozitivně a najde tam, že v současné době dělají, co můžou.Nowakhttps://www.blogger.com/profile/03117137786142573204noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-48786174929547213362020-10-18T16:31:53.980+02:002020-10-18T16:31:53.980+02:00To jsem rád, že alespoň "tentokrát" vás ...To jsem rád, že alespoň "tentokrát" vás moje odpověď zajímá :-D To bylo vtipné, zasmál jsem se.<br /><br />Je dobré, že někdo říká ty "obecné" věci, rozhodně to není žádné plácání. Novinářka je ve škole a mluví pan ředitel i učitel, co chtít víc? To, že říkají VÁM známé věci, nevadí. Protože v našem školství hodně lidí neví ani ty základní věci a plácá podobně jako nekolegyně Adamová. Ta by měla takové články číst jako čítanku. Zajména třeba tuhle větu: "Oni se někdy sice tváří, že je obtěžuje sem chodit, ale když jsme v květnu a červnu vyhlásili možnost dobrovolné docházky, byli jsme překvapeni, kolik se jich tu objevilo." Robert Čapekhttps://www.blogger.com/profile/08405420791942070661noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-83495164527844699222020-10-18T16:04:34.844+02:002020-10-18T16:04:34.844+02:00Diskuze úplně utekla od článku, vraťme se k němu. ...Diskuze úplně utekla od článku, vraťme se k němu. Má článek nějaký věcný obdsah, má smysl? Myslím, že ne, že jde o pouhé plácání.<br />Poku nám pan ředitel sdělí, že pandemie značně narušuje výuku v jeho škole a to zejména v oblasti praktické výuky, tak je to fakt nečekané. Že by radši, aby covi nebyl, to snad taky nepřekvapí.<br />Čtenáře akorát může potěšit, že běží alespoň obor Management ve sportu.<br />Co takhle navázat článkem o tom, jak skvěle běží distanční výuka matematiky na gymnázích? G jsou pro distnační výuku jako dělaná, tam to jde samo.<br /><br />Tím vůbec nechci říci, že pan ředitel je blbec - co má v těchto dnech udělat, když za ním přijde novinářka a začne se ptát, jak škola za covidu běží? Má 2 možnosti: novinářku vyhodit nebo povídat to, co v článku čteme.<br />Spíš nabízízm otázku, co si myslet o EDUzínu - no asi to, co doposud. Jen máme možnost si to znova potvrdit. (Budu rád, když na tahle slova zareaguje i pan Čapek, tentokrát mě jeho reakce zajímá.)<br /><br />Nowakhttps://www.blogger.com/profile/03117137786142573204noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-59420711756639372812020-10-18T14:42:36.689+02:002020-10-18T14:42:36.689+02:00Paní Adamová, ty vaše nesmysly je až dětinsky lehk...Paní Adamová, ty vaše nesmysly je až dětinsky lehké rozbít na kusy a rád to udělám:<br /><br />1. "nekoukám na školství jen z letadla jako Vy" ... Zrovna tento měsíc jsou na jedné SOU měl tři dny celodopoledné semináře pro všechny pedagogy, samozřejmě včetně mistrů odborného výcviku a učitelů odborných předmětů. Takových seminářů mám za měsíc na SOU nekolik. Mnoho let učím tyto pedagogy na doplňujícím pedagogickém studiu. Kterýkoliv z ředitelu mi na mou otázku o svých žácích cokoliv řekne, včetně úspěšnosti u závěrečných zkoušek. Učitelé i mistři z těchto škol otevřeně mluví o všech problémech. A to pomíjím, že jsem na podobném SOU i učil. Není tedy pravda, že bych koukal z "letadla", ale moje profese mi naprosto přesně umožňuje mapovat tyto školy, tak jak to snad ani lépe nejde. <br /><br />2. "na učební obory bez maturity dnes ze základních škol odcházejí v podstatě jen propadlíci" - to je klasická ukázka vaší práce s fakty, úplná pitomost. Na SOU odchází kolem 40% žákovské populace, to jsou dessetitisíce žáků. To jsou podle vás "v podtstě jen propadlíci"? Najděte si přesná čísla a pak možná pochopíste, jak stupidní je to názor.<br /><br />3. "Žáků, kteří budou v budoucnu schopni samostatně vykonávat řemeslo, je v současnosti na učebních oborech bez maturity naprosté minimum." Naprosté minimum? Jsou obory, ze kterých je to úplně naopak: 100% žáků, kteří se bez problémů uplatnili. školy si o tom vedou evidence, učitelé, kterým se žáci ozývají, mají dobrý přehled. Lepší než vy, který nevíte nic. Mimochodem, jak jinak by vykonávalo řemeslo, než "samostatně"? Možná ze všech nebudou OSVČ, ale to přece vůbec není potřeba. To jen vy si asi představujete, že kdo se vyučí automechanikem, musí hned mít svoji dílnu. Ale nemusí. Není to ani lepší, ani horší, je to prostě jen možnost. Řemeslo je jen základ a třeba z automechaniků jsou dobří řidiči dálkové dopravy. <br /><br />4. "Vy si snad opravdu myslíte, že dnes na učňácích vychováváme opravdu schopné kuchaře, elektrikáře či automechaniky?" Ano, myslím, a nejsem sám. Ty vaše výplody jsou pro tisíce z nich velmi urážlivé. To vy jste jen mizerná učitelka (stále ale doufám, že ne, že jste jen nepříliš chytrý troll), když takové věci píšete.<br /><br />5. "Na tyto práce jsou u nás v posledních letech zaměstnavatelé nuceni najímat místo čerstvých vyučenců maturanty nebo dokonce vysokoškoláky z Ukrajiny." Další kravina na úrovni rádia Jerevan. <br /><br />Mimochodem, stačilo mi minutu hledat nějaká čísla a například: Automechanik na jisté SOU zkoušky skládalo 12 žáků - 3 prospěli s vyznamenáním, 8 prospělo a 1 neprospěl. Nebo ze závěrečné zprávy jiné SOU: 75 prospělo, 13 s vyznamenáním, 2 neprospěli. To mají být ti "propadlíci". Abych to shrnul, napsat, že "podstaná část dnešních vyučenců je sotva schopná dělat pomocné práce" je stupidní a urážlivé k desetitisícům učňů a tisícům pedagogů.Vy, paní Adamová, jste typickým příkladem hloupé učitelky, který si myslím, že jenom studijní cesta je ta pravá a kdo je na učňáku, je "propadlík". Nemáte ani tucha, že když chcete být puškař, kuchař, kadeřnice, motorář nebo pracovat se dřevem, je SOU ta nejlepší volba. A takových oborů jsou desítky! Já jsem zažil mnoho velmi chytrých a šikovných žáků, kteří šli na SOU - což byla v jejich individuálních případech ta nejrozumnější věc na světě - a na naštěstí bylo kolem nich dost učitelů, kteří je v tom podpořili a eliminovali pitomce vašeho typu. <br />Robert Čapekhttps://www.blogger.com/profile/08405420791942070661noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-20071147468321683532020-10-18T11:53:18.907+02:002020-10-18T11:53:18.907+02:00Narozdíl od Vás pane Čapku skutečně učím a nekouká...Narozdíl od Vás pane Čapku skutečně učím a nekoukám na školství jen z letadla jako Vy, takže vidím, že na učební obory bez maturity dnes ze základních škol odcházejí v podstatě jen propadlíci, skrytí propadlíci a žáci, kteří by byli dříve ve zvláštních školách, kde by se alespoň díky posílení praktického vyučování alespoň naučili praktickému myšlení. Jedná se o žáky, kteří dříve absolvovali pouze dvouleté učební obory typu pomocná kuchařka. Dnes se díky naší skvělé inkluzi praktickému myšlení na běžných základkách nenaučí a ani nemohou naučit, protože do nich zbytečně hustíme teorii, kterou nezvládají. Žáků, kteří budou v budoucnu schopni samostatně vykonávat řemeslo, je v současnosti na učebních oborech bez maturity naprosté minimum. Vy si snad opravdu myslíte, že dnes na učňácích vychováváme opravdu schopné kuchaře, elektrikáře či automechaniky? Na tyto práce jsou u nás v posledních letech zaměstnavatelé nuceni najímat místo čerstvých vyučenců maturanty nebo dokonce vysokoškoláky z Ukrajiny.Eva Adamováhttps://www.blogger.com/profile/06202493231520583423noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-12554919342366426202020-10-17T23:49:28.876+02:002020-10-17T23:49:28.876+02:00Tak "podstaná část dnešních vyučenců je sotva...Tak "podstaná část dnešních vyučenců je sotva schopná dělat pomocné práce" je elitářský a nesmírně hloupý názor, zejména díky onomu slovu "podstatná". Nevíte o tom nic a jen blábolíte mýty, které nemáte nijak podložené. U rádobypedagožky velmi smutné a trapné. Robert Čapekhttps://www.blogger.com/profile/08405420791942070661noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-39223802024481073282020-10-17T21:02:10.647+02:002020-10-17T21:02:10.647+02:00"V učebních oborech i v dnešní době připravuj..."V učebních oborech i v dnešní době připravují šikovné řemeslníky."<br /><br />Tak samozřejmě, že existují výjimky. Jenže skutečnost je taková, že podstaná část dnešních vyučenců je sotva schopná dělat pomocné práce.Eva Adamováhttps://www.blogger.com/profile/06202493231520583423noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-24122221814317139092020-10-17T20:30:58.748+02:002020-10-17T20:30:58.748+02:00potřeboval jsem vyměnit ohřívač na vodu v kuchyni,...potřeboval jsem vyměnit ohřívač na vodu v kuchyni,zakoupil jsem nový a jelikož nemám vercajk a bál jsem se abych neprovalil trubku (dům z r 1937) sehnal jsem si odborníka z firmy vodo-topo,hoch (35-40 let) přišel a pustil se do díla,po hodině jsem přišel do kuchyně,ohřívač vyměněný ale teplá voda z něj netekla , odborník se mne pokoušel přesvědčit,že jsem koupil vadný kousek,abych ho šel reklamovat a on že pak znovu přijde,dlouze jsem se zahleděl a říkám : " a nejsou ty trubky obráceně?....a byly...laimeshttps://www.blogger.com/profile/04742884716651208773noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-1326513980546496362020-10-17T18:49:49.323+02:002020-10-17T18:49:49.323+02:00V učebních oborech i v dnešní době připravují šiko...V učebních oborech i v dnešní době připravují šikovné řemeslníky. Samozřejmě ne ze všech to lze udělat a taky to neplatí úplně ve všech školách. Ale nelze šmahem odsuzovat a už vůbec ne stereotypními paušalizujícími argumenty (oba komentáře). A xenofobie, to už je pro mě přímo za hranou (...rváčkazvesela...). h.o.p.https://www.blogger.com/profile/09793134366398900440noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-66471002867166301612020-10-17T16:59:58.312+02:002020-10-17T16:59:58.312+02:00Mám obavy, že současné učně to nejte schopni nauči...Mám obavy, že současné učně to nejte schopni naučit ani za normálních okolností.Eva Adamováhttps://www.blogger.com/profile/06202493231520583423noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-19981838474156077852020-10-17T09:47:39.058+02:002020-10-17T09:47:39.058+02:00...ne , ale už to dávno všichni děláme podle návod......ne , ale už to dávno všichni děláme podle návodů na internetu:-)<br />...nebo trneme hrůzou, zda se s tím ti zahraniční pracanti popasují tak, že nebudeme nakonec protékat k sousedům....<br />rváčkazveselahttps://www.blogger.com/profile/15482196912411898774noreply@blogger.com