tag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post7459935055959709747..comments2023-06-06T18:13:57.732+02:00Comments on Česká škola: Radka Kvačková: Co s žákem, který syčí a štěká. Peníze, které teď školy dostávají na vzdělávání dětí s problémy, pomáhají, ale zázraky udělat nemohou AdminAMhttp://www.blogger.com/profile/10505144085274313295noreply@blogger.comBlogger108125tag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-33416393943661139872017-06-16T11:15:29.687+02:002017-06-16T11:15:29.687+02:00https://www.novinky.cz/kultura/440975-politicky-ko...https://www.novinky.cz/kultura/440975-politicky-korektni-upravy-filmu-v-usa-brzdi-reziseri-protestovali.html<br /><br />Anonymni z 21:30https://www.blogger.com/profile/17859086175761140590noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-29654696849574889032017-06-16T10:00:31.908+02:002017-06-16T10:00:31.908+02:00Být odpůrcem pedocentrismu a zároveň zastáncem alt...<i>Být odpůrcem pedocentrismu a zároveň zastáncem alternativ - to mi nějak nejde dohromady. </i><br /><br />No, možná to bude tím, že jste příliš soustředěný na alternativy jen určitého druhu.<br /><br />Ono totiž alternativou je třeba i církevní klášterní škola, nebo vojenské učiliště suvorovského typu. A fungují tyto vzdělávací alternativy většinou velmi efektivně, čehož důkazem je i fakt, že vojenské internátní školy absolvovalo mnoho mužských členů královských rodů. :-)<br /><br />Ale Vaše poznámka mne přiměla k určitému upřesnění. <br />Pedocentrismus, jakožto logická a přirozená snaha zaměřit se při vzdělávání a výchově na konkrétní subjekt, tedy dítě - to je samozřejmě naprosto v pořádku.<br /><br />Jde mi tedy opět spíše o "pedocentrismus", tedy nepřirozené koncentrování se na dítě a podřizování všeho ostatního údajně "přirozeným" potřebám a zájmům dítěte. Takové to: "Náš Pepíček nepapá špenát a nebaví ho matematika. Tak to nějak zařiďte, aby ho buďto bavila, anebo aby se ji nemusel učit".<br /><br />Jinak řečeno, v současnosti jsme už v chápání výchovně vzdělávacího procesu přece jen o kus dál. Naše dnešní školy přece nejsou "středověké mučírny", kde se opakují do zblbnutí latinské texty, aniž by někdo chápal jejich smysl, žáci neklečí na hrachu a nestojí pod obrázkem osla. Komenského i Montessori bereme jako samozřejmost.<br />Pokud dnes někdo potřebuje zdůrazňovat svůj pedocentrismus, přijde mi to jako buďto opakování samozřejmého, anebo právě posun "za hranice normálnosti".<br /><br />Má podpora alternativ spočívá v chápání žáků nikoliv jako zprůměrovaných objektů, ale právě v komplexním pohledu na specifické jedince.<br />Proto si myslím, že někteří jedinci holt potřebují téměř vězeňský režim a jiní zase "vzdělávací svobodu" třeba typu scioškol.<br /><br />Potíž je, že "alternativci" hlásají, že jejich přístupy, které se hodí sotva pro pár procent populace, by se měly aplikovat všude a bez rozdílu. Proto jsem současně i jejich odpůrcem.poste.restantehttps://www.blogger.com/profile/11929908386220569270noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-48167080325032625212017-06-16T05:50:06.531+02:002017-06-16T05:50:06.531+02:00Napadá mě Makarenko. Jenom jak zařídit, aby měl ka...Napadá mě Makarenko. Jenom jak zařídit, aby měl každý učitel ZP a Luger v kapse? :-)vstekhttps://www.blogger.com/profile/11492974922170140549noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-60008070191521519172017-06-15T23:28:05.690+02:002017-06-15T23:28:05.690+02:00Ad poste.restante 17:33
Být odpůrcem pedocentrismu...Ad poste.restante 17:33<br />Být odpůrcem pedocentrismu a zároveň zastáncem alternativ - to mi nějak nejde dohromady.<br />Pedocentrismus v pedagogické teorii a školní praxi se začal rozvíjet na přelomu předminulého a minulého století (v návaznosti na publikaci E. Keyové Století dítěte. Nejvýznamnější alternativa, která z pedocentrismu vyšla, byla pedagogika montessoriovská, postupně rozšířená po celém světě a ovlivňující především předškolní výchovu. Je však aplikována i v základních a někde i ve středních školách.<br />Některé naše nově vznikající školy se k pedocentrismu hlásí a hlásí se k němu někteří vyučující i v běžných školách. Jedná se o protiklad k tradiční škole a výchově herbartovského ražení.<br />Je to docela zajímavý důkaz myšlenkové potencionality více než sto let starého "hnutí nové výchovy".Vl.Václavíkhttps://www.blogger.com/profile/06505422938730895002noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-67163911415964838422017-06-15T21:25:05.155+02:002017-06-15T21:25:05.155+02:00Ne líná ani obézní ani nevšímavá, jenom jiná. Ptal...Ne líná ani obézní ani nevšímavá, jenom jiná. Ptal jsem se. Prý surfing;)Tajný Učitelhttps://www.blogger.com/profile/08373906015589351249noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-85301083548087551462017-06-15T20:20:37.185+02:002017-06-15T20:20:37.185+02:00Už jsem to tady dříve psal - mám nejlepší třídu za...Už jsem to tady dříve psal - mám nejlepší třídu za celou svoji kariéru (od roku 1993), takže jsem možná moc optimistický a nadšený. Příkladů dobré praxe musí být tisíce, zkuste se zeptat u vás ve škole, jaké sporty žáci provozují... Já se divil, když všude čteme, jak je nová generace líná, obézní, nevšímavá... Pro mě není. RPhttps://www.blogger.com/profile/05869618310291717667noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-80195085667239873312017-06-15T20:15:15.515+02:002017-06-15T20:15:15.515+02:00Pak bychom měli navštívit Vaše město jako příklad ...Pak bychom měli navštívit Vaše město jako příklad dobré praxe a učit se. Tajný Učitelhttps://www.blogger.com/profile/08373906015589351249noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-19871156440711307932017-06-15T20:12:38.637+02:002017-06-15T20:12:38.637+02:00Ano, věděly.Ano, věděly.Tajný Učitelhttps://www.blogger.com/profile/08373906015589351249noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-87777656967136277032017-06-15T19:55:59.304+02:002017-06-15T19:55:59.304+02:001. poznámka: Na technologiích není závislá jen mla...1. poznámka: Na technologiích není závislá jen mladá, nastupující generace - na technologiích jsme dnes závislí všichni, rád bych, aby technicky vzdělaných lidí, kteří technologiím rozumí, bylo mnohem víc (šílenou diplomku o genderově vyvážených biostrojích už nechci nikdy číst....),<br />2. poznámka: u nás v malém okresním městě je sportovních žákovských klubů a spolků mnoho (fotbal, hokej, házená, plavání, atletika, tenis....), takže bych negeneralizoval, že všichni žáci jen sedí u PC a youtube (u TV už nesedí skoro nikdo, kdo je mladší 15 let...).<br />3. s prominutím - děti věděly...RPhttps://www.blogger.com/profile/05869618310291717667noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-83766298948499712072017-06-15T19:43:51.257+02:002017-06-15T19:43:51.257+02:00PR Souhlasím se vším, co jste napsal. Myslím jen, ...PR Souhlasím se vším, co jste napsal. Myslím jen, že se neshodneme na několika zásadních věcech, což neznamená, že se nemůžeme navzájem v diskuzi obohatit. Ani já nechci aby toho děti věděli méně, než jejich rodiče. Ovšem, domnívám se, že tato doba mění děti a tradiční koncept rodiny, výchovy a školy mnohem více, než si uvědomujeme. Myslím, že se nacházíme uprostřed technologické revoluce, jejíž dlouhodobé důsledky nejsme schopni zatím dohlédnout. Krátkodobé efekty už známe. Vaše řešení spočívá v dodržování univerzálních, osvědčených hodnot, jak ve výchově, tak i ve vzdělávání. Já se domnívám, že nelze na nový svět reagovat návratem k tradičním metodám, přičemž hodnoty mohou zůstat stejné. <br /><br />Děti toho nemusí vědět méně, než rodiče, na druhé straně, objem poznání neustále roste. Zdálo by se tedy dobrým, abychom se uchránili nutnosti předávat stále větší objemy znalostí, vybrat základní koncepty, které tvoří takříkajíc esenci vzdělání a tyto zprostředkovat kvalitativně jiným způsobem. Pokud tak neučiníme, vystavujeme se nebezpečí narůstající povrchnosti, která v kombinaci s utilitárním vlivem testování povede k tomu, že děti budou skutečně znát méně, než jejich rodiče a to co znát budou, bude povrchní. <br /><br />Nezměníme fakt, že nová generace je závislá na technologiích. Akorát musíme přizpůsobit výuku tak, aby byla vhodná a terapeutická pro závislé děti a kompenzovala vhodnými aktivitami zabudovanou pasivitu života s médii. Děti sedí ve škole a poslouchají, pak jdou domů a sedí a koukají do modře svítící krabičky. Fotbalový klub v našem městě téměř nemá žáky. Vesnické návsi jsou vylidněné. Odpověď není v trvání na klasických metodách, ale ve změně kvality toho, co se děje ve škole. Máte pravdu, není vždy lepší co je nové, ale zde nejde o nové, nýbrž jde o nepoznané, neprobádané teritorium, na které nejsou recepty. Jedinou konstantou je dítě. Podle měnícího se dítěte je nutno měnit přístupy. Toto ani není pedocentrismus, toto je sebezáchova, Pokud to nepůjde, pak se budeme dostávat do stále větších konfliktů se žáky a jejich rodiči. Nynější přístup, "co nejde silou, jde ještě větší silou", docílí pravého opaku ušlechtilého záměru centralistů. Tajný Učitelhttps://www.blogger.com/profile/08373906015589351249noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-23593087001936774382017-06-15T19:07:23.369+02:002017-06-15T19:07:23.369+02:00http://blog.aktualne.cz/blogy/michal-komarek.php, ...http://blog.aktualne.cz/blogy/michal-komarek.php, doufám, že mu rodičovská dovolená brzy skončí a najde si jinde lepší job. Do té doby budu asi jen z povzdálí sledovat co se tu děje.<br />Nervy mám jenom jedny.<br />vstekhttps://www.blogger.com/profile/11492974922170140549noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-38264921304450783192017-06-15T18:31:44.265+02:002017-06-15T18:31:44.265+02:00Jen dovozuji.
Valtr Komárek měl (bohužel již zemře...Jen dovozuji.<br />Valtr Komárek měl (bohužel již zemřel) dva syny.<br />https://cs.wikipedia.org/wiki/Valtr_Kom%C3%A1rek<br /><br />Ptal jsem se na to našeho pana Komárka, ale prozatím, pokud vím, neodpověděl.<br /><br />A omlouvám se za to "W".<br />Občas mi "naskočí" automaticky, nejspíš kvůli Walterovi Bartošovi.poste.restantehttps://www.blogger.com/profile/11929908386220569270noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-57631037255459498112017-06-15T17:47:34.712+02:002017-06-15T17:47:34.712+02:00Waltr Komárek má ale jiného syna, než je zdejší ce...Waltr Komárek má ale jiného syna, než je zdejší cenzor. Jde o shodu jmen. Doufám, jinak neplatí to pořekadlo o stromu a padajícím ovoci.vstekhttps://www.blogger.com/profile/11492974922170140549noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-48366574712373955512017-06-15T17:35:37.500+02:002017-06-15T17:35:37.500+02:00Jo a ten vtip, který vyprávěl Waltr Komárek:
Ráno ...Jo a ten vtip, který vyprávěl Waltr Komárek:<br />Ráno lord po snídani sáhne po vydání Timesů a ptá se: "Co je nového, Jamesi?"<br />"V amerických prezidentských volbách vyhrál černoch, vaše lordstvo," odpoví sluha.<br />"Well," odtuší lord. "To bude mít jeho pán jistě velkou radost."<br /><br />Tak nevím, může být takový vtip na "nové" České škole vůbec vyprávěn?<br />Uvidíme.poste.restantehttps://www.blogger.com/profile/11929908386220569270noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-80272955366818110422017-06-15T17:34:23.884+02:002017-06-15T17:34:23.884+02:00Jen ať přichází nová generace učitelů, dětí a rodi...Jen ať přichází nová generace učitelů, dětí a rodičů. <br />Ale ať neplní prostor žvásty, které se opírají pouze o vlastní ego a nemají reálný základ ve světě kolem. <br /><br />Představte si na chvilku, Tajný, že se píše rok 1950 a Vy nám, staromilcům, tady vykládáte o tom, že doba se změnila a žádá si nového, socialistického učitele, který dokáže děti chápat jinak, tak nějak po bolševicku. Vždyť máme tolik zářných příkladů, jak to funguje jinde. V zemích, jako je Sovětský Svaz a Čína...<br /><br />Chápete aspoň, že "nové" neznamená automaticky "lepší"?<br /><br /><br /><i>Názory "staré gardy" jsou velice vzácným a poučným zdrojem moudra; zkušenosti lidí, kteří mají "odučeno", jsou nenahraditelné. Je však to právě skrze výměny názorů s oponenty, kde tyto zkušenosti mohou osvětlit celou věc z jiné perspektivy. Poplácáváním ještě nikdo nezmoudřel. Skalní/realisté/nostalgici se však mohou pokusit vnímat i jiné názory, protože ty nezmizí, naopak bude jich pořád víc. Nafouknout se a prásknout dveřmi dovede každý. Stane se tak ke škodě všech čtenářů, ke škodě zajímavého obsahu a zůstane jen poplácávací nudná šeď. Budiž. </i><br /><br />Ať přijde nová generace. <br />Rád jí pomohu a když budu překážet, tak třeba půjdu z cesty.<br /><br />Ale jestli "nová generace" znamená lidi jako Tajný učitel, Renata Howe, "editor" Komárek, pak se obávám, že jim pomoci nemohu. <br />Ne, že bych nechtěl, ale myslím, že o mou pomoc rozhodně nestojí. Madam Howe to demonstruje zcela jasně.<br /><br />Jestli má být Česká škola platformou pro "novou generaci", pak jediné, co já mohu udělat, je jít z cesty.<br /><br />To není žádné práskání dveřmi od uraženého ješity.<br />Své názory mohu předkládat dál. <br />Zde, nebo i někde jinde. Třeba ve formě článků. <br />Kdo bude o ně stát, snadno si je najde.<br /><br />Ale neumím diskutovat v prostředí, kde z osmdesáti příspěvků je dvacet smazaných. (Neberte doslova.) <br /><br />A smazány jsou ne proto, že jsou za hranou zákona, vulgární, nebo prvoplánově a bezúčelně agresivní. Ale jen proto, že jsou podle něčího jednostranného pohledu "nevěcné", nebo dokonce jen "nevhodné".poste.restantehttps://www.blogger.com/profile/11929908386220569270noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-24426851816218315682017-06-15T17:33:07.458+02:002017-06-15T17:33:07.458+02:00Těžká disuse s člověkem, který vzdělanost minulých...Těžká disuse s člověkem, který vzdělanost minulých let označí za poěmkinovskou vesnici.<br />Potěmkonovská vesnice totiž znamená předstírání něčeho, co nemá reálný základ.<br />Nemyslím, že v minulosti šlo vzdělanost předstírat.<br />A když, tak rozhodně ne tak snadno, jako se to děje dnes.<br /><br />Těžko diskutovat s člověkem, který budoucnost vzdělávání spatřuje v tom, že děti budou umět méně, nežli jejich rodiče. Ale za to prý hlouběji.<br />Já si vždy myslel, že expert je ten, kdo ví "všechno" o "něčem"<br />a vzdělanec je ten, kdo ví "něco" o "všem".<br />Holt jsem už asi starý.<br /><br /><br />Anonymní z 21:30 vystihnul to podstatné.<br />Inteligentnímu člověku nevadí jiný názor.<br />Inteligentnímu člověku vadí cenzura. Seznam povolených myšlenek a povolených způsobů jak je formulovat. <br />Kdyby na tento web psal třeba Jaroslav Hašek, už by mu nejspíš byl zakázán přístup.<br /><br />(Jistěže existují hranice. Třeba propagace fašismu. Ale tyhle mantinely tady zatím nepřekračujeme.)<br /><br /><i>Přichází nová generace učitelů, dětí a rodičů, pro něž pojmy multikulturalizmus, gendrová studia nebo pedocentrismus a alternativa nejsou sprostá slova, nýbrž zcela konkrétní a neoddělitelné součásti vnímání reality.</i><br /><br />Koukněte, já ač chlap, jsem vlastně feminista. Za práva žen jsem se vždycky bral. Ale nespatřuju problém v tom, že v Žáčkových verších je to maminka, kdo pofouká bolístku.<br /><br />Nikdy jsem lidi nesoudil podle rasy či etnika. Ale nevěřím, když mi někdo vykládá, jak to bude krásné, až se v pestrobarevné Evropě budou všechna etnika navzájem obohacovat. <br />Když vidím v historii i současnosti příklady náboženských konfliktů, tak prostě nevěřím tomu, kdo s jiskrou v oku vykládá, že zítra to bude jinak. <br />A vůbec nejsem šťastný z toho, když se ukazuje, že pravdu jsem měl já. Právě naopak. Protože já bych si vlastně moc přál, aby pravdu měl on. Já bych moc chtěl, aby lidé mohli spolu žít v míru.<br /><br />Ano, jsem odpůrcem pedocentrismu. Stejně jako jsem odpůrcem všech -centrismů, protože pod obalem vznešených slov mají vždy zahleděnost na jedno a zanedbávání, či rovnou potlačování toho ostatního. <br />Jenže já vidím správnou cestu v hledání a nastolování dynamické rovnováhy.<br /><br />Proto jsem také zastáncem alternativ. Ale odpůrcem fanatických "alternativ".<br />poste.restantehttps://www.blogger.com/profile/11929908386220569270noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-33892460636405133172017-06-15T16:39:40.657+02:002017-06-15T16:39:40.657+02:00Je velice zajimave , kolik t tech potemkynovskych ...Je velice zajimave , kolik t tech potemkynovskych vesnic minulosti vzeslo inzeniru, lekaru, umelcu, myslitelu........ Jana Karvaiováhttps://www.blogger.com/profile/00642869931422902011noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-33917992565031223782017-06-15T16:31:31.407+02:002017-06-15T16:31:31.407+02:00Když zvolím kurs přežití a v budoucnu se ukáže, že...Když zvolím kurs přežití a v budoucnu se ukáže, že jsem potřeboval genderová studia, možná budu vypadat jako pitomec. Když zvolím genderová studia a ukáže se, že jsem potřeboval kurs přežití, budu mrtvej. Pro mě je volba vcelku jasná už teď :-). Co Vy, pane Tajný?Pepahttps://www.blogger.com/profile/17413401465330476978noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-5579347507724787202017-06-15T16:22:50.570+02:002017-06-15T16:22:50.570+02:00Nikoli konec vzdělanosti, nýbrž transformace vzděl...Nikoli konec vzdělanosti, nýbrž transformace vzdělávání od vynucené povrchnosti potěmkinovských vesnic ke vzdělávání skrze opravdové pochopení menšího objemu znalostí.<br /><br />Je možné, že gendrová studia co nevidět budou nahrazena kurzem přežití v nepřátelském prostředí. To nevíme. Nevidíme do budoucnosti. Tajný Učitelhttps://www.blogger.com/profile/08373906015589351249noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-83294606477132411172017-06-15T16:00:57.943+02:002017-06-15T16:00:57.943+02:00" Přichází nová generace učitelů, dětí a rodi..." Přichází nová generace učitelů, dětí a rodičů, pro něž pojmy multikulturalizmus, gendrová studia nebo pedocentrismus a alternativa nejsou sprostá slova, nýbrž zcela konkrétní a neoddělitelné součásti vnímání reality."<br />---<br />Snad poprvé beru od TU něco jako podanou ruku. Bohužel hned tento odstavec, jak reaguje i třeba J. Karvaiová nebo Anonymní, dokládá, v čem se nemůžeme shodnout. Beru, že řada lidí takhle svět vidí a jsou to pro ně pevné body jejich světonázoru. Mnozí z nich jsou pro mne respektováníhodní. Realita je ale barevnější. Vedle velkých měst jsou i vesnice a maloměsta, vedle neziskových organizací a nadnárodních společností i továrny. Vedle "světoobčanů" i "domácí". Ty reality jsou vedle sebe a nemyslím si, že jedna má právo dikovat druhé svou nadřazenost. Dokonce se ty reality mnohdy prolínají a protínají. Za každého z nás mluví jeho životní zkušenost a buď se naučíme poslouchat a respektovat, nebo ne. krtekhttps://www.blogger.com/profile/10740897840207095116noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-79046443338774406332017-06-15T15:07:49.545+02:002017-06-15T15:07:49.545+02:00SVět se mění a tuší to i ta stará garda. Ještě nej...SVět se mění a tuší to i ta stará garda. Ještě nejsme senilní. Jen je otázkou,zda to,co TU tvrdí je pravdou. Ž e nakonec opravdu nastane konec vzdělanosti ve smyslu minulém. Zda gender a feminismus a multikulturalismus nevzplanou a pak zase nezhasnou a skončí v propadlišti dějin jako krátká a trapná epizodka.tohle nás učí dějiny, že některé věci mají trvalou hodnotu a i přes veškeré snahy o násilnou změnu přetrvají.A po některých dějích, věcech či učeních už dnes ani pes neštěkne. <br />kdo tedy určí tu budoucnost? Troufám si odhadnout, že ty dobré a trvalé (logické, z rozumu sedláckého vzešlé) věci zůstanou i nadále. navzdory tzv. modernistům. A taky přijdou věci nové a pokud nebudou trapně skoro násilím prosazovány, třeba se ujmou a nabalí na to staré dobré.Jana Karvaiováhttps://www.blogger.com/profile/00642869931422902011noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-35152008972555261402017-06-15T14:33:26.915+02:002017-06-15T14:33:26.915+02:00Jo a druhý odstavec je totální nesmysl. Nevadí, že...Jo a druhý odstavec je totální nesmysl. Nevadí, že se nesouhlasí, ale že se maže a mazáním cokoli jiného potírá, ale to ti jako obvykle nedošlo a maličko si to zase přizpůsobíš, jak jinak.Anonymni z 21:30https://www.blogger.com/profile/17859086175761140590noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-80116780259887927432017-06-15T14:31:07.470+02:002017-06-15T14:31:07.470+02:00Svět se nemění sám od sebe. Mění jej lidé a mění j...Svět se nemění sám od sebe. Mění jej lidé a mění jej tak, jak je to "dohodnuto nebo dovoleno". A je i na ostatních, aby do změny zasáhli a ne jen jako osli všemu přikyvovali.<br />Jestli chceš kývat tajnej, tak kývej. Takoví možná odkývali únor 48 - taky si hodně lidí asi řeklo, že se "svět" mění. Jak poznáš, jestli to není podobný?Anonymni z 21:30https://www.blogger.com/profile/17859086175761140590noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-8554822127597651902017-06-15T14:18:29.609+02:002017-06-15T14:18:29.609+02:00PR, pěkná analýza. Nabídnu ještě jednu verzi. Jedn...PR, pěkná analýza. Nabídnu ještě jednu verzi. Jednoduše stárneme a svět kolem se mění. Podle některých se mění k horšímu, dle jiných zas k lepšímu. Buď jak buď je jiný. Ti, kteří se s nostalgií upínají na staré dobré časy, kdy učitelovo slovo bylo zákonem, vzdělání ještě něco znamenalo a žáci toho uměli více než dnešní studenti, jsou zákonitě frustrováni. Staré dobré časy totiž nelze vrátit, dokonce se k nim nejde ani přiblížit protože svět je jiný, svět se posunul, hodnoty a priority nezůstávají stejné. Přichází nová generace učitelů, dětí a rodičů, pro něž pojmy multikulturalizmus, gendrová studia nebo pedocentrismus a alternativa nejsou sprostá slova, nýbrž zcela konkrétní a neoddělitelné součásti vnímání reality.<br /><br />Česká škola byla a zůstává virtuální hospodou i pro ventilování názorů a frustraci po perném dni, nicméně i hospoda se v čase proměňuje. Sice se zpožděním, pomalu a bolestně, ale proměňuje. Je snadné hospodu opustit a přesídlit jinam, kde je nám dobře, kde je útulně a pohodlně a kde si můžeme říkat co chceme, bez kontroverze, bez otravných nepohodlných názorů, ale samé notování po čase omrzí. Protože je nudné a to tak, že velmi.<br /><br />Názory "staré gardy" jsou velice vzácným a poučným zdrojem moudra; zkušenosti lidí, kteří mají "odučeno", jsou nenahraditelné. Je však to právě skrze výměny názorů s oponenty, kde tyto zkušenosti mohou osvětlit celou věc z jiné perspektivy. Poplácáváním ještě nikdo nezmoudřel. Skalní/realisté/nostalgici se však mohou pokusit vnímat i jiné názory, protože ty nezmizí, naopak bude jich pořád víc. Nafouknout se a prásknout dveřmi dovede každý. Stane se tak ke škodě všech čtenářů, ke škodě zajímavého obsahu a zůstane jen poplácávací nudná šeď. Budiž. <br /><br /> <br /><br /> Tajný Učitelhttps://www.blogger.com/profile/08373906015589351249noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-91661221895732649592017-06-15T12:25:49.715+02:002017-06-15T12:25:49.715+02:00"...myslíte názory jiné, než výsměch postižen..."<i>...myslíte názory jiné, než výsměch postiženým dětem, výsměch žákovským pracím, či neo-eugenika ve spojitosti s romským etnikem?</i>"<br /><br />No, já bych to neviděl tak jednoduše. Pochopitelně, soudruzi nám budou říkat, čemu se smíme smát a čemu ne, protože o tom, co je směšné, rozhodujeme MY - Strana.<br />Nicméně výsměch, ani smích, nejsou názorem. Názorem je kupříkladu tvrzení, že střední hodnota rozdělení inteligenčního kvocientu v populaci Romů, je nižší, než v majoritní populaci. A je to názor, který lze snadno statisticky testovat a s nějakou mírou pravděpodobnosti chyby, ověřit.<br /><br />Já se s dovolením i bez něj, budu dál smát tomu, co mi připadá směšné. A je mi úplně jedno, jestli se to nějakému Komárkovi, nebo jinému nebožákovi, zdá korektní. Pohoršovat se můžete jít s bábama na pavlač.<br /><br />"Opice se nesmějí, smích je vlastní člověku, je to znak jeho rozumu, ..." (Vilém z Baskervillu, Jméno Růže, Umberto Ecco)Pavel Doleželhttps://www.blogger.com/profile/06619131298655488174noreply@blogger.com