tag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post7160962265711253546..comments2023-06-06T18:13:57.732+02:00Comments on Česká škola: 11. 1.: Diskuse Kdo má rozhodovat o školství a vzdělávání? Kdo nese zodpovědnost?AdminAMhttp://www.blogger.com/profile/10505144085274313295noreply@blogger.comBlogger60125tag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-63963596449860980642015-12-25T00:26:51.007+01:002015-12-25T00:26:51.007+01:00a jasné světýlko na konci tunelu.
Děkuji, a nápod...<i>a jasné světýlko na konci tunelu.</i><br /><br />Děkuji, a nápodobně.<br />Jen aby nám z víceprací nenavlhly kabely.Nicka Pytlikhttps://www.blogger.com/profile/14309630223175640571noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-14926153839538645982015-12-24T17:06:45.676+01:002015-12-24T17:06:45.676+01:00Vážení kolegové,
dovoluji si vám popřát pěkné Ván...Vážení kolegové,<br /><br />dovoluji si vám popřát pěkné Vánoce<br />a do nového roku hodně štěstí, zdraví, dobré nálady <br />a jasné světýlko na konci tunelu.<br /><br />Pokud se neukáže, budeme si ho muset vykopat.<br />A k tomu nám všem přeji hodně sil.Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/07564446906714208215noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-78474497266893934242015-12-24T15:55:33.844+01:002015-12-24T15:55:33.844+01:00A co Segregace způsobená odchody žáků, tzv. dětí a...A co <b>Segregace způsobená odchody žáků, tzv. dětí aktivních rodičů, z podfinancovaného, feminizovaného a mizerně řízeného a koncipovaného veřejného školství do stále se zvětšujícího počtu soukromých škol?</b> Např. Pan O. Šteffl už tuším založil pobočky Scio školy v několika krajích a teď právě hledá "odvážného" ředitele do druhé Scio školy zřejmě v Praze 6 (viz. Twitter).<br /><br />Pan Šteffl si své peníze vydělal. Teď se dál baví tím, že dělá věci jinak a přitom se baví i neschopností MŠMT řádně spravovat a řídit veřejné školství. Osobně to panu Štefflovi přeju. A přeju to, částečně, taky ne zcela schopnému MŠMT, které to, myslím, zatím snáší tak trochu jako prase drbání. Prase před domácí porážkou totiž bývá také řezníkem drbáno za ušima. MŠMT vykrmené, zdá se, neoliberální multikulti propagandou některých tzv. expertů, poradců atd. podléhá, myslím, neoliberálním tendencím o sto šest. NÚV a NIDV nefungují, jak by měly a mohly, a MŠMT, namísto toho, aby zjednalo nápravu, se nechává od neziskovek drbat za ušima a ještě je přitom krmí. Omlouvám se tomu praseti, které se tak, tuším, nechová:-)).<br /><br />Dnes si nedám vepřové ale kapra. Na Hod Boží a pár dní potom si dáme kachnu (doufám, že nikoliv z páně Štechova chovu:). Sumce si zřejmě dáme až příští rok.<br /><br />Přeji všem ještě jednou hezké Vánoce. <br /><br />J. Týřtyrjirhttps://www.blogger.com/profile/06559267701981978898noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-59447035072418874522015-12-24T13:03:03.486+01:002015-12-24T13:03:03.486+01:00Otázka tedy zní, bude odstraněna segregace v našem...Otázka tedy zní, bude odstraněna segregace v našem školství? Zatím se došlo na inkluzi ZŠ- Praktické školy. Kdy tedy bude odstraněna segregace ZŠ-víceletá gymnázia? Asi nikdy!! V případě, že by se to povedlo, tak by ministři školství mohli říci, že konečně dojde ke zvýšení kvality ZŠ? Doposud je to tedy lež jako věž. I přesto se přimlouvám za zachování jedné třídy osmiletého gymnázia, pro vskutku nejlepší žáky, přibližně v jednom okrese. Současný systém přijímaní skoro všech je velmi nedobrý.Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/03279123828604567092noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-10009816405292983952015-12-22T18:48:23.597+01:002015-12-22T18:48:23.597+01:00Souhlasím s vámi, pánové. Mám to z první ruky.
Je...Souhlasím s vámi, pánové. Mám to z první ruky. <br />Ještě tak osmiletá. Tedy ta, do kterých jdou děti přes přijímačky. I tak se člověk kolikrát diví. Šestiletá, to je ovšem síla. A rodiče udělají cokoli pro to, aby se tam dítka udržela, protože jinde by neměla šanci. Záhy by se provalil pravý stav věci. A tak se středoškolákům naděkují jedničky za stromeček v Malování. Jinak se učitýlek pakuje.<br />Je to tak pokřivené, že uplyne mnoho let, než se to všechno narovná. Ale to by se muselo začít už předloni.Nicka Pytlikhttps://www.blogger.com/profile/14309630223175640571noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-70543731448026940442015-12-22T18:19:36.675+01:002015-12-22T18:19:36.675+01:00Nevěřím na konspirace a proto jsem ochoten připust...Nevěřím na konspirace a proto jsem ochoten připustit, že to feřtekovci dělají z prosté blbosti.<br /><br />Když jsem viděl úroveň výuky na gymnáziu, navštěvované mou ratolestí, protáčely se mi panenky. Souhlasím s panem Soukalem - největší výhodou gymnázií je právě ta segregace.<br /><br />Anonymni z 21:30https://www.blogger.com/profile/17859086175761140590noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-20209069941795231612015-12-22T17:37:33.879+01:002015-12-22T17:37:33.879+01:00... to JE prostě váš standard... to JE prostě váš standardJosef Soukalhttps://www.blogger.com/profile/11711892463220259675noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-13232541044272146052015-12-22T17:36:40.246+01:002015-12-22T17:36:40.246+01:00Tajný,
zase si moje věty významově posunujete, al...Tajný,<br /><br />zase si moje věty významově posunujete, ale to prostě váš standard. Žádná konspirace není třeba, stačí snaha zajistit svým dětem co nejlepší podmínky ke vzdělávání, což mj. znamená zbavit je málo vhodného prostředí, jež vytvářejí, málo platné, dosti pravidelně děti sociálně zanedbané. O ničem jiném jsem nepsal, dokonce jsem psal o rodičích "ochotných" věnovat nemalý peníz na vzdělávání, a to se týká i rodičů nebohatých (určitě ovšem nikoli sociálně slabých). Že se to někdy spojuje s hledáním alternativy, je vcelku samozřejmé. Ovšem víceletá gymnázia, jež při segregaci žáků kvantitativně dominují, v drtivé většině nic speciálního nenabízejí. Jejich hlavní výhoda v očích rodičů spočívá právě v tom, že vytvářejí sociálně méně rizikové a naopak mnohem podnětnější podmínky než nesegregovaná škola. Zkuste se někdy pozeptat přímo primánů.<br />EDUin hystericky prosazuje inkluzi, o problému víceletých gymnázií jen tu a tam něco nesměle špitne. Proč asi? T. Feřtek dokonce kdysi napsal něco v tom smyslu, že je to záležitost, s níž nelze nic dělat. Ale do základek a do speciálních škol, tam se dá řezat do aleluja, a ještě to podepírat takovou manipulací, že by i politici mohli závidět.Josef Soukalhttps://www.blogger.com/profile/11711892463220259675noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-71169526787493530612015-12-22T17:34:50.001+01:002015-12-22T17:34:50.001+01:00Tento komentář byl odstraněn autorem.Josef Soukalhttps://www.blogger.com/profile/11711892463220259675noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-23413456702939916632015-12-22T14:54:35.590+01:002015-12-22T14:54:35.590+01:00Neziskovka / nezisková organizace - to je naprosto...Neziskovka / nezisková organizace - to je naprosto zavádějící název, který si lidé často pletou s altruistickým dobrovolnictvím. Neziskovky mohou vytvářet a vytvářejí zisk (kladný rozdíl mezi příjmy a výdaji). Peníze dávají větších do platů než ve škole (plat je nákladová položka). To, co zbude po uhrazení všech nákladových položek jsou povinny tzv. reinvestovat do předmětu činnosti. Jejich pracovní metody jsou v podstatě stejné jako u podnikatelských subjektů. J. Týřtyrjirhttps://www.blogger.com/profile/06559267701981978898noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-83617569494325692622015-12-22T14:39:33.211+01:002015-12-22T14:39:33.211+01:0022. prosince 2015 12:55
A zapomněl jste Tajný uči...22. prosince 2015 12:55<br /><br />A zapomněl jste Tajný učiteli dodat, že učitelé tam makají za smluvní plat a většinou bez jakýchkoliv odměn. Nějaké tarifní tabulky jsou tabu. Taky oběť, ale ze strany učitelstva. To jsou ty nové zítřky?Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/03279123828604567092noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-58843890437794743092015-12-22T13:59:37.606+01:002015-12-22T13:59:37.606+01:00Říká se, že výjimka potvrzuje pravidlo. To ale nez...Říká se, že výjimka potvrzuje pravidlo. To ale neznamená, že vsechny výjimečné věci se mají nebo mohou stávat všeobecným pravidlem. J. Týřtyrjirhttps://www.blogger.com/profile/06559267701981978898noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-73323466052157873322015-12-22T12:55:05.940+01:002015-12-22T12:55:05.940+01:00Samozřejmě tyhle atributy jsou při vyjadřování ke ...<i>Samozřejmě tyhle atributy jsou při vyjadřování ke školství nezbytné, ještě se ale musíte umět trefit do nálady většiny, a především zájmů vlivných skupin.</i><br /><br />Domníváte se tedy, že mediální přítomnost Eduinu (Feřteka a Kartouze) je podmíněna tím, že se chytře trefují do nálady vlivných skupin, tzn. skupin, které cílevědomě a zištně propagují alternativní/inovátorské/soukromé/neo-liberální/paralelní školství z důvodů generování finančního zisku? Nemůže to být tak, že tyto skupiny, připustíme-li jejich existenci, hájí a propagují nový, pedocentričtější směr vzdělávání, protože mají zkušenost s jeho výsledky, třeba u svých dětí a věří, že tento nový směr by byl ku prospěchu všech dětí v systému? Nevěřím většinou v konspirační teorie o stínových figurkách, které v pozadí tahají za nitky, s výjimkou průmyslové lobby. V ČR jde myslím často spíše o spontánní oportunismus. Konspirací lze příliš snadno vysvětlit komplexní sociální jevy jakým je například přitažlivost alternativních/soukromých škol pro určitou vrstvu obyvatel. Značné byrokratické, finanční či jednoduše lidsky předpojaté potíže s kterými se potýkají rodiče a učitelé při zakládání nových škol i při provozu těch stávajících, spíše svědčí o silné nevoli systému/většinové populace alternativy a soukromé školy akceptovat jako nevyhnutnou a ve světě běžnou součást vzdělávacího prostředí. <br />Znám alternativní školy které existují dvacet let a navzdory doložitelným vzdělávacím úspěchům se ve svém maloměstském okolí potýkají s velkou mírou nedůvěry a nepodložených spekulací. Navzdory tomu přitahují pravidelně děti z ne vždy movitých rodin, ochotné přinášet značné finanční, pracovní a časové oběti aby jejich děti mohly do těchto škol chodit. Proto mi přijde teorie o vlivných a zištných skupinách nepodložená podobně, jako nevěřím v ziskuchtivost neziskovek.Tajný Učitelhttps://www.blogger.com/profile/08373906015589351249noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-37475355860353985362015-12-22T11:36:42.203+01:002015-12-22T11:36:42.203+01:00A které následně nevyužily nabídku promarněné vzdě...A které následně nevyužily nabídku promarněné vzdělání si v hlavním proudu doplnit.<br />Nutno dodat.Nicka Pytlikhttps://www.blogger.com/profile/14309630223175640571noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-53158663737031744972015-12-22T10:58:12.320+01:002015-12-22T10:58:12.320+01:00Rozsudek, který se týká 18 romských dětí, které by...Rozsudek, který se týká 18 romských dětí, které byly "odškodněny" za to, že se jim dostalo kvalitní vzdělání v základních školách praktických, nikoho neopravňuje k tomu, aby zlikvidoval celé české speciální školství.Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/07564446906714208215noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-91642461694188909822015-12-21T23:18:09.940+01:002015-12-21T23:18:09.940+01:00Přečetl jsem si ten rozsudek. Řekl bych, že premié...Přečetl jsem si ten rozsudek. Řekl bych, že premiér, ministryně školství a celá vláda to nemají lehké. Držím jim a Lidem v Česku palce, aby to co nejlépe zvládli. Pravda vítězí, ale dá to fušku, řekl Karel Čapek.<br />J. Týřtyrjirhttps://www.blogger.com/profile/06559267701981978898noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-28760084393178671522015-12-21T21:57:20.741+01:002015-12-21T21:57:20.741+01:00Docela zamrzí, že expert na školství B. Kartous ni...Docela zamrzí, že expert na školství B. Kartous nikdy neučil na žádné ZŠ, SŠ,... a přitom se o této problematice tak "fundovaně" vyjadřuje. Chápu, je to mluvčí, ale expert na školství? <br />Tomáš Feřtek, dřívější mluvčí. Je publicista, novinář a spisovatel. Věnuje se zejména ekologii, vzdělávání a tematice venkova. V letech 1992–2007 pracoval pro týdeník Reflex jako reportér a šéfreportér. Je to expert na experta, člověk se nestačí divit.Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/03279123828604567092noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-62402849206238777102015-12-21T21:49:41.889+01:002015-12-21T21:49:41.889+01:00Omlouvám se, bez šrapnelu to ve vlasti Cimrmanově ...Omlouvám se, bez šrapnelu to ve vlasti Cimrmanově nepůjde. Zpět k článku. „Diskuse Kdo má rozhodovat o školství a vzdělávání? Kdo nese odpovědnost?“ je NESMYSL (to byl on, lehký Cimrmanův šrapnel, tzv. školní). Nesmysl z gruntu. Je to jako s tou plošnou inkluzí. Co tady to strašidlo pohledává? No, schytali jsme to u odvolacího Velkého senátu Evropského soudu pro lidská práva. Kdo to schytal? No suverén, kdo jiný? Česká republika. Z jakého titulu to schytala? Z titulu odpovědnosti za diskriminaci při výkonu práva D. H. a ostatních na vzdělání z důvodu rasy a etnického původu, garantovaného Úmluvou o ochraně lidských práv a svobod. Skutkovou podstatou mělo být, že stěžovatelé byli v letech 1996 až 1999 přímo zařazeni nebo po určité době strávené na základních školách přeřazeni do zvláštních škol v Ostravě. Kdo ta děcka přeřadil, dokonce se souhlasem, ba na přání rodičů, nebylo shledáno podstatným. Měsíce se dokola diskutuje o inkluzi, aniž se někdo zabývá tím, co vlastně bylo pravomocným rozsudkem uloženo, a proč České republice a ne nějakým činovníkům v Ostravě. Viz Rozsudek velkého senátu Soudu ze dne 13. listopadu 2007 ve věci č. 57325/00 – D. H. a ostatní proti České republice: http://portal.justice.cz/Justice2/MS/ms.aspx?o=23&j=33&k=390&d=201083 . Já přece nediskutuji o tom, je-li Zlatuška řadový nebo stínovaný, a za koho letos kope? To je šumák. Vážení, prosím, naléhavě vás prosím, přečtěte si ten rozsudek. Přečtěte si nesouhlasná stanoviska několika soudců, připojená na konci. Vždyť to, co se tu páchá, není nápravným opatřením ke zhojení onoho porušení práva stěžovatelů, jejichž seznam je rovněž připojen. Ten rozsudek je jen záminkou. O něm má být vedena diskuse, ne o českém ústavním pořádku a relativizaci odpovědnosti z něj vyplývající. Pokud to Zlatuškovi a spol. projde, a bude-li na základě nepoučenosti nebo úmyslu těch neodbytných samozvanců prosazeno cokoliv, z čeho by se dalo něco žalobou vytřískat, vstanou noví advokáti a odsouzena bude opět Česká republika.Miloslav Novotnýhttps://www.blogger.com/profile/17730242635582866705noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-19529209602282540082015-12-21T21:43:28.521+01:002015-12-21T21:43:28.521+01:00"Chcete-li být slyšet, buďte slyšet."
Kd..."Chcete-li být slyšet, buďte slyšet."<br />Kdo trochu nakoukl do mediálního provozu, ví, že tohle tvrzení je stejně naivní jako druhdy víra ve slova těch, kteří u nás po listopadu instalovali "čistý" kapitalismus, v němž - pokud jste snaživý, pracovitý a schopný - nemůžete neuspět. Samozřejmě tyhle atributy jsou při vyjadřování ke školství nezbytné, ještě se ale musíte umět trefit do nálady většiny, a především zájmů vlivných skupin. EDUinu by naslouchal jen málokdo, nebýt toho, že vytváří "odbornou" podporu pro politiku elitního školství vyhovujícího jednak movitějším, jednak vysoce vzdělaným (alespoň většině z nich; někdy bývá jedno s druhým provázáno). V nejvlivnějších médiích, snad s výjimkou ČRo, představuje názor učitelů většinou jen jakési pozadí k diskusi tzv. expertů a těch, kteří jsou právě u moci. Můžete do médií 99x zaslat argumenty podložené stanovisko k něčemu, co je obsahem vaší profesní specializace, stejně posté sáhnou po zavedených či "politicky důležitých" jménech. A taková představa, že by si publicista píšící o školství věrohodnost komentářů vybraných expertů někde ověřoval, je velmi vzácná výjimka. A když už by tu snahu měl, nemůže překročit mantinely vystavěné shora. Zkuste například v Právu najít článek týkající se maturit nepoznamenaný demagogií a srovnat to např. se zmínkami o nejmenované testovací společnosti. Josef Soukalhttps://www.blogger.com/profile/11711892463220259675noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-90992832208759343252015-12-21T21:06:58.718+01:002015-12-21T21:06:58.718+01:00Ostatně, nejsem učitelem proto, abych ze sebe děla...Ostatně, nejsem učitelem proto, abych ze sebe dělal na veřejnosti šaška se sklony prodat i vlastní babičku. Úplně mi stačí ta současná kašpařina před tabulí. Nebo, abych někde na barikádách bojoval proti pitomosti zdejší.<br />Věřím, že se ještě dožiji stavu našeho už značně zdevastovaného školství, kdy se narovná, a rodiče sami se dávné, a dnes opouštěné kvality vzdělání svých děti dožadovat budou. Kdo se chce něčemu naučit, je vítán. V opačném případě se může jít pomodlit do eduínu za ty tlachy.Nicka Pytlikhttps://www.blogger.com/profile/14309630223175640571noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-9055925714125006092015-12-21T20:57:42.991+01:002015-12-21T20:57:42.991+01:00Souhlasím, že samotní učitelé ani zřizovatelé nemo...<b>Souhlasím, že samotní učitelé ani zřizovatelé nemohou konkurovat pracovním možnostem MŠMT řízených organizací NÚV, NIDV apod. a vypracovávat za ně koncepce a systémové projekty, které jsou v jejich kompetencích a povinnostech a pro které mají prostředky a zaměstnance.</b> U vadné koncepce koncepce by mělo stačit poukázat na konkrétní vady, dát konkrétním návrh, jak je odstranit a nekompromisně se trvat na řádné odpovědi MŠMT. Nelze se spokojit s dosavadními nedostatečnými odpověďmi na jednotlivé nebo dílčí podněty škol, rodičů a zřizovatelů. Proto by myslím učitelé, zřizovatelé a rodiče mohli a měli nalézt energii i prostředky na společný postup, včetně pomoci dalších profesionálů, kteří si po věcné, právní a mediální stránce vědí rady s tím, jak dosáhnout nápravy. <br /><br />To, že ministerské organizace nekonají, jak by měly a mohly, vidím jako vážný nedostatek, který je potřeba soustředěně řešit spojenými silami hlavních, zejména resortních, aktérů. <br /><br />J. Týřtyrjirhttps://www.blogger.com/profile/06559267701981978898noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-29376791785352376562015-12-21T20:33:13.915+01:002015-12-21T20:33:13.915+01:00Zdeněk Sotolář 21. prosince 2015 17:45
Opatrně, ...Zdeněk Sotolář 21. prosince 2015 17:45<br /><br />Opatrně, pane Sotoláři, jen velmi opatrně. Ani nevíte, s kým si tu vyměňujete poklony.<br />Opatrně, nebo Vám to také pěkně zasolí...Nicka Pytlikhttps://www.blogger.com/profile/14309630223175640571noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-75669974550858279792015-12-21T20:11:18.282+01:002015-12-21T20:11:18.282+01:00sotolář/vzdělávací politiku státu určují politikov...sotolář/vzdělávací politiku státu určují politikové (politické strany) ,proto se to jmenuje politika,tato vzdělávací politika jest podkapitolou politiky státu,takže vzdělávání jest politikum,poslední základy našeho soudobého školství byly položeny tzv, nejedlého reformou,ikdyž samotná reforma měla s ním společné jen to,že ji jako ministr hotovou předkládal k formálnímu schválení,o zásadách reformy rozhodl úv ksč,který pověřil soudruha kopeckého a jeho oddělení (ideologické) vypravováním reformy a ti ji vypracovali,dneska to tak nefubguje,dneska to systémově nijak nefunguje,z eu proudí peníze,které se musí utratit podle jistých pravidel,a ony se také utrácejí,ikdyž to mnohdy dělá ministerstvům velké potíže to stihnout v termínu a v plném objemu utratit,Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/06280419296571689183noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-26348851886682727812015-12-21T19:43:56.791+01:002015-12-21T19:43:56.791+01:00"Proti chybné koncepci se dá bojovat jen lepš..."Proti chybné koncepci se dá bojovat jen lepší koncepcí. MŠMT je povinno ji posoudit a rozhodnout pro tu lepší. Fňukat, že mi něco nevoní a neumět uklohnit něco lepšího, to je jen fňukárna, která nemůže mít úspěch."<br /><br />Tady nesouhlasím. (Nebo si nerozumíme.) Návrh KŘ byl vadný, hloupý a škodlivý. To přece ale neznamená, že kdo na vadnost, hloupost a škodlivost upozorní, musí předložit návrh nový. Zdeněk Sotolářhttps://www.blogger.com/profile/09252353343623097868noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-19013068239406590202015-12-21T19:39:40.132+01:002015-12-21T19:39:40.132+01:00Pane Lippmanne, souhlas. Není pochyb o tom, že jed...Pane Lippmanne, souhlas. Není pochyb o tom, že jedním z hlasů, které by neměly chybět, je hlas učitelů, tedy těch učitelů, kteří opravdu učí, ne nějakých bývalých, kteří už dávno neučí. Zdeněk Sotolářhttps://www.blogger.com/profile/09252353343623097868noreply@blogger.com