tag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post7122215656153368475..comments2023-06-06T18:13:57.732+02:00Comments on Česká škola: EDUin: Konkrétní (a skutečné) kroky vedoucí ke kvalitě učitelůAdminAMhttp://www.blogger.com/profile/10505144085274313295noreply@blogger.comBlogger18125tag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-5945279287658814152016-01-26T14:21:30.629+01:002016-01-26T14:21:30.629+01:00Další humor od Eduinu: Konkrétní (a skutečné) kro...Další humor od Eduinu: <i>Konkrétní (a skutečné) kroky vedoucí ke kvalitě učitelů ??? </i><br /><br />Čtyři návrhy dané Eduinem nejsou ani konkrétní (2 až 4) ani skutečné. Nadpis tedy neodpovídá obsahu článku.<br /><br /><i>Jak je uvedeno přímo v Auditu: Je nezbytně nutné, aby se diskuse o kvalitě učitelů vymanila z dosavadního úzkého profesního kruhu a aby do ní měl možnost promlouvat nejen podnikatelský, ale zejména občanský sektor. Kvalita učitelů je nejen pilířem Strategie 2020, ale i zcela zásadním celospolečenským tématem. </i><br /><br /><b>Na to, v jakých podmínkách mizerně placení čeští učitelé pracují, podávají myslím úctyhodný výkon. I vzhledem k tomu, že si přidrzlíci postrádající elementární komunikační etiku a mající problémy s používáním elementárních pojmů, které myslím chápou i mnozí žáci základní školy, dovolují vydávat tzv. "audity" ve kterých učitele stupidně dehonestují.</b><br /><br />Pane Kartousi, chápete význam pojmů konkrétní, skutečný, audit, systémové opatření, program a etika komunikace? Neměla by být kvalita těch, kdo mluví do školství nejen pilířem Strategie 2020, ale i zcela zásadním celospolečenským tématem?! :)))<br /><br />J. Týřtyrjirhttps://www.blogger.com/profile/06559267701981978898noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-14873552371298498842016-01-26T14:14:10.636+01:002016-01-26T14:14:10.636+01:00Tento komentář byl odstraněn autorem.tyrjirhttps://www.blogger.com/profile/06559267701981978898noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-45483927244660153292016-01-26T13:12:46.431+01:002016-01-26T13:12:46.431+01:00Další humor od Eduinu: Vytvořit programy, jak k uč...Další humor od Eduinu: <i>Vytvořit programy, jak k učitelství přitáhnout lidi z oblasti profesí mimo vzdělávání.</i><br /><br />Co to jako má znamenat - co si pod tím EduIn představuje? <br /><br />Dotovat odborníky odjinud (dorovnávat jim plat), aby to těm učitýlkům přišli do škol ukázat? I kdyby jim to ti "instruktoři" v jakémsi unikátním režimu tzv. ukázali - mohli by pak mnohostranně zatěžovaní a mizerně placení učitelé vyučovat jako ti skleníkoví instruktoři?<br /><br />Nebo snad EduIn přiměje dobře placené odborníky odjinud, aby přišli do škol, plnili všechny povinnosti učitelů za stejné peníze jako oni a ještě přitom ukázali, jak umí lépe vyučovat než ti neschopní učitelé? <br /><br />"...k učitelství přitáhnout lidi z oblasti profesí mimo vzdělávání..." Co dalšího tím EduIn asi může myslet? Odborníci odjinud to možná ani nejsou (viz výše). Možná tím myslí, "přitáhnout za vlasy do učitelské jeskyně" kohokoli, jen ne vytvořit pracovní podmínky a perspektivu absolventy pedagogických fakult? <br /><br />J. Týř<br /><br />PS: Pokud tím Eduin myslel skutečné odborníky, zejména např. tzv. učitele odborných předmětů na SŠ, je to myslím v pořádku. Pokud chce skutečný odborník odjinud učit ve škole, mělo by mu to myslím být umožněno tím, že by si např. při dočasně sníženém úvazku doplnil tzv. pedagogické minimum a dále by pokračoval za stejných podmínek jako plně kvalifikovaný učitel. Tohle je ale systémové opatření a ne tzv. "program" :)))tyrjirhttps://www.blogger.com/profile/06559267701981978898noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-5499169574347132902016-01-22T22:01:37.278+01:002016-01-22T22:01:37.278+01:00To, že zejména na malých školách jsou učitelé nuce...To, že zejména na malých školách jsou učitelé nuceni učit předměty, pro něž nemají formální vzdělání, a k nimž často nemají ani žádný vztah, je velkým a dosud tiše obcházeným problémem. Jaký má smysl, když člověk vystudovavší biologii a chemii učí - s velkou nechutí - hudební výchovu a občanskou výchovu? Bohužel, dnes se šíří přesvědčení, že na odborné přípravě v určitém oboru příliš nezáleží - jako by to nebyl jeden z fundamentálních předpokladů pro dobrý výkon učitelského povolání. Inkluze je toho nepřímým potvrzením, neboť přes všechny proklamace de facto degraduje učitelství pro děti se speciálními potřebami. <br />Řešení by často mohlo přinést snížení počtu dětí ve třídách a s tím související navýšení počtu tříd - škola by potřebovala další učitele a "uživila" i specializované aprobace. Dost by to stálo, ale vyplatilo by se to - pomohlo by to nejen učitelům, ale samozřejmě v první řadě dětem. Ovšem to je jen takový sen, podobné úvahy jsou "nad síly" většiny těch, kdo ve školství o něčem rozhodují (o postojích samozvaných expertů ani nemluvě). Přitom úvaha to není náročná a stačilo by splnit volební sliby... Josef Soukalhttps://www.blogger.com/profile/11711892463220259675noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-1263381089409366162016-01-22T21:14:38.080+01:002016-01-22T21:14:38.080+01:00Je na čase začít řešit průšvih českého veřejného š...<i>Je na čase začít řešit průšvih českého veřejného školství spočívající v neaprobovanosti vyučujících.</i><br /><br />Čtvrt století v základní škole mi říká, že formální aprobovanost českému školství nepomůže. Její překotné vyžadování způsobí především v malých školách jen další problémy. Myslím, že učitel musí umět především učit (komise si už brousí drápy). Pokud bude němčinu učit aprobovaný učitel angličtiny s dostatečnou znalostí němčiny, pak bude asi nejvíc záležet na tom, jaký je učitel. Technicky zdatný učitel, který absolvoval rozšiřující studium ICT, nebude postrádat formální aprobaci v oboru, protože se stejně musí stále vzdělávat. Možná víc než v jiných oborech.<br /><br />V jiných zemích budou také jiné vstupní podmínky do systému, jiné podmínky práce a např. i definitiva.Jirkahttps://www.blogger.com/profile/07117106812011872831noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-50225855619760839622016-01-20T19:54:59.462+01:002016-01-20T19:54:59.462+01:00pro učitele nemůže být horšího ponížení, než když ...<i>pro učitele nemůže být horšího ponížení, než když jej opravuje (a tím i nechtěně zesměšňuje) jeho žáček</i><br /><br />Neviděl bych to až tak dramaticky. Učitel není postel steloucí děda Homolka. Nad to, opravující žáček nezesměšňuje. Stejně jako opravující učitel. Není ve zkompetentňovaím procesu většího potěšení, než je práce s chybou!<br />Když jsem údajně z nedostatku jiných možností učil tělocvik, opravovaly mne děti při tom zpropadeném kotoulu. Znám tak akorát '<a href="https://escuelakuroobi.files.wordpress.com/2012/02/mae-mawari-ukemi.jpg" rel="nofollow">mae ukemi</a>', kdy neradno dotýkati se hlavou dlažby.<br />Jsou ale pikantnější situace lehce ponižující. To když se třeba ředitel školy kriticky vyjadřuje k dlouholeté práci učitele před nezletilými žáky.Nicka Pytlikhttps://www.blogger.com/profile/14309630223175640571noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-60973507545573033282016-01-20T19:01:52.441+01:002016-01-20T19:01:52.441+01:00Je na čase začít řešit průšvih českého veřejného š...Je na čase začít řešit průšvih českého veřejného školství spočívající v neaprobovanosti vyučujících. Jde to setsakramentsky znát; pro učitele nemůže být horšího ponížení, než když jej opravuje (a tím i nechtěně zesměšňuje)jeho žáček. Někdy skutečně z vyučujících padají perly!<br /><br />Je zarážející, že na MŠMT toto nikoho nezajímá a opět se řeší banality.<br /><br />Bylo by zajímavé zjistit, v kolika zemích EU je stejným způsobem ignorováno odborné vzdělání učitelů.Kritik společnostihttps://www.blogger.com/profile/07495329676777484528noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-67517706222686859072016-01-20T17:52:18.620+01:002016-01-20T17:52:18.620+01:00kroky vedoucí ke kvalitě učitelů
Je načase. Bez k...<i>kroky vedoucí ke kvalitě učitelů</i><br /><br />Je načase. Bez kvalitních sborů to už prostě nepůjde. Při dnešní kvalitě populace...<br />Tak ještě aspoň nějaký drobný krůček ke kvalitě ředitelů, a máme vystaráno.Nicka Pytlikhttps://www.blogger.com/profile/14309630223175640571noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-2434593432300564242016-01-20T17:27:41.186+01:002016-01-20T17:27:41.186+01:00"a jak se pozná ten kvalitní učitel (jak se p..."a jak se pozná ten kvalitní učitel (jak se pozná kvalitní úředník)..."<br /><br />Rekl bych, ze kvalitni ucitel je ten, ktery splni kriteria kvalitniho ucitele definovana MSMT. Ale celkem mne desi, ze nekdo je nahlas ochotny priznat, ze klidne muzeme mit nekvalitni ucitele, ale spravne je platit je mene.<br /><br />Docela by mne zajimalo, jestli se v budoucnu dockame nejakych diskriminacnich zalob, ze na skole XY byli jenom sami dvojkari... Nebo obalek pro pana reditele, aby nas Pepik sel do tridy k panu X, protoze je ten trojkar...<br /><br />-----------<br />K tomu vasemu prvnimu kroku bych hned pridal druhy - vyrabet na nasich pedagogickych fakultach jen takove mnozstvi budoucich ucitelu, kolik jich bude potreba. <br /><br /><br /><br />Jiri Janecekhttps://www.blogger.com/profile/04166372698220355589noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-23376522787519473072016-01-20T17:22:44.764+01:002016-01-20T17:22:44.764+01:00Vlastne jsem zapomnela napsat,ze jsem ten novy nav...Vlastne jsem zapomnela napsat,ze jsem ten novy navrh(na rozdil od Eduincu) videla.Dalsi paskvil v dlouhe rade.Jana Karvaiováhttps://www.blogger.com/profile/00642869931422902011noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-52216235688485111562016-01-20T16:32:27.780+01:002016-01-20T16:32:27.780+01:00Pane Šteffle. Vás klidně za experta přes školství ...Pane Šteffle. Vás klidně za experta přes školství beru.Jana Karvaiováhttps://www.blogger.com/profile/00642869931422902011noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-2260131829749609052016-01-20T16:24:31.795+01:002016-01-20T16:24:31.795+01:00a jak se pozná ten kvalitní učitel (jak se pozná k...a jak se pozná ten kvalitní učitel (jak se pozná kvalitní úředník), a co kdybychom začali nejdříve tím,že na školách budou učit jenom učitelé,a ne ty tety, co mají ty děti opravdu rády ,jakož i vysokoškoláci nejrůznějších kreativních bc oborů, a všechny předměty na škole budou vyučovány aprobovaně,co vy na to?to by nebyl špatný začátekAnonymoushttps://www.blogger.com/profile/06280419296571689183noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-91694153062769510172016-01-20T15:27:07.704+01:002016-01-20T15:27:07.704+01:00Jana Karvaiová řekl(a)...
Už se někdy stalo, že Bo...Jana Karvaiová řekl(a)...<br /><i>Už se někdy stalo, že Bob Kartous Nebo Tomáš Feřtek někomu, řekli:"Hele, nechcete se aději místo mě zeptat nějakého učitele, který už delší dobu pracuje a určitě toho ví víc než já"?</i><br /><br />Nevím, zda kolegové, ale já občas odkazuji novináře na ředitele škol, které znám, mám na ně kontakt a vím, že na věc mají názor. Rád budu novináře odkazovat i na další. Sem s nimi.<br /><b>Jméno, kontakt, k čemu se mohou vyjadřovat.</b> Rád to předám. Dokonce myslím, že kdyby existoval takový seznam, novináři by ho využívali. Můžete mi psát i na mail prijmeni @ firma.cz-<br /><br />"Nějakého učitele", to novináře nezajímá, jednak to potřebují rychle a rozhodně nemají čas volat dvaceti učitelům, kteří jim k tomu nic neřeknou.<br /><br />Ondřej Štefflhttps://www.blogger.com/profile/14535378246834996121noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-34127363702326258272016-01-20T15:03:26.477+01:002016-01-20T15:03:26.477+01:00Že původní návrh nebyl "vylepšován" je v...Že původní návrh nebyl "vylepšován" je velice dobře. Patřil do popelnice. Na druhé straně ale vidíme, že do současného návrhu zalézají jako vši stejní neduhy. Viz absurdní podmínka lektorování pro členy atestačních komisí. Šikovná přihrávka kamarádíčkům?Zdeněk Sotolářhttps://www.blogger.com/profile/09252353343623097868noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-90623835120466502762016-01-20T14:59:41.851+01:002016-01-20T14:59:41.851+01:00Diskuse by se měla především vymanit z úzkého kruh...Diskuse by se měla především vymanit z úzkého kruhu expertů a vstoupit do širokého kruhu učících učitelů. Ta šance tu zatím nebyla. Zdeněk Sotolářhttps://www.blogger.com/profile/09252353343623097868noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-8407272664269811922016-01-20T14:15:18.842+01:002016-01-20T14:15:18.842+01:00Už se někdy stalo, že Bob Kartous Nebo Tomáš Feřte...Už se někdy stalo, že Bob Kartous Nebo Tomáš Feřtek někomu, řekli:"Hele, nechcete se aději místo mě zeptat nějakého učitele, který už delší dobu pracuje a určitě toho ví víc než já"?Jana Karvaiováhttps://www.blogger.com/profile/00642869931422902011noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-9383045014831358372016-01-20T13:22:15.043+01:002016-01-20T13:22:15.043+01:00"Nutno upozornit, že učitelé jsou zcela nejdů...<i>"Nutno upozornit, že učitelé jsou zcela nejdůležitějším hybatelem vzdělávacího systém. Bez zvyšování jejich kvality nelze počítat s žádnou podstatnou změnou celkově."</i><br /><br />Fakt? Že se s nimi nikdo nebaví a jejich názory nikoho nezajímají...<br /><br />Nebo si feřtekovci myslí, že učitel je maňas u pásu, který nechápe, co to vlastně montuje a oni jsou ten managment, který nás zaúkoluje, ať to stojí co to stojí?Anonymni z 21:30https://www.blogger.com/profile/17859086175761140590noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-39665264665772826962016-01-20T13:09:11.775+01:002016-01-20T13:09:11.775+01:00Pokud se má učitel zlepšovat, musí existovat zpětn...Pokud se má učitel zlepšovat, musí existovat zpětná vazba. Nejen pozitivní, učitel musí unést i negativní a musí s ní pracovat. Tu zpětnou vazbu je nutné tvořit, nejlépe nenásilně a nikoliv direktivně. Ve školství v ČR neexistuje nic z toho a z ministerstva vzejde nejspíš nějaký bezbolestný kočkopes založený na premise, že úloha učitele je nedoceněná...Milan Keršlágerhttps://www.blogger.com/profile/17866965672150110341noreply@blogger.com