tag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post6825878909260861238..comments2023-06-06T18:13:57.732+02:00Comments on Česká škola: Vítězný únor, srpnová invaze ani mnichovská dohoda nic neříkají polovině mladých, ukázal výzkumAdminAMhttp://www.blogger.com/profile/10505144085274313295noreply@blogger.comBlogger3125tag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-38175411687307756842018-07-27T13:28:28.998+02:002018-07-27T13:28:28.998+02:00v dnešní vyšinuté době bych se těmto tématům vyhnu...v dnešní vyšinuté době bych se těmto tématům vyhnul nebo žákům nadiktoval něco z ústrkulaimeshttps://www.blogger.com/profile/04742884716651208773noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-78560875492835467932018-07-27T12:31:26.719+02:002018-07-27T12:31:26.719+02:00...vyplynulo, že vědomostí o událostech formujícíc......vyplynulo, že vědomostí o událostech formujících osudy Československa mají nejméně mladí lidé.<br /><br />A bylo tomu v historii jinak? Každopádně se vytrácí osobní zkušenost. Ta zprostředkovaná všemi možnými metodami a formami práce je pak evidentně méně účinná. V letech 1948 -1989 pak byla výuka dějepisu ovlivněna ideologicky. A zachrání v současnosti povědomí o letech 1918.1938.1968,1989 hodina výuky v prvním ročníku na většině SŠ? Aspoň studenti gymnázií to mají znát.Ivo Mádrhttps://www.blogger.com/profile/08491619956901686160noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-85104476666045666422018-07-25T22:48:08.408+02:002018-07-25T22:48:08.408+02:00Odhaduji, že autorovi mnohem více vadí ty extremis...Odhaduji, že autorovi mnohem více vadí ty extremistické ideologie nežli manipulovatelnost žáků a studentů bez relevantních vědomostí. Přitom je mnohem pravděpodobnější, že mladí neználkové sednou na lep ideologiím mainstreamovým - vždyť jsou jim mnohem více vystaveni. ////<br /><br />Ano, Češi se musí naučit vyprávět dětem a mladým lidem historii. Avšak lze očekávat, že dětem a mladým lidem budou tu historii vyprávět jejich prarodiče úplně jinak, nežli jejich rodiče. Stejné události, ale ze zcela jiného pohledu. ////<br /><br />Že zhruba 200 tisíc dětí a mladých lidí převážně z učňovských oborů a technických průmyslovek považuje historii za okrajové a pro jejich život nezajímavé téma? Klídek - vůbec nejde o historii. Ty děti považují za okrajové a nezajímavé téměř všechny školní předměty. Napadá někoho, jak dětem naznačit, že se mýlí? ////<br /><br />Připadají někomu mladí neználkové jako vážné společenské ohrožení? Heleďte, znám několik učitelek, které (například) o dílech Orwella vědí jenom to, co si přečetly v nějakých výcucech z výcuců, a přitom z toho u maturit zkouší nebohé studenty. A tyhle volí už dlouhé roky ... ////E.Kocourekhttps://www.blogger.com/profile/02501855818328137136noreply@blogger.com