tag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post6718847284090301836..comments2023-06-06T18:13:57.732+02:00Comments on Česká škola: Přečtěte si názor experta: Nestrašme inkluzí, ta nikomu neublíží...AdminAMhttp://www.blogger.com/profile/10505144085274313295noreply@blogger.comBlogger5125tag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-63479933848715629152016-04-08T09:46:39.025+02:002016-04-08T09:46:39.025+02:00Pri cteni ukazky jsem premyslel, jestli to jsou vy...Pri cteni ukazky jsem premyslel, jestli to jsou vytrhane citace nebo souvisly uryvek textu... <br /><br />Kupodivu B) je spravne. Tohle nejenze by zvladnul sesmolit pocitacovy program, ale snad i program, ktery bych napsal ja.<br /><br />Jako expert na povrchove napeti tekutin to hodnotim jako dalsi tristni vysledek prace nasich cestinaru, kteri misto uceni psani eseju a blogu (a kritickeho mysleni samozrejme) sestavuji nesmyslne seznamy...Jiri Janecekhttps://www.blogger.com/profile/04166372698220355589noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-79581888083396117232016-04-08T08:49:14.969+02:002016-04-08T08:49:14.969+02:00
Inkluze je zlo! Ve školství především, zrovna tak...<br />Inkluze je zlo! Ve školství především, zrovna tak, jako všechny nepřipravené reformy posledních let. Žádná z reforem nic pozitivního nepřinesla jen rozbila fungující systém. Všechny změny byly a jsou nepřipravené ve stylu zaklínání se projekty. Až v průběhu realizace projektu se přijde na to, jak se to má dělat. Bohužel tato projektová metoda se používá i na lidech - dětech. Čekám, kdy někoho napadne tohle realizovat ve zdravotnictví. Kdy pacienta šoupnou na sál nad něj postaví projektový tým a budou projektově operovat. Podle známé zásady, že není důležitý cíl projektu, ale proces. To že pacienta zmřzačí nebo zemře, to pro ně není podstatné.(Ono se to asi děje u pacientů, kteří umírají a není jiná možnost jak jim pomoci - tedy doufám, že jen u nich).<br /><br />Podle pamětníků(já to zažil jako žák) školské reformy dříve připravoval tým odborníků a vědělo se veřejně, kdo ho vede - kdo je za to zodpovědný. Reforma se několik let pilotovala na vybraném vzorku škol a až se osvědčila pak se pustila ven(opět paralela se zdravotnictvím - zkoušky léků.<br />Přestaňte dělat pokusy na lidech a používejte při řešení problémů výsledky vědy.<br />Podporujte seriózní terénní pedagogický výzkum(ne opisování publikací) a na základě výsledků čiňte rozhodnutí!!<br /><br />Přes dvacet let učím ty nejhloupější produkty základních škol a vidím výsledky reforem a věřte, že to není radostný pohled. S nostalgií vzpomínám na třídy učňů(upozorňuji že neromských) z absolventů zvláštních škol, kde řada z nich byla schopna konkurovat běžným učňům z běžných osmiletek. Řada tehdejších učňů byla na vyšší úrovni, než mnozí dnešní maturanti. <br /><br />Pro argumentující případy dobré praxe upozorňuji, že to není argument. Že něco funguje v jednom případě neznamená, že to funguje obecně. Všiměte si, že všichni reformtoři včetně MŠMT argumentují jednotlivými případy škol či tříd, kde něco funguje. Nikdo z nich neřekne např. V důsledku té a té reformy se podle toho a toho výzkumu zlepšily výsledky žáků základních škol v těch a těch předmětech. Takové vzkumy buďto nejsou nebo ukazují pravý opak.mirek vaněkhttps://www.blogger.com/profile/14406382210048912118noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-76319421071080418782016-04-08T00:01:34.209+02:002016-04-08T00:01:34.209+02:00Když neublíží, tak tedy neublíží. To zní nadějně. ...Když neublíží, tak tedy neublíží. To zní nadějně. A dávají experti taky nějakou záruku?<br />Ovšem pořád tu v luftě lítá otázka, komu prospěje zrušení těch 'praktických' programů. Děti, které jsou v hlavním vzdělávacím proudu, tuto změnu nejspíš nikterak nepocítí, a pak už tedy zbývá jen blahodárný vliv onoho zrušení na děti, které odborníci uznají jako praktickyschopné. Nebo hlavněneschopné?<br />Smysl mi ale doopravdy uniká. Asi že nejsem expert.<br />Nicka Pytlikhttps://www.blogger.com/profile/14309630223175640571noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-83456374169096299642016-04-07T23:26:44.398+02:002016-04-07T23:26:44.398+02:00Ublíží dětem s mentálním postižením, které přijdou...Ublíží dětem s mentálním postižením, které přijdou o své kvalitní speciální vzdělávání ve třídách s malým počtem žáků pod vedením kvalifikovaných speciálních pedagogů podle odpovídajícího vzdělávacího programu.<br /> <br />Ona se totiž celá ta slavná inkluze zredukovala na zrušení vzdělávacích programů základních škol praktických a tím i likvidaci těchto škol.<br /> <br />Scénář tohoto procesu byl obsažen už ve Strategii začleňování romského etnika a postupně se plní.Bohužel se dotýká hlavně mentálně postižených žáků, kteří s romským etnikem nemají nic společného.Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/07564446906714208215noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-56368374747829204242016-04-07T22:03:35.027+02:002016-04-07T22:03:35.027+02:00Expert. To stačí.Expert. To stačí.Anonymni z 21:30https://www.blogger.com/profile/17859086175761140590noreply@blogger.com