tag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post6680912280411049024..comments2023-06-06T18:13:57.732+02:00Comments on Česká škola: Ondřej Kania: Další finská reforma – ruší se předmětyAdminAMhttp://www.blogger.com/profile/10505144085274313295noreply@blogger.comBlogger5125tag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-59030852916932203972016-08-18T18:49:00.811+02:002016-08-18T18:49:00.811+02:00Pan Ondřej Kania dozajista hluboce prostudoval RVP...Pan Ondřej Kania dozajista hluboce prostudoval RVP ZV. Je to dokument, který byl inspirován z velké míry finským modelem. Všichni také víme o čem takové RVP-ŠVP je a k čemu je. Hlubší výrazy nemá cenu používat. Bude jedině dobře až finské školství tento "supermodel" otestuje a ještě bude třeba počkat až ho přijmou takové opory EU jako Německo, Francie, Itálie,....Není kam spěchat. Množinová matematika z roku 1976 byla prezentována úplně stejně a kde je ji konec. Zažil jsem spoustu pseudoreforem a všechny mě nechaly chladnými. Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/03279123828604567092noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-89841958658232179952016-08-16T20:53:04.132+02:002016-08-16T20:53:04.132+02:00Pane Komárku, proč tady na ČŠ straší náborový inze...Pane Komárku, proč tady na ČŠ straší náborový inzerát firmy pana Kanii? <br />Jen na okraj: pan Kania školu vychodil. Studuje se jinde, než na internátních středních školách. A navíc se mu ztratilo něco v překladu. Asi tam na intru v New Yorce probírali počty, ne matematiku. Takovou pitomost totiž nemohou myslet vážně ani ti reformě profláknutí Finové. Takhle se učí předškoláčci. V Čechách např. už déle než sto let. Ale tahle "kalkulačková" představa, že matematiku lze oddělit od jejího rozsáhlého a na abstrakci založeného aparátu, je neznalost nebo vědomá lež. Miloslav Novotnýhttps://www.blogger.com/profile/17730242635582866705noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-67250197243056322852016-08-16T14:41:55.083+02:002016-08-16T14:41:55.083+02:00Že by nám rostl další "školský expert"? ...Že by nám rostl další "školský expert"? Má maturitu, takže vzdělávací problematice určitě rozumí do šířky i hloubky. <br />Rozpouštění předmětů do tzv. klastrů se věnuje i Liessmann v Hodině duchů - samozřejmě je k němu kritický. Nedivím se mu - nedovedu si dost dobře představit, jak by se v takovém pojetí dal systematicky a smysluplně učit jazyk a literatura. Ale kdo ví, třeba Finové naleznou novou a dobrou cestu.Vladimír Stanzelhttps://www.blogger.com/profile/03181342416146305370noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-69527287476372345952016-08-16T13:40:01.508+02:002016-08-16T13:40:01.508+02:00Pokud vím, ve Finsku nemusejí školství bagatelizov...Pokud vím, ve Finsku nemusejí školství bagatelizovat na otázku platů, protože tam už dávno pochopili, že za málo peněz málo muziky.<br /><br />BTW, podle čeho se pozná, že finské školství je nejlepší na světě, když se finští žáci zhoršili?Ygrainhttps://www.blogger.com/profile/08490497723105830183noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-81727224781370754232016-08-16T11:10:09.240+02:002016-08-16T11:10:09.240+02:00"Bohužel v naší zemi se problémy vzdělávacího..."Bohužel v naší zemi se problémy vzdělávacího systému bagatelizují na témata platů učitelů a inkluzi, tedy věci, které jsou ve srovnání s neuvěřitelnou zastaralostí našeho školství naprosto marginální."<br /><br />No, než se pouštět do takovéhoto těžkého experimentu, který se nedá dělat bez dobře metodicky připravených výukových materiálů a bez změny způsobu přípravy učitelů už na VŠ, tak to raději bagatelizujme.<br /><br />Jsem zvědavá, jak to v tom Finsku ve skutečnosti bude probíhat. Dovedu si představit, že se tímto způsobem snad může pojmout výuka čtyř či pěti týdnů v roce (a myslím, že tak to taky skončí), ale nahradit tímto způsobem celou výuku na gymnáziu, k čemuž by to postupně mělo údajně dojít, považuji za nereálné.Eva Adamováhttps://www.blogger.com/profile/06202493231520583423noreply@blogger.com