tag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post6381927837887461213..comments2023-06-06T18:13:57.732+02:00Comments on Česká škola: Zpravodaj MŠMT číslo 3: Zaměřeno na profesní růst pedagogů AdminAMhttp://www.blogger.com/profile/10505144085274313295noreply@blogger.comBlogger4125tag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-16258503685709557162016-04-10T08:57:36.011+02:002016-04-10T08:57:36.011+02:00Kampak se vytratila informace o plánovaném poplatk...Kampak se vytratila informace o plánovaném poplatku za atestaci na KS3? Nebo o pracovné smlouvě v adaptačním období na dobu určitou? Kde je ukrytý nově zaváděný mentor? <br /><br />Dostáváme informace po kapičkách? Nebo zase existuje více verzí? Zdeněk Sotolářhttps://www.blogger.com/profile/09252353343623097868noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-31190075343524887412016-04-09T09:52:44.694+02:002016-04-09T09:52:44.694+02:00Pomahala CZESCHA a pedagogické fakulty. Je ti ze z...Pomahala CZESCHA a pedagogické fakulty. Je ti ze základek zůstali stranou. Jako obvykle. Zdeněk Sotolářhttps://www.blogger.com/profile/09252353343623097868noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-1221307411210652502016-04-08T17:58:40.067+02:002016-04-08T17:58:40.067+02:00Připomínky k určení tzv. Specializovaných činností...<b>Připomínky k určení tzv. Specializovaných činností v návrhu Kariérního řádu</b><br /><br />Str. 5:<br /><i>Návrh novely zákona o pedagogických pracovnících nadále počítá s již zavedenými specializovanými činnostmi pedagogických pracovníků, jsou to:<br /><br /> koordinace v oblasti informačních a komunikačních technologií (jinak též metodik ICT),<br /> činnost specialisty v oblasti environmentální výchovy,<br /> metodické vedení v oblasti prevence sociálně patologických jevů,<br /> činnost specialisty v oblasti environmentální výchovy,<br /> činnost speciálního pedagoga v oblasti školské logopedie,<br /> činnost specialisty v oblasti prostorové orientace zrakově postižených a<br /> koordinace školního vzdělávacího programu nebo vzdělávacího programu VOŠ (tato pozice bude po přechodném období svázána s KS3).<br /><br />Za specializované činnosti bude učitelům náležet specializační příplatek ve výši 1000 až 2000 Kč. Výkon specializovaných činností je podmíněn absolvováním specializačního studia v systému DVPP (nejméně v rozsahu 250 hodin). Podle jejich povahy mohou tyto činnosti vykonávat i jiní pedagogičtí pracovníci, než jsou učitelé (např. vychovatelé...) <br /></i><br /><br />Metodické vedení v oborových didaktikách vyučovacích předmětů zde není. Tento tzv. "Specializační" seznam není tedy orientován na výukovou, ale je orientován na technicko-organizační, environmentální, sociálně a zdravotně inkluzívní apod. složky učitelské práce. S oborovou specializací vlastní výuky a další práce učitelů nemá mnoho (nic?) společného.<br /><b>Návrh: Doplnit seznam o položku <br />"Metodické vedení v oborových didaktickách vyučovacích předmětů" </b><br /><br />Metodické vedení různých metod a forem oborově odborné péče o všechny děti včetně dětí nadaných (např. v organizování soutěží a zájmových volnočasových aktivit dětí) založené na aprobací dané nebo na jiné odborné způsobilosti učitele zde není. Tento tzv. "Specializační" seznam není tedy dostatečně orientován na kvalitní vzdělávání všech děti ale především na sociálně a zdravotně inkluzívní složky učitelské práce. Se specializací zaměřenou na využití aprobační odbornosti a jiné odborné způsobilosti učitelů nemá mnoho (nic?) společného.<br /><b>Návrh: Doplnit seznam o položku <br />"Metodické vedení metod a forem oborově odborné péče o všechny děti" </b><br /><br />Jsem názoru, že výše citovaný "Specializační seznam" uvedený v návrhu Kariérního řádu je projevem a důkazem jakéhosi tupého inkluzivistického přístupu MŠMT ke společnému vzdělávání. To jest seznamem v podstatě ignorujícím proklamovaný zájem MŠMT a existující veřejný zájem na kvalitním společném vzdělávání VŠECH dětí. <br /><br />J.Týřtyrjirhttps://www.blogger.com/profile/06559267701981978898noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-53557732560280668272016-04-08T14:34:50.876+02:002016-04-08T14:34:50.876+02:00Já v tom žádnou perspektivu nevidím. Množství přid...Já v tom žádnou perspektivu nevidím. Množství přidané práce neodpovídá ohodnocení. Pořád na tom bude lépe učitel, který kromě základního úvazku nic jiného nedělá a přivydělá si bokem. Nebo tam bude radikální redukce úvazku?<br /><br />K zamyšlení:<br />1000Kč specializačního příplatku = 5h doučování po 200Kč/h měsíčně.<br /><br />Chybí mi ohodnocení práce třídního učitele. Nebo kdo nebude třídní, bude koordinátorem?mirek vaněkhttps://www.blogger.com/profile/14406382210048912118noreply@blogger.com