tag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post6296972847337876946..comments2023-06-06T18:13:57.732+02:00Comments on Česká škola: Tomáš Feřtek: Mají maturanti mizerné znalosti z matematiky, nebo jen málo času na práci?AdminAMhttp://www.blogger.com/profile/10505144085274313295noreply@blogger.comBlogger7125tag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-46526881425239186082020-02-02T20:12:14.035+01:002020-02-02T20:12:14.035+01:00Tak určitě. Vic casu by zakum urcite pomohlo. A tr...Tak určitě. Vic casu by zakum urcite pomohlo. A treba v tenise, tam by se mohlo uznavat i to, kdyz hrac odehraje mic az po dvou dopadech....Simona CARCYhttps://www.blogger.com/profile/07882573485613652448noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-84380787496343961832020-02-02T15:08:13.980+01:002020-02-02T15:08:13.980+01:00Samozřejmě, že mizerné znalosti matematiky.Samozřejmě, že mizerné znalosti matematiky.Jiří Klabalhttps://www.blogger.com/profile/15086847467737172186noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-13582370175837415242020-02-02T13:24:58.033+01:002020-02-02T13:24:58.033+01:00Každý test musí mít nějaký časový limit.
Můžeme s...Každý test musí mít nějaký časový limit. <br />Můžeme se bavit o prodloužení limitu, ale pokud vím, tak EDUin, Scio a spol. jsou proti povinné maturitě z M jako takové, ne proti maturitě v tomto čase.Petr Portwynhttps://www.blogger.com/profile/03876709580258826089noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-39047497988101709312020-02-02T13:24:19.451+01:002020-02-02T13:24:19.451+01:00Když přijdu na schůzku s obchodním partnerem a mám...<i>Když přijdu na schůzku s obchodním partnerem a mám s ním hovořit anglicky, tak mi nepomůže, že si každou jeho větu budu hodinu luštit na internetu, abych pak další hodinu produkoval odpověď. A stejně tak když budu mít udělat nějakou analýzu, tak se nemohu všechno teprve začít učit, počínaje násobením přirozených čísel.</i><br />Ano.<br />Mám známou, její sestra je lékařka. Pracuje v zahraničí u záchranky. Její schopnost řešit problémy rychle (mj. proto, že zatímco kolegové teprve hledají dávkování léčiv, ona to sází zpaměti) je tam velmi ceněna.Petr Portwynhttps://www.blogger.com/profile/03876709580258826089noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-49139373890300145342020-02-02T13:08:57.489+01:002020-02-02T13:08:57.489+01:00"Ty základy, které mi umožní řešit problémy e..."Ty základy, které mi umožní řešit problémy efektivně, tj. i v nejkratším možném čase."<br /> Pavel Doležel<br /><br />Souhlas. Tady však narazíte na názory "největšího matematika", který zde přispívá. Ten Vám bude všemožně oponovat třeba tím, že je zbytečné umět řešit rovnice, protože žáci na to mají aplikaci. A samozřejmě další snůšku "inovací".<br /><br />"...komplexnější úlohy náročné na kreativnější myšlení". Tady odhaduji neúspěšnost u státní maturity nad 50%. A to jsem optimista.<br /><br />V nadpisu se píše něco ve smyslu, že maturanti mají mizerné znalosti. Nepředpokládám, že to je díky nekvalitní práci učitelů. Chyby hledejme v RVP a dotaci hodin matematiky v učebním plánu. S přidáním 15-20 minut k maturitnímu testu zřejmě nikdo protestovat nebude.Ivo Mádrhttps://www.blogger.com/profile/08491619956901686160noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-59701771105966490192020-02-02T09:33:47.994+01:002020-02-02T09:33:47.994+01:00Čas je endogenní proměnná, která pochopitelně má z...Čas je endogenní proměnná, která pochopitelně má zásadní vliv na výsledky. Ovšem nikoliv pouze u maturity, ale v celém profesním životě. Schopnost řešit problémy je spjatá se schopností je řešit v nějakém časovém rámci. Dnes se mnozí (většinou nevzdělaní) snaží navodit pocit, že vlastně není třeba umět nic, že vše si člověk vygůglí. Jenže tam přesně hraje roli ten čas. Když přijdu na schůzku s obchodním partnerem a mám s ním hovořit anglicky, tak mi nepomůže, že si každou jeho větu budu hodinu luštit na internetu, abych pak další hodinu produkoval odpověď. A stejně tak když budu mít udělat nějakou analýzu, tak se nemohu všechno teprve začít učit, počínaje násobením přirozených čísel. Od toho, abych úlohu vyřešil v čase, v níž ji je schopna vyřešit většina populace, mám právě těch 13 let studia, kde se mám naučit ty základy, na kterých mohu stavět, abych nemusel stavět všechno znovu a znovu od bagrování jámy, nebo objednání bagru. Ty základy, které mi umožní řešit problémy efektivně, tj. i v nejkratším možném čase.<br /><br /><br />Pokud chceme maturantům dát podstatně delší čas, pak bychom jim měli také konečně zadat nějaké komplexnější úlohy náročné na kreativnější myšlení. Jen se obávám, že to dopadne s tou úspěšností ještě podstatně hůře.Pavel Doleželhttps://www.blogger.com/profile/06619131298655488174noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-40683385931071372412020-02-02T09:33:01.343+01:002020-02-02T09:33:01.343+01:00"místo zavádění povinné matematiky, bychom se..."místo zavádění povinné matematiky, bychom se měli snažit o udržení meziroční srovnatelnosti testů a předvídatelnost státní maturity, říká v druhém textu věnovaném analýze dat ze státních maturit Tomáš Feřtek."<br /><br />Co k tomu dodat. Na jednu stranu kritizují kvalitu maturitních testů a na druhou stranu chtějí zachovat současný stav. Chtějí strovnatelnost, když maturuje z matematiky malé procento maturantů. Tedy absolutně zbytečně. Srovnávají nesrovnatelné. <br /><br />Jasně se odkopávají a ukazují, že jim nejde o kvalitní maturitní zkoušky, ale o jejich zruššení. Proč na tom mají zájem majitelé testovacích agentur, to si musí každý domyslet sám. <br /><br />mirek vaněkhttps://www.blogger.com/profile/14406382210048912118noreply@blogger.com