tag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post6281163607361226857..comments2023-06-06T18:13:57.732+02:00Comments on Česká škola: Daniel Münich pro HN: Tři problémy českého školstvíAdminAMhttp://www.blogger.com/profile/10505144085274313295noreply@blogger.comBlogger7125tag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-49412146406738984172016-08-30T17:21:34.516+02:002016-08-30T17:21:34.516+02:00Dobře, tak s profesorem Sýkorou jsme se vypořádali...Dobře, tak s profesorem Sýkorou jsme se vypořádali po Štefflovsku. A co ten článek z roku 2011? Seženu vám více článků z poslední doby, z nichž vyplývá, že externí hodnocení má pozitivní vliv na motivaci. Není pravda, že by kognitivní vědy prokázaly, že externí hodnocení nefunguje. Jenom existují články, které to tvrdí. Zrovna v tomto ale nepanuje shoda. Jsou na to různé názory. Fakt je ten, že v drtivé většině vyspělého světa nějaká forma hodnocení funguje. Důležitost a význam zpětné vazby nezpochybňuje snad nikdo. Ale zpětná vazba bez informace o tom, jak je na tom srovnatelná populace, je příjemci k ničemu. Když napíšu žákovi do slovního hodnocení, že umí krásně slabikovat, pozná jednotlivá písmena, ale je slabší ve sčítání, tak je to nějaká informace. Tatáž informace ale znamená úplně něco jiného pro šestiletého prvňáčka a něco jiného pro jednadvacetiletého vysokoškoláka. Bez srovnání s normou, je informace sama o sobě k ničemu a studentovi dává téměř nulovou zpětnou vazbu. Celé okecávání tohoto problému je o ničem. Nejde o nic víc, než o snahu před žákem zatajit to srovnání s normou. Zřejmě z nějakých dobře myšlených pohnutek. Buď k lidem přistupujeme jako k osobnostem, které jsou za sebe odpovědné, pak nemáme právo před nimi něco zatajovat, nebo jako k nesvéprávným blbečkům, před nimiž budeme tajit co komise uzná za vhodné, aby to na ně nemělo nějaký sociálními inženýry určený nežádoucí vliv. Vůbec ta představa, že před někým schováváme pravdu z jakýchsi "dobrých" pohnutek, je hloupá a nesmyslná.Pavel Doleželhttps://www.blogger.com/profile/06619131298655488174noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-24063285669416078662016-08-30T17:12:06.112+02:002016-08-30T17:12:06.112+02:00Jedno reseni bych mela.Skoly od urciteho poctu zak...Jedno reseni bych mela.Skoly od urciteho poctu zaku by mely reditele, ktery by mel na starosti pouze vzdelavaci proces.A vedle nej by byl manazer nebo ekonomicky reditel( vmyslete si nazev jaky chcete) a ten by dela ty veci, co se ve skole taky musi rsit, jen to naprosto nesouvisi se vzdelavanim- hygienicke predpisy, rekonstrukce, ekonomiku.....Ti dva by se snad dohodli na celkovem vedeni. Jen holt na to zase nejsou ty prachy.Jana Karvaiováhttps://www.blogger.com/profile/00642869931422902011noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-9934574470090974222016-08-30T15:42:55.554+02:002016-08-30T15:42:55.554+02:00Inu, i O. Šteffl kdysi cosi blekotal např. u státn...Inu, i O. Šteffl kdysi cosi blekotal např. u státnic v rámci zkoušky z marxleninismu aj. Jako všichni v té době, bez ohledu na to, co si o tom mysleli. Záleží ovšem na tom, k čemu jsme se doblekotali dnes. Josef Soukalhttps://www.blogger.com/profile/11711892463220259675noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-69141876201551912602016-08-30T14:43:16.805+02:002016-08-30T14:43:16.805+02:00Toť. Pytlici to říkají pořád. Zrušme klasifikci a ...Toť. Pytlici to říkají pořád. Zrušme klasifikci a povinné docházení do školy. Nic dobrého z toho nevzchází. Pořád ještě se najdou bloudi, jak učitelé, tak žáci, kteří toho dbají, a mají s tím jen problémy. Nechť si každý do školy přijde, kdy uzná za vhodné, a věnuje se tam tomu, co uzná za vhodné. Ztotožněme už jednou legislativu s realitou.Nicka Pytlikhttps://www.blogger.com/profile/14309630223175640571noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-43756665240006487562016-08-30T14:21:25.412+02:002016-08-30T14:21:25.412+02:00"Školní hodnocení patří k důležitým prostředk..."Školní hodnocení patří k důležitým prostředkům komunistické výchovy, a proto je rozpracování teoretických i praktických otázek školního hodnocení součástí plnění těch úkolů, které před školu i pedagogickou teorii postavil XIV sjezd KSČ a červencové zasedání ÚV KŠČ (1973)."<br /><br />Píše Dr. Miloslav Sýkora. Takto se ovšem v té době psávalo, či dokonce muselo psát, když to mělo vyjít. I když tohle je pěkný humus Pedag_1987_5_03_Rozvijejici-vyucovani_541_553.pdf, ale jina Jak píše CC25 zajímavé čtení ;-). <br /><br />Ale není to přece jen trochu <b>zastaralé</b>. Ondřej Štefflhttps://www.blogger.com/profile/14535378246834996121noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-61654867438278963562016-08-30T11:11:13.139+02:002016-08-30T11:11:13.139+02:00Je to zajímavé čtení, včetně citací prof. Sýkory, ...Je to zajímavé čtení, včetně citací prof. Sýkory, zřejmě bývalého děkana pražské pedagogické fakulty.Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/07564446906714208215noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-36837255169520124712016-08-30T10:53:32.856+02:002016-08-30T10:53:32.856+02:00Rozepsal jsem se poněkud obsáhleji: Největší probl...Rozepsal jsem se poněkud obsáhleji: <a href="http://paveldolezel.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=547979" rel="nofollow">Největší problém českého školství podle Daniela Münicha</a>Pavel Doleželhttps://www.blogger.com/profile/06619131298655488174noreply@blogger.com