tag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post6071038945779895855..comments2023-06-06T18:13:57.732+02:00Comments on Česká škola: Anketa „Platforma nebo Komora?“ Jana Karvaiová: Nelíbí se mi, že se stále neumíme dohodnout a v podstatě se tříštíme hned na začátkuAdminAMhttp://www.blogger.com/profile/10505144085274313295noreply@blogger.comBlogger37125tag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-89201221440624258472017-10-08T10:17:54.149+02:002017-10-08T10:17:54.149+02:00Anketa ASČ: http://www.ascestinaru.cz/anketa-ke-vz...Anketa ASČ: http://www.ascestinaru.cz/anketa-ke-vznikajicim-pedagogickym-sdruzenim/Josef Soukalhttps://www.blogger.com/profile/11711892463220259675noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-54660432555946419872017-10-03T01:01:43.842+02:002017-10-03T01:01:43.842+02:00Myslím, že významovou odlišnost pojmů učitel a ped...Myslím, že významovou odlišnost pojmů učitel a pedagog a objektivně existující tlak na pečovatelizaci veřejného školství v Česke republice (viz argumentace v této a nejen v této diskusi) vnímá mnoho lidí nejen z řad učitelů jako závažný problém kvalitního vzdělávání, a to navzdory pedagogicko populistickému výplachu mozků, kterému jsou učitelé a veřejnost podrobování. J.Týřtyrjirhttps://www.blogger.com/profile/06559267701981978898noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-28567630876089151312017-10-03T00:51:32.187+02:002017-10-03T00:51:32.187+02:00Tento komentář byl odstraněn autorem.tyrjirhttps://www.blogger.com/profile/06559267701981978898noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-61044381093974418772017-10-01T18:44:11.700+02:002017-10-01T18:44:11.700+02:00Vaše slovní hříčky na téma pedagog a učitel asi ch...Vaše slovní hříčky na téma pedagog a učitel asi chápete jen Vy sám.Anonymni z 21:30https://www.blogger.com/profile/17859086175761140590noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-35340733357491540642017-10-01T01:16:37.380+02:002017-10-01T01:16:37.380+02:00Pepíček přinesl domů v žákovské knížce poznámku
&...Pepíček přinesl domů v žákovské knížce poznámku <br />"Smrdí. Umýt!"<br />Druhý den dal soudružce učitelce žákovskou knížku s otcovou odpovědí<br />"Nečichat! Učit!"<br /><br />Už chápete, pane Anonymní rozdíl mezi dobrým učitelem a tím, kdo se jako učitel v dané situaci nepříslušně projevuje jako špatný pedagog? :)))tyrjirhttps://www.blogger.com/profile/06559267701981978898noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-38642369482164576342017-10-01T00:30:22.665+02:002017-10-01T00:30:22.665+02:00Vysvětlil jsem tu názor, že pro veřejný zájem Čes...Vysvětlil jsem tu názor, že pro veřejný zájem České republiky na kvalitním vzdělávání by bylo nejlepší, kdyby učitelé měli zákonem u stanovenou profesní komoru s povinným členstvím praktikujících učitelů, která by se starala o to, aby učitel mohl být skutečně učitelem a školní vzdělávání aby bylo kvalitní.<br /><br />Je mi celkem jedno jak, z čího podnětu a s jakým vedením taková Učitelská komora vznikne. Vím, že to múže být jen na základě konsensu plynoucího z potřeby široké veřejnosti včetně politiků, k čemuž se zatím nikdo významný zřetelně nepřihlásil,i když ta potřeba tu je. Takže se, prosím, milí kolegové, snažte třeba v deseti sdruženích, komorách, platformách atd. Uvidíme, co z toho nakonec bude.<br /><br />J.Týř<br /><br />PS pro pana Anonymního: <br />Pedagogická a učitelská komora není jedno ani totéž. Pokud to nechápete nebo nechcete chápat a hodláte pokračovat v přisprostlých invektivách, zkuste třeba studený obklad nebo studenou sprchu. Mně se na bolavý zub, který už jsem si nechal vytrhnout, kdysi osvědčil sáček mražené zeleniny zabalený do utěrky a přivázaný šátkem k bolavé čelisti. Ve vašem případě by, myslím, šlo třeba o čelo.tyrjirhttps://www.blogger.com/profile/06559267701981978898noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-35601906352337268312017-09-30T23:23:49.197+02:002017-09-30T23:23:49.197+02:001. Pedagogická nebo učitelská je jedno.
2. Prosím...1. Pedagogická nebo učitelská je jedno.<br /><br />2. Prosím pana Týře, aby si zkontroloval, zdali mu v dávkovači nezůstávají na konci týdne nějaké léky... Případně, není-li již tomu tak, aby vstoupil do spisovatelské komory.Anonymni z 21:30https://www.blogger.com/profile/17859086175761140590noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-83645521545589031692017-09-30T22:44:19.585+02:002017-09-30T22:44:19.585+02:00Vymezit se jako učitelé je můj záměr. Dokonce jako...<i>Vymezit se jako učitelé je můj záměr. Dokonce jako učící učitelé. </i><br />Má otázka na záměr vymezit se patřila spíše kolegyni Petře Mazancové, i když jsem ji položil v části příspěvku reagující na Váš komentář.<br />Váš postoj je myslím z předchozích vstupů do diskuse zřejmý.<br />A jak jsem napsal, považuji jej za legitimní.<br />Já mám názor jiný.<br /><br />Tohle není otázka, která má "správné", nebo "špatné" odpovědi.<br />Pedagogická, nebo učitelská komora bude prostě takovou, jakou ji budou chtít její členové. Nebo taková, jakou formu jí přisoudí případný zákon.<br /><br />A jestli a jak bude funkční, zda v úzkém, nebo širokém záběru, to spíše nežli na definici bude záležet na konkrétních lidech.<br />Dosavadní průběh událostí příliš nadějí nevzbuzuje.<br />Ale jsem optimista. Jinak bych nemohl pracovat ve školství. :-)poste.restantehttps://www.blogger.com/profile/11929908386220569270noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-76843131978385558442017-09-30T22:21:23.224+02:002017-09-30T22:21:23.224+02:00Budu také pozitivní: Věřím, že vznik obou skupin p...Budu také pozitivní: Věřím, že vznik obou skupin přispěje k tomu, že už se MŠMT nikdy nebude moci ohánět jen "svými" učiteli a bude muset jednat se skutečnými zástupci učitelské obce.Josef Soukalhttps://www.blogger.com/profile/11711892463220259675noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-31690967366699944682017-09-30T21:34:12.921+02:002017-09-30T21:34:12.921+02:00Ale abych byl výjimečně pozitivní: 600 členů PK je...Ale abych byl výjimečně pozitivní: 600 členů PK je mimořádný úspěch, už teď je to asi víc, než členů všech stávajících spolků, asociací a platforem. Zdeněk Sotolářhttps://www.blogger.com/profile/09252353343623097868noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-84807291638077803052017-09-30T21:20:02.011+02:002017-09-30T21:20:02.011+02:00Ale možná je to záměr. V duchu názoru kolegy Sotol...Ale možná je to záměr. V duchu názoru kolegy Sotoláře. Vyčlenit se vůči ostatním "neučitelům". Je to záměr?<br /><br />Ano. Vymezit se jako učitelé je můj záměr. Dokonce jako učící učitelé. Zdravotní sestry mají také profesní organizaci. Rozhodně v takovém vymezování nevidím dehonestaci neučitelů, leč pedagogických pracovníků. Konečně nedávno se někde na EDUinu ozval hlas volající asistenty do jakéhosi spolku. Bylo by na něm něco špatného? Zdeněk Sotolářhttps://www.blogger.com/profile/09252353343623097868noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-58105568430661226342017-09-30T21:11:26.977+02:002017-09-30T21:11:26.977+02:00Ale i jako vedoucí kroužku bych se klidně přihlási...Ale i jako vedoucí kroužku bych se klidně přihlásil do organizace, která má v názvu "pedagogická".<br /><br />Dnes by se vedoucí kroužku třeba přhlásil. Ale bude-li zítra členství v komoře povinné? Kolik bude mít členů? 200 000? Tak široká pedagogická náruč to neustojí. Zdeněk Sotolářhttps://www.blogger.com/profile/09252353343623097868noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-50506177238956751372017-09-30T17:37:05.566+02:002017-09-30T17:37:05.566+02:00Pečlivě jsme na jaře obešli poslance i senátory a ...<i>Pečlivě jsme na jaře obešli poslance i senátory a byli PRO přijetí zákona o Pedagogické komoře. Uvidíme, co na to noví poslanci po volbách... Stejnojmenný zákon už byl kdysi sepsán, ale k hlasování se myslím ani neprobojoval.</i><br /><br />Myslím, že když rozumní politici dostanou příslušně zdůvodněný zákon o UČITELSKÉ (nikoli jen pedagogické:) komoře, dostanou po tom, co ministryně Valachová a ministr Štech s podstatou (jádrem) školství, s kvalitním VZDĚLÁVÁNÍM, udělali tzv. Inkluzí a návrhem Kariérního (ne)řádu, rozum (ROZlišovací UM) a UČITELSKOU komoru podpoří jako nutný prostředek zachování kvalitního vzdělávání v českých veřejných školách:<br /><br /><b>Tornádo KAT a Vládní jaderný výbuch</b><br /><br /><i>Školy jsou především vzdělávací zařízení. O tomto POVINNÉM JÁDRU práce škol hovoří Ústava a Školský zákon České republiky i zdravý rozum lidí. Hyperaktivistická práce ministryně Valachové tomu však neodpovídala, a to ani ve věci Inkluze, ani ve věci Kariérního řádu a ani ve věci rozpočtového financování a platů učitelů škol: <br /><br /><b>Česká republika je cca z 80 % Levnou montovnou s více než osmdesáti procentně zfeminizovaným a opatrovnicky formovaným školstvím. Levnou montovnou s nízkými platy lidí včetně učitelů. Aby tomu tak nebylo, musí, když je ze zákona povinno, MŠMT ČR důsledně respektovat fakt, že školy jsou prvotně vzdělávací zařízení. Musí, ale nestalo se: Tomuto JÁDRU (podstatě) školství ideotický (ideově dogmatický) JADERNÝ VÝBUCH ministryně Valachové, myslím, velmi uškodil. Tím, že sociálně a zdravotně opatrovnické věci byly při Inkluzi i v návrhu Kariérního řádu systémově nadřazovány prioritní úloze škol totiž vzdělávání</b>...<br /><br />Doufám, že poločas rozpadu důsledků tohoto, myslím, ideotického, fondočerpačstvím podbarveného a se systémovou korupcí hraničícího, JADERNÉHO VÝBUCHU v hrubě pofinancovaném českém školství nebude příliš dlouhý. Přispět k tomu by, myslím, mohly a měly i příslušné ústavně právní výbory Sněmovny a Senátu Parlamentu České republiky... </i><br /><br />http://www.ceskaskola.cz/2017/07/vlada-byla-velmi-aktivni-ve-skolstvi.html?showComment=1501591494685#comment-6280139516709541290<br /><br />J.Týřtyrjirhttps://www.blogger.com/profile/06559267701981978898noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-81799981063734348652017-09-30T16:35:47.274+02:002017-09-30T16:35:47.274+02:00Tento komentář byl odstraněn autorem.Jana Karvaiováhttps://www.blogger.com/profile/00642869931422902011noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-36383166084580856232017-09-30T16:35:27.583+02:002017-09-30T16:35:27.583+02:00Potrebujeme pedagogickou komoru. Opet se tu skvi t...Potrebujeme pedagogickou komoru. Opet se tu skvi ten problem- vidim si jen na spicku sveho nosu. Tri, co nikdy nepracovali s postizenymi maji pocit, ze ucitel je ten best of. Nepopiram roli ucitele, protoze jsem sama pres tricet let ucila. Jenze jsou skoly, kde se na procesu vzdelavani nedilnou merou podileji i asistenti, vychovatelky( le). A samozrejme do toho zasahuji specialni pedagogove at z poraden nebo ve skole. A ti vsichni jsou jedno- ucastnici vzdelavacihonprocesu- pedagogicti pracovnici. Kdyby spolu uzce nespolupracovali a nemeli podobne cile, nase specialni skolstvi by nikdy nedosahlo vynikajici urovne. A s prelitim pece o postizene do beznych skol to brzy pznaji ti ucitele, kteri se stavi nade vsechny. Jana Karvaiováhttps://www.blogger.com/profile/00642869931422902011noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-54148553341374925422017-09-30T16:18:59.630+02:002017-09-30T16:18:59.630+02:00Celý tento spor je především naprosto zbytečný.
1....Celý tento spor je především naprosto zbytečný.<br />1. Pokud komora vznikne "zespodu", tedy na základě současně vznikajícího spolku (spolků), pak to budou členové spolku sami, kdo navrhne a schválí jeho stanovy a tedy i spektrum, či šíři profesí, které bude sdružovat.<br />2. Pokud následně, nebo paralelním (i když v čase opožděným) procesem se této myšlenky ujme některá parlamentní politická strana, pak to bude parlament, kdo schválí konečnou verzi zákona a tedy i určí, kdo bude/může být členem této komory.<br /><br />Ale jako téma k diskusi? - Proč ne. Moc to sice neovlivní, ale mnohé ukáže.<br />:-)poste.restantehttps://www.blogger.com/profile/11929908386220569270noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-46958133810223224432017-09-30T16:17:04.563+02:002017-09-30T16:17:04.563+02:00potřebujeme zásadní školskou refotmu,definici st...potřebujeme zásadní školskou refotmu,definici státní vzdělávací politiky,definovat školní a mimoškolní vzdělání,vytvořit systém státních a soukromých škol,u státních škol řídit školy po linii mšmt-školský úřad-škola,u státních škol povinné a závazné osnovy atd atd nějakou komoru,platformu,klub vojím na 150-160 místě žebříčku prioritAnonymoushttps://www.blogger.com/profile/06280419296571689183noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-70725911408135126032017-09-30T16:07:42.997+02:002017-09-30T16:07:42.997+02:00paidagógos (řecky: παιδαγωγέω; paidós: dítě, ágein...<i>paidagógos (řecky: παιδαγωγέω; paidós: dítě, ágein: vést, doprovázet) označován otrok, který doprovázel syna svého pána do školy (nosil mu psací potřeby,svačinu a slunečník,dohlížel na něj o přestávkách) Podle dochovaných řeckých a římských spisů, se v antické latině slovo paedagogus, již objevuje ve významu vychovatele a repetitora.<br /><br />filosof: člověk milující pravdu, milovat = zkoumat určitý jev,umět logicky tento jev zdůvodnit= vyjevit pravdu a poté tuto pravdu vyučovat neboli:<br />-vytvářet,přiřazovat a používat pevné pojmy,<br />-každé cizí tvrzení podrobit logické kritice,<br />-každé vlastní být schopen logicky zdůvodnit.</i><br /><br />Napsal Laimes<br /><br />Učitel je vysokoškolsky aprobovaný pedagog, profesionál vyučující své předměty ve VZDĚLÁVACÍM zařízení zvaném škola. Uminuté trvání některých UČITELŮ na tom, že jsou pouhými pedagogy, by na jedné straně byla docela úsměvná věc, kdyby to na druhé straně nemělo tragické důsledky na kvalitu vzdělávání. Stupidní pečovatelizace českého školství, která v rozporu s logikou i základními zákony dělá z UČITELŮ pečovatelsky orientované otroky mocných, jak píše Laimes, škodí učitelům, dětem a celé České republice. <br /><br /><b>Věřím, že PEDAGOGICKÝ POPULISMUS dělající ze škol pečovatelské ústavy a z učitelú pouhé pečovatelsky orientované pedagogy (návrh Kariérního (ne)řádu toho byl absencí didaktiky ve specializacích v KS02 flagrantním důkazem!) občané České republiky a rozumní politici nakonec odmítnou.<br /><br />ČESKÁ REPUBLIKA, ŠKOLY, ŽÁCI A UČITELÉ POTŘEBUJÍ UČITELSKOU A NIKOLI PEDAGOGICKOU KOMORU.</b><br /><br />J.Týř<br /><br /><br /><br />tyrjirhttps://www.blogger.com/profile/06559267701981978898noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-37983689498836593052017-09-30T14:21:06.492+02:002017-09-30T14:21:06.492+02:00neřešte jestli jste pedagogové či učitelé ale jst...neřešte jestli jste pedagogové či učitelé ale jste pedagogové nebo filozofovéAnonymoushttps://www.blogger.com/profile/06280419296571689183noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-65568092118665607902017-09-30T14:19:42.493+02:002017-09-30T14:19:42.493+02:00paidagógos (řecky: παιδαγωγέω; paidós: dítě, ágein...paidagógos (řecky: παιδαγωγέω; paidós: dítě, ágein: vést, doprovázet) označován otrok, který doprovázel syna svého pána do školy (nosil mu psací potřeby,svačinu a slunečník,dohlížel na něj o přestávkách) Podle dochovaných řeckých a římských spisů, se v antické latině slovo paedagogus, již objevuje ve významu vychovatele a repetitora.<br /><br /> filosof: člověk milující pravdu, milovat = zkoumat určitý jev,umět logicky tento jev zdůvodnit= vyjevit pravdu a poté tuto pravdu vyučovat neboli:<br />-vytvářet,přiřazovat a používat pevné pojmy,<br />-každé cizí tvrzení podrobit logické kritice,<br />-každé vlastní být schopen logicky zdůvodnit.Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/06280419296571689183noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-71883495626775104922017-09-30T14:09:07.955+02:002017-09-30T14:09:07.955+02:00Ad tyrjir - uminuté trvání na učitelské komoře je ...Ad tyrjir - uminuté trvání na učitelské komoře je k ničemu. Věřím, že časem se s tím smíříte.janakhttps://www.blogger.com/profile/11879080259386155822noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-50517361452350723392017-09-30T13:51:11.586+02:002017-09-30T13:51:11.586+02:00a jaký je rozdíl mezi pedagogem a učitelem?a jaký je rozdíl mezi pedagogem a učitelem?Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/06280419296571689183noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-24812322955055059902017-09-30T13:22:19.500+02:002017-09-30T13:22:19.500+02:00Ten zákon, myslím, spadl pod stůl i proto, že byl ...Ten zákon, myslím, spadl pod stůl i proto, že byl o Pedagogické a nikoli Učitelské komoře. Dnes už je bohužel kvalita vzdělávání i postavení učitelů v dúsledku "pečovatelizace školství" tak velký problém, že zákon o UČITELSKÉ komoře by mohl a měl projít.tyrjirhttps://www.blogger.com/profile/06559267701981978898noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-23784451665329458442017-09-30T13:15:55.514+02:002017-09-30T13:15:55.514+02:00Učitel je vysokoškolsky aprobovaný pedagog, profes...Učitel je vysokoškolsky aprobovaný pedagog, profesionál vyučující své předměty ve VZDĚLÁVÁNÍM zařízení zvaném škola. Péče o školství a učitele je Kompetenčním zákonem určena MŠMT i s povinností koordinovat VZDĚLÁVACÍ věci ve spolupráci s ostatními resorty (ministerstvy). Sem patří i školský rozpočet (jeho podíl na HDP)<br /><br />Pedagog je odborník na výchovu jako celek. Pedagogika je mnohem širší pojem než didaktika. "Celoživotní výchova" všech lidí spadá do působnosti "vesmíru" víceméně všech resortních organizací (MŠMT, MPSV, MZ, MK, MV...).<br /><br /><b>Vesmírné orientovaná Pedagogická komora, myslím, vzhledem k výše uvedeným okolnostem školám, učitelům ani kvalitnímu školnímu vzdělávání moc nepomůže, když právé tlak na "pečovatelizaci" škol s mizerně placenými učiteli ze strany rúzných "pedagogických neučitelů" byl příčinou jejího vzniku.</b><br /><br />ŠKOLY A UČITELÉ POTŘEBUJÍ UČITELSKOU A NIKOLI PEDAGOGICKOU KOMORU.<br /><br /><br /><br />tyrjirhttps://www.blogger.com/profile/06559267701981978898noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-81208367263957160532017-09-30T12:35:04.972+02:002017-09-30T12:35:04.972+02:00Pečlivě jsme na jaře obešli poslance i senátory a ...Pečlivě jsme na jaře obešli poslance i senátory a byli PRO přijetí zákona o Pedagogické komoře. Uvidíme, co na to noví poslanci po volbách... Stejnojmenný zákon už byl kdysi sepsán, ale k hlasování se myslím ani neprobojoval.Radek Sárközihttps://www.blogger.com/profile/16690300849383335695noreply@blogger.com