tag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post5926402455573502498..comments2023-06-06T18:13:57.732+02:00Comments on Česká škola: Má řemeslo opravdu zlaté dno aneb kdo má dnes lepší pracovní vyhlídky – učeň, nebo absolvent gymnázia?AdminAMhttp://www.blogger.com/profile/10505144085274313295noreply@blogger.comBlogger15125tag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-25584437352760353272019-02-17T10:55:06.365+01:002019-02-17T10:55:06.365+01:00Nemusíte, věřím vám. Naděje umírá poslední, nebo? ...Nemusíte, věřím vám. Naděje umírá poslední, nebo? Tajný Učitelhttps://www.blogger.com/profile/08373906015589351249noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-81935955817924421982019-02-17T10:51:20.855+01:002019-02-17T10:51:20.855+01:00"Zbývá doufat, že tato civilizace bude rozumn..."Zbývá doufat, že tato civilizace bude rozumná, jiná, lepší. "<br /><br />Mám vám dát tři příklady z dějepisu, kdy si to lidé mysleli taky? Jiri Janecekhttps://www.blogger.com/profile/04166372698220355589noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-43468696872762911402019-02-17T10:44:47.623+01:002019-02-17T10:44:47.623+01:00Zbývá doufat, že tato civilizace bude rozumná, jin...Zbývá doufat, že tato civilizace bude rozumná, jiná, lepší. Tajný Učitelhttps://www.blogger.com/profile/08373906015589351249noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-88993098352055454052019-02-17T10:43:33.978+01:002019-02-17T10:43:33.978+01:00Pan Zandl nedokáže korektně interpretovat data.&qu...Pan Zandl nedokáže korektně interpretovat data."<br />To je možné. Ale když vidím kolik hlasů a s jak slabými argumenty se zvedá proti takové kravině jako je nepodkročitelná laťka na úrovni 30 % očekávaných výstupů ZŠ, tak nevím, jestli je v tom jen neumětelství...<br /><br /> Jiri Janecekhttps://www.blogger.com/profile/04166372698220355589noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-77267713767150580362019-02-17T10:35:57.430+01:002019-02-17T10:35:57.430+01:00"On ten přirozený vývoj není automaticky rozu..."On ten přirozený vývoj není automaticky rozumný. Pohybuje se obvykle po dráze vývoj, blahobyt, dekadence, konec."<br />Ukažte mi jeden příklad z dějepisu, kde tomu tak nebylo...<br /><br />"Většina rozvinutých společností řeší fázi nedostatku pracovní síly ve výrobě ekonomickými migranty. Ovšem ČR je "světlou" výjimkou."<br /><br />Většina z těch rozvinutých společností pokračuje v koloniálním vysávání méně rozvinutých společností. Akorát se to natřelo jinou barvou.<br />Osobně se mi to nelíbí, ale víceméně je to součást přirozeného vývoje...<br />Jiri Janecekhttps://www.blogger.com/profile/04166372698220355589noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-1212668826272293812019-02-17T10:27:24.128+01:002019-02-17T10:27:24.128+01:00Většina rozvinutých společností řeší fázi nedostat...Většina rozvinutých společností řeší fázi nedostatku pracovní síly ve výrobě ekonomickými migranty. Ovšem ČR je "světlou" výjimkou. Tajný Učitelhttps://www.blogger.com/profile/08373906015589351249noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-87427991950131636062019-02-17T10:22:46.468+01:002019-02-17T10:22:46.468+01:00On ten přirozený vývoj není automaticky rozumný. P...On ten přirozený vývoj není automaticky rozumný. Pohybuje se obvykle po dráze vývoj, blahobyt, dekadence, konec. Tajný Učitelhttps://www.blogger.com/profile/08373906015589351249noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-7961838186678953722019-02-17T10:22:25.405+01:002019-02-17T10:22:25.405+01:00Pan Zandl nedokáže korektně interpretovat data. Pr...Pan Zandl nedokáže korektně interpretovat data. Průmyslové podniky, které nás živí, které plní státní kasu, z níž potom nejrůznějším přerozdělováním (od podpory v nezaměstnanosti až po nejrůznější granty, dotace a čerpání fondů) živíme stále větší část těch humanitně vzdělaných, nám říkají, že mají nedostatek kvalifikované pracovní síly v některých technických oborech. I úřady práce evidují, že v těchto oborech je velký počet neobsazených pracovních míst. Je-li velký počet neobsazených pracovních míst v daném oboru a zároveň velká nezaměstnanost absolventů tohoto oboru, není to dáno tím, že by nebyla poptávka, ale tím, že část těch lidí je neuplatnitelných - nemají pracovní návyky, ve skutečnosti obor neovládají, i když z tajné vůle je kdosi kdysi (zřejmě v období, kdy se zhaslo) ohodnotil jako "hodící se do profilu školy", apod.<br /><br />Propagace vzdělávání, které nás neuživí (kulturologie, sociální antropologie, archeologie, historie, humanitní studia, apod.) je naprosto chybný koncept. Ano, nechť to tedy řídí volná ruka trhu, aby se vidělo, kdo se uživí a kdo ne, Argumentovat tím, že když máme více humanitních vzdělanců, tak navýšíme státní rozpočet a zvýšíme počet knihoven, informačních kanceláří, navýšíme fondy k přerozdělování mezi neziskovky, počet muzeí a výstav, které potřebují komerční partnery, aby vůbec mohly vzniknout, protože samy si na sebe nevydělají, navýšíme počet dotovaných divadel a nafoukneme Národní galerii, to svědčí o naprosté nechápavosti smyslu veřejného vzdělávání. Dobrá, ať si každý studuje co chce, ale 1) za své, 2) bez státní podpory v budoucnosti. Pokud někdo společnosti říká, že ho nikdo nemá právo omezovat ve výběru, tak pak společnost musí dotyčnému sdělit, že také nikdo nemá povinnost ho později dotovat. Není možné si vynucovat na ostatních, že si budu jako dělat co chci a kdy chci a ostatní mají povinnost po tom mít poptávku. To je nesmysl. V tomto vzniká nerovnováha, která se nám velmi vymstí.Pavel Doleželhttps://www.blogger.com/profile/06619131298655488174noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-32231681099701095032019-02-17T10:21:08.345+01:002019-02-17T10:21:08.345+01:00Nečetl jsem celou zprávu, ale v úvodu píšou, že pr...Nečetl jsem celou zprávu, ale v úvodu píšou, že pracují s nezaměstnaností čerstvých absolventů... <br />Takže z usuzovat z těch 500 gymnazistů na pracáku na jejich "vždy lepší pracovní uplatnění" je trochu manipulativní. Ostatně, ani Úlovec s Vojtěchem se z toho nepokoušejí nic vyvodit a kategorii K se podrobněji nevěnují.Jiri Janecekhttps://www.blogger.com/profile/04166372698220355589noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-56519722568088896342019-02-17T10:00:36.588+01:002019-02-17T10:00:36.588+01:00Že by přirozený odklon společnosti na určitém stup...<i>Že by přirozený odklon společnosti na určitém stupni vývoje od manuálních profesí?</i> -- Ne. Pouze nepřirozený odklon společnosti od rozumného počínání. //// E.Kocourekhttps://www.blogger.com/profile/02501855818328137136noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-8888144369663567502019-02-17T09:51:43.454+01:002019-02-17T09:51:43.454+01:00Pan Kudrnovský napsal:
"Myšlenka "uděle...Pan Kudrnovský napsal: <br /><i>"Myšlenka "udělejme ze všech občanů vysokoškolsky vzdělané a ubyde nezaměstnanosti" je mylná. Kolik je občanů s VŠ nyní a kolik plánuje stát poté? Pokud budu neustále navyšovat podíl VŠ, bude logicky přibývat nezaměstnaných z této skupiny (nebo budou dělat méně kvalifikovanou práci). Je to o nasycenosti pracovního trhu."</i><br /><br />Nelze než souhlasit, ale, myšlenka udělejme ze všech občanů minimálně <b>středoškolsky vzdělané</b> s všeobecně vzdělávacím základem a odbornými/rukodělnými dovednostmi, neboť tito se budou snáze přizpůsobovat aktuálním požadavkům pracovního trhu a tudíž budou více zaměstnavatelní, zas tak mylná být nemusí. <br /><br /><i>PS: Řemeslo má zlaté dno - pokud nyní něco potřebuji kvalitně udělat na stavbě, platím řemeslníkům 400-600,- Kč/hod, tj. více než vydělám jako ředitel základní školy. <br />Chlapi dělají cca 6 hodin denně a smějou se mi, že za ty prachy (a nervy) by ve školství nedělali.</i><br /><br />A navzdory tomu nejsou. Kde jsou, když je podíl vyučených v ČR druhý nejvyšší v EU? Kolik si ten řemeslník skutečně vydělá z těch 400-600 Kč/hod po veškerých nákladech? Anekdot o tom, kolik si řemeslníci vydělají je mnoho. Kolik si skutečně vydělají, tam se odhady liší. Proč nechtějí vyučení být řemeslníky? Že by přirozený odklon společnosti na určitém stupni vývoje od manuálních profesí? <br /><br /><br />Tajný Učitelhttps://www.blogger.com/profile/08373906015589351249noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-33946409482566876552019-02-17T06:54:21.494+01:002019-02-17T06:54:21.494+01:00V řadě případů lepší i než ... -- Kdo dokáže tohle...<b><i>V řadě případů lepší i než ...</i></b> -- Kdo dokáže tohle vyvodit ze <b>statistických</b> údajů, je nebetyčný šaman. Nebo platí druhá možnost - neví, o čem mluví. ////<br /><br />Co vám pomůže, že jste se na učňáku naučil dobře kopat studny, když musíte mít účetní, právníka, hygienika a hromadu dalších profesí kolem sebe, abyste mohli dříve jednoduché zaměstnání dělat? -- To je oprávněná připomínka, a ukazuje na příšerný stav společnosti, ovládnuté nepříčetným režimem. ////<br /><br />Aby řemeslník mohl vykonávat svoje řemeslo a nepotřeboval k tomu účetní, hygienika, daňového poradce a tlupu právníků, na to nemusí nikdo nic vymýšlet. Stačí prostý návrat do přirozeného stavu. A ten se docílí sice ne snadno, ale velice jednoduše. ////<br /><br />platím řemeslníkům 400-600,- Kč/hod, tj. více než vydělám jako ředitel základní školy. <br />Chlapi dělají cca 6 hodin denně ... -- Pane Kudrnovský, je možné, že by se to Staťáku a aktivistům nedoneslo? ////E.Kocourekhttps://www.blogger.com/profile/02501855818328137136noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-41685060466447310612019-02-16T21:19:12.773+01:002019-02-16T21:19:12.773+01:00Jeden z dalších špatných výkladů čísel ČSÚ "n...Jeden z dalších špatných výkladů čísel ČSÚ "nadšenci" z EDUinu.<br /><br />Myšlenka "udělejme ze všech občanů vysokoškolsky vzdělané a ubyde nezaměstnanosti" je mylná. Kolik je občanů s VŠ nyní a kolik plánuje stát poté? Pokud budu neustále navyšovat podíl VŠ, bude logicky přibývat nezaměstnaných z této skupiny (nebo budou dělat méně kvalifikovanou práci). Je to o nasycenosti pracovního trhu.<br /><br />PS: Řemeslo má zlaté dno - pokud nyní něco potřebuji kvalitně udělat na stavbě, platím řemeslníkům 400-600,- Kč/hod, tj. více než vydělám jako ředitel základní školy. <br />Chlapi dělají cca 6 hodin denně a smějou se mi, že za ty prachy (a nervy) by ve školství nedělali.Emil Kudrnovskýhttps://www.blogger.com/profile/05533863609107779759noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-57544606664808006842019-02-16T10:53:42.827+01:002019-02-16T10:53:42.827+01:00na trhu je tolik elektrikářů kolik se jich na trhu...na trhu je tolik elektrikářů kolik se jich na trhu uživí,většina absolventů učilišť končí v montovnách,stejně tak potřebu filozofů určuje ruka trhu ,on ten filozof se lépe uplatní ve státní správě,která potřebuje díky bruselu stále více úředníků,než ten elektrikář,a kdyby náhodou ne tak skončí u toho pásu s tím vyučencemlaimeshttps://www.blogger.com/profile/04742884716651208773noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-51950048379398522122019-02-16T10:44:25.931+01:002019-02-16T10:44:25.931+01:00Pohled z rychlíku na uplatnění absolventů. Další z...Pohled z rychlíku na uplatnění absolventů. Další z mnoha článků.<br /><br />Nejde srovnávat nesrovnatelné.<br />Jistě, pokud porovnáváte zaměstnanost žáka s IQ 80 se zaměstnaností žáka s IQ 120 rovnocenně, pak Váš článek platí. <br />Jenže na trhu je nedostatek elektrikářů s IQ 110 a nadbytek filosofů s IQ 90. Chyba elektrikáře Vás může zabít, chyba filosofa maximálně znechutit. Jsou potřebnější filosofové s IQ 90, či elektrikáři s IQ 90? <br />Nic proti filosofům, ale filosof bez vzdělání je jako automechanik bez rukou. Vychodit školu může, ale stejně bude k ničemu. <br />Pokud chcete dělat srovnání, vyhodnoťte všechna fakta, ne jen některá.mirek vaněkhttps://www.blogger.com/profile/13017448046132869236noreply@blogger.com