tag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post589861794332962796..comments2023-06-06T18:13:57.732+02:00Comments on Česká škola: Klára Laurenčíková v Anketě portálu Česká škola: Do diskusí o vzdělávání se zatím nikdy nepodařilo zahrnout širokou veřejnostAdminAMhttp://www.blogger.com/profile/10505144085274313295noreply@blogger.comBlogger110125tag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-62926811824148941002016-09-17T18:08:47.131+02:002016-09-17T18:08:47.131+02:00Repete
Pane Komárku,
zpochybnil jste zprávy Blesk...Repete<br />Pane Komárku,<br /><br />zpochybnil jste zprávy Blesku o odbornosti K. Laurenčíkové. Dohledáte, zda má opravdu praxi speciální pedagožky a jak intenzívně přednášela na VŠ? Zdeněk Sotolářhttps://www.blogger.com/profile/09252353343623097868noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-17944065444244986422016-09-16T11:04:47.603+02:002016-09-16T11:04:47.603+02:00Jedním z tvůrců reforem (pokud jsem dohledal správ...Jedním z tvůrců reforem (pokud jsem dohledal správné materiály) je pán na jiném místě inzerovaný jako lektor.<br />http://www.ceskaskola.cz/2016/09/on-line-seminar-jak-zlepsovat-skolni.html<br /><br />To není špatné. Pověsit učitelování na hřebík, zareformovat si a pak se na tom živit.Anonymni z 21:30https://www.blogger.com/profile/17859086175761140590noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-34031471625506789272016-09-16T09:35:40.540+02:002016-09-16T09:35:40.540+02:00Tady se to tedy rozjelo.
Ono je to těžké, když šk...Tady se to tedy rozjelo.<br /><br />Ono je to těžké, když školství ovlivňují lidé, kteří o něm nic neví a nejhorší je, že se ani nezeptají těch, kteří o tom něco ví. Nezajímá mě kvalifikace a praxe paní Laurenčíkové. I když praxi asi nemá, měla by vědět, že rozhodnutí musí dělat na základě podložených faktů. Jinak hrozí velký průšvih nejen jí, ale i všem, kteří jí uvěří.<br />Odpovědi na otázky leccos naznačují. Důležité je, aby se vědělo, kdo stojí za danou změnou a kdo je za to zodpovědný. Protože ten si ten prošvih vyžere a ani hloupý politik, který není sebevrah či v tom není osobně angažován, nemiluje průšvihy a nedává šanci k průšvihu vícekrát.<br />Pro mě důležité zjištění je, že paní Laurenčíková je spolutvůrkyní inkluzní reformy. Rád bych znal jména všech odborníků, kteří mají tento počin na svědomí. Nechápu, proč to ministerstvo tají. Vždyť si snad za svým dílem stojí a věří v jeho úspěch. Nesou za to zodpovědnost. Paní Laurenčíková určitě není jediná tvůrkyně tohoto díla.<br />Pokud budou zveřejňována jména tvůrců reforem a bude všem jasné, kdo je za co zodpovědný, věřím, že reforem podstatně ubyde a když, tak zůstanou jen ty k lepšímu. <br />Co takhle požádat o další informace, pane Štefle, Botlíku, aj. Reforem bylo dost. Bylo by to jistě zajímavé čtení.mirek vaněkhttps://www.blogger.com/profile/14406382210048912118noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-45773931351394831712016-09-13T20:46:55.699+02:002016-09-13T20:46:55.699+02:00Obávám se, že takto pan Komárek svou šéfredaktorsk...Obávám se, že takto pan Komárek svou šéfredaktorskou úlohu nechápe. Když jsem se dovolával reakce paní ministryně na diskuzi k jejímu vystoupení v anketě České školy, nedočkal jsem se ani slušného ne, nejde to, nechci.<br />Sedím v lokále, nikoho nenapadám, nejsem agresivní ani sprostý, myju se pravidelně a slušně jsem si objednal pivo. Asi jsem se blbě tvářil nebo je na mně vidět, že jsem praktikující učitel. Nedostal jsem ho. Už nečekám, musel bych vysvětlovat, proč ho chci a jestli na něj mám vůbec nárok. Stejně mi poslední dobou nechutná. Že by ten testosteron?Jirkahttps://www.blogger.com/profile/07117106812011872831noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-20788896344637763702016-09-13T18:11:22.276+02:002016-09-13T18:11:22.276+02:00Pane Komárku,
když tak s chutí zasahujete do debat...Pane Komárku,<br />když tak s chutí zasahujete do debaty, mohl byste nám pomoci a zeptal se paní Laurenčíkové na jednu dvě dost zásadní otázky? Protože jestli je ochotná diskutovat, tak určitě odpoví.<br />Zde jsou:<br />Jak pomůže dětem s LMP zrušení RVP ZV s přílohou LMP?<br />Jak jim pomůže, pokud nebudu vzdělávány v prostředí s kvalifikovanými učiteli, v menších třídách a podle programu uzpůsobeného jejich hendikepu?<br />Děkuji a hezký den.Jana Karvaiováhttps://www.blogger.com/profile/00642869931422902011noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-86564818859627728812016-09-13T10:15:30.240+02:002016-09-13T10:15:30.240+02:00Jen ještě malá ukázka všeobjímající odbornosti Mgr...Jen ještě malá ukázka všeobjímající odbornosti Mgr. Laurenčíkové: <br /><br />"Někteří také mohou vnímat změny jako ohrožení jejich dosavadního způsobu práce i postojů, které zastávají, což zcela přirozeně vyvolává obrané reakce, které jsou od pradávna dvě - únik nebo útok."<br /><br />Od pradávna jsou základní obranné reakce nikoli dvě, nýbrž tři, tzv. 3 U. Tou chybějící (LK se - na rozdíl od jejích "zaručených" receptů na inkluzivní ráj v běžné základce - naštěstí v tomto případě spletla "jen" o 50%) a v přírodě zdaleka nejobvyklejší je ustrnutí. O čemž se jistě přesvědčila řada řidičů, kteří se na silnici ve tmě k obapolné smůle potkali např. se srnou. Stejně tak je tomu pochopitelně u lidí, ať už to byl neandrtálec, který spatřil v podrostu tygra, nebo současný náhodný účastník přestřelky na ulici. Jak by asi dopadl pračlověk, kdyby se na toho pruhovaného obra vrhl s pazourkovým pěstním klínem, či se pokusil mu utéct, si myslím dokáže představit i dítě ve třetí třídě. Stejně tak jako v případě chování před namířenám kalašnikovem.Martin Odehnalhttps://www.blogger.com/profile/15804252228670596137noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-91518540265012872462016-09-13T09:53:10.400+02:002016-09-13T09:53:10.400+02:00Problém s mediálními výstupy T. Feřteka, B. Kartou...Problém s mediálními výstupy T. Feřteka, B. Kartouse, ale i např. s facebookovými statusy O. Šteffla tkví v jedné věci - takřka nikdy nejsou ve vztahu k hlavnímu vzdělávacímu proudu pozitivní. Zčasti je to vinou současného mediálního diskursu, který staví dominantně na zobrazování negativních jevů a nedostatků, ale není to omluva. I proto platí, co uvedl poste.restante - <i>"Proč si mám myslet, že když mě někdo devětkrát praštil pěstí do břicha, tak že podesáté se natahoval proto, aby mi to břicho pohladil?"</i><br /> T. Feřtek navíc udílí v oblasti výuky češtiny a její stylistiky knížecí rady, které jsou nerealizovatelné a k ničemu (na ČŠ již několikrát propráno), nemluvě o jeho podrazu z r. 2012, kdy zveřejnil bezostyšnou lež o tom, že na centrální hodnotitele maturitních PP z ČJaL byl vyvíjen finanční nátlak, aby hodnotili přísněji - i když byl v diskusi na svém blogu na tento fakt upozorněn, přesto naváhal a tuto fámu šířil dál, aniž by se poté, co byla prokázána její lživost, veřejně omluvil. Bez svolení také zveřejnil autorsky chráněný text z publikace G. Baumgartnerové a A. Kapustové, a když byl na to upozorněn mnou i GB, neuznal za hodno jakkoliv reagovat, natož vyjádřit politování. Jde o jednání, které po mém soudu s (novinářskou) etikou nemá co dočinění.<br />O finské mantře B. Kartouse, čepici O. Botlíka a jeho exkurzech do hájemství bohemistky je zde snad zbytečné psát. I proto bývá první reakce na cokoliv, co napíší, u mnoha diskutérů apriorně negativní.Vladimír Stanzelhttps://www.blogger.com/profile/03181342416146305370noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-82877733126977656382016-09-13T09:36:59.277+02:002016-09-13T09:36:59.277+02:00Vypadá to, že Klára Laurenčíková asi není v kolekt...<i>Vypadá to, že Klára Laurenčíková asi není v kolektivu "příliš oblíbená". Na pustý ostrov by s ní asi moc lidí necestovalo.</i><br /><br />Ale klidně jí cestu na pustý a VZDÁLENÝ ostrov zaplatím. Ovšem jen jednosměrnou.<br /><br />Já vím, je to levné, ale tohle je přihrávka na smeč jak vyšitá.Charliehttps://www.blogger.com/profile/09454338886867534048noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-8206097684348865482016-09-12T23:48:36.361+02:002016-09-12T23:48:36.361+02:00Vypadá to, že Klára Laurenčíková asi není v kolekt...Vypadá to, že Klára Laurenčíková asi není v kolektivu "příliš oblíbená". Na pustý ostrov by s ní asi moc lidí necestovalo.Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/03279123828604567092noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-55458244868375413202016-09-12T19:32:45.462+02:002016-09-12T19:32:45.462+02:00Však MY jim to dobro vnutíme klidně i po zlém. Ješ...Však MY jim to dobro vnutíme klidně i po zlém. Ještě budou valit voči, zlatíčka.Nicka Pytlikhttps://www.blogger.com/profile/14309630223175640571noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-66756848238350973882016-09-12T18:04:23.546+02:002016-09-12T18:04:23.546+02:00http://www.pedagogicke.info/2016/09/martin-odehnal...<a href="http://www.pedagogicke.info/2016/09/martin-odehnal-klara-laurencikova-v.html" rel="nofollow">http://www.pedagogicke.info/2016/09/martin-odehnal-klara-laurencikova-v.html</a>Janek Wagnerhttps://www.blogger.com/profile/06137806439637479552noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-13970002939081977412016-09-12T17:59:13.497+02:002016-09-12T17:59:13.497+02:00Nechcete to "sečlánkovat"?Nechcete to "sečlánkovat"?Anonymni z 21:30https://www.blogger.com/profile/17859086175761140590noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-8275803142474847732016-09-12T17:06:58.155+02:002016-09-12T17:06:58.155+02:00(Pokračování)
Aby mne snad někdo nenařknul z neop...(Pokračování)<br /><br />Aby mne snad někdo nenařknul z neopodstatněných obvinění, zde je doslovný citát ze společného prohlášení ze dne 13. 11. 2015: "Téma rušení vzdělávacího programu pro žáky s „lehkým mentálním postižením” bude zásadně důležité pro zajištění inkluzivního vzdělávání. Amnesty International, Evropské centrum pro práva Romů, Nadace Open Society Fund Praha a Česká odborná společnost pro inkluzivní vzdělávání proto připomínají české vládě, že musí stát za svým závazkem proměnit praktické školy v běžné školy a tímto zrušit vzdělávací program pro žáky s „lehkým mentálním postižením”. Orwellovský newspeak pro pokročilé: "proměny ZŠP v běžné školy"...<br /><br />Nuže, schválně si zkuste zeptat se naší "konstruktivní dialogistky" K. Laurenčíkové, proč bylo nutno bez jakéhokoli odborného ověřování nutno spustit v řádu měsíců to, co se jinde připravuje po desetiletí (včetně důkladné pilotáže, pochopitelně). Tedy chcete-li si nostalgicky zavzpomínat na požehnaný věk kolovrátkářů - smysluplné odpovědi se nedočkáte. Jak to vím? Inu, protože žádná smysluplná odpověď na tuto otázku neexistuje.<br /><br />K panu Feřtkovi jen tolik: v mnohém jej (ale i Boba Kartouse) respektuji - tím více lituji, že se v oblasti inkluze stali pouhými ideology. Když sjsem si přečetl výrok TF o tom, že dvě stovky žáčků s LMP přece školy v pohodě zvládnou, vybavil jsem si stovky těchto žáků, které jsem za deset let učitelské praxe na tehdejší zvláštní škole učil, a zamrazilo mě. Z toho, že Tomáši Feřtkovi vůbec nepřišla na mysl prostá otázka: "A jak to zvládne jedno každé z těch dětí?" Zde se přece nekácí les - a tahle díťata, už tak dost poznamenaní osudem, nejsou kruci sakra ŽÁDNÉ TŘÍSKY!!!<br />Martin Odehnalhttps://www.blogger.com/profile/15804252228670596137noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-58734608193021508032016-09-12T17:06:17.994+02:002016-09-12T17:06:17.994+02:00Vskutku žertovné, když se právě paní Laurenčíková ...Vskutku žertovné, když se právě paní Laurenčíková dovolává konstruktivního dialogu!:-)) Dost mi to připomíná známou definici krásného slova "chucpe" - při úrovni vzdělanosti zdejšího publika si dovolím předpokládat, že ten příběh rodičovraha dobře znají...<br /><br />Debatu o nějaké "odbornosti" jí samé nebo těch pár "lidiček", kteří tvoří tak zvanou Českou odbornou společnost pro inkluzivní vzdělávání, považuji za ztrátu času. Důležité však v daném kontextu je, že paní Laurenčíková není ani v nejmenším jednou stranou jakékoli debaty: pološílený koncept zdejšího tak zvaného společného vzdělávání nese přece právě její zřetelný rukopis - a vše bylo ve finále doslova "prorváno na sílu", a to navzdory mínění odborné veřejnosti, a to s tak pohrdavou přehlíživostí, že mi to velmi silně připomínalo časy dávno minulé. A že si ve svých 63 letech pamatuji opravdu hodně... Copak se asi přihodilo tak zvláštního, že se najednou KL tak vehementně dožaduje něčeho, čím po celou dobu tak ostentativně pohrdala? Tedy pokud si pod pojmem dialog nepředstavuje cosi jako politické školení mužstva v dobách slavné Československé lidové armády.<br /><br />Ale k věci: nenechte si prosím nalhat, že to, co bylo před pár dny spuštěno "na ostro", má něco společného s inkluzivním vzděláváním v tak adorované Skandinávii - to tedy nemá ani náhodou! Naprosto klíčovým bodem je totiž všude bez výjimky plné zapojení kvalifikovaných speciálních pedagogů do přímé výuky: u nás dostane kantor bez sebemenšího speciálně pedagogického vzdělání k ruce asistenta, který samostatně dokonce ani nesmí učit, a speciálním pedagogům jsou vyhrazeny pouze tzv. předměty speciálně pedagogické péče (logopedická cvičení, nápravný tělocvik), tedy něco, co většina žáků s LMP vůbec nepotřebuje! Na rozdíl od výuky veškerých všeobecně vzdělávacích předmětů kvalifikovaným psychopedem... <br /><br />Záměrně vyzdvihuji žáky s mentálním postižením, protože právě o ty jde především! Celá tato nechutná hra na inkluzi je totiž od počátku jenom ubohou zástěrkou pro to, aby MŠMT vyhovělo agresivně vymáhanému požadavku organizací jako OSF, ČOSIV, Amnesty International aj. na likvidaci celého segmentu speciálního školství pro žáky s lehkým mentálním postižením. Důvod? Protože "nám" do ZŠP stále dochází nadproporční podíl romských žáků. Proč je kvůli tomu nutno zrušit veškeré speciální školy pro všechny děti s regulérním mentálním postižením, nám nikde paní Laurenčíková a spol. nevysvětlili. (Pokračování za chvíli)<br />Martin Odehnalhttps://www.blogger.com/profile/15804252228670596137noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-27420716917547308122016-09-11T21:20:45.938+02:002016-09-11T21:20:45.938+02:00když nás druhá strana ignoruje
Druhá, pravíte?
Ta...<i>když nás druhá strana ignoruje</i><br /><br />Druhá, pravíte?<br />Tak to spíě 'Malá strana', a nebo lépe, každá vládní strana.Nicka Pytlikhttps://www.blogger.com/profile/14309630223175640571noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-57754913921256418222016-09-11T21:16:30.857+02:002016-09-11T21:16:30.857+02:00Velmi mě zajímá, kolik z těch 18 stěžovatelů si do...<i>Velmi mě zajímá, kolik z těch 18 stěžovatelů si dodělalo další vzdělání. A co udělala tehdejší vláda pro to, aby problém dovysvětlila?</i><br /><br />Nikdo.<br />Nic.Nicka Pytlikhttps://www.blogger.com/profile/14309630223175640571noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-14191698710236506392016-09-11T18:11:13.926+02:002016-09-11T18:11:13.926+02:00Možná jsem to za ty roky tady nepostřehl. Odpovědě...Možná jsem to za ty roky tady nepostřehl. Odpověděl tady v diskusi někdy někdo z obecně prospěšné společnosti EDUin některému diskutujícímu? O co se tedy přeme, když nás druhá strana ignoruje.Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/03279123828604567092noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-10764177091756272182016-09-11T17:07:39.027+02:002016-09-11T17:07:39.027+02:00K Feřtekově komentáři v Respektu: http://sotolar.b...K Feřtekově komentáři v Respektu: http://sotolar.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=551183Josef Soukalhttps://www.blogger.com/profile/11711892463220259675noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-17784337488556532392016-09-11T16:31:19.681+02:002016-09-11T16:31:19.681+02:00Tento komentář byl odstraněn autorem.tyrjirhttps://www.blogger.com/profile/06559267701981978898noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-72306785847253122792016-09-11T15:20:11.854+02:002016-09-11T15:20:11.854+02:00ad O. Steffl 11. září 2016 14:25
Obdivuji taktnos...ad O. Steffl 11. září 2016 14:25<br /><br />Obdivuji taktnost pana poste.restante a pozastavuji se nad dogmatismem v argumentaci pana Šteffla. Například při pokusu o obhajobu pana Kartouse, který, myslím, očividně pohrdá lidmi s jiným názorem a tvrdí dokonce, že <br /><a href="http://www.ceskaskola.cz/2015/10/bohumil-kartous-ceska-spolecnost-je-ne.html" rel="nofollow">Česká společnost je ne-mocná</a>:<br /><br /><i><b>Namyšlená přezíravost faktů, mentorský a přitom urážlivý tón demagogicky účelových názorů pana B. Kartouse je myslím už delší dobu evidentní.</b> Je to myslím viditelné i v tomhle článku. Myslí si snad B.Kartous, že k lidem mluví z nějakého obláčku nebo kazatelny? Nevím, zda má vůbec smysl pouštět se do rozboru té nedochucené a připálené bramboračky navařené z komponent jevů uvedených v první tučně psané větě.</i> <br /><br />Viz<br />http://www.ceskaskola.cz/2015/10/bohumil-kartous-ceska-spolecnost-je-ne.html<br /><br />J.Týřtyrjirhttps://www.blogger.com/profile/06559267701981978898noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-90848348947890807972016-09-11T15:08:08.383+02:002016-09-11T15:08:08.383+02:00přispěl k navázání konstruktivní diskuse?
To asi t...<i>přispěl k navázání konstruktivní diskuse?</i><br />To asi těžko.<br />Ale to ani nebyl záměr. :-)<br /><br />Můj příspěvek z 10. září 2016 14:53 měl za účel rozebrat věty KL a demonstrovat na jejich otevřeném i druhoplánovém významu, že ke konstruktivnímu dialogu vyzývá někdo, kdo o něj ve skutečnosti vůbec zájem nemá a formuluje už své věty způsobem, který je konstruktivnímu dialogu vlastně na překážku.<br /><br />Schválně se vrátím jen k jednomu bodu:<br /><i>Někteří také mohou vnímat změny jako ohrožení jejich dosavadního způsobu práce i postojů, které zastávají, což zcela přirozeně vyvolává obrané reakce, které jsou od pradávna dvě - únik nebo útok. </i><br /> = <b>Již dříve zmiňovaná předpojatost, deklasování oponenta a jeho argumentů do pozice egoisty, který si chrání jen své zájmy, o lehké manipulaci protistrany na úroveň troglodyta ani nemluvě :-)</b><br /><br />Jistě, slůvko "někteří" má vytvořit zdání objektivnosti, jakože ne všichni oponenti... Ve skutečnosti je stavba věty konstruována tak, aby byl zdůrazněn prvek egoistických zájmů oponenta - nejde mu o všeobecné dobro, ale pouze o strach, že bude muset měnit své (pohodlné) zažité pracovní postoje.<br /><br />Ještě zřejmějším důkazem, alespoň pro mne, je zakončení věty, asociující "neandrtálský" způsob myšlení.<br />Ta věta mohla klidně končit: "... což zcela přirozeně vyvolává obrané reakce."<br />Ve čtenáři by to vyvolávalo pocit pochopení pro pozici protistrany. <br />Zmínka o útěku/útoku byla zcela zbytečná, nemyslíte?<br />V podstatě mne jen utvrdila v mém přesvědčení.poste.restantehttps://www.blogger.com/profile/11929908386220569270noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-89492912733501905222016-09-11T14:48:20.653+02:002016-09-11T14:48:20.653+02:00Inu, součástí toho dodnes trvajícího tažení proti ...<i>Inu, součástí toho dodnes trvajícího tažení proti českému národnímu školství je nejen KŠL, ale sám pan Komárek. Proto se tak vehementně motá do diskusí pod články, které sem sám vyvěšuje.</i><br /><br /><b>SOUHLAS. Kdyby alespoň vyndal prst z té své polívčičky, kterou se tu snaží všem servírovat. :)))</b>tyrjirhttps://www.blogger.com/profile/06559267701981978898noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-24315638704991591992016-09-11T14:25:58.209+02:002016-09-11T14:25:58.209+02:00poste.restante řekl(a)... 11. září 2016 1:25
Moj...poste.restante řekl(a)... 11. září 2016 1:25 <br /><br /><i>Moje reakce snad byla nepřiměřená. To je věcí názoru i interpretace. Nechám to na Vás i ostatních. Koneckonců nejsem dokonalý.</i><br /><br />Mám na Vás už jen jednu otázku. Myslíte, že Váš příspěvek 10. září 2016 14:53 nějak přispěl k navázání konstruktivní diskuse?Ondřej Štefflhttps://www.blogger.com/profile/14535378246834996121noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-18783091335075351302016-09-11T14:09:09.245+02:002016-09-11T14:09:09.245+02:00Inu, součástí toho dodnes trvajícího tažení proti ...Inu, součástí toho dodnes trvajícího tažení proti českému národnímu školství je nejen KŠL, ale sám pan Komárek. Proto se tak vehementně motá do diskusí pod články, které sem sám vyvěšuje. Miloslav Novotnýhttps://www.blogger.com/profile/17730242635582866705noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-71273735983302021622016-09-11T13:42:51.973+02:002016-09-11T13:42:51.973+02:00Někde jsem četl popis toho, jak skandální neschopn...Někde jsem četl popis toho, jak skandální neschopnost v tomto ohledu český stát projevil. Bylo to z pera ministerského úředníka (?).Josef Soukalhttps://www.blogger.com/profile/11711892463220259675noreply@blogger.com