tag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post5821452661474420119..comments2023-06-06T18:13:57.732+02:00Comments on Česká škola: Výuka informatiky na školách se mění, zaměří se na programováníAdminAMhttp://www.blogger.com/profile/10505144085274313295noreply@blogger.comBlogger7125tag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-45125358707304173992017-12-11T13:26:13.358+01:002017-12-11T13:26:13.358+01:00A proto ta Nokia dopadla jak dopadla. Samej odprvn...A proto ta Nokia dopadla jak dopadla. Samej odprvnítřidy programator a praktické použití o ničem.<br />Múže mi autor říci, v kterém že předmětu se má žáček školou povinný naučit prakticky používat počítač a textový a tabulkový editor? Nebo se to už nesmí?Zdeněk NUTZhttps://www.blogger.com/profile/10836403274740863811noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-9538648267782091172017-12-11T12:11:37.756+01:002017-12-11T12:11:37.756+01:00když ne šachy tak alespoň dámu,v kalmycku jsou šac...když ne šachy tak alespoň dámu,v kalmycku jsou šachy povinné,v kazachstánu zase mankala,atd. v mnohých asijských zemích jsou deskové hry školním předmětem,já jsem ještě před 89 vedl kroužek deskových her (viz příručky zapletala) ale s nástupem pc to šlo do kelu, dnes o to nemá nikdo zájem,evropa degeneruje prostřednictvím "chytrých" technologií,které z hlediska rozvoje myšlení jsou k ničemuAnonymoushttps://www.blogger.com/profile/06280419296571689183noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-66101912532030777372017-12-11T11:53:16.891+01:002017-12-11T11:53:16.891+01:00Když porovnám podporu technického vzdělávání v 80....<b>Když porovnám podporu technického vzdělávání v 80. létech s tím, co napáchal NESYSTÉM RVP/ŠVP, je to rozdil asi jako Nebe a dudy. Základy technického vzdělání dostávaly děti v pracovním vyučování, které mělo část teoretickou i praktickou. Od sedmé třídy si mohly děti v ZŠ volily mezi povinně i nepovinně volitelnými předměty a systematičtěji byly podporované i volnočasové aktivity. Kde jsme v téchto věcech dnes?!</b><br />J.Týřtyrjirhttps://www.blogger.com/profile/06559267701981978898noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-70695000615732311322017-12-11T11:37:19.364+01:002017-12-11T11:37:19.364+01:00Povinné programování pro všechny? Polplááách - Ind...Povinné programování pro všechny? Polplááách - Indoši mají zase pohotovost! A šachy povinné nebudou? Ty přeci také rozvíjejí myšlení.tyrjirhttps://www.blogger.com/profile/06559267701981978898noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-64862104342436704082017-12-11T11:27:16.576+01:002017-12-11T11:27:16.576+01:00dneska by již měla být filozofie jiná, samozřejné ...dneska by již měla být filozofie jiná, samozřejné programování jako předmět nepovinný může mít své místo ale povinný předmět informatika/digitální technologie by měl mít filozofii dřívějšího prac vyuč (dílen) a žáci by se měli učit v praktickém ovládání a využívání digi technologii ,bude to ovšem finančně náročnějšíAnonymoushttps://www.blogger.com/profile/06280419296571689183noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-52062061094423532272017-12-11T11:16:50.458+01:002017-12-11T11:16:50.458+01:00v pol 90. let když jsem ve škole realizoval poč uč...v pol 90. let když jsem ve škole realizoval poč učebnu(ještě před indošem),byla vymakaná,všem jsem viděl na obrazovku a ze svého uč compu jsem mohl vyp/zap internet na žák pc,takže žádné surfovačky,ve které se to později zvrhlo,a v 7.-9.roč jsme měli předmět programování 2. hod odpoledne a používal jsem k výuce program BALTÍK,vyrobený nějakou moravskou firmou nemělo to chybu ,perfektní,druhou hodinu jsem pak věnoval praktickým věcem jako práce s poštou,schránkami,pozvánky,prezentace apod podle věkuAnonymoushttps://www.blogger.com/profile/06280419296571689183noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-37828739733928960202017-12-11T10:57:32.723+01:002017-12-11T10:57:32.723+01:00Dobrý den
Zamyslel se někdo nad tím, kdo a na čem ...Dobrý den<br />Zamyslel se někdo nad tím, kdo a na čem to bude učit?<br />Do výpočetní techniky se už dávno ze žádných programů neinvestovalo.<br />Učitele to taky nikdo nenaučil. Napřed se musí vytvořit podmínky a až<br />pak něco požadovat. Jinak je to stejné, jako ta slavná inkluze.<br />Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/03446816203084976265noreply@blogger.com