tag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post5791440077297457452..comments2023-06-06T18:13:57.732+02:00Comments on Česká škola: Maturitní nejistota. Váhaví poslanci vnášejí zmatek mezi žáky i učitele středních škol.AdminAMhttp://www.blogger.com/profile/10505144085274313295noreply@blogger.comBlogger226125tag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-32398996420239942052020-03-12T11:05:46.511+01:002020-03-12T11:05:46.511+01:00Já bych to uzavřel s tím, že pár jedinců se domnív...Já bych to uzavřel s tím, že pár jedinců se domnívá, že podstatně vyšší neúspěšnost u státní maturity je dána tím, že chudáci studenti se připravují usilovně na zaškrtávání, ačkoliv se mají připravovat tak nějak celistvě, holisticky, na myšlení a ne na tupé zaškrtávání. Zatímco u školních maturit k tomuto negativnímu jevu nedochází a tak jsou studenti úspěšnější.<br /><br />O, kdo tomu věří, ať tam běží. Já tomu nevěřím ani v nejmenším. Vnímám to jako projev manipulace - ať už vědomé, či v některých případech snad i nevědomé, zapříčiněné nějakými kognitivními neschopnostmi. Na otázku, proč tedy nepřipravujete studenty celistvě i při státní maturitě, když jediné, o co všem jde, je uspět, mi nikdo nedokázal odpovědět, jen pan Šnirch se snažil vymlouvat na to, že jako je učitel nesvobodný a je k tomu dotlačen hodinovou dotací, ŠVP, zákonnými zástupci, apod. ad absurdum. Když ale byl dotázán konkrétně, tak přiznal, že jeho se to vlastně netýká. A když je tázán, koho se to tedy týká, tak vlastně neví. <br /><br />Pokud to není tím, jakože pochopitelně není, tak máme dva způsoby ověřování - jeden s neúspěšností 20-25%, druhý s neúspěšností řádově několik procent. A bez dalších informací stojíme před otázkou, ve kterém se více podvádí. Pokud někdo tvrdí, že je to u státních maturit, tak musím s politováním konstatovati, že jim tedy to podvádění moc nejde. Snad jedině, že by někdo chtěl tvrdit, že kdyby se nepodvádělo, byla by neúspěšnost ještě podstatně vyšší. Pak se ovšem ptám, jak je možné, že u tupého zaškrtávání křížků, které je nabiflovatelné, je obecně o tolik vyšší neúspěšnost, než u toho pravého celistvého New Age myšlení, které je předmětem ověřování (údajně) u školních maturit. Na to zatím nikdo nedal uspokojivou odpověď. Celá ta myšlenková konstrukce zapřisáhlých odpůrců státní maturity je taková vachrlatá až rosoloidní.Pavel Doleželhttps://www.blogger.com/profile/06619131298655488174noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-79027131620291321332020-03-11T20:40:02.837+01:002020-03-11T20:40:02.837+01:00No, jen mám dojem, kucí, že v březnu už vám nikdo ...No, jen mám dojem, kucí, že v březnu už vám nikdo nic neschválí, protože další schůze PSP ČR byla odložena na duben. Nakonec to, že studenti vypadnou příští rok u povinné maturity z matematiky, budete moci svést alespoň na koronavirus.Pavel Doleželhttps://www.blogger.com/profile/06619131298655488174noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-25808054383103281732020-03-11T12:48:25.237+01:002020-03-11T12:48:25.237+01:00Suma summárum, us školních maturit podváděli učite...Suma summárum, us školních maturit podváděli učitelé, resp. celé maturitní komise, neboť jim to bylo přikázáno ředitelem / za mrzký peníz / ze známosti / z lidskosti. Nyní podvádí žáci, což jim umožnilo jednotné křížkovací zadání testů. Co lze provést snadněji, je možno ponechat na čtenářích. Tajný Učitelhttps://www.blogger.com/profile/08373906015589351249noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-45458953803738613552020-03-11T11:46:44.889+01:002020-03-11T11:46:44.889+01:00Prospělo by vám méně hysterie. Stačilo napsat, že ...<i>Prospělo by vám méně hysterie. Stačilo napsat, že jsem si vás spletl se Šnirchem</i><br /><br />Prospělo by Vám více slušnosti. Stačilo napsat, že <b>se omlouváte</b>. Ono se to tak, pane Doležele, dělává. Akorát „puboši“ s tím mívají problém, tak pokřikují. Kdybyste se náhodou k takovému kroku k "dospělosti" odhodlal, uvádím už teď (nechce se mně k Vám už vracet, jak jsem psal dříve, myslím, že diskuze s Vámi je opravdu ztráta času), že Vaši omluvu přijímám.Jiří Lukášhttps://www.blogger.com/profile/01147456606716847650noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-44089572300869043802020-03-11T11:03:42.198+01:002020-03-11T11:03:42.198+01:00"A vy si myslíte, že u písemek, které opravuj..."A vy si myslíte, že u písemek, které opravujete vy, studenti neopisují a nepodvádí?"<br />Nikdy neopisovali a nikdy nepodváděli, dokud nedoložíte důkaz. <br />Máte jej? Tak vidíte. L.snirchhttps://www.blogger.com/profile/16462609433569600088noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-59435366084745402262020-03-11T11:00:28.944+01:002020-03-11T11:00:28.944+01:00Nikdy a nikde se nepodvádělo ani u státních ani u ...Nikdy a nikde se nepodvádělo ani u státních ani u školních, protože není důkaz (jinak ho uvedte). Vaše spekulace o nějakých pravděpodobnostech a mírách z důvodu ukrácení volného času jsou zcela irelevantní.<br />Na tom se klidně shodneme, s tím nemám problém. <br />Až zase někdo napíše, že se státní zavedly kvůli neobjektivitě školních, budete po něm chtít důkaz a pak prohlásíte, že stejně jako u znásilnění existující možnost není důkaz a pošlete ho nekompromisně s jeho názorem tam, kam uznáte za vhodné.<br />Čímž útoky na učitelé, že jsou neobjektivní, definitivně ustanou.<br />Já na oplátku prohlašuji, že u státní se nikdy, ale opravdu nikdy neopisovalo a jsou to jen falešné útoky SCIA, prý (důkaz není) konkurence Cermatu.<br />Život je tak rázem krásnější. <br />L.snirchhttps://www.blogger.com/profile/16462609433569600088noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-4401966399952179422020-03-11T10:24:38.796+01:002020-03-11T10:24:38.796+01:00"Kdyby se ověřovaly skutečné znalosti a doved..."<i>Kdyby se ověřovaly skutečné znalosti a dovednosti a to ne metodou křížkování, nemuselo se to nikdy řešit. Ale když my potřebujeme, aby to vyhodnotil počítač, že.</i>"<br /><br />A vy si myslíte, že u písemek, které opravujete vy, studenti neopisují a nepodvádí? Ano diskusi o podvádění bych ukončil s tím, že určitě existují metody, jak u státní maturity podvody omezit - například proházením pořadí úloh, nebo větším počtem otevřených úloh. U školních maturit asi existují také, ale nelze je plošně vynutit a kontrolovat jejich plnění. Jak psal PR, školní maturity samy o sobě nefungují - umožňují systémové podvádění, nadržování, korupci, manipulaci (abych se tedy přizpůsobil vašemu posunu ve vyjadřování od "podvádí se ve velkém" k onomu "forma umožňuje podvádět"). Je ovšem smutné, že jste nenapsal rovnou, že forma umožňuje podvádět a místo toho manipulujete čtenáře tvrzeními, pro něž nemáte důkazy a vycházíte jen z nějakých marketingových a manipulativních článků od Scia.Pavel Doleželhttps://www.blogger.com/profile/06619131298655488174noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-61782958058892960902020-03-11T10:12:02.635+01:002020-03-11T10:12:02.635+01:00"Nepodvádí se tedy. Protože není důkaz.
I Ce..."<i>Nepodvádí se tedy. Protože není důkaz. <br />I Cermat as ČŠI ale ví, že se podvádí. <br />A mě je to jedno, protože není důkaz, tedy i pro mě se nepodvádí.<br />Na Potěmkinovy vesnice jsem zvyklý a vy je máte taky rád, jak jsem pochopil.<br />Mimochodem, že přijdete kontrola ČŠI - co dokáže, pokud v každé místnosti nesedí jeden člověk? Zažil jste takovou kontrolu? Co si od ní představujete?</i>"<br /><br />Ale to víte, že se podvádí. Všude, ne jen ve školství. Jde o tu míru. A vy nemáte důkaz, že se u státních maturit podvádí více, než ve školních. A já nemám důkaz, že tomu je naopak, i když na základě dat a neúspěšnosti si to dovoluji předpokládat. Nicméně důkaz to není. No a nikdo z nás nemá důkaz, tak nemá smysl o tom vést sáhodlouhé diskuse. Potěmkinova vesnice je především školní maturita, takže to jste pochopil špatně s tou mojí údajnou oblibou Potěmkinových vesnic. Je to právě naopak. Proto nechci pouštět blbce, kteří nejsou schopni ani vybrat správnou odpověď z pěti nabídnutých na vysoké školy, aby z nich nebyly Potěmkinovy vesnice a tiskárny na diplomy. Proto chci, aby maturita měla jasně daný význam a ne aby někde to bylo za podpis a jinde za schopnost počítat objemy rotačních těles pomocí integrálu. To pak je Potěmkinova vesnice.<br /><br />Kontrola ČŠI podvádění neodhalí už proto, že učitelé si podvádět při kontrole netroufnou (až na výjimky), ale i tak žádný ředitel jí ve škole nechce. Může přijít na jiné věci. Pokud v té kontrole budou již produkty vámi propagované Potěmkinovy vesnice, pak počítám, nebudou řešit nic jiného, než lejstra. Pokud tam budou ještě staří dobří inspektoři, tak ti blbí fakt nebudou a pochopí velmi rychle, o jakou jde školu a jaké jsou motivace ředitele a jak jsou maturity zajištěny.Pavel Doleželhttps://www.blogger.com/profile/06619131298655488174noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-12422155922041957042020-03-11T10:01:54.320+01:002020-03-11T10:01:54.320+01:00Ano, pane Šnirchu, podobných odkazů na internetu, ...Ano, pane Šnirchu, podobných odkazů na internetu, kde společnost Scio - soukromá firma, která se zabývá testováním, a které Cermat stojí v cestě (to jen, abychom si to ujasnili i pro ty, kteří třeba ještě nevědí, o co jde), publikuje zaručené analýzy a "důkazy", že to Cermat dělá špatně, jsou mraky. Ale jak už jste napsal, z dat se podvádění dokázat nedá. Je to stejná manipulace s lidmi, jako ta údajná analýza predikce výsledků u maturit na základě výsledků u přijímaček. Akorát to byly obojí Scio testy a byl zcela zanedbán efekt reject inference. Kdybych takto manipulativně dělal datové analýzy, tak mě brzy vyhodí. Ale vždy se to interpretuje tak, aby čtenář získal dojem, že to opravdu popisuje Cermat a že to má ten význam, který se hodí panu Štefflovi.Pavel Doleželhttps://www.blogger.com/profile/06619131298655488174noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-62985145703530413912020-03-11T09:56:35.139+01:002020-03-11T09:56:35.139+01:00"Uvědomujete si, pane Doležele, že tady něco ..."<i>Uvědomujete si, pane Doležele, že tady něco tvrdíte – pokud by Vás měl člověk brát vážně, musel by říct, že poměrně závažným způsobem obviňujete Gymnázium Nad Kavalírkou –, a když po Vás někdo chce vysvětlení, zdrháte?<br /><br />Uvědomujete si, pane Doležele, že reagovat na výzvu, abyste uvedl, kde má podle Vás J. Lukáš tvrdit, že se u státních maturit podvádí, slovy Pan Šnirch to tady tvrdí, je – pokud něco takového řekne dospělý člověk, ne děcko, kde by se to asi dalo pochopit (cítíte, jak to odpovídá té dětské mentalitě?) – neobyčejně trapné.<br /><br />Uvědomujete si, pane Doležele, že tady bohapustě žvaníte?<br /><br />Myslím, že diskuze s Vámi je ztráta času, nebudu v tom pokračovat. <br /><br />Poslední věc: nikdy jsem nikde netvrdil, že se u státní maturity podvádí, nikdy jsem se s něčím takovým nesetkal.</i>"<br /><br />Pane Lukáši, to bylo v roce 1998. Počítám, že to nikoho netrápí, i když ředitel je tam od té doby stále stejný. Stýkám se svými SŠ učiteli a vím od nich, jak vypadala situace před zavedením povinné maturity. Jsou to tedy jen učitelé matematiky, s ostatními se nestýkám. A jsou mezi nimi příběhy celkem smutné, obzvláště u těch, kteří se odmítli podvolit podvádění.<br /><br />Ne necítím, žádnou dětskou mentalitu. Jediné, co se stalo je to, že jsem si nepamatoval kdo z vás co napsal ve dvě stě-příspěvkové diskusi. To se stává, když diskutuji intenzivně s jedním a pak se do diskuse nějakým štěkem zapojí někdo jiný, který se pak dovolává toho, že něco nenapsal. Pokud zastáváte stejné, nebo podobné názory, vaše tvrzení mi splývají, ale to se stává skoro každému, kdo sem přispívá, tak z toho proboha nedělejte zase drama, abyste odvedl pozornost. Vaše tvrzení, že nemáte povědomost o tom, že by se u školní maturity podvádělo, beru na vědomí a podporuje to moji představu. Nemyslím, že se vůbec nepodvádí, ale že to je v porovnání se školní, velmi omezené. Právě proto, že lidé mají strach - prásknout je může kdokoliv - třeba nechtěně neúspěšný student při odvolání. <br /><br />Prospělo by vám méně hysterie. Stačilo napsat, že jsem si vás spletl se Šnirchem, což vy ale, počítám, velmi dobře víte. Takže tu vaši hysterii přičítám zase nějaké snaze o manipulaci zbloudilých čtenářů.Pavel Doleželhttps://www.blogger.com/profile/06619131298655488174noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-56446435630919084742020-03-11T08:30:10.717+01:002020-03-11T08:30:10.717+01:00Kolik bylo vyloučeno od zkoušky (je na to speciáln...Kolik bylo vyloučeno od zkoušky (je na to speciální kolonka) - si vyžádejte podle 106, chcete-li, Cermat nezveřejňuje sám od sebe. <br />A pak už se nikdy nic nikomu nedokáže - tedy jak správně uvádíte, všichni jsou čestní.<br />Vy jste taky dokázal jen to, že na Vašem gymplu se v jednom roce dle Vašich slov podvádělo, ale nic jste neudělal, tedy ani tam se právně nepodvádělo (není důkaz). Pro jinou školní maturitu nemáte taky důkaz. Tedy vycházejme z toho, že se u školních maturity nikdy nepodvádělo, jak jste správně uvedl. I když zastánci státní maturity to opakovaně tvrdí a nikdy jste se neohradil<br />Vycházejme z toho, že každý rok je 70 000 čestných mladých lidí, kteří, ač mají díky křížkování a jednotnému záznamovému archu snadnou příležitost, tak NIKDO a NIKDY nepopisoval. <br />I tyto morální kvality plně ověřuje jednotná státní a my všichni jsme rádi, že všichni uspěli. <br />Takto optimisticky a radostně lze diskusi ukončit.<br />Podvody se zjistily na vysokých, ale i tam často nelze diplomy odebrat, jak poznala na vlastní kůži třeba exministryně spravedlnosti.<br /><br />Kdyby se ověřovaly skutečné znalosti a dovednosti a to ne metodou křížkování, nemuselo se to nikdy řešit. Ale když my potřebujeme, aby to vyhodnotil počítač, že.<br />L.snirchhttps://www.blogger.com/profile/16462609433569600088noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-77310310565119068212020-03-11T07:55:19.977+01:002020-03-11T07:55:19.977+01:00Nepodvádí se tedy. Protože není důkaz.
I Cermat a...Nepodvádí se tedy. Protože není důkaz. <br />I Cermat as ČŠI ale ví, že se podvádí. <br />A mě je to jedno, protože není důkaz, tedy i pro mě se nepodvádí.<br />Na Potěmkinovy vesnice jsem zvyklý a vy je máte taky rád, jak jsem pochopil.<br />Mimochodem, že přijdete kontrola ČŠI - co dokáže, pokud v každé místnosti nesedí jeden člověk? Zažil jste takovou kontrolu? Co si od ní představujete? <br />L.snirchhttps://www.blogger.com/profile/16462609433569600088noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-5234654403547406442020-03-11T07:48:34.365+01:002020-03-11T07:48:34.365+01:00Zjistit se dá shodná kombinace chybných křížků u s...Zjistit se dá shodná kombinace chybných křížků u studentů ve stejné místnosti - ale dokázat se nedá nic, jen tušíte. <br />Shodná kombinace správných křížků z logiky věci nic neznamená. L.snirchhttps://www.blogger.com/profile/16462609433569600088noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-53047951666542519012020-03-11T07:46:56.755+01:002020-03-11T07:46:56.755+01:00https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/stovky-maturant...https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/stovky-maturantu-podvadely.A130420_212527_domaci_brm<br />a mnoho dalších odkazů na internetů, které si najdete, když budete chtít. <br />Je to ale jen vrcholek ledovce. L.snirchhttps://www.blogger.com/profile/16462609433569600088noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-85410089333416801282020-03-11T06:36:14.173+01:002020-03-11T06:36:14.173+01:00Člověk se tady v diskuzích setká s ledasčím, toto ...Člověk se tady v diskuzích setká s ledasčím, toto je ale mimořádně nedůstojné: <br /><br /><b>P. Doležel</b>: <br /><i>Já jsem to zažil u své maturity. Byl jsem se podívat na ostatní a mnozí prošli, ačkoliv nevěděli nic.</i> <br /><br /><b>J. Lukáš</b>:<br /><i>Jak se to zavedením státní ústní maturity změnilo?<br />Kolik z kolika je „mnozí“?<br />Co znamená, že mnozí nic nevěděli? <br />Kde jste maturoval?<br />Buďte prosím konkrétní! </i><br /><br /><b>P. Doležel</b>:<br /><i>Maturoval jsem na Gymnáziu Nad Kavalírkou... Já mám pořád dojem, že pokládám spoustu otázek, na žádné nedostávám odpovědi…</i><br /><br /><br />xxx<br /><br /><br /><b>P. Doležel</b>:<br /><i>No ale k věci - vy máte nějaké konkrétní informace o tom, že se podvádí u státních maturit? </i> <br /><br /><b>J. Lukáš</b>:<br /><i>Na základě čeho se domníváte, že bych je měl mít. Uveďte prosím, kde konkrétně jsem něco takového říkal! </i><br /><br /><b>P. Doležel</b>:<br /><i>Pan Šnirch to tady tvrdí. A vy tedy tvrdíte co? Že se nepodvádí? </i><br /><br /><br />Pokusím se být co nejvěcnější (odhlédnu od Vašich puberťáckých výkřiků typu <i>Uvidíme kam, až sahá to vaše hrdinství – prázdné proklamace ve stylu "zázračné prameny v Lurdech" – já nic soudruzi</i>):<br /><br />Uvědomujete si, pane Doležele, že tady něco tvrdíte – pokud by Vás měl člověk brát vážně, musel by říct, že poměrně závažným způsobem obviňujete Gymnázium Nad Kavalírkou –, a když po Vás někdo chce vysvětlení, zdrháte?<br /><br />Uvědomujete si, pane Doležele, že reagovat na výzvu, abyste uvedl, kde má podle Vás J. Lukáš tvrdit, že se u státních maturit podvádí, slovy <i>Pan Šnirch to tady tvrdí</i>, je – pokud něco takového řekne dospělý člověk, ne děcko, kde by se to asi dalo pochopit (cítíte, jak to odpovídá té dětské mentalitě?) – neobyčejně trapné.<br /><br />Uvědomujete si, pane Doležele, že tady bohapustě žvaníte?<br /><br />Myslím, že diskuze s Vámi je ztráta času, nebudu v tom pokračovat. <br /><br />Poslední věc: nikdy jsem nikde netvrdil, že se u státní maturity podvádí, nikdy jsem se s něčím takovým nesetkal. <br />Jiří Lukášhttps://www.blogger.com/profile/01147456606716847650noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-22801952627163893312020-03-10T23:29:02.153+01:002020-03-10T23:29:02.153+01:00"Podvádění je neučím, na to přijdou sami i be..."<i>Podvádění je neučím, na to přijdou sami i beze mě, pokud chtějí, a vymyslí metody, na které bych ani nepřišel.</i>"<br /><br />A jak vy tedy víte, že se podvádí? Sám nepodvádíte, u maturit nejste, takže co? Víte od svých kolegů, že schválně podvádějí, nebo nechají studenty podvádět?<br /><br />Já tvrdím a jsem o tom přesvědčen a data tomu mnohem více nasvědčují, že u školních maturit se podvádí podstatně více, než u těch státních. Je to vidět i z rozložení počtu dosažených bodů. Možná je to podvádění za účelem přilepšení těm slabším a není to vyloženě opisování, ale nějaká manipulace s výsledky tam prostě je. Problém je v tom, že často to je přilepšování účelové a na příkaz vedení - to vím od svých známých učitelů. U státní maturity tato forma přilepšování odpadá. A podstupovat riziko veřejného podvádění, to už taky není taková legrace. Tam jde minimálně o místo. U školních vám nikdo nic neprokáže - ty jste si designoval sám - sám si žehlím, sám si peru, ...Pavel Doleželhttps://www.blogger.com/profile/06619131298655488174noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-51026282210756896552020-03-10T23:22:11.852+01:002020-03-10T23:22:11.852+01:00"U maturit jako matikář jak víte být nemůžu. ..."<i>U maturit jako matikář jak víte být nemůžu. <br />Z křížků nedokážete nikdy nic. <br />A to, co pak někde někde popisujte, už pravda buď je nebo není. <br />Z kombinace křížků tušíte mnoho (včetně Cermatu - oni je znají na rozdíl od nás), ale nedokážete nic.<br />Takže: mé svědomí je naprosto čisté. <br />A zvolená státní forma umožňuje, co umožňuje, všichni včetně státu to vědí a dokud to nezruší, oni jsou odpovědní za tu formu křížků a jednotného záznamového archu.</i>"<br /><br />No, vždyť to říkám. Takže když by se to najednou mělo ověřovat a hrozilo by, že vám tam do Bruntálu na základě vašeho veřejného tvrzení někdo pošle inspekci, tak najednou už ta řeč tak čistá není. Z onoho - podvádí se, je najednou z toho máme jen "forma umožňuje podvádění". Tak to je pak asi jako ten známý vtip: "Fero, ty pálíš slivovici?" "Nepálím." "Ale máš přístroj." "No, přístroj bych měl." "Tak zaplatíš pět set korun pokuty." Tak Fero vyndá pět set korun pokuty a vedle položí dalších pět set a povídá "A tady je pět set korun za znásilnění." "Cože, ty jsi někoho znásilnil?" "Ne, ale mám přístroj."<br /><br />Takže, pane Šnirchu, přístroj nestačí. Buď se podvádí, nebo ne. Pokud máte o něčem takovém povědomí, měl byste to sdělit, protože se jedná o podvodné jednání. Semafory také umožňují, že někdo pojede na červenou, ale to neznamená, že se to běžně děje. Že by se nepodvádělo vůbec, to netvrdím, ale o tom nemůže být řeči ani u školních maturit. Tam se podvádělo systémově a s podporou učitelů a zdaleka ne všichni to vnímali jako podvádění. Třeba tajnej by to nazval ověřováním toho, kdo se jak hodí do profilu školy, nebo srovnáváním startovních čar. To oni si vždy nějakou výmluvu najdou.Pavel Doleželhttps://www.blogger.com/profile/06619131298655488174noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-89873300471580863842020-03-10T23:12:45.425+01:002020-03-10T23:12:45.425+01:00"Na základě čeho se domníváte, že bych je měl..."<i>Na základě čeho se domníváte, že bych je měl mít. Uveďte prosím, kde konkrétně jsem něco takového říkal!</i>"<br /><br /><br />Pan Šnirch to tady tvrdí. A vy tedy tvrdíte co? Že se nepodvádí? Je milé pozorovat, jak se pod tíhou strachu, že by někdo mohl ověřit to, čím se oháníte, najednou začnete stahovat - tak jako nějak vlastně když se to vezme kolem a kolem, tak já nic soudruzi. To von říkal tamten. Umíte se tedy jasně vyjádřit, jestli víte o nějakém podvádění, a pokud ano - kde. Buďte prosím konkrétní!<br />Pavel Doleželhttps://www.blogger.com/profile/06619131298655488174noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-78977160297758870032020-03-10T23:10:07.393+01:002020-03-10T23:10:07.393+01:00"Jak se to zavedením státní ústní maturity zm..."<i>Jak se to zavedením státní ústní maturity změnilo?<br />Kolik z kolika je „mnozí“?<br />Co znamená, že mnozí nic nevěděli? <br />Kde jste maturoval?<br />Buďte prosím konkrétní!</i>"<br /><br />Maturoval jsem na Gymnáziu Nad Kavalírkou. Ale teď by bylo dobré, abyste vy řekli konkrétně, kde se podvádí u státní maturity. Uvidíme kam až sahá to vaše hrdinství. Já mám pořád dojem, že pokládám spoustu otázek, na žádné nedostávám odpovědi a naopak jsem (zřejmě to má fungovat jako zastírací manévr) neustále, ovšem až ve sledu za mými otázkami, zahlcován dotazy já. Vy tvrdíte, že se u státních maturit podvádí. Řekněte kdo a řekněte jak. A pak to můžeme řešit. Jinak jsou to jen prázdné proklamace ve stylu - "zázračné prameny v Lurdech".<br />Pavel Doleželhttps://www.blogger.com/profile/06619131298655488174noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-76298319400965814932020-03-09T23:05:41.895+01:002020-03-09T23:05:41.895+01:00pr napsala tučně zvýraznil: "Copak by někdo z...pr napsala tučně zvýraznil: <i>"Copak by někdo začal vymýšlet státní maturitu, kdyby si to nevyžádaly okolnosti?"</i><br /><br />Například, okolnosti jako že bylo možno přisát na státní peníze další zbytečnou pijavicovou "instituci"?<br /><br />Nebo, že někomu seděly v šuplíku nachystané "zaručené přípravy"?<br /><br />Nebo, že někdo potřeboval zajistit, že výběrové školy budou mít v smz 100% úspěšnost a tamní učitelé se budou moci poplácávat, jací jsou to elitní pašáci?<br /><br />pr napsal: <i>"No tak v čem je teda pořád problém? Proč tady řešíme "náročnost" a "nespravedlnost" státní maturity, když je to taková brnkačka?</i>"<br /><br />Nějak jsem nepostřehl, že by zde někdo psal o smz, že je "taková brnkačka". Spíše vyhovuje bifloidnímu způsobu výuky na výběrových školách. Čímž implicitně vnucuje tento způsob výuky všem školám, ač nemají stejný profil žáků / nechtějí učit bifloidně. <br /><br /><br /><br />Tajný Učitelhttps://www.blogger.com/profile/08373906015589351249noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-1159420741714037632020-03-09T14:39:22.213+01:002020-03-09T14:39:22.213+01:00U maturit jako matikář jak víte být nemůžu.
Z kří...U maturit jako matikář jak víte být nemůžu. <br />Z křížků nedokážete nikdy nic. <br />A to, co pak někde někde popisujte, už pravda buď je nebo není. <br />Z kombinace křížků tušíte mnoho (včetně Cermatu - oni je znají na rozdíl od nás), ale nedokážete nic.<br />Takže: mé svědomí je naprosto čisté. <br />A zvolená státní forma umožňuje, co umožňuje, všichni včetně státu to vědí a dokud to nezruší, oni jsou odpovědní za tu formu křížků a jednotného záznamového archu.<br />Až bude školní maturita, bude odpovědnost i na mě. Já se ji zhostím. <br />Do té doby čestnosti po celé 4 roku učím, to se můžete vsadit. Podvádění je neučím, na to přijdou sami i beze mě, pokud chtějí, a vymyslí metody, na které bych ani nepřišel. <br />Ale podvody studentů jsou nic proti podvodům dospělých. Dospělí studenty učí, že účel světí prostředky jak jste správně popisoval účelové vysoké školy politiků a dalších úředníků. Nemá cenu nad studenty moralizovat, pokud člověk nechce být trapný.<br />Můžu jim jen říci, buďte lepší než ti dospělí.<br />Já od 15 let nikdy neopisoval, natož u maturity nebo na vysoké. A vždy jsem měl z výsledku dobrý pocit. A o to by mělo jít. Když stát dá studentu šanci absolvovat lidskou školní maturitu, zase to může být ten svátek, který jim dnes sebrali (výsledky jim oznamuje e-mail s odstupem). Věřím, že to dřív nebo později projde.L.snirchhttps://www.blogger.com/profile/16462609433569600088noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-13889737329417760962020-03-09T14:25:09.758+01:002020-03-09T14:25:09.758+01:00Já jsem to zažil u své maturity. Byl jsem se podív...<i>Já jsem to zažil u své maturity. Byl jsem se podívat na ostatní a mnozí prošli, ačkoliv nevěděli nic. </i><br /><br />Jak se to zavedením státní ústní maturity změnilo?<br />Kolik z kolika je „mnozí“?<br />Co znamená, že mnozí nic nevěděli? <br />Kde jste maturoval?<br />Buďte prosím konkrétní!<br /><br /><br /><i>No ale k věci - vy máte nějaké konkrétní informace o tom, že se podvádí u státních maturit? </i><br /><br />Na základě čeho se domníváte, že bych je měl mít. Uveďte prosím, kde konkrétně jsem něco takového říkal!<br />Jiří Lukášhttps://www.blogger.com/profile/01147456606716847650noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-79055374915319579802020-03-09T14:20:23.535+01:002020-03-09T14:20:23.535+01:00"Co jste s tím udělal, kde jste to nahlásil? ..."<i>Co jste s tím udělal, kde jste to nahlásil? Nebo jste tehdy hrdinně mlčel a až nyní nehrdinně popisujete, jak se podvádí, a žádáte po jiných? Pokud někde bylo divadlo, je nyní úplně stejně i u státní maturity. Akorát to stojí mraky peněz a mraky byrokracie navíc. Vždy záleží jen a jen na lidech. A případně na kontrole. Tím, jak se do toho zamíchal stát, se to jen zhoršilo. O tom ani na chvilku nepochybujte.</i>"<br /><br />Mně bylo 18 let. Nenahlásil jsem to nikde. Ale já jsem nebyl učitelem, maturitu jsem viděl poprvé - nevěděl jsem, jak to chodí. Ale představu o čestnosti úmyslů mi to pokazilo. Upozorňuji - to bylo dávno před zavedením státní maturity.<br /><br />Ale vy jste učitel. Maturity znáte. Své žáky máte učit čestnosti a ne podvádění. A když tvrdíte, že se u státních maturit podvádí, nahlásil jste to? Kdy a kam?<br />Pavel Doleželhttps://www.blogger.com/profile/06619131298655488174noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-64761895308255952822020-03-09T14:16:24.762+01:002020-03-09T14:16:24.762+01:00oprava: "se zakládaly školy"oprava: "se zakládaly školy"Pavel Doleželhttps://www.blogger.com/profile/06619131298655488174noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-2742532627926251952020-03-09T14:12:01.957+01:002020-03-09T14:12:01.957+01:00"Obzvláště, když by se profláknul důvod takov..."<i>Obzvláště, když by se profláknul důvod takové návštěvy.</i>"<br /><br />Hm. A taky důvod toho podvádění. Jestli je to jeden Šnirch, nějaký jiný anarchista, který je pro všechno, co je proti systému, nebo jestli pan řídící má nějaké jiné zájmy, než ty, za které je placen ze státního rozpočtu.Pavel Doleželhttps://www.blogger.com/profile/06619131298655488174noreply@blogger.com