tag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post5717526329409371487..comments2023-06-06T18:13:57.732+02:00Comments on Česká škola: Ivana Svobodová: Děti bez budoucnosti. Zpráva z míst, kde školy neumějí žáky dovést do deváté třídyAdminAMhttp://www.blogger.com/profile/10505144085274313295noreply@blogger.comBlogger5125tag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-79456240593916262712020-02-04T20:29:28.511+01:002020-02-04T20:29:28.511+01:00Můžou za záškoláctví školy nebo rodiče? Dle aktivi...Můžou za záškoláctví školy nebo rodiče? Dle aktivistů škola, protože i rodiče mají právo strávit běžný den v hostinci. <br />Ivo Mádrhttps://www.blogger.com/profile/08491619956901686160noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-86420949419953843012020-02-03T21:44:15.512+01:002020-02-03T21:44:15.512+01:00Přesně. Tady nás máš a dělej. To je to dědictví (n...Přesně. Tady nás máš a dělej. To je to dědictví (nikoliv děditství tajnej) socialistického uvažování. Něco neumím - může za to škola. Jsem nemocnej - může za to zdravotnictví. Jak říká můj bratr - pacient je prostorově výrazný, chlastá, hulí, žere tuky, nehýbe se, ale přijde do ambulance, rozvalí pupek, ukáže na hnátu a praví: "Bolí, makej."Pavel Doleželhttps://www.blogger.com/profile/06619131298655488174noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-60728460013917265512020-02-03T13:05:14.967+01:002020-02-03T13:05:14.967+01:00"Její pohled - a není v tom sama, tak uvažuje..."Její pohled - a není v tom sama, tak uvažuje většina oslovených ředitelů v problémových lokalitách - jde zcela proti duchu, který se před pár lety Česko pokusilo nastoupit: proti inkluzi. Neboli náhledu, že je ve výsledku pro všechny výhodné, když děti odchylující se od průměru, s poruchami pozornosti a pomaleji vzdělavatelné, chodí spolu s ostatními do běžných tříd a nejsou vyčleněny do pomalejšího režimu."<br /><br />Ano i já půjdu proti duchu, proti duchu něčeho, co je bez ducha. Pominu ve své úvaze děti, které školu nezvládají, protože do ní prakticky nechodí, a vyjádřím se k hraničním dětem, tzn. k dětem, které mají IQ kolem 70. Tyto děti v současnosti většinou nedostanou přiznanou diagnózu LMP a nemohou být přeřazeny do školy podle paragrafu 16 odst. 9. Zůstávají v běžných školách, kde ale díky nepřiznání LMP nemohou mít snížené výstupy a ani jim mnohdy PPP nepřidělí asistenta. Jenže tyto děti jsou v matematice schopné zvládat učivo matematiky do úrovně sedmé třídy (základy zlomků, úměrnosti, procenta). Učivo osmé třídy už nezvládají. Mocniny, Pythagorova věta, výrazy s proměnnou, rovnice a slovní úlohy řešené rovnicemi jsou pro ně už přes závit. Obdobné problémy mají i v jiných předmětech, např. chemie je pro ně natolik abstraktní záležitost, že je úplně zbytečné je tímto učivem trápit. A jestli má někdo pocit, že je pro takovéto děti schůdná výuka dějepisu, ať si to jde zkusit. Dějepis je pro děti bez schopnosti abstrakce horší než fyzika. Dříve tyto děti dvakrát propadly (jednou na prvním stupni a jednou na stupni druhém) a skončily právě u učiva sedmého ročníku. Mělo to svou logiku, a to i z toho důvodu, že pokud hrozilo druhé propadnutí už na prvním stupni, bylo takovému dítěti lépe v praktické škole. Ale dnes si myslíme, že je lépe "pomalejší" žáky, jak jsou v článku kulantně nazváni, dotáhnout až do devítky, která je pro ně obsahem učiva nezvladatelná. A když si potom promluvíte s učiteli na učebních oborech, řeknou vám, že jsou u nich na tom lépe děti z praktických škol a děti, které vyjdou ze sedmičky, které mají vše pořádně procvičené a mají utvrzené základy a které jsou navíc pracovitější, než děti, které k nim přijdou s absolvovanou devítkou a které už dva roky ve škole pořádně nic nedělají, protože probíranému učivu vůbec nerozumí. A doufám, že se tady nedočkám argumentů, že s nimi tedy máme dělat to základní učivo. To za prvé nemůžeme, protože nemají snížené výstupy, a za druhé často nemají asistenta, kterého potřebují i k těm základům. A je-li učitel na dalších až třicet dětí ve třídě sám, je rád, že se stihne věnovat těm, se kterými probírá úplně jiné učivo a mezi nimiž je vždy několik těch, kteří ho zvládají s obtížemi. A když je takovýto žák ještě navíc problémový i chováním, mají učitelé i ostatní žáci o zábavu věru postaráno.<br /><br />Takže bych byla ráda, kdybychom znovu a zase nevylévali s vaničkou dítě, a nepoškozovali hraniční děti nepřiměřenými nároky´ve jménu toho, že všichni musí být v devítce. Proč?Lenka Pokornáhttps://www.blogger.com/profile/15218194561430313057noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-2782270699514749302020-02-03T12:48:10.514+01:002020-02-03T12:48:10.514+01:00je ve výsledku pro všechny výhodné
Kterak se měří...<i>je ve výsledku pro všechny výhodné</i><br /><br />Kterak se měří ten výsledek a kterak se pozná, co je výhodnější? <br />Elementární, drahý Watsone! Výsledek se neměří a "výhodnější" podle inkluzionistů je totéž co podle normálních lidí "nefunkční". ////<br /><br /><i>děti odchylující se od průměru</i> = nesmysl! Od průměru se odchyluje 90 procent žáků<br />s poruchami pozornosti = nevychované <br />pomaleji vzdělavatelné = nevzdělavatelné<br />chodí spolu s ostatními do běžných tříd - aby tam likvidovaly vyučování. //// E.Kocourekhttps://www.blogger.com/profile/02501855818328137136noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-22624825840376955302020-02-03T12:25:32.113+01:002020-02-03T12:25:32.113+01:00ANO, :-) samozřejmě je třeba pořádně zdůraznit, že...ANO, :-) samozřejmě je třeba pořádně zdůraznit, že ŠKOLY NEUMĚJÍ dovést žáky.Jiří Klabalhttps://www.blogger.com/profile/15086847467737172186noreply@blogger.com