tag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post5667889689126923431..comments2023-06-06T18:13:57.732+02:00Comments on Česká škola: Vzdělávání dětí s lehkým mentálním postižením (LMP) v datech: Počet dětí s LMP klesá, blížíme se celosvětovému průměruAdminAMhttp://www.blogger.com/profile/10505144085274313295noreply@blogger.comBlogger6125tag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-24217813160413588092017-01-18T10:46:34.804+01:002017-01-18T10:46:34.804+01:00Diagnostika se změnila v tom, že se velké procento...Diagnostika se změnila v tom, že se velké procento "úspěchu" přikládá testu sociálních dovedností. Myslím, že se budu opakovat, ale jedna paní z PPP mi ssdělila, že když si dítě umí utřít zadek a samo dojde do školy, tak projde testy bez ztráty kytičky. Že ve škole nebude prospívat a bude pologramotné? Nevadí, na ulici se chytne a to je hlavní.<br /><br />Jinak ten Lukáš s dyslexií by nikdy do žádné zvláštní školy nechodil. Tam chodí mentálně postižení, což dyslexie není. Ale jako působivou reklamu na naše úžasné inkluzivní školství to udělá službu. Veřejnost ví houby, co je dyslexie. Zní to tak hooodně exoticky. A pokud na to upozorním televizi, tak na mě kašle. Oni si tam zvou opravdové odborníky jako Feřteka ,Laurenčíkovou nebo Kartouse. Nějaká blbka Karvaiová je nezajímá.A když to napíšete do Blesku, tak napíší, že to napsal bulvár a tak to nemůže být pravda.Jana Karvaiováhttps://www.blogger.com/profile/00642869931422902011noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-87900098272181562832017-01-18T10:27:37.413+01:002017-01-18T10:27:37.413+01:00Mne by docela zajímalo, jak a v čem se ta diagnost...Mne by docela zajímalo, jak a v čem se ta diagnostika změnila... Předpokládám, že je to nějaká forma IQ testu + pohovor, takže bych to viděl na nějakou rekalibraci těch testů (což mi zdálky přijde stejné jako změna hraniční hodnoty).<br />Otázka je, jestli takový nástroj může být přenositelný mezi různými národy (nebo jinak - jestli není LMP spíš věc definice).<br /><br />---<br />Jinak včera jsem viděl v TV klip (myslím z té série "Pomáháme pomáhat...") o osmiletém Lukáši s dysleksií (možná v kombinaci s jinou poruchou učení). Jak dík té nové inkluzi a europrojektům má škola na asistenta a Lukáš nemusí chodit do zvláštní školy...<br /><br />Nevím, možná jsem ještě větší diletant v psychologii a pedagogice než se sám považuju, ale myslím, že děti s SPU chodily do běžných škol vždy.<br />Pletu se?<br />Proč se ministerstvo propaguje zjevnou hloupostí? Kdo to tam schválil?<br />Proč na to upozorní maximálně nýmand jako já v bezvýznamné internetové diskuzi? Co na to VŠ učitelé ped-psych předmětů? Co experti?Jiri Janecekhttps://www.blogger.com/profile/04166372698220355589noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-6697446449611325642017-01-18T10:16:38.198+01:002017-01-18T10:16:38.198+01:00Ironicky: Pokud stanovíme normu IQ 40 - 130, nebud...Ironicky: Pokud stanovíme normu IQ 40 - 130, nebudou žádné potíže. Téměř všichni budou v normě. To bude radosti.Tomáš Bartákhttps://www.blogger.com/profile/07935525875151893861noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-22612543873019683222017-01-18T09:47:57.737+01:002017-01-18T09:47:57.737+01:00Počet dětí s LMP klesá, blížíme se celosvětovému p...<i>Počet dětí s LMP klesá, blížíme se celosvětovému průměru</i><br />No a co z toho plyne?<br />Je to dobře, nebo špatně?<br />Tedy, co je "dobře" podle Laurenčíkové a spol., to tak nějak tuším.<br />Ale to mne snad ani, v zájmu nejen mého duševního zdraví, nezajímá.<br /><br />Přiblížili jsme se světovým standardům v diagnostice. Asi.<br />A co má být. Celosvětové standardy a průměry mohou být reálně horší, než ty naše, domácí.<br />Když se přiblížíme celosvětovému průměru v dětské úmrtnosti, nebudu to považovat zrovna za úspěch.<br />poste.restantehttps://www.blogger.com/profile/11929908386220569270noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-59570745595512138372017-01-18T07:40:04.937+01:002017-01-18T07:40:04.937+01:00Dětí v základních školách přibývá proto, že mnohé ...Dětí v základních školách přibývá proto, že mnohé praktické školy a třídy zemřely na vyhladovění dětmi a rodičům nezbylo nic jiného, než je nechat v blízké základce, protože dojíždět denně 30 km je pro tyto děti špatné.Jana Karvaiováhttps://www.blogger.com/profile/00642869931422902011noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-82507456349580388472017-01-18T06:55:18.843+01:002017-01-18T06:55:18.843+01:00Já bych za tím spíš viděl peníze.Já bych za tím spíš viděl peníze.mirek vaněkhttps://www.blogger.com/profile/14406382210048912118noreply@blogger.com