tag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post5620772730509228712..comments2023-06-06T18:13:57.732+02:00Comments on Česká škola: Vojtěch Ripka: Nakolik škola pomáhá rozumět historii? (A nakolik média nerozumějí tomu, co se děje ve škole?)AdminAMhttp://www.blogger.com/profile/10505144085274313295noreply@blogger.comBlogger1125tag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-31827903676946866572019-06-23T02:10:05.442+02:002019-06-23T02:10:05.442+02:00Docela zajímavá diskuze. I když necelých 200 zhléd...Docela zajímavá diskuze. I když necelých 200 zhlédnutí (a to se část diskutujících pošklebovala Kovymu, aby mu nespadla sledovanost, když rýpe do dějepisu), nevypadá to, že by výuka dějepisu nějak zásadně hýbala společností. <br />Možná, že učitelé promáchli příležitost, kterou jim dala BIS, zveřejněním své správy. Místo toho, aby se snažili dokázat, že není pravda, že by učili špatně. Měli vystoupit a prohlásit. Vidíte, jak je dějepis a jeho výuka důležitá (a tedy i dějepisáři), který jiný předmět se může pochlubit, že se jeho výukou zabývá tajná služba a považuje za riziko, že nebude vyučován dobře. (matikáři si o tom mohou nechat jen zdát..) No stalo se, zaváhali .... <br />Trochu mně překvapil trend ustoupit od "výuky dat" k analýze zdrojů samotným žákem.. (History Lab vypadá opravdu zajímavě i když těch materiálů bych tam čekal více..) Souhlasím s tím, dějepis má velký potenciál rozvíjet kritické myšlení a dá se propojit s dalšími předměty. Jen si nejsem jistý, jaká bude reakce rodičů (nebo starostlivé veřejnosti..), až to zjistí, že další generace bude vyrůstat bez příběhů (nebo dějepisných fakt..), které oni brali jako nezbytnou součást dějepisu.. Možná proti tomu bude vypadat Hejného reforma výuky matematiky jako nevýrazná změna.tazatelhttps://www.blogger.com/profile/08292958221288205307noreply@blogger.com