tag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post5313575979665404681..comments2023-06-06T18:13:57.732+02:00Comments on Česká škola: Laďka Ortová: Strategie 2030+: Plíživé nebezpečí do každé rodiny AdminAMhttp://www.blogger.com/profile/10505144085274313295noreply@blogger.comBlogger21125tag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-35458332520854090352020-01-16T13:52:00.330+01:002020-01-16T13:52:00.330+01:00ŠKOLA JE PODLE ZÁKONA I PODLE VEŘEJNÉHO ZÁJMU ČESK...<b>ŠKOLA JE PODLE ZÁKONA I PODLE VEŘEJNÉHO ZÁJMU ČESKÉ REPUBLIKY PRIMÁRNĚ VZDĚLÁVACÍ A NIKOLI PRIMÁRNĚ VÝCHOVNÉ ZAŘÍZENÍ</b><br /><br /><b>Škola je podle zákonů i podle veřejného zájmu České republiky vzdělávací zařízení pro lidi - tedy pro kultivované tvory s páteří a mozkem, který se lidstvu historicky a jedincům ontologicky vyvíjí především přemýšlením, prací a společenskou zkušeností v příhodných (pokud možno pozitivně působících) podmínkách. Škola není pěstírna měkkýšů ani výchovný nebo převýchovný ústav nebo něčí herna.<br /><br />Kdo z odpovědných (tj. na základě zákonů povinných) profesionálů si při koncipování a řízení školství svévolně plete školu s výchovným ústavem a učitele s vychovateli či průvodci, nebo kdo dokonce prohlašuje učitele za partnera žáka, jedná v rozporu se zákonem i s veřejným zájmem na kvalitním školním vzdělávání. Škodí tím všem, kteří podle veřejného zájmu i podle zákona požadují, aby se ve školách především kvalitně vzdělávalo.</b> <br />¨<br />Souhlasím s paní Ortovou v poukázání na nebezpečnost umělého zvětšování počtu tzv. "měkkých" rádoby učitelů podporovaného nezodpovědným působením MŠMT ČR. K její terminologii však poznamenávám, že učitel, který řádně vzdělává, není "tvrdý" ale dobrý učitel. Očekávám jako občan České republiky, že nejen Parlament, ale i rodiče, učitelé, zřizovatelé základních a středních škol (např. obce a kraje), zaměstnavatelé atd. dají svůj požadavek na kvalitní školní vzdělávání Vládě České republiky důrazněji najevo, bude-li MŠMT ČR ke svým povinnostem přistupovat tak nezodpovědně jako dosud.<br /><br />viz např.<br /><br />DEVASTACE ČESKÉHO ŠKOLSTVÍ V MŠMT ČR POKRAČUJE A NABÝVÁ PITORESKNÍ PODOBY<br /><br />MŠMT nevykonává řádně všechny své povinnosti. Víme to už víc než 10 let. Jen MŠMT ČR to, zdá se, stále ještě neví, anebo nechce vědět:<br /><br />http://www.ceskaskola.cz/2020/01/ladka-ortova-rozhodnete-mekka-nebo.html<br /><br />http://www.ceskaskola.cz/2020/01/ladka-ortova-strategie-2030-plizive.html<br /><br />http://www.ceskaskola.cz/2019/01/ladka-ortova-deklarace-konzervativniho.html<br /><br />http://www.ceskaskola.cz/2019/11/hlavni-smery-vzdelavaci-politiky-cr-do.html<br /><br />Kvalita a efektivita vzdělávání a vzdělávací soustavy ve školním roce 2018/2019 – Výroční zpráva ČŠI<br />http://www.ceskaskola.cz/2019/12/kvalita-efektivita-vzdelavani.html<br /><br />Tomáš Zatloukal: Nedivme se, že výuka není pro žáky motivující a že je škola nebaví<br />http://www.ceskaskola.cz/2019/12/tomas-zatloukal-nedivme-se-ze-vyuka.html<br /><br />Stanislav Štech: Magické legislativní zkratky ministerstva školství<br />http://www.ceskaskola.cz/2019/12/stanislav-stech-magicke-legislativni.html<br /><br />Od ledna pod novým názvem: Národní pedagogický institut České republiky<br />http://www.ceskaskola.cz/2019/12/od-ledna-pod-novym-nazvem-narodni.html<br /><br />http://www.ceskaskola.cz/2015/08/jiri-tyr-velka-kurikularni-revoluce-v.html<br /><br />J.Týř<br /><br /><br />Poznámka:<br /><br />Měkkýši (např. plži, mlži, hlavonožci) žijí většinou ve vodě, nemají plně vyvinutý mozek ani páteř. Většina měkkýšů, žije ve vodě a jejich tělo je proto pokryto slizem. Potravu přijímají relativně pasivně. Predátorsky tj. lovem se živí výhradně ve vodě žijící hlavovožci (například chobotnice). Suchozemští měkkýši především okusují křehčí rostliny ve vlhkém prostředí. Při pohybu zanechávají slizovou stopu. <br /><br />https://cs.wikipedia.org/wiki/M%C4%9Bkk%C3%BD%C5%A1i<br />https://cs.wikipedia.org/wiki/Nervov%C3%A1_soustavatyrjirhttps://www.blogger.com/profile/06559267701981978898noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-88009662784350985402020-01-10T12:59:43.771+01:002020-01-10T12:59:43.771+01:00Žně bývají zpravidla v létě. Ministr školství Plag...Žně bývají zpravidla v létě. Ministr školství Plaga to ví a tak má ještě nějakou dobu, než sklidí, co tou "Strategií vzdělávání" zasel. Zatím s tím svým "expertním" týmem a s "Informačním ruchadlem bratří EDUínů s názvem Edu2030plus" provedl jen kompetenčně zvlčilou "hlubokou orbu".<br /><br />Viz například:<br /><br />http://www.ceskaskola.cz/2020/01/pripominky-verejnosti-k-dokumentu.html<br />https://www.facebook.com/Edu2030plus/<br /><br />TŘI ÚSMĚVY NAD VYJÁDŘENÍM AS PEDF UK KE STÁTNÍ STRATEGII VZDĚLÁVÁNÍ 2030+<br />http://www.ceskaskola.cz/2020/01/ladka-ortova-strategie-2030-plizive.html#comment-8795610935681836190<br /><br /><b>Kvalitu té hluboké orby, myslím, v příštím týdnu posoudí a příslušnou zálivku jí doporučí Poslanecká sněmovna při projednávání novely školského zákona obsahující zrušení povinné státní maturity z matematiky.<br /><br />Pane Komárku, myslíte, že by bylo možné získat a zveřejnit v České škole záznam z tohoto jednání?</b><br /><br />tyrjirhttps://www.blogger.com/profile/06559267701981978898noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-75162024830064568262020-01-09T17:46:26.251+01:002020-01-09T17:46:26.251+01:00STRATEGIE VZDĚLÁVACÍ POLITIKY 2020
Strategie vzděl...STRATEGIE VZDĚLÁVACÍ POLITIKY 2020<br />Strategie vzdělávání 2020 je klíčovým dokumentem a zároveň podmínkou pro čerpání prostředků z Evropské unie. Dokument obsahuje tři klíčové priority. Tou první je snižování nerovnosti ve vzdělávání. Druhou je podpora kvalitní výuky učitele, s čímž souvisí dokončení a zavedení kariérního systému či posílení kvalitní výuky budoucích pedagogů na vysokých školách. Třetí prioritou je odpovědné a efektivní řízení vzdělávacího systému.<br /><br />http://www.msmt.cz/vzdelavani/skolstvi-v-cr/strategie-vzdelavaci-politiky-2020-1<br /><br /><b>Ta dosavadní Strategie evidentně nebyla splněna ani v jedné z v ní uvedených priorit. EU dotace byly čerpány bůhví nač, ale ke zlepšení nedošlo. Teď se v tom pokračuje tímtéž nerealistickým způsobem. Jsem názoru, že by ta strategie měla podléhat schválení a dohledu v Parlamentu ČR. Jinak se zase může stát, že vzdělávací EU dotace budou opět čerpány v rozporu neúčelně a neúčinně, tj. v rozporu s veřejným zájmem ČR i EU.</b><br /><br />J.Týř<br /><br />tyrjirhttps://www.blogger.com/profile/06559267701981978898noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-59625130847728120392020-01-09T07:47:06.252+01:002020-01-09T07:47:06.252+01:00Paní Moravcová: Rodičů, kteří chtějí pro své děti ...Paní Moravcová: Rodičů, kteří chtějí pro své děti školu tradičnějšího ražení, je víc, ale netuší, že se chystají změny s dalekosáhlými důsledky a vůbec by je nenapadlo svůj názor veřejně sdělovat. Podle průzkumů je pořád ještě většina rodičů se školami spokojená.<br /><br />Pan Mádr, pan Doležel: "Je třeba rychle zastavit tento "pokus" na obyvatelstvu ČR." Ano, souhlasím. Každý z nás může pubikovat svůj názor, apelovat na příslušných místech, informovat kolegy a přimět je k reakci.<br /><br />Paní Pokorná: Díky za pochopení.Laďka Ortováhttps://www.blogger.com/profile/14535045625404403731noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-87956109356818361902020-01-08T22:55:39.332+01:002020-01-08T22:55:39.332+01:00K čemu tolik zbytečných řečí o gramotnostech a kom...<i>K čemu tolik zbytečných řečí o gramotnostech a kompetencích?</i><br /><br />Nesouvisí to náhodou s výše zmiňovanou fondo a rozpočto čerpačskou "debilizizací" českého školství, které se. bohužel účastní i Pedagogické fakulty? Viz například:<br /><br />TŘI ÚSMĚVY NAD VYJÁDŘENÍM AS PEDF UK KE STÁTNÍ STRATEGII VZDĚLÁVÁNÍ 2030+ <br /><br /> <i>"je však nutné konstatovat, že obsah předložené pracovní verze strategie je nevyvážený a obsahově jednostranně orientovaný na technologie. Dokonce obsahuje i cíle, jejichž realizace může být přinejmenším problematická. Nové technologie se v dokumentu stávají cílem, nikoliv prostředkem vzdělávání, jemuž by měly sloužit...<br /><br />... je nezbytné provést důkladnou revizi a restrukturalizaci vzdělávání, především rámcových vzdělávacích programů a v návaznosti na ní i školních vzdělávacích programů. Především ve ŠVP nacházíme mnoho témat, které je možné vypustit či redukovat. Restrukturalizace ovšem není redukcí, protože na druhé straně je potřeba zařadit celou řadu znalostí, dovedností a kompetencí, třeba v oblasti jazykové přípravy, uměleckého cítění, tělesné zdatnosti či informatiky, které v současných programech postrádáme." </i><br /><br />Co je tohle zase za zmatečnou snůšku "konstruktivisticky a kompetencionalisticky" slátaných "mouder" z AS PedF UK?<br /><br />- Znalosti a dovednosti snad nejsou kompetencemi? Ví vůbec slovutný/rádoby Akademický senát PedF UK něco o nadřazených a podřazených pojmech? Řidič vozidla se musí naučit startovat, kroutit volantem a obsluhovat resp. ovládat vozidlo? :)<br /><br />- Další a více zmatečné "restrukturalizace" se Akademickému senátu PedF UK zachtělo? Proč trpně tolerujeme tenhle diktátorsky normalizační slovník ((pře)výchovná struktura, nikoli vzdělávací systém)? Redukovat exaktní předměty a posilovat předměty výchovné? To je ta "nová struktura"? To je resp. má být základem systému státní "Strategie VZDĚLÁVÁNÍ 2030+"? :))<br /><br />- Ví vůbec Akademický senát PedF UK, co je věda, co je technika a co jsou technologie? Ví, co je vzdělávání a co je výchova? Ovládnutí technologie je snad pouhý prostředek a nikoli významný cíl vzdělávání? :)))<br /><br />http://www.ceskaskola.cz/2020/01/akadaemicky-senat-pedf-uk-pripominky-k.htmltyrjirhttps://www.blogger.com/profile/06559267701981978898noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-79085414356123308992020-01-08T22:37:31.737+01:002020-01-08T22:37:31.737+01:00"K čemu tolik zbytečných řečí o gramotnostech..."K čemu tolik zbytečných řečí o gramotnostech a kompetencích?"<br />Myslím, pane Čapku, že jste vůbec nepochopil, co tím chtěl básník říci. Ach jo.<br />Lenka Pokornáhttps://www.blogger.com/profile/15218194561430313057noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-38124051065791915382020-01-08T22:16:07.332+01:002020-01-08T22:16:07.332+01:00AKTIVISTICKÁ DEVASTACE ČESKÉHO ŠKOLSTVÍ V MŠMT ČR ...AKTIVISTICKÁ DEVASTACE ČESKÉHO ŠKOLSTVÍ V MŠMT ČR POKRAČUJE A NABÝVÁ PITORESKNÍ PODOBY<br /><br />Spolu s ostatními děkuji paní L. Ortové za její rozbory škodlivosti nevědeckého (kompetenčně konstruktivistického) grantožroutství v resortu MŠMT. Víme to už víc než 10 let. Jen MŠMT ČR to, zdá se, stále ještě neví, anebo nechce vědět:<br /><br />http://www.ceskaskola.cz/2020/01/ladka-ortova-strategie-2030-plizive.html <br /><br />http://www.ceskaskola.cz/2019/01/ladka-ortova-deklarace-konzervativniho.html<br /><br />Kvalita a efektivita vzdělávání a vzdělávací soustavy ve školním roce 2018/2019 – Výroční zpráva ČŠI<br />http://www.ceskaskola.cz/2019/12/kvalita-efektivita-vzdelavani.html<br /><br />Tomáš Zatloukal: Nedivme se, že výuka není pro žáky motivující a že je škola nebaví<br />http://www.ceskaskola.cz/2019/12/tomas-zatloukal-nedivme-se-ze-vyuka.html<br /><br />Stanislav Štech: Magické legislativní zkratky ministerstva školství<br />http://www.ceskaskola.cz/2019/12/stanislav-stech-magicke-legislativni.html<br /><br />Od ledna pod novým názvem: Národní pedagogický institut České republiky<br />http://www.ceskaskola.cz/2019/12/od-ledna-pod-novym-nazvem-narodni.html<br /><br />http://www.ceskaskola.cz/2015/08/jiri-tyr-velka-kurikularni-revoluce-v.html<br /><br />J.Týř<br /><br /><br />tyrjirhttps://www.blogger.com/profile/06559267701981978898noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-12562732233516506542020-01-08T21:54:28.931+01:002020-01-08T21:54:28.931+01:00Paní Rváčka
Už od Sámovy říše víme, že se neumíme ...Paní Rváčka<br /><i>Už od Sámovy říše víme, že se neumíme postarat sami o sebe, potřebujeme k tomu cizí autoritu.</i><br />Debilizaci bohužel provádějí ti, kteří naší podřízenosti cizí autoritě velmi fandí.<br />Neplatí to absolutně, ale v zásadě se dá říci, že čím více někdo kritizuje Čechy, tím více fandí podobným snahám.<br /><br />ad 2.: V grantech je docela dost peněz.<br />ad odcházející zkušenosti: souhlas. Nicméně toto kompetentní na ministerstvu nepálí, za rok dva už tam bude sedět někdo jiný. Petr Portwynhttps://www.blogger.com/profile/03876709580258826089noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-33955133478475826582020-01-08T21:53:18.951+01:002020-01-08T21:53:18.951+01:00Tento komentář byl odstraněn autorem.Petr Portwynhttps://www.blogger.com/profile/03876709580258826089noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-17825547987506435672020-01-08T21:50:07.007+01:002020-01-08T21:50:07.007+01:00Pane Komárku, myslím, že je zřejmé, kdo si mě vzal...Pane Komárku, myslím, že je zřejmé, kdo si mě vzal úplně zbytečně a nesmyslně první do řeči. Hned třikrát. Ale budiž, ukázka jednoho z mnoha nesmyslů v textu:<br /><br />"Od školy očekávám, že škola mé děti naučí cizí jazyky, matematiku, češtinu, zeměpis a další předměty. Naprosto samozřejmě se zároveň s tím budou učit sbírat a vyhodnocovat informace, kriticky myslet, spolupracovat ve skupině a rozvíjet vytrvalost, zodpovědnost, soustředěnost a soustavnost. Stejně jako dosud. K čemu tolik zbytečných řečí o gramotnostech a kompetencích?"<br /><br />K čemu tolik zbytečných řečí o gramotnosti a kompetencích? Jazyky, matematika, čeština - TO JE GRAMOTNOST. Sbírat a vyhodnocovat informace, kriticky myslet, spolupracovat ve skupině atd. - TO JSOU KOMPETENCE. Ach jo. Robert Čapekhttps://www.blogger.com/profile/08405420791942070661noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-41966526863558269502020-01-08T21:18:10.738+01:002020-01-08T21:18:10.738+01:00Pane Čapku, co takhle zkusit nějaký argument k tex...Pane Čapku, co takhle zkusit nějaký argument k textu paní Ortové. Nebo to primáři nemusejí? A především: Snažte se, prosím diskutovat věcně, bez urážek a znevažování ostatních diskutujících. Děkuji!Michal Komárekhttps://www.blogger.com/profile/10753194797975670544noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-73386796730781772292020-01-08T21:08:29.757+01:002020-01-08T21:08:29.757+01:00Avizovaná "redukce výstupů" a "redu...Avizovaná "redukce výstupů" a "redukce učiva" je krok zpět. Bohužel, neexistují v rámci strategie dva kroky vpřed. Stále jsem přesvědčen o tom, že cílem je "vyřešení inkluze po česku". Bude následovat další zřizování soukromých škol (stát se bude snažit zabraňovat jejich vzniku), obrovský zájem o víceletá gymnázia (tady nedojde k žádné změně, protože vládní a opoziční elity nikdy nedovolí jejich zrušení), další rozšiřování domácího vzdělávání (tady je stát na cokoliv krátký, možná se bude snažit zákonem omezit tento způsob vzdělávání). Veřejné školství projde obrovským úpadkem, který se bude napravovat desetiletí. ČR se v budoucnu bude díky politice nevzdělanosti propadat, budou chybět především technicky zdatní středoškoláci a vysokoškoláci. Je třeba rychle zastavit tento "pokus" na obyvatelstvu ČR. Ivo Mádrhttps://www.blogger.com/profile/08491619956901686160noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-73773393781604078252020-01-08T21:03:02.471+01:002020-01-08T21:03:02.471+01:00Strategie 2030 je byrokratické krasořečnění, text ...Strategie 2030 je byrokratické krasořečnění, text L. Ortové už tradičně děsivý blábol. Obojí nezasluhuje valnou pozornost. <br /><br />Co ale považuji za zajímavé, je to, že se doktorand Doležel už ani nedokáže k ničemu vyjádřit, aby alespoň třikrát nepoužil mé jméno. Je to smutné, trapné a trochu znepokojivé. Radím mu v dobrém: se mnou do myšlenkových výšek nelétejte. Držte se svých primitivních vzorečků a grafíčků. <br /><br />Pamatujte: jste to žvatlavé děcko na chodbě nemocnice. Já moudrý primář, který se rozhlíží, kde je zřízenec, aby toho malého popletu odvedli k mamince. Robert Čapekhttps://www.blogger.com/profile/08405420791942070661noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-42571058490422527042020-01-08T20:21:23.470+01:002020-01-08T20:21:23.470+01:00"Je dobře, že se objevují rodiče, kteří od šk..."Je dobře, že se objevují rodiče, kteří od školy nechtějí jenom jedničky a hru, ale chtějí, aby jejich děti byly připravené pro život. Snad se jejich hlasy prosadí. Jinak hrozí, že náš národ bude za chvíli negramotný."<br />BUDE negramotný - to je jisté,.<br />A paní Moravcová, samo se nic neprosadí. Už od Sámovy říše víme, že se neumíme postarat sami o sebe, potřebujeme k tomu cizí autoritu.<br />1.Nemáme ani pedagogickou komoru. Ta co je funguje pouze jako občanské sdružení pokud vím.<br />2.Proč by lobisti lobovali ve slabém rezortu? Oblast školství je silná pouze granty. Ty státní čudle jsou k smíchu.<br />3.Proč by politici měnili, co v podstatě tak nějak funguje? <br />rváčkazveselahttps://www.blogger.com/profile/15482196912411898774noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-51110117275309576672020-01-08T19:22:29.679+01:002020-01-08T19:22:29.679+01:00Dá se to nějak zastavit? Pane Komárku, vám se ta p...Dá se to nějak zastavit? Pane Komárku, vám se ta předběžná "strategie" líbí? Mně to připadá, že grantožrouti se snaží vychrlit si zase dostatek grantů a to je ve skutečnosti onen hlavní cíl. Budeme mít koordinační centra, pak se někdo zeptá, jak jsou mezi sebou koordinována ta centra a vytvoří se koordinační centra koordinačních center a budeme zase živit mraky naprosto nesmyslných, prázdných činností.<br /><br />Je potřeba to fakt zastavit, jinak se připravme na to, že budeme státem pomocných profesí a montoven. Nemyslím si, že to je záměr. Je to produkt naprosté hlouposti a nekompetentnosti lidí, kteří se těmito nesmysly živí a pak samozřejmě těch přicmrndávačů typu Čapek. Ten systém povrchní hlouposti, natvrdlosti a pitomosti, skoro nic neumí, ale jednu věc mu nelze upřít - dokonale a velmi rychle se replikuje a roztahuje. Vyprodukuju pár blbů a pak už se množí sami "geometrickou řadou" (ve skutečnosti je to naštěstí jen levá část logistické křivky, která do určité doby vypadá jako exponenciela). Ne náhodou se podobně šíří nakažlivé choroby. Skončí to přesně tím, co ti užiteční idioti nechtějí - naprostou privatizací školství, kde skutečné tvrdé vzdělání dostanou jen ti, kteří zaplatí a hrát hry v lese, zpívat si u táboráku a zkompetentňovat se v Čapkových softskilech budou ti ostatní. Dá-li pánbůh a směnné kurzy, tak třeba rovnou i s Čapkem. A k čemu to povede? K dramatickému rozevírání nůžek mezi socioekonomickými skupinami - tedy k segregaci.Pavel Doleželhttps://www.blogger.com/profile/06619131298655488174noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-57569890987081169902020-01-08T19:09:13.450+01:002020-01-08T19:09:13.450+01:00Děkuji paní autorce za výstižný článek i za "...Děkuji paní autorce za výstižný článek i za "Deklaraci konzervativního rodiče".<br />Souhlasím téměř se vším.<br />Škoda, že naše oficiální, námi placené "sdělovací prostředky" nevěnují těmto názorům pozornost a propagují pouze představy lobistů a jimi ovlivněného ministerstva. Učím od roku 1984. Stále více se utvrzuji v tom, že se v našem školství v podstatě lže, vykazují se zcela zkreslené statistiky o znalostech žáků - o "kompetencích" ani nemluvě, o platech učitelů a jejich práci, všude samé články "expertů", kteří nám radí jak na to a o kterých ani na googlu nic nenajdu. Učitel v dnešní době ani nemůže vyjádřit svůj názor, my starší jsme jen ti "zkostnatělí" zpátečníci. <br />Je dobře, že se objevují rodiče, kteří od školy nechtějí jenom jedničky a hru, ale chtějí, aby jejich děti byly připravené pro život. Snad se jejich hlasy prosadí. Jinak hrozí, že náš národ bude za chvíli negramotný. Moravcováhttps://www.blogger.com/profile/16512348163305820518noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-32424328517640507592020-01-08T16:48:39.148+01:002020-01-08T16:48:39.148+01:00Můj malý nedůležitý názor: ČŠ by měla být na stran...Můj malý nedůležitý názor: ČŠ by měla být na straně učitelů. Stávkujících i nestávkujících. Nemyslím, že neuveřejňování jakéhokoliv názoru učitele je na této platformě správně. Máme svobodu názoru?<br />Spíš je možná problém v autorizaci - zda se skutečně jedná názor učitele ...nebo laika, který si myslí, že "je povolán". Myslím, že nám odcházejí cenné zkušenosti s lidmi, kteří to mají za pár a působili systému celý život. Sledujíce současné dění rezignovali a radši vůbec nic sledovat nechtějí.Natož se vyjadřovat...Učitelé (spíš učitelky ) v produktivním věku zase mají co dělat, aby obstaraly rodinu, tak to mají podobně.<br />Chápu je ale neumím tuto strategii odsouhlasit. Pak máme, co zasluhujeme. Rozhodují o nás povětšinou teoretici a laici. Vždyť nemáme ani tu komoru "de jure" rváčkazveselahttps://www.blogger.com/profile/15482196912411898774noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-64029935258963116632020-01-08T16:35:19.488+01:002020-01-08T16:35:19.488+01:00Q.E.D
Pamatujete si to špatně. Nikdy jsem neříkal...Q.E.D<br /><br />Pamatujete si to špatně. Nikdy jsem neříkal, že názor běžného učitele nemá váhu. ČŠ se snažila o stávce informovat "neutrálně", nebyla ani proti stávce, ani pro stávku, a v rámci tohoto postoje nepublikovala aktivistické texty učitelů. <br /><br />Michal Komárekhttps://www.blogger.com/profile/10753194797975670544noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-18048833194044424172020-01-08T16:26:55.872+01:002020-01-08T16:26:55.872+01:00Divné, když se zde informovalo o stávce, tak názor...Divné, když se zde informovalo o stávce, tak názor běžných učitelů neměl váhu a pan Komárek je odmítal zveřejnit. Názory běžného rodiče k vládní strategii se ovšem zveřejnit mohou. Divný svět…Q. E. D.https://www.blogger.com/profile/17062151475414378368noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-31397766284830422502020-01-08T16:10:35.778+01:002020-01-08T16:10:35.778+01:00Strategie 2030+ není nic jiného, než sofistikovaná...Strategie 2030+ není nic jiného, než sofistikovaná metoda debilizace společnosti.<br />PŘESNÉ!!<br />Učitel a žák mají být dle tohoto pamfletu rovnocenní. Tak to je úplný skandál. To se budeme ptát prvňáka - li se mu už chce psát prší čáry. Pokud ne, tak počkáme, nebo mu budeme nuceni poskytnou podporu v bujarejším programem jako v cirkuse?!<br />Toto je úplná degradace učitelského povolání. Přece jako profesionál pedagog umím nastolit natolik tvůrčí a pohodovou atmosféru, že děti skoro ani nevědí, že se něco učí...já tedy ano. Ale teď je třeba ukotvovat do dokumentu, že nemáme ty děti ponižovat, že jsme jejich rovnocenní partneři?!? To je sklandál! Díky těmto šílenostem, se stydím se, že jsem učitelkou!<br />Cítím dokonalý úpadek společnosti na všech frontách.<br />rváčkazveselahttps://www.blogger.com/profile/15482196912411898774noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-44433781245608177942020-01-08T15:39:37.194+01:002020-01-08T15:39:37.194+01:00Vynikající analýza, komentáře i dotazy. Nevěřím, ž...Vynikající analýza, komentáře i dotazy. Nevěřím, že se dočkají i odpovědí, ale tak přesně bychom se měli ke strategii 2030 postavit.<br />Strategie 2030+ není nic jiného, než sofistikovaná metoda debilizace společnosti.PPhttps://www.blogger.com/profile/08915873851510123661noreply@blogger.com