tag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post5235404638521312142..comments2023-06-06T18:13:57.732+02:00Comments on Česká škola: Ondřej Šteffl pro LN: Povinná školní docházka by měla skončitAdminAMhttp://www.blogger.com/profile/10505144085274313295noreply@blogger.comBlogger72125tag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-73535382025144429462016-08-30T22:27:03.619+02:002016-08-30T22:27:03.619+02:00Kolektivu původních, ročník neopakujících spolužák...Kolektivu původních, ročník neopakujících spolužáků.Nicka Pytlikhttps://www.blogger.com/profile/14309630223175640571noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-11953416491828310492016-08-30T20:18:44.545+02:002016-08-30T20:18:44.545+02:00Původní třídy nebo původního ročníku?Původní třídy nebo původního ročníku?krtekhttps://www.blogger.com/profile/10740897840207095116noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-38271040876805899932016-08-30T14:34:06.893+02:002016-08-30T14:34:06.893+02:00Pytlici se dozvěděli, že žák může přerušit studium...Pytlici se dozvěděli, že žák může přerušit studium až na dva roky, aniž by uvedl důvod. Po přerušení může požádat o zařazení do původní třídy, tedy pokud tato ještě existuje, aniž by snad mělo kohokoli zajímat, kde byl a co tam dělal. O začlení rozhodne ředitel školy. Učitelé dílčích předmětů se žáka mohou případně na něco zeptat, chtějí-li. Předměty, které už nejsou v učebním plánu pro příslušný ročník, tedy ničehož nic rovnou.<br />Ve velmi zajímavém případě tak může žák odejít po prvním ročníku a vrátit se až do čtvrtého. Tak jaképak sledování absence a bazírování na spravedlivé klasifikaci, potažmo rovném přístupu ke vzdělání.<br />Vypadá to na interrupci zdravého rozumu. Asi jako, že žák nemůže být klasifikován za samostatnou, byť plánovanou práci na projektu, kterou neodevzdal.Nicka Pytlikhttps://www.blogger.com/profile/14309630223175640571noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-57703962053541639912016-08-29T10:43:09.466+02:002016-08-29T10:43:09.466+02:00Přesně, paní CatCatherine,
Jen bych drobně připodo...Přesně, paní CatCatherine,<br />Jen bych drobně připodotknul, že ve školství jsou předchůdci zásadně a jen rodu ženského. Ty předchůdci.<br />Tedy, ty ty ty, vy předchůdci zpropadení.Nicka Pytlikhttps://www.blogger.com/profile/14309630223175640571noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-80666334767197767402016-08-29T10:28:18.971+02:002016-08-29T10:28:18.971+02:00Zametali nebo zametaly, pravda je, že paní ministr...Zametali nebo zametaly, pravda je, že paní ministryně stále obviňuje své předchůdce z toho, že nedokázali nastolit ve školství takový chaos, jaký se teď chystá.<br />Paní ministryně tomu zmatku ovšem říká " férové podmínky". Debatu o tom, jaké změny se připravují, považuje za nefér a hysterickou. (Právo 28.8.).Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/07564446906714208215noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-24010094713368807522016-08-29T06:55:38.319+02:002016-08-29T06:55:38.319+02:00Podívejte, pane Šteffle, asi to myslíte dobře, ale...Podívejte, pane Šteffle, asi to myslíte dobře, ale nepatlejte se v tom tak. to, že hovězí polévku nebo knedlíky vaříme už léta tak, jak je vaříme, z nich nedělají špatné jídlo. Lidstvo se posunuje i tak. dnes dopředu i dozadu. Opravdu si nemyslím, že je nějak důležité, jestli matiku v první nebo druhé. Je důležité, zda na školství (a nebudeme se teď zabývat jaké) jsou dostatečné finanční prostředky. je důležité, aby učili lidé, co učit chtějí ( ve velké míře, na 100% nebazíruji, je to všude stejné). Aby do školství nekafral každý, kdo projede kolem školy. Aby byla nastavena dlooooouhodobá strategie vzdělávání a ta musí být dost obecná. Jak ji nastavíme moc podrobně, už bude průšvih. Cílem je mít vzdělaný národ, vzdělaný podle řekněme gaussovy křivky. Je jasné, že mnozí budou ohromně na výši, další budou někde dole. potřebujeme všechny. Cpát všechny nějak uměle nahoru je kravina. připomíná mi to honbu za dojivostí krav za socialismu. Cílem školy také není vyrábět spokojené občany. Znám pár lidí, kteří když problém nemají, tak si ho vymyslí a vyrobí. Tohle taky není cesta. Cílem školy je vzdělávat a naučit třídit informace ještě odjinud. nechtějme po škole, aby plnila vše, na co dnes rodiče nemají čas. Ona už ho nemá ani ta škola. Zahlcena všemi těmi kompetencemi brzy dostane mrtvici s infarktem dohromady.<br /><br />Opakuji - nerozpatlávat. Vede to k vytváření pseudoproblémů, na kterých se pak přiživuje spousta parazitů a nemakačenků, co si potřebují nahonit triko svého ega. Selský rozum do hrsti, klídek, pohoda, slunce v duši v dobrém slova smyslu. problémů máme dost, proč si je ještě přidělávat?Jana Karvaiováhttps://www.blogger.com/profile/00642869931422902011noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-29632436138224058392016-08-29T01:47:27.223+02:002016-08-29T01:47:27.223+02:00Zajímavé čtení: ZÁPIS Z JEDNÁNÍ VÝBĚROVÉ KOMISE ŘÍ...<b>Zajímavé čtení: ZÁPIS Z JEDNÁNÍ VÝBĚROVÉ KOMISE ŘÍDICÍHO ORGÁNU OP VVV </b><br />http://www.msmt.cz/strukturalni-fondy-1/zapis-z-jednani-vyberove-komise-ridiciho-organu-op-vvvtyrjirhttps://www.blogger.com/profile/06559267701981978898noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-37496529365596467312016-08-29T00:39:24.054+02:002016-08-29T00:39:24.054+02:00Třeba novináři znali gramatiku rodného jazyka. Teď...Třeba novináři znali gramatiku rodného jazyka. Teď už se to nenosí:<br /><br />http://zpravy.idnes.cz/rozhovor-s-ministryni-valachovou-d5g-/domaci.aspx?c=A160823_140117_domaci_zt<br /><br />Perex:<br /><i>"Ve školách budou v příštích letech podle odhadů ministerstva školství chybět tisíce učitelů. „Když se v debatách se studenty pedagogických fakult zeptám, kdo chce jít po dostudování učit, tak se jich přihlásí jednotky,“ říká v rozhovoru pro iDNES.cz ministryně Kateřina Valachová. <b>Její předchůdci podle ní „problémy zametaly pod koberec“."</b></i><br /><br />Uvidíme, jestli to do rána opraví.<br /><br />Je fakt, že ta pravidla jsou už hodně stará a to není dobré... <br /><br /> Anonymni z 21:30https://www.blogger.com/profile/17859086175761140590noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-14829423807899935992016-08-28T22:13:39.292+02:002016-08-28T22:13:39.292+02:00Skutečnost, že něco 200 let děláme, není žádný arg...<i>Skutečnost, že něco 200 let děláme, není žádný argument. Medicína pouštěla žilou přes tisíc let.</i><br /><br />Skutečnost, že něco 200 let děláme, není žádný argument, ne-ní žádný argument stejně, jako že jedině cokoli nového má smysl a pouze změna je hybatelem pokroku. Stačí se dvakrát otočit o sto osmdesát stupňů, a jste zase v pytli, totiž.<br />Už staří egypťané věděli, že dobře zakousnutá pijavka lékařská může mít vyloženě blahodárné učinky. A číňané, že ani sto tisící opakování třeba pozice 'bílý jeřáb rozpíná křídla' není zárukou kvality. To v naší kotlině se zavrhuje šmahem cokoli je starší pětadvaceti let. Že blbost je věčná, se už zapomíná.<br />Takže viz pan Pavel Doležel 27. srpna 2016 10:56 a 10:56Nicka Pytlikhttps://www.blogger.com/profile/14309630223175640571noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-1926997596134363422016-08-28T19:51:55.356+02:002016-08-28T19:51:55.356+02:00Ale víme, že můžeme začít v 1. třídě.
Ano, můžeme...<i>Ale víme, že <b>můžeme</b> začít v 1. třídě.</i><br /><br />Ano, můžeme leccos, začít v 1., 2. v 6. třídě. Můžeme učit jazyk metodou slovíčka, gramatika a opravit každou chybu. Můžeme učit literaturu metodou narodil se, napsal, můžeme užívat Hejného metodu, nebo Khanovu školu, můžeme učit číst analytickou nebo syntetickou metodou. Všechno to můžeme, a taky to děláme. Jenže prakticky nic <b>nevíme</b> o tom, zda je to správné a co je nejlepší. A čím dál víc si stěžujeme, že děti umí málo.<br /><br />Medicína uznává postup lége artis. Spousta lidí si myslí, že to, co ve školách děláme je lége artis. A to, o co mi hlavně jde, je, že to lége artis není. Ani ve ScioŠkolách, ani v tradičních školách ani nikde jinde. My nevíme. Skutečnost, že něco 200 let děláme, není žádný argument. Medicína pouštěla žilou přes tisíc let. Jedině, když budeme nad každou věcí znova přemýšlet, když se budeme pořád ptát <b>"A odkud víme, že to je dobře?"</b>, můžeme se posunout dál.Ondřej Štefflhttps://www.blogger.com/profile/14535378246834996121noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-27183256482897897402016-08-28T19:35:22.145+02:002016-08-28T19:35:22.145+02:00"nevíme, že by nebylo lepší začít učit matema..."nevíme, že by nebylo lepší začít učit matematiku už v 6. třídě"<br /><br />Ale víme, že můžeme začít v 1. třídě. Nebo snad víme, že ne? Chci říci - a vím, že si teď trochu naběhnu - že alespoň něco potvrzuje a osvědčuje tradice. Vámi uváděný "výzkum" má mnoho děr: obětí byla jedna příliš specifická skupina žáků a nevíme přesně, co z matematiky se rozplynulo v ostatních předmětech, abychom mohli zvážit, co a jak tedy dohnali. Především to nevypovídá nic proti tomu, abychom učili matematiku od 1. třídy. Zdeněk Sotolářhttps://www.blogger.com/profile/09252353343623097868noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-2642397308002996342016-08-28T14:42:06.875+02:002016-08-28T14:42:06.875+02:00Jirka řekl(a)... 28. srpna 2016 9:52
Stěžuji si na... Jirka řekl(a)... 28. srpna 2016 9:52<br /><i>Stěžuji si na mocné, kteří mi v tom hledání brání a situaci jen zhoršují.</i><br /><br />To se ovšem z vašeho příspěvku z 27. srpna 2016 15:20 nedá poznat. No uznejte.<br /><br />A pokud si chcete stěžovat na mocné, napište školskému výboru Parlamentu. Nevypadá to, ale poslancům lidé dost málo píšou, ale když píšou, poslanci to čtou a někdy se tím i řídí.<br /><br />Ondřej Štefflhttps://www.blogger.com/profile/14535378246834996121noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-39650629690365863652016-08-28T14:38:21.839+02:002016-08-28T14:38:21.839+02:00Zdeněk Sotolář řekl(a)...
"To plyne z našich ...Zdeněk Sotolář řekl(a)...<br /><i>"To plyne z našich hodnot: aktivita, morálka, svoboda, optimismus, odvaha, otevřenost."<br />Co z toho nenajdeme v cílech vzdělávání v RVP? </i><br /><br />Myslím, že odvaha tam není vůbec. Ale to je drobnost. Jinak máte pravdu. S cíli vzdělávání podle RVP jsou ScioŠkoly zcela v souladu. Otázka spíš je, jak se tyto cíle reálně naplňují.Ondřej Štefflhttps://www.blogger.com/profile/14535378246834996121noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-77628873611481238672016-08-28T14:35:13.166+02:002016-08-28T14:35:13.166+02:00Zdeněk Sotolář řekl(a)... 28. srpna 2016 9:40
&quo...Zdeněk Sotolář řekl(a)... 28. srpna 2016 9:40<br /><i>"To není moje teorie, to je realita Finska a Estonska."<br />A jak víme, že je to dobrá teorie?</i><br /><br />:-) No samozřejmě, že nevíme.<br /><br />Stejně jako nevíme, že by nebylo lepší začít učit matematiku už v 6. třídě. <b>Nevíme.</b> O tom, jak se děti učí toho víme opravdu jen velmi, velmi málo. Jeden z velikých problémů tradiční školy je ovšem to, že spousta lidí si myslí, že víme. <br /><br />Ondřej Štefflhttps://www.blogger.com/profile/14535378246834996121noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-47600652100928359372016-08-28T11:44:27.984+02:002016-08-28T11:44:27.984+02:00Ondřej Šteffl - ano, některé děti by místo pobytu ...Ondřej Šteffl - ano, některé děti by místo pobytu veškole mohly třeba pracovat v rodinné či jiné firmě - jako to bývalo v dobách před Marií Terezií.....nebo u movitého souseda na poli. Za stravu. Návrat do středověku vydáváte za pokrok, to už je fakt vrchol drzosti. Jiné slovo mě nenapadá.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-66464852506186014382016-08-28T09:52:59.404+02:002016-08-28T09:52:59.404+02:00Ale to, co píšete vypadá, jako že se s tím nic ned...<i> Ale to, co píšete vypadá, jako že se s tím nic nedá dělat a nebo že vy s tím nechcete nic dělat. Nebo chcete? Pak hledejte jak to jde a nestěžujte si proč to nejde.</i><br /><br />Nestěžuji si na ubohé. Stěžuji si na mocné, kteří mi v tom hledání brání a situaci jen zhoršují. Zítra nastoupím do své veřejné inkluzívní školy, která se o inkluzi pokoušela dávno před tím, než se z ní stala pomýlená mantra. Chtěli jsme jen pomoci potřebným lidem. Proto dnes víme, že na to nemáme prostředky, možnosti, znalosti i dovednosti. Prostě to někdo umí a uměl lépe a mrhat omezenými veřejnými prostředky je trestuhodné. Tuhle zkušenost (nejen naši) by měli mocní (volení zástupci, lidé v masmédiích) sdělovat ubohým, aby jim nedávali falešnou naději. Pokud je řešením využít situace ve svůj vlastní prospěch, pak budu raději věřit na zázraky.Jirkahttps://www.blogger.com/profile/07117106812011872831noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-29187604536034628012016-08-28T09:40:12.937+02:002016-08-28T09:40:12.937+02:00"To není moje teorie, to je realita Finska a ..."To není moje teorie, to je realita Finska a Estonska."<br /><br />A jak víme, že je to dobrá teorie? Zdeněk Sotolářhttps://www.blogger.com/profile/09252353343623097868noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-58789863684792278702016-08-28T07:23:00.665+02:002016-08-28T07:23:00.665+02:00"To plyne z našich hodnot: aktivita, morálka,..."To plyne z našich hodnot: aktivita, morálka, svoboda, optimismus, odvaha, otevřenost."<br /><br />Co z toho nenajdeme v cílech vzdělávání v RVP? <br /><br />Zdeněk Sotolářhttps://www.blogger.com/profile/09252353343623097868noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-72557051144116745552016-08-28T00:14:33.046+02:002016-08-28T00:14:33.046+02:00Jak se omezení hodin strávených ve škole srovná s ...Jak se omezení hodin strávených ve škole srovná s navýšením vzdělávací, výchovné a sociální role školy (ideálu školy) jako kompenzace narůstajícího počtu dysfunkčních rodin?<br /> <br />Zrušíme psaní? Co mluvení? Nestačí textovky? <br /><br />Pan Šteffl má rád internet. Internet ve škole, internet po škole, internet v noci.<br /><br />Internet je návykový. Zvláště pro mladé. Oficiálně. Zapomínají žít. Existují odvykací zařízení. Tečka.<br /><br /><br /><br /> Tajný Učitelhttps://www.blogger.com/profile/08373906015589351249noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-73103828307396721632016-08-27T21:16:59.365+02:002016-08-27T21:16:59.365+02:00Když budeme ve školách neustále dětem slevovat a n...Když budeme ve školách neustále dětem slevovat a nebudeme po nich ani chtít, aby psaly, tak u toho vydělávání kůží a otesávání pazourek skončíme, o to nemám obavy. Jen mám strach, aby se v každé tlupě našel někdo aspoň trošku inteligentní k udržování ohně.Eva Adamováhttps://www.blogger.com/profile/06202493231520583423noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-55250482651642267192016-08-27T20:34:22.329+02:002016-08-27T20:34:22.329+02:00K tomu psani- a jak budete psat, kdyz nebudete mit...K tomu psani- a jak budete psat, kdyz nebudete mit po ruce jakykoli pristroj? I ta situace muze nastat.Napr. Na skautskem tabore apod. Dovednost psani rukou je vyborna.Stejne jako dovednost zvladat zakladni kupecke pocty pisemne bez kalkulacky.Jana Karvaiováhttps://www.blogger.com/profile/00642869931422902011noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-9879407460120201782016-08-27T20:15:47.294+02:002016-08-27T20:15:47.294+02:00krtek řekl(a)... 27. srpna 2016 20:13
Co třeba vyd...krtek řekl(a)... 27. srpna 2016 20:13<br /><i>Co třeba vydělávání kůže, otesávání pazourků, příprava řemínků, ...<br />Ono i takové pletí rozvíjí jemnou motoriku, natož starost o drobné zvířectvo.</i><br /><br />A nebavilo by to dnes děti víc než psaní? A nebylo by to nakonec užitečnější? ;-)<br /><br />Jemnou motoriku jde rozvíjet všelijak. <br /><br />Ondřej Štefflhttps://www.blogger.com/profile/14535378246834996121noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-5606114157067333812016-08-27T20:13:09.305+02:002016-08-27T20:13:09.305+02:00A co se týká jemné motoriky, je mi záhadou, jak se...<i>A co se týká jemné motoriky, je mi záhadou, jak se rozvíjela jemná motorika ty statisíce let před tím, než jsme se naučili psát.</i><br />Co třeba vydělávání kůže, otesávání pazourků, příprava řemínků, ...<br />Ono i takové pletí rozvíjí jemnou motoriku, natož starost o drobné zvířectvo.krtekhttps://www.blogger.com/profile/10740897840207095116noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-82527647668027980802016-08-27T20:05:24.070+02:002016-08-27T20:05:24.070+02:00Fanda Moudry řekl(a)... 27. srpna 2016 18:50
"...Fanda Moudry řekl(a)... 27. srpna 2016 18:50<br /><i>"Ano, s dětmi z některých rodin je to jistě hodně těžké."<br />A zrovna tento typ studentů na Scio školách dozajista neuvidíme.</i><br /><br />Ano, to máte pravdu, a je to naše neskonalá výhoda. <br /><br />Problém nefunkčních rodin je ovšem velký sociální problém, a ten stěží může řešit soukromník. <br />Pokud by někdo financoval, znám lidi, kteří by se do toho rádi pustili a myslím, že by to i uměli. Tak jak je to popsáno v knize Jak mít úspěšné dítě, Paul Tough. Pro zajímavost uvádím i anotaci knihy: <i>Jak je možné, že dítě pocházející z problémové a chudé rodiny může být v životě úspěšnější než dítě plně zajištěné a podporované? Co bychom v našich dětech měli povzbudit a rozvíjet? Je charakter důležitější než znalosti? A dá se na něm pracovat? Autor si klade provokativní otázky a brilantně na ně odpovídá, za pomoci nejnovějších vědeckých, a především psychologických poznatků. Titul ocení jak rodičové, tak pedagogové.</i>Ondřej Štefflhttps://www.blogger.com/profile/14535378246834996121noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-45800920172951484912016-08-27T19:55:43.078+02:002016-08-27T19:55:43.078+02:00Že jimi nevypěstujeme lidi, kteří budou svou svobo...<i>Že jimi nevypěstujeme lidi, kteří budou svou svobodu stavět zcela nade vše (a to třeba teď myslím, že se nenechají omezovat péčí o své děti či své staré rodiče a další věci, které nás zrovna svobodnými nedělají, ale mají ohromnou lidskou hodnotu). </i><br /><br />Z <b>cílů ScioŠkol</b> pro Vás paní Karvaiová vyjímám:<br /><br />Chceme, aby v tomto světě děti žily mravné, spokojené a naplněné životy, našly si své místo ve světě a aby byly aktivními tvůrci budoucího světa. Jsme přesvědčeni, že dobrý život má ten, kdo něčeho čestně dosáhl, váží si sám sebe, rozvinul své silné stránky, respektuje ostatní a ostatní respektují jeho, umí se radovat ze života a má odvahu prosazovat, co je správné. To plyne z našich hodnot: <b>aktivita, morálka, svoboda, optimismus, odvaha, otevřenost</b>.Ondřej Štefflhttps://www.blogger.com/profile/14535378246834996121noreply@blogger.com