tag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post520224401693958032..comments2023-06-06T18:13:57.732+02:00Comments on Česká škola: Tomáš Chrobák: Mohl jsem vůbec být letos spravedlivý při klasifikaci? Mám spoustu pochybností a otázek…AdminAMhttp://www.blogger.com/profile/10505144085274313295noreply@blogger.comBlogger7125tag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-42223673806975288682020-07-02T08:25:56.777+02:002020-07-02T08:25:56.777+02:00co žáci ode mě očekávají snad nejvíce. Totiž abych...<i>co žáci ode mě očekávají snad nejvíce. Totiž abych byl spravedlivý</i><br /><br />A to pan Chrobák ví nebo si to jen myslí? A jak to zjišťuje? Vyptává se na to svých žáků, nebo mu to ti žáci sdělují iniciativně sami?<br /><br />Je-li na první pozici spravedlnost, jak daleko za ní je požadavek "naučit ten předmět"? Je takový požadavek vůbec v pořadí?Silvie A.https://www.blogger.com/profile/04721849491271574451noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-62363631755201820722020-07-01T22:24:56.730+02:002020-07-01T22:24:56.730+02:00"Tam si každá škola určuje věci jako svou vzd... "Tam si každá škola určuje věci jako svou vzdělávací filozofii, cíle a prostředky, jak je dosáhnout. Včetně hodnocení."<br /><br />To jakože si opravdu může každá škola dělat co chce? No to možná může, jenže v mezích školského zákona a prováděcích předpisů. A Čapkovi bych, než začne rozumovat, doporučovala, aby si příslušné dokumenty nastudoval, zvláště ty části, které se týkají hodnocení žáků, o němž si myslí, že ho škola může provádět, jak ji napadne.Eva Adamováhttps://www.blogger.com/profile/06202493231520583423noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-81644190799929971722020-07-01T18:48:11.317+02:002020-07-01T18:48:11.317+02:00Pro ty nevědoucí, jako je rváčkezvesla, mám jednu ...Pro ty nevědoucí, jako je rváčkezvesla, mám jednu důležitou informaci: každá škola má ŠVP. Svůj vlastní (i když jsme v jednom státě). Tam si každá škola určuje věci jako svou vzdělávací filozofii, cíle a prostředky, jak je dosáhnout. Včetně hodnocení. Školy by se měly profilovat, nabízet varianty, možnosti (právě proto, že i když jsme v jednom státě, už nemáme jednotnou socialistickou výchovu). A je tedy na místě, aby autonomii měly školy co největší, a ne aby jim cokoliv stát nařizoval. Protože i když jsme v jednom státě, svoboda a pestrost jsou znaky kvality ve vzdělávání. Rozumím tomu, že to někdo, kdo píše slovo demokracie v úvozovkách, nemůže pochopit. Ale pravda je, že volání po kontrole státu je přesně ta debilizace společnosti, o které se výše píše ;-) Robert Čapekhttps://www.blogger.com/profile/08405420791942070661noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-22318797172439903492020-07-01T17:30:35.388+02:002020-07-01T17:30:35.388+02:00S tou "demokracií" nesmíme mít jednotně ... S tou "demokracií" nesmíme mít jednotně vůbec nic...debilizace společnosti na postupu.<br />Nechápu proč to, jak hodnotit měli na zodpovědnost ředitelé...jasně mají právní subjektivitu ale jsme snad ještě v jednom státě...nebo už taky ne?rváčkazveselahttps://www.blogger.com/profile/15482196912411898774noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-16295981589600260172020-07-01T14:03:15.576+02:002020-07-01T14:03:15.576+02:00"Mohl jsem být letos spravedlivý při klasifik..."Mohl jsem být letos spravedlivý při klasifikaci?" Nemohl. Ministerstvo hodilo "malý problém" s klasifikací nepovinné výuky na učitele a ředitele. Někteří ředitelé se nelekli a nechali učitele aby hodnotili žáky, kteří se e-výuky žádným způsobem neúčastnili, kategorií nehodnocen. Někteří nařídili svým poddaným, aby bez ohledu na účast neúčast, hodnotili nejhůře dostatečnou. Dost zajímavé je, že stejná kritéria nebyla aplikována na maturitu či přijímačky. Tajný Učitelhttps://www.blogger.com/profile/08373906015589351249noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-61743758718819444872020-07-01T12:30:04.401+02:002020-07-01T12:30:04.401+02:00"Na prvním místě je důležité si uvědomit, že ..."Na prvním místě je důležité si uvědomit, že online výuka byla dobrovolná."<br /><br />A to jako fakt, i pro učitele? Nu, škoda, že to pan Chrobák nevypustil do éteru před třemi měsíci. Nemuseli jsme se spolu se svými žáky tolik snažit.<br /><br />"Učitelé ji nemohli vyžadovat a ani sankcionovat, pokud se žák vypařil nebo nepracoval. Vyhláška, kterou ministerstvo školství upravilo podmínky pro klasifikaci v letošním druhém pololetí, učitelům přikázala, aby brali ohled na rodinnou situaci žáka a na to, jaké má pro distanční výuku doma podmínky."<br /><br />To, že nám ministerstvo, nikoliv přikázalo ale doporučilo, že máme brát ohled na rodinnou situaci žáka, přece vůbec neznamená, že po žákovi nemohu nic požadovat a že ho nechám se tři měsíce jen válet. Myslím si, že takto to ministestvo vůbec nemyslelo.<br /><br />"Vyhláška také říká, že závěrečné hodnocení zohlední podklady získané v době vzdělávání na dálku PODPŮRNĚ. Slovo podpůrně považuji za zásadní. Pro mne to znamená, že se poklady berou v úvahu, pokud to žákovi prospěje, a nepřihlíží se k nim, pokud by to jeho klasifikaci zhoršilo."<br /><br />Já mám o významu slova podpůrně úplně jiné představy. <br /><br />"Zvýší to naši učitelskou citlivost k tomu, jak hodnotit a tím žákovi prospět."<br /><br />Jen těžko se dá diskutovat s někým, kdo si odmítá připustit, že spravedlivé a pro žáka přínosné bylo zhoršit mu známku, pokud nepracoval, přičemž k tomu doma podmínky měl. <br /><br />Víte pane Chrobáku, neměl byste se namísto tohoto filozofování omluvit všem žákům a učitelům, které jste zatáhli spolu s panem Hejným do "výuky zlomků" na H-edu? Desítky učitelů matematiky totiž musely zpětně vysvětlovat žákům proč je zatáhli do něčeho, co obsahovalo desítky příkladů na jedno brdo bez jakéhokoliv nápadu a invenceEva Adamováhttps://www.blogger.com/profile/06202493231520583423noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-26603995809691097872020-07-01T12:26:55.191+02:002020-07-01T12:26:55.191+02:00Tento komentář byl odstraněn autorem.Eva Adamováhttps://www.blogger.com/profile/06202493231520583423noreply@blogger.com