tag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post5157021964239338696..comments2023-06-06T18:13:57.732+02:00Comments on Česká škola: Tajný učitel: Filozof, který umí svářet AdminAMhttp://www.blogger.com/profile/10505144085274313295noreply@blogger.comBlogger13125tag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-37894720377243153662018-02-13T18:27:07.314+01:002018-02-13T18:27:07.314+01:00Pane Komárku, v České škole už, myslím, delší dobu...Pane Komárku, v České škole už, myslím, delší dobu nebyla kvalitní diskuse. Přispěvatelé článků a diskutující, zdá se, poněkud umdlévají a mnozí odešli publikovat a diskutovat radši jinam. Mohl byste, prosím, osvěžit Českou školu novým neanonymním tématem neurážejícím demokracii, voliče, učitele a demokraticky zvolené ústavní činitele? Za odpověď vám předem děkuji, pokud tou odpovědí nebude zase smazání mého komentáře. J,Týř<br />tyrjirhttps://www.blogger.com/profile/06559267701981978898noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-84468742169720908372018-02-10T10:39:58.622+01:002018-02-10T10:39:58.622+01:00Jo a tyrjire, vámi citovaná pasáž blogu, pod ktero...Jo a tyrjire, vámi citovaná pasáž blogu, pod kterou jste mne označil za ubožáka, je interpretace vzdělávacího prostředí u nás z klávesnic přesídlených pánů Soukala a spol. Jsou to také ubožáci? Tajný Učitelhttps://www.blogger.com/profile/08373906015589351249noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-84464628118751129662018-02-10T10:32:31.716+01:002018-02-10T10:32:31.716+01:00Kam jinam za kouskem umění, než za panem Týřem. Pe...Kam jinam za kouskem umění, než za panem Týřem. Petr se vám snažil sdělit, že v obecné rovině vysoké testové skóre nemusí korelovat s úspěchem, alespoň v ekonomické sféře země. Ostatně, blog je o začlenění řemeslných dovedností do sekundárního vzdělávání, o možnosti kompenzovat nedostatek řemesel a údajný nadbytek všeobecně vzdělaných maturantů a nadbytečných vysokoškoláků. Pokuste se někdy překonat zášť a debatovat smysluplně. Tajný Učitelhttps://www.blogger.com/profile/08373906015589351249noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-42603150085094393932018-02-09T21:44:31.845+01:002018-02-09T21:44:31.845+01:00Stručné resumé Obrany liberálního vzdělávání:
Sta...Stručné resumé Obrany liberálního vzdělávání:<br /><br /><b>Stagnující "Vyspělé země" mohou na faktickou úroveň školství kašlat, protože to "své (zatím ještě) jisté" plynoucí z aplikace blíže nespecifikovaného principu zásluhovosti zatím ještě mají. Důležitá je socializace spočivající v ochotě nebo donucení respektovat ten "princip elitní zásluhovosti". Zlomky, procenta, goniometrické funkce, Pythagorovu větu, Ohmův zákon atd. běžní lidé v životě nepotřebují, když elity je dostatečně ovládají.</b><br /><br />Důležité je být jakési "sebevědomé cool a in"<br />alespoň dokud nebudeme zcela hin.<br />Nerovnost roste, peníze se tisknou snadno už léta,<br />Tak ať nám ta hloupost ve školství dál vzkvétá.<br /><br />J.Týř<br /><br /><br /><br /><br /><br /><br /><br />tyrjirhttps://www.blogger.com/profile/06559267701981978898noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-88913001452074498612018-02-09T18:20:50.386+01:002018-02-09T18:20:50.386+01:00A teď zase trochu k věci: pár řádků z nedávno vyda...A teď zase trochu k věci: pár řádků z nedávno vydaného překladu Zakariovy knihy o amerických univerzitách:<br /><br />"U všech těchto zemí [USA, Švédsko a Izrael] zaráží jedno: žádná z nich si v testech PISA nevedla nijak dobře. V hodnocení z roku 2012 na tom byly Švédsko i Izrael dokonce ještě hůř než Spojené státy. [...] Co tedy mají tyto tři země společného - vyjma špatných výsledků testů -, aby se tím daly vysvětlit jejich úspěchy v reálném světě? Zjevné jsou tři znaky. Ve všech třech zemích je pracovní kultura založena nikoli na hierarchii, nýbrž na zásluhách. Všechny fungují jako "mladé", energické a dynamické. A ve všech třech případech jde o otevřené společnosti, které s nadšením přijímají nápady, zboží i služby z okolního světa. A konečně jsou to místa, kde žijí seběvědomí lidé - kteroužto vlastnost lze měřit."<br /><br />A ještě:<br /><br />"Jižní Korea, Tchaj-wan, Singapur a v současnosti také Čína - s vysokými mírami růstu, jichž dosahují v posledních desetiletích - josu živoucími důkazy vztahu mezi výbornými výsledky testů a hospodářským úspěchem. Avšak růst i inovace jsou důsledkem spousty faktorů, z nichž mnohé nelze testováním a dovednostmi vůbec prokázat. Pracovní síla ve Spojených státech je obecně špatně připravená, což je nevýhoda. Země si to však vynahrazuje několika jinými způsoby. Spojené státy mají výjimečně dynamické a flexibilní hospodářství, pauje tu vláda práva, funguje dobrá struktura regulací, jsou tady neobyčejné univerzity s vynikajícím výzkumem, bohaté firmy se nebojí jít do investičního rizika a panuje zde energická podnikatelská kultura. To vše dohromady víc než jen vynahrazuje průměrné výsledky v testech. Naopak Japonsko má vynikajícím způsobem připravenou celou populaci. Ta však dosahuje při hodnocení mnoha hospodářských a kulturních ukazatelů jen chabých výsledků, zejména pokud jde o podnikavost a hierarchizaci společnosti. K tomu, abychom vytvořili další Google, dobré výsledky z testů nestačí"<br /><br />Fareed Zakaria, Obrana liberálního vzdělání (2015, český překlad 2017)Petrhttps://www.blogger.com/profile/00520078380684011132noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-23768550710407823022018-02-09T17:48:44.088+01:002018-02-09T17:48:44.088+01:00Považujete snad za "protinázor", když na...Považujete snad za "protinázor", když napíšete "ubožák", pane Týři? Ostatně - že bych cenzuroval "protinázory", jste nikdy nedoložil. Nicméně: "Diskusi o diskusi" zde, prosím nerozvíjejte. Hezký večer!Michal Komárekhttps://www.blogger.com/profile/17889474974020843774noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-66468873856861271732018-02-09T17:29:07.092+01:002018-02-09T17:29:07.092+01:00Děti už neumí to, co uměly dříve. Absolventi unive...<i>Děti už neumí to, co uměly dříve. Absolventi univerzit studují to, co "skutečný svět" nepotřebuje. Prý za to může nediskriminační přijímání každého žáka na školy, na které nemají schopnosti a jejich následné umělé udržování v iluzi, že studují a jsou vzdělaní. To vše kvůli penězům. Kdo toto mrzké podvádění provozoval? Údajně učitelé středních a vysokých škol. Buďto se aktivně spolupodíleli, nebo svým mlčením ten grandiózní podvod umožnili. Mladí čeští muži a ženy byli podvedeni, byli učiteli vedení za nos, že jsou vzdělaní, přičemž ve skutečnosti neuměli téměř nic. <br /><br />Hrůza hrůzoucí, tento velký podvod trvá. Mamonu-chtiví učitelé a profesoři dále uvádí nenadané žáky a studenty v iluzi, že jsou chytří.</i><br /><br /><b>Tohle podle mého názoru napsal ubožák. Nestojí mi to za další diskusi. To, že pan Komárek takové ubohosti servíruje v České škole spolu s dalsími ubohostmi například z Bakalových Hospodářských novin všem a přitom protinázory cenzuruje, je podle mne projev jejího hlubokého úpadku.</b> <br /><br /><br />tyrjirhttps://www.blogger.com/profile/06559267701981978898noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-73691374938299256902018-02-09T16:51:47.575+01:002018-02-09T16:51:47.575+01:00tyrjir, vrchním zaplevelovačem jste zde, po exodu ...tyrjir, vrchním zaplevelovačem jste zde, po exodu poplácávačů, vy. Diskuzi jste úspěšně hned od počátku zaplevelil a vykolejil od obsahu blogu k trollingu o redaktorově "protěžistickém" výběru článků. Tajný Učitelhttps://www.blogger.com/profile/08373906015589351249noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-25008492032955129322018-02-09T16:07:20.241+01:002018-02-09T16:07:20.241+01:00Pan Jakub Marian je podepsaný člověk, s jehož názo...Pan Jakub Marian je podepsaný člověk, s jehož názorem souhlasím. Na rozdíl od anonymů typu Tajný učitel nebo nick Petr, kteří zaplevelují diskuse v České škole svými ubohostmi a které pan Komárek PROTĚŽUJE. J.Týř<br /><br />tyrjirhttps://www.blogger.com/profile/06559267701981978898noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-18284912818096862392018-02-09T15:02:48.331+01:002018-02-09T15:02:48.331+01:00A to je kdo? Předpokládám, že výklad Ústavu pro ja...A to je kdo? Předpokládám, že výklad Ústavu pro jazyk český váží v našem jazykovém systému stále o něco více než soukromý názor jednoho matematika.Petrhttps://www.blogger.com/profile/00520078380684011132noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-18870157886491088122018-02-09T14:40:33.790+01:002018-02-09T14:40:33.790+01:00... myslím, že v běžné řeči můžete slovo „protěžov...<i>... myslím, že v běžné řeči můžete slovo „protěžovat“ používat, aniž byste se museli bát, že děláte chybu. Je-li nějaká „chyba“ natolik rozšířená, že by se člověk cítil hloupě, kdyby daný výraz měl říci „správně“, není chybou daného člověka, ale Ústavu pro jazyk český, který zaostal v kodifikaci příslušného hovorového výrazu.</i><br /><br />https://cz.jakubmarian.com/piste-protezovat-ne-protezovat-vetsinou/<br /><br /><br /> <br /><br /><br />tyrjirhttps://www.blogger.com/profile/06559267701981978898noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-68429707707069109752018-02-09T14:08:22.333+01:002018-02-09T14:08:22.333+01:00jen tak na okraj: sloveso "protěžovat" v...jen tak na okraj: sloveso "protěžovat" v češtině neexistujePetrhttps://www.blogger.com/profile/00520078380684011132noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-767786779707444952018-02-09T13:40:52.517+01:002018-02-09T13:40:52.517+01:00Podváděni jsou myslím především čtenáři České škol...Podváděni jsou myslím především čtenáři České školy. Cenzurou, pochybným výběrem článků a protěžováním určitých názorů pan Komárek už téměř zničil možnost necenzurovaného informování a diskuse v České škole. Nehodlám diskutovat s anonymy typu Tajného učitele ani zbytečně reagovat na tendenční články třeba z Bakalových hospodářských novin.<br />J.Týřtyrjirhttps://www.blogger.com/profile/06559267701981978898noreply@blogger.com