tag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post5149740373636367592..comments2023-06-06T18:13:57.732+02:00Comments on Česká škola: Filip Pertold: O (ne)významu testování. (Současný systém maturit je vytvořen především jako trest pro ty, kteří chtějí studovat)AdminAMhttp://www.blogger.com/profile/10505144085274313295noreply@blogger.comBlogger3125tag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-4343255952167162552018-05-30T15:04:09.829+02:002018-05-30T15:04:09.829+02:00"Současný systém maturit je tak vytvořen před..."<i>Současný systém maturit je tak vytvořen především jako trest pro mladé lidi, kteří kupodivu ve velkém chtějí studovat. Místo aby se vzala jejich ochota studovat jako příležitost, ministerstvo a pan ředitel Cermatu Jiří Zíka to berou jako hrozbu, které je třeba za každou cenu zamezit.</i>"<br /><br />Ochota studovat je jedna strana mince. Důležitá, ale sama o sobě nepostačuje. Je potřeba i ta druhá, a to schopnost studovat. Tato schopnost se v čase může měnit i na individuální úrovni, ale v drtivé většině případů jen vvelmi omezeně. Cíle ověřovacích zkoušek, ověřování, testů, apod. jsou na celém světě dva:<br /><br />1) Neplýtvat zdroji na nesmyslné činnosti.<br />2) Zamezit škodám vyplývajícím z provozování činností omezených certifikací (ověřením) osobami, které příslušnou certifikaci nemají.<br /><br />Vzdělávání není nalévání vody do zkumavek. Má mnoho dalších vazeb a dopadů. Proto ta otázka nestojí tak triviálně, jak ji pan Pertold předkládá.Pavel Doleželhttps://www.blogger.com/profile/06619131298655488174noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-86732224960955615362018-05-29T11:05:59.281+02:002018-05-29T11:05:59.281+02:00Tyhle maturity jsou asi výsledkem pedagogiky "...Tyhle maturity jsou asi výsledkem pedagogiky "orientované na žáka či studenta".<br />Nebo je to něco jiného? Myslím, že MŠMT takovou pedagogiku vlastně nikde oficiálně nedeklaruje, takže mu vlastně není co vyčítat. Maturita v této používané podobě však rozhodně není zkouškou dospělosti, kde hlavními kritérii by měly být schonosti řešit problémy, schopnost seberegulace, schopnost sebezlepšování. Učitelé se těžkopádně učí tzv."pracovat s chybou", ale tahle maturita je stupidní test krátkodobé paměti s omezeným penzem informací. O řešení nějakém problémů se vlastně nedá mluvit .. <br />Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/11210242113154797559noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-84477421862685170932018-05-29T09:45:27.018+02:002018-05-29T09:45:27.018+02:00..."minimálně zavádějící, protože výkon stude...<i>..."minimálně zavádějící, protože výkon studenta u jednoho testu, ve kterém jde takříkajíc o všechno, ovlivňuje řada náhodných jevů a nutno si rovnou přiznat, že objektivní znalosti mohou pro někoho hrát až druhořadou roli."</i><br /><br />Mohl by toto někdo ztvárnit vizuálně, nejlépe plasticky, aby to pochopili i naši dobří laťkaři?Tajný Učitelhttps://www.blogger.com/profile/08373906015589351249noreply@blogger.com