tag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post5105912087050499694..comments2023-06-06T18:13:57.732+02:00Comments on Česká škola: Nejčastější dotazy k aktuálním opatřením ke koronaviru. Aktualizace: Mateřské školy a distanční vzděláváníAdminAMhttp://www.blogger.com/profile/10505144085274313295noreply@blogger.comBlogger2125tag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-29088236086300466432020-03-20T20:23:50.179+01:002020-03-20T20:23:50.179+01:00Zapomněl jsem dodat, že známky jsou perfektní věc....Zapomněl jsem dodat, že známky jsou perfektní věc. Děti se těší, jak si udělají snadno doma a v klidu práci, za kterou dostanou jedničku :-) Mám z toho radost a formativní hodnocení by v tomto případě kazilo radost.<br /><br />Kolegové - nebojte se dávat jedničky, ze začátku určitě. Snaha se má ocenit!Milan Keršlágerhttps://www.blogger.com/profile/17866965672150110341noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-8067825403985929012020-03-20T20:21:27.489+01:002020-03-20T20:21:27.489+01:00V některých školách už frčí online výuka, tj. učit...V některých školách už frčí online výuka, tj. učitel počká, až se všichni připojí a potom mají vzájemný videochat (ZŠ i SŠ). Trochu to zlobí (někdo neslyší, občas se to rozpadne), ale pro udržení kontaktu to není špatné. Používá se Moodle (na TUL už je to zaběhnuté, takže relativně bez problémů, udělali si i vlastní streaming).<br /><br />Sám zadávám úkoly z INF (odkazy na videa a pokyny k vypracování, krátké video jsem si už i operativně vyrobil) a MAT (odkazy na videa, vypracování na papír, zaslání ofoceného výsledku, vyplnění testu na Kahoot!, Quizizz.com a podobně).<br /><br />Se zpětnou vazbou a zpracováním je více práce, než při normální výuce. Kdybych ale měl hotové kurzy (mají kolegové na TUL), tak nemusím dělat vůbec nic (dokonce i vyhodnocení testů je pak automatické).<br /><br />Někde se drží zpátky, ale to si myslím je chyba. Jednak jen tak brzo zpět do školy nepůjdeme a jednak je to obrovská příležitost. Lepší je dávat malé úkoly a vymyslet je tak, aby se žáci museli snažit. Pozor se musí dávat na to, když žák zkopíruje jen něco z Internetu.<br /><br />Výmluvy na to, že někdo doma nemá počítač, Internet ani mobil se nám daří na SŠ řešit (prostě se zařiďte), na ZŠ by to měl řešit ředitel (např. předání vytisknutých zpráv nebo nějaké opatření ve spolupráci s městem). Podle mne by pomohla i veřejná Wi-Fi na náměstí u úřadu, u školy nebo hodných sousedů, kde si může zájemce stáhnout bezkontaktně e-maily a přečíst si je doma, vypracovat a odeslat zase po vycházce k Wi-Fi (někde mají Wi-Fi u knihoven).Milan Keršlágerhttps://www.blogger.com/profile/17866965672150110341noreply@blogger.com