tag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post5053362775508791818..comments2023-06-06T18:13:57.732+02:00Comments on Česká škola: Václav Trojan k plánu MŠMT na zvýšení počtu učitelů: To není plán, to je fikceAdminAMhttp://www.blogger.com/profile/10505144085274313295noreply@blogger.comBlogger1125tag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-6314057725138883002018-05-02T07:16:09.164+02:002018-05-02T07:16:09.164+02:00Na mně se sice nikdo neobrátil,ale z pohledu učite...Na mně se sice nikdo neobrátil,ale z pohledu učitele.<br />1) Je to fantazie a slib, kterým nikoho nezarmoutí, ale který nesplní. V současné situaci průmyslu ani když sníží požadavky na vzdělání učitelů. Protože firmy nemají zaměstnance a kdo se nebojí práce, práci najde méně náročnou a lépe placenou. Učitelů spíš ubude. Spousta je před penzí, hodně na pokraji vyhoření a na fakultách pro některé aprobace studentů co by na obou rukách napočítal za celou ČR.<br />2) Museli by učitelům zaplatit jejich práci. Přestat dehonestovat učitelské povolání a opravdu řešit problémy ve školství. K tomu jsou třeba kvalitní nezkreslené a nezávislé informace a lidé, kteří problematice rozumí. A spousta peněz!!!<br />3) Ano. Odstranit přetíženost některých učitelů. Řada schopných učitelů je zahlcena funkcemi a administrativou. Nejhůř jsou na tom výchovní poradci. Na učilištích mají desítky klientů o které se musí starat a spoustu výchovných komisí. Třídní učitelé mají řešit spousty problémů na které nemají čas. Učitelé maturitních předmětů doučují do roztrhání těla.<br />Záleží samozřejmě na typu školy.<br />Nárůst administrativy řešit administrativním pracovníkem. A zkvalitnit softwarovou podporu - doba, kterou učitel stráví nad elektronickou třídní knihou je násobně větší než svého času u papírové třídní knihy. Atd. Chce to relevantní data, které raději nikdo z odpovědných nechce získat.<br />mirek vaněkhttps://www.blogger.com/profile/14406382210048912118noreply@blogger.com