tag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post4999263569467104460..comments2023-06-06T18:13:57.732+02:00Comments on Česká škola: Diskuse ČT: Jak učit dějepis?AdminAMhttp://www.blogger.com/profile/10505144085274313295noreply@blogger.comBlogger2125tag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-22368739031827860442018-07-29T02:55:44.007+02:002018-07-29T02:55:44.007+02:00CÍLEM VÝUKY DĚJEPISU MUSÍ BÝT OSVOJENÍ SI LOGIKY ...CÍLEM VÝUKY DĚJEPISU MUSÍ BÝT OSVOJENÍ SI LOGIKY (STEJNĚ JAKO V JAZYCE A MATEMATICE)<br />TAKŽE ANALÝZA A SYNTÉZA,TAKŽE NABIFLOVAT POJMY A PAK S NIMI PRACOVAT:ANALÝZA,SYNTÉZA,SROVNÁNÍ,ZOBECNĚNÍlaimeshttps://www.blogger.com/profile/04742884716651208773noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-370477318097813732018-07-28T10:02:52.076+02:002018-07-28T10:02:52.076+02:00To vám poví každý učitel, že študáci by se nejradě...To vám poví každý učitel, že študáci by se nejraději "učili" sledováním filmů a diskutováním. Platí nejen pro dějepis. Vyjímkou (možná) jsou študáci, které nějaký předmět mimořádně zajímá, a ti zase považují za ztrátu času veškeré vyučování. Jinými slovy: nemá smysl na tohle se ptát študáků. ////<br /><br />Možná by se nejdřív mělo rozhodnout ne "jak?" ale "proč?". Co si mají žáci z dějěpisu odnést? Jaké schopnosti a jaké poznatky? Osobně bych se přimlouval za schopnost rozpoznat jisté jevy a schopnost posoudit jejich důležitost (i kdyby to mělo být posouzení subjektivní), schopnost vysledovat příčinu a následek, a též za jistou povědomost o tom, co bylo dříve a co později. ////<br /><br />Našla by se ve společnosti (nebo mezi lidmi ve školství - včetně rodičů) shoda o těchto věcech? Nepříliš pravděpodobné. A shoda o dějepisu posledních cca sta let? Vyloučeno! ////E.Kocourekhttps://www.blogger.com/profile/02501855818328137136noreply@blogger.com