tag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post4450844666929351693..comments2023-06-06T18:13:57.732+02:00Comments on Česká škola: Studie: Proměny postojů učitelů ke kurikulární reformě a jejímu zaváděníAdminAMhttp://www.blogger.com/profile/10505144085274313295noreply@blogger.comBlogger1125tag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-81243425532835862582019-01-14T12:49:44.353+01:002019-01-14T12:49:44.353+01:00V tom původním článku je moc dobré a poučné číst a...V tom původním článku je moc dobré a poučné číst autentické výpovědi učitelů každého z typů podle jejich postoje k reformě kurikula. Je užitečné vidět, jak velmi rozdílné může to vidění být i co se dá vyvozovat o povahovém založení nositele takového nebo onakého postoje. A námitky těch, kdo jsou spíše proti té reformě, jsou, zdá se mi, provázeny také stížností na to, že bylo málo informací shora. Jednak o smyslu celé reformy, jednak o tom, co má učitel konkrétně dělat při výuce. Ale to bylo jasné už tehdy - že reforma, která padne na učitelstvo shůry, bude vyhovovat jen těm, kteří nečekají, že jim někdo řekne, co vyučovat a jak, a kteří už sami od sebe chápali, proč je potřebná i jak rozumět tomu, co se v RVP píše, i jak si počínat ve výuce. Škoda že na to ministerský úřad neslyšel - promarněno bylo patnáct let vývoje v této složce vzdělávání.<br />Kvůli tomu, že uvedený výzkum se tázal 18 učitelů, bych neočekával, že vypoví něco reprezentativního o tom, jaká je situace doopravdy. Ale metodologicky to zajímavé je: jak rozumět tomu, co se o reformě říká mezi učitelstvem ZŠ.Hausenblashttps://www.blogger.com/profile/02410027805450637321noreply@blogger.com