tag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post4336905890456133121..comments2023-06-06T18:13:57.732+02:00Comments on Česká škola: Dalibor Špok: Inkluze je nové pomazánkové máslo. BohuželAdminAMhttp://www.blogger.com/profile/10505144085274313295noreply@blogger.comBlogger26125tag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-22766210700406311132016-03-17T13:25:51.695+01:002016-03-17T13:25:51.695+01:00Na školách, které už výuku individualizují...
Líb...<i>Na školách, které už výuku individualizují...</i><br /><br />Líbí se mi představa individualizovaného fotbalového tréninku nebo individualizovaná zkouška orchestru.Nicka Pytlikhttps://www.blogger.com/profile/14309630223175640571noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-71331498273638620602016-03-17T10:28:14.456+01:002016-03-17T10:28:14.456+01:00"Na školách, které už výuku individualizují, ..."Na školách, které už výuku individualizují, se nejspíš nikomu (ani inkludovaným, ani původním žákům) nic hrozného nestane."<br />Jen se více či méně - v závislosti na takových faktorech, jako je míra postižení dítěte či počet žáků ve třídě - situace zhorší. Pro toho, kdo s dětmi nepracuje, skutečně nic hrozného.<br />Je zásadním omylem představovat si, že výuka ve škole má být ve všech ohledech individualizovaná, tj. bez fází, kdy se děti opravdu vzdělávají společně (nepřesným označením frontálně). Týká se to i tak subjektivizovaných záležitostí, jako je např. vnímání uměleckého díla. Pokud dítě není schopno s ostatními estetického prožitku, mění se všechny řeči o inkluzi v bohapusté tlachy.Josef Soukalhttps://www.blogger.com/profile/11711892463220259675noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-5948889214538111542016-03-17T02:58:01.724+01:002016-03-17T02:58:01.724+01:00Když si vzpomenu, kolik schopných, obětavých a zan...<i>Když si vzpomenu, kolik schopných, obětavých a zanícených učitelů jsem viděl za posledních cca 25 let ze školy se smutkem v duši odejít jen proto, že jako učitelé by si nemohli založit rodinu a pečovat o ní, je mi líto, že stát dodnes na učitele v podstatě kašle. Když si uvědomím, kolik lidí na tomto stavu bez rozumu a citů pro veřejný zájem parazituje, říkám si,že se s tím musí něco udělat. Být dobrým učitelem je dnes bohužel spíš velmi drahý adrenalinový sport než důstojné povolání...</i><br /><br />http://www.ceskaskola.cz/2016/03/radim-juchelka-uciteluv-business-case.html#comment-395733391804227840<br /><br /><b>Jsou nebo nejsou školy zubožené a stále ještě zubožované odcházením schopných, obětavých a zanícených a přitom mizerně placených učitelů, což mj. vedlo v rozporu s proklamovanými genderovými principy k až tak hrubé feminizaci škol, že nyní je v ZŠ je jen 15 % mužů a v SŠ to není o mnoho lepší? Mají nebo nemají děti právo být vzdělávány a vychovávány i mužským vzorem?Nepramení šikana ve školách i z jejich hrubé feminizace ?</b> <br /><br /><i> Český stát školství hrubě podfinancovává a MŠMT ho podivně koncipuje a řídí. Tak, že veřejné školy se postupně mění z organizací převážně vzdělávacích v organizace se zdůrazněnou u sociální a sociálně inženýrskou funkcí. Nespokojenost rodičů s tímto stavem vede k posilování postavení soukromých škol a nevládních organizací na trhu vzdělávání a zdá se velmi pravděpodobné, že tento proces bude pokračovat...<br />Soukromé školy a zejména další nevládní organizace (soukromý vzdělávací sektor) vedou s veřejnými školami dost agresivní konkurenční boj ve vzdělávacím trhu. Tento boj se projevuje často i hrubými ataky na veřejné školství a učitele veřejných škol...<br />Český stát a MŠMT, jím řízené organizace a zřizovatelé škol v boji soukromého sektoru s veřejným školstvím nestojí jednoznačně na straně veřejných škol a některé prvky v jejich jednání naznačují, že privatizaci počátečního vzdělávání fakticky přímo i nepřímo podporují. Svědčí o tom například podfinancovanost českého školství vedoucí k nezájmu o učitelství mezi absolventy PedF a odchodům zkušených učitelů z veřejných škol a také podivný způsob využívání EU dotací na systémové vzdělávací projekty, které vykazují znaky neoliberálního přístupu ke školství... </i><br /><br />http://www.ceskaskola.cz/2016/03/aktuality-cst-linkovani-skolnich-sesitu.html#comment-1014695139232257146<br /><br /><b>Jsou nebo nejsou školy zubožené a stále ještě zubožované rozpočtovým podfinancováním, podivnými koncepcemi, neúčelným a neefektivním využíváním EU dotací ze strany MŠMT a nechutnými ataky rozpočto a grantožroutských prosazovatelů permanentní pedagogické revoluce, která mnohdy pofinancovaným školám víc škodí než prospívá? </b><br /><br />Pane Václavíku, nechápete-li nebo nechcete-li to chápat, je to myslím věc vašeho vědomí a svědomí. <b>Nemohu za to, že nevidíte nebo nechcete vidět, že základ problému veřejného školství v Česku je v klientelismu projevujícím se v rozpočtovém podfinancování školství a v rozpočto a grantožroutsví projevujícím se dost účelným a efektivním využíváním EU dotací.</b> Otázku proč tyto zásadní systémové důvody jako prosazovatel tzv. "angažovaného" učení, který myslím měl při svém angažmá příležitosti něco změnit k lepšímu tak, aby tomu druzí rozuměli, nechápete nebo nechcete chápat, si myslím zodpovíte nejen vy sám.<br /><br />J.Týřtyrjirhttps://www.blogger.com/profile/06559267701981978898noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-27325512799771940282016-03-16T21:53:37.834+01:002016-03-16T21:53:37.834+01:00Ad tyrjir (19:03)
Na druhé straně je tu spousta l...Ad tyrjir (19:03)<br /><i> Na druhé straně je tu spousta lačných radilů zvenčí, kteří ho chtějí zvenčí tzv. napravit tak, že si sami chtějí na ten školský rozpočet a na dotace sáhnout a ekonomicky i mocensky je využít pro svůj prospěch. Z toho plynou nechutné útoky na zubožené školy a jejich učitele</i>.<br />Zubožené školy? To snad ne.<br />Je škoda, že se učitelé nedovedou těm "radilům zvenčí" vzepřít. O vnitřní reformě školy se hovořilo už před více než 20 lety. To by však bylo potřeba vymezit představy, jaká by měla být dobrá škola. Jak by se dnešní škola měla vyrovnat s tzv. hierarchicko-autoritativním a obsahově direktivním přístupem, který ji žene do slepé uličky.Vl.Václavíkhttps://www.blogger.com/profile/06505422938730895002noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-31712856186239532502016-03-16T19:03:32.951+01:002016-03-16T19:03:32.951+01:00Základní průšvih současného českého školství je my...Základní průšvih současného českého školství je myslím v tom, že to české školství<br /> <br />- je na jedné straně mimořádně špatně rozpočtově financované a organizované,<br />- na druhé straně je tu spousta lačných radilů zvenčí, kteří ho chtějí zvenčí tzv. napravit tak, že si sami chtějí na ten školský rozpočet a na dotace sáhnout a ekonomicky i mocensky je využít pro svůj prospěch. Z toho plynou nechutné útoky na zubožené školy a jejich učitele.<br /><br />To je ale myslím dost bezvýchodný stav, který vede k úpadku školství, a žádné okecávání ho nespraví. <b>Ať dá stát 6 % z HDP na vzdělávání a současně zvětší nároky na učitele. K tomu patří i kontrola výsledků výuky ve všech předmětech. Ne jen v několika vybraných předmětech! Za těchto podmínek by se školy daly postupně dohromady naprosto přirozeným způsobem. Neschopní učitelé i ředitelé by museli odejít a na jejich místa by přišli schopní. Takhle to před léty udělali v tom okecávaném Finsku! U nás se k tomu ale přád nemáme! MŠMT dává průchod ostouzení učitelů, potřebný rozpočet pro školství neumí nebo nechce zajistit a dotace čerpá neúčelně a neefektivně - ve skutečnosti na učitele tedy myslím vlastně kašle! Proč? Myslím, že proto, že při tomhle jednoduchém, účinném a vlastně jediném možném způsobu nápravy školství by si ti rozpočto a grantožrouti moc nezobli (když by ty peníze šly opravdu účelně a efektivně za žáky a učiteli). V souhrnu je to myslím celkem jasný druh korupce, který se nazývá klientelismus vedoucí k postupné devastaci veřejného školství.</b><br /><br />J.Týř<br /><br />PS: Jednotné přijímačky a jednotné státní maturity pro všechny typy SŠ jsou samozřejmě v podstatě nesmysl (hrubý a neúčinný postup kontroly a prostředek sociálního inženýrství), kterým se jen zdánlivě kompenzují (suplují) výše popsané nedostatky v řádném organizování a kontrole výsledků u všech školních výukových předmětů. Kdyby ZŠ a SŠ řádně fungovaly, mohly všechny zkoušky být vhodně diferencované a mohly plnit svůj skutečný (žádoucí) zpětnovazební a kvalifikační účel.tyrjirhttps://www.blogger.com/profile/06559267701981978898noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-31247626761049482702016-03-16T19:02:34.519+01:002016-03-16T19:02:34.519+01:00Mohl byste , mi prosím, poslat ten metr? Abych si ...Mohl byste , mi prosím, poslat ten metr? Abych si změřila vlastní práci. Tedy ,zda jsem zatím vše dostatečně individualizovala. Děkuji předem.Jana Karvaiováhttps://www.blogger.com/profile/00642869931422902011noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-13508748172178215342016-03-16T18:15:04.134+01:002016-03-16T18:15:04.134+01:00Mohl bych vás taky o něco požádat, paní Karvaiová?...<b>Mohl bych vás taky o něco požádat, paní Karvaiová?</b><br /><br />Víte, ono je velmi obtížné diskutovat s lidmi, kteří reagují vždycky jen na poslední příspěvek a ještě si z něho vyberou jednu větu nebo její část. <br /><br />Kdybyste si přečetla i ten můj předchozí příspěvek (13:51), zjistila byste, že vysvětluji, proč "v platnost vstupující úžasná vyhláška o inkluzivním školství" není ve skutečnosti "žádný kumšt navíc". <br /><br />Na školách, které už výuku individualizují, se nejspíš nikomu (ani inkludovaným, ani původním žákům) nic hrozného nestane. A na těch ostatních to bude zhruba stejný průšvih jako předtím, tj. bez inkludovaných žáků. Nebo možná o něco větší, ale nikoli kvůli nějakému novému "kumštu". Systémová příčina toho průšvihu zůstane v podstatě stejná. A věřte mi prosím, že o něm vím opravdu dost, protože ho už více než 20 let měřím v mnoha předmětech a na základních školách v celé republice. Dokonce i u žáků s LMP, byť ne tak dlouho. <br /><br />Individualizaci přitom chápu velmi široce: ve výuce matematiky na prvním stupni je jistou formou individualizace například metoda profesora Hejného.Oldřich Botlíkhttps://www.blogger.com/profile/03139843890760657798noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-54675143129174352592016-03-16T17:37:58.441+01:002016-03-16T17:37:58.441+01:00........Byl by opravdu kumšt vymyslet to hůř, než ...........Byl by opravdu kumšt vymyslet to hůř, než je to dnes..........<br />No to si teda pište, pane Botlíku, že to jde hůř! Právě v platnost vstupující úžasná vyhláška o inkluzivním školství bude toho dokladem.<br /><br />Mohla bych vás o něco požádat? Víte, já např. uznávám, že o maturitách vím houby. A tak se prostě takových diskusí skoro nezúčastňuji (snad na opravdu drobné výjimky). Zato vy, jak tak koukám, jste znalec všeho. Klobouk dolů. Mohl byste, prosím také hovořit spíš jen o tom, čemu fakt rozumíte? Jana Karvaiováhttps://www.blogger.com/profile/00642869931422902011noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-14503739762071854592016-03-16T16:31:49.083+01:002016-03-16T16:31:49.083+01:00ad Jirka:
Jsem rád, že se mnou souhlasíte. Ano, vý...<b>ad Jirka:</b><br />Jsem rád, že se mnou souhlasíte. Ano, výuka angličtiny od třetí třídy, fyziky, chemie, dějepisu, přírodopisu atd. v rozsahu RVP ZV představuje – <b>ve své současné podobě</b> – nepřekonatelný problém pro desetitisíce dětí na „normálních“ základních školách. Chybějí jim hodiny dílen, pozemků, vaření. Občas jim chybějí i speciální pedagogové, kteří by se jim včas (a dočasně) věnovali, když se tyto děti začínají „ztrácet“.<br /><br />A ano, chybí jim individuální přístup v malých kolektivech kamarádů – někdy "rovnocenných", jindy odlišných. <br /><br /><b>Byl by opravdu kumšt vymyslet to hůř, než je to dnes.</b> (Výjimkám všechna čest!) Za Marie Terezie (a možná ještě za Husáka) to tolik nevadilo: svět se vyvíjel pomalu a i ve vyspělých zemích bylo dostatek pracovních příležitostí pro ty, kteří se v takové škole zbytečně "ztratí". Jenomže dnes ten svět vypadá tak, že vyspělá společnost bude ty zbytečně "ztracené" děti od 19 let živit. Skoro všechny. <b>A proto s tím musí velmi rychle začít něco dělat.</b> <br /><br /><b>ad poste.restante: </b><br />Ano, máte pravdu. Jenomže i kdyby ten finanční zázrak nastal, pořád ještě zbývá problém mentality lidí, jejich postojů. Finská národní kultura (a obecně národní kultury severských zemí) se od české národní kultury diametrálně liší. Ten vtip, že u nás nemůžeme mít finské školství, protože tu máme málo Finů, je hluboká pravda. <br /><br />Pokud vás to zajímá blíže, existuje <b>European Social Survey</b>, mezinárodní srovnávací šetření prováděné v mnoha evropských zemích každé 2 roky. Má svoje stránky, v záložce Data and Documentation je položka Online Analysis, kde si můžete porovnávat všechny zúčastněné země. <br /><br />Až tam budete, vyberete si vlevo ročník a rozkliknete Variable Description. Národní kultury jsou reprezentovány v části Human Values. Tuto část připravoval Shalom H. Schwartz, autor dnes zřejmě nejuznávanější <a href="http://scholarworks.gvsu.edu/cgi/viewcontent.cgi?article=1116&context=orpc" rel="nofollow">teorie hodnot</a>.Oldřich Botlíkhttps://www.blogger.com/profile/03139843890760657798noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-53296778628772128052016-03-16T16:09:59.096+01:002016-03-16T16:09:59.096+01:00V hrubě podfinancovaném školství mluvit o "in...V hrubě podfinancovaném školství mluvit o <i>"individualizované výuce ve vnitřně diferencované škole"</i> je přibližně stejné sci-fi, jako že budeme učit žáky nahráváním "programů" rovnou do mozku jako v Matrixu.<br /><br /><b>Pokud chceme mít školství jako ve Finsku, musíme dávat do školství tolik peněz jako ve Finsku a prvních 10 let násobně více.</b>poste.restantehttps://www.blogger.com/profile/11929908386220569270noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-53158116758879017652016-03-16T15:11:33.619+01:002016-03-16T15:11:33.619+01:00při individualizované výuce ve vnitřně diferencova...<i>při individualizované výuce ve vnitřně diferencované škole nemohou jeden či dva žáci s LMP představovat žádný problém</i><br /><br />Pane Botlíku, pro vás už Českou školu více individualizovat nelze. Diskuze jsou moc frontální, takže trpíte i přes průměrnou inteligenci. Problém dětí s LMP bude zbytečná výuka angličtiny od třetí třídy, fyziky, chemie, dějepisu, přírodopisu atd. v rozsahu RVP ZV. Budou jim chybět hodiny dílen, pozemků, vaření atd. Budou jim chybět speciální pedagogové. Budou jim chybět rovnocenní kamarádi. Budou jim chybět malé kolektivy. Pro vás to možná není žádný problém, ale vy jste jen teoretik, viďte.Jirkahttps://www.blogger.com/profile/07117106812011872831noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-3527938523202916472016-03-16T13:51:45.291+01:002016-03-16T13:51:45.291+01:00ad Vl. Václavík:
Vztah školy (vyučujících) k žáků...<b>ad Vl. Václavík:</b><br /><br /><i>Vztah školy (vyučujících) k žákům má u nás mnoho slabin – mnohé učitelky a mnozí učitelé to s nimi prostě neumí.</i><br /><br /><b>Pokusím se být určitější.</b> Představíme-li si škálu IQ dětí v jedné třídě běžné základní školy, může se dnes pohybovat (řekněme) od 70 do 130. Navíc se dnes už rozlišuje asi osm různých typů inteligence (nevím to přesně a nechce se mi to teď hledat, protože to není důležité v kontextu toho, co chci vyjádřit). To znamená, že můžeme (teoreticky) každému dítěti přiřadit osm čísel – jeho souřadnic na škálách odpovídajících příslušným typům inteligence (a jedna souřadnice bude odpovídat IQ, které známe). Je velmi nepravděpodobné, že by se všechny děti na těch škálách „sešly“ poblíž jednoho bodu. Vysoké IQ například vůbec neznamená vysokou sociální inteligenci – řada dětí s LMP se vyznačuje značnou schopností empatie.<br /><br />Pokud škola (učitel) pracují se všemi dětmi zhruba stejně (například při převaze frontální výuky nebo při vysokém tempu „probírání“ látky, často pak jen formálního), je zaděláno na problém: taková výuka sice může některým dětem vyhovovat, ale téměř jistě jiným naopak škodí nebo jim přinejlepším neprospívá zdaleka tak, jak by mohla. <br /><br />Když do takové školy přijde dítě s LMP, pak záleží na tom, jaké úrovni je výuka přizpůsobena: může být nastavena na děti s podobnými mentálními schopnostmi (pak není důvod se obávat nějakého negativního dopadu na dítě s LMP ani na tyto jeho spolužáky), anebo může být nastavena na výrazně vyšší úroveň. Pak ovšem taková výuka nebude prospívat nejen dítěti s LMP, ale nejspíš i celé řadě dalších dětí ve třídě. <br /><br /><b>Zmiňuji to proto, že „akce inkluze“ ve skutečnosti upozorňuje na problém, který se týká řádově vyššího počtu žáků, než kolik je těch, kteří by mohli případně přejít ze škol praktických. </b>Ten problém je jasný: dokud nebude výuka ve školách dostatečně individualizovaná a školy nebudou vnitřně diferencované, budou výchova a vzdělávání neefektivní u mnohem většího počtu žáků, než o jakém se dnes v souvislosti s inkluzí mluví. <br /><br />A naopak, <b>při individualizované výuce ve vnitřně diferencované škole nemohou jeden či dva žáci s LMP představovat žádný problém: </b>prostě ještě někdo přibude těsně pod dosavadní dolní hranicí jedné škály. Stejné hranici se blíží jiní žáci z druhé strany, škola s tím počítá a umí s tím pracovat.Oldřich Botlíkhttps://www.blogger.com/profile/03139843890760657798noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-51830243208042710842016-03-15T23:11:50.408+01:002016-03-15T23:11:50.408+01:00Krom peněz jsou i další věci, jejichž nedostatek b...Krom peněz jsou i další věci, jejichž nedostatek bude zamýšlenou inkluzi nabourávat až znemožňovat. Vztah školy (vyučujících) k žákům má u nás mnoho slabin - mnohé učitelky a mnozí učitelé to s nimi prostě neumí.<br />Cituji z textu: <i> Až to bude škola umět s "běžnými" žáky, pak budu mít důvěru, že to bude umět s těmi mentálně znevýhodněnými</i>.Vl.Václavíkhttps://www.blogger.com/profile/06505422938730895002noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-20156219459135589092016-03-15T23:05:47.649+01:002016-03-15T23:05:47.649+01:00Je pěkné si občas přečíst chytře napsaný článek. J...Je pěkné si občas přečíst chytře napsaný článek. Jen by autor občas mohl místo "Nejsem si jist, že..." použít "Jsem si jist, že ne..." Zvlášť když to tak myslí :-)Pavel Kraushttps://www.blogger.com/profile/04798615541853929664noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-84523567585127825032016-03-15T19:59:36.921+01:002016-03-15T19:59:36.921+01:00Děkuji všem za recenze (i Tajnému). Vidím, že nebu...Děkuji všem za recenze (i Tajnému). Vidím, že nebude ztráta času si článek přečíst.Jirkahttps://www.blogger.com/profile/07117106812011872831noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-70905325445689464312016-03-15T18:40:43.961+01:002016-03-15T18:40:43.961+01:00Mělo by se nám jednat především o dobro dětí.
Tak...<i>Mělo by se nám jednat především o dobro dětí.</i><br /><br />Tak už jen říci, o jaké že dobro dětí se tu jedná.<br />Dobro právě teď, dobro pro dobrý pocit rodičů, dobro pro prospěch dětí někdy potom, či dobro i pro prospěch společnosti pro dvacáté první století. Nebo ještě nějaká další dobra? A z nich některé dobra především, nebo harmonicky vyvážená paleta dober...Nicka Pytlikhttps://www.blogger.com/profile/14309630223175640571noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-8440866861608138932016-03-15T18:10:28.266+01:002016-03-15T18:10:28.266+01:00Tohle se mi zdá právě pro školství základní:
&quo...Tohle se mi zdá právě pro školství základní:<br /><br />"Mělo by se nám jednat především o dobro dětí. Ne o náš úlevný pocit, kolik jsme toho udělali pro..." (doplň si)... "a jak jsme se snažili. A skutečné dobro (=dobro v reálném světě) je někdy kategorií neidealistickou, plnou kompromisů a méně než ideálních řešení. Věřím, že každé dítě nám poděkuje spíše za aktuální dobro, které prožívá, než za to ještě lepší, které by prožívat mohlo, kdyby vše fungovalo tak, jak si ministerští metodici a teoretici dobrých reforem představovali.<br /><br />I v problematice ...(doplň si) ... tak platí vlastně totéž, co v psychologii (životě) obecně: <i>Buďme opatrní, zkoušejme nejprve v malém, testujme své teorie a odvažujme se je realizovat teprve tehdy, když si budeme jisti nejen jejich prospěchem pro ty, kterým mají pomoci, ale také naší schopností je prakticky dobře provést v každodenní realitě a stávajících ekonomických, výukových i společenských podmínkách.</i><br /><br />No a schválně, co všechno bychom si tam mohli doplnit? Pár námětů mám ;-)Ondřej Štefflhttps://www.blogger.com/profile/14535378246834996121noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-51956190742901241182016-03-15T15:28:14.898+01:002016-03-15T15:28:14.898+01:00Inkluze je nové pomazánkové máslo.
Někdo jej má n...<i>Inkluze je nové pomazánkové máslo.</i><br /><br />Někdo jej má na hlavě, někdo v hlavě, někdo někde úplně jinde.<br />Expetů je všude dost. Podstatné je, mají-li prestiž odborníků na vzdělání nebo odborných konzultantů. Kovaných eduínem a řádně zakalených bojem s nedůvtipným učitelským plebsem.Nicka Pytlikhttps://www.blogger.com/profile/14309630223175640571noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-35568271513588075172016-03-15T10:52:04.071+01:002016-03-15T10:52:04.071+01:00vypadlo mi z prvního odstavce "... teorie, ne...vypadlo mi z prvního odstavce "... teorie, nebo hypotézy umožňující realitu pochopit a někdy i měnit."poste.restantehttps://www.blogger.com/profile/11929908386220569270noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-59260403385522920442016-03-15T10:49:48.220+01:002016-03-15T10:49:48.220+01:00Experti jsou lidé, kteří zkoumají realitu, příčinn...Experti jsou lidé, kteří zkoumají realitu, příčinné souvislosti mezi jevy, popisují je a případně na základě tohoto výzkumu vytvářejí teorie, nebo hypotézy někdy umožňující realitu měnit. Experti se jim říká proto, že jsou v tom lepší, nežli ostatní.<br /><br />"Experti" nezkoumají nic. Vycházejí ze svých hypotéz, či spíše "náboženství" a na jejich základě chtějí měnit realitu, aniž by znali příčinné souvislosti. Pokud se jim nějaký jev nelíbí, odmítnou ho. V důsledku jejich teorie selhávají při praktické realizaci, z čehož "experti obviňují nikoliv sebe, ale realitu a její prvky, především pak lidi, kteří nefungují podle jejich představ. <br /><br />Stručněji:<br />Experti popisují svět, jaký je.<br />"Experti" popisují svět takový, jaký by jej chtěli vidět.<br /><br />Například "experti" v pařížské Akademii věd prohlásili: "Z nebe nemohou padat kameny a proto nepadají."<br /><br />Nepomohlo ani to, když jim Ernst Chladni nechal přivézt ze Sibiře sedmimetrákový meteorit a rozborem prokázal, že na Zemi se taková hornina nevyskytuje. <br />Ernst Chladni byl expert.poste.restantehttps://www.blogger.com/profile/11929908386220569270noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-81235384888264623592016-03-15T10:20:16.260+01:002016-03-15T10:20:16.260+01:00Světe, div se. Autor je psycholog a psychoterapeut...Světe, div se. Autor je psycholog a psychoterapeut. Pro Tajného - není to expert, neučil, ale věnuje se profesně problematice nadaných dětí, psychozam, atd.krtekhttps://www.blogger.com/profile/10740897840207095116noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-89597237528740921392016-03-15T10:12:03.917+01:002016-03-15T10:12:03.917+01:00Tajnej, vy nechcete nic nechat náhodě a musíte fur...Tajnej, vy nechcete nic nechat náhodě a musíte furt ujišťovat o svém světonázoru, pokud by snad někdo nedejbože pochyboval. Nebojte - o vás už nepochybuje nikdo.Simona CARCYhttps://www.blogger.com/profile/07882573485613652448noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-1005351005373516512016-03-15T10:01:26.590+01:002016-03-15T10:01:26.590+01:00Počkat, není to "expert"? Učil vůbec něk...Počkat, není to "expert"? Učil vůbec někdy? Já zapomněl. Jeho názor se shoduje s naším.Tajný Učitelhttps://www.blogger.com/profile/08373906015589351249noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-3044267893535987262016-03-15T09:46:14.714+01:002016-03-15T09:46:14.714+01:00Proč se věci ve školství neověřují před jejich plo...Proč se věci ve školství neověřují před jejich plošnou aplikací? Co je tohle za prapodivnou otázku?! Na co by pak grantožrouti mohli ve velkém čerpat EU dotace?! Čerpat se přece musí! J.Týřtyrjirhttps://www.blogger.com/profile/06559267701981978898noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-10888636864108965342016-03-15T09:28:47.262+01:002016-03-15T09:28:47.262+01:00Skvělý a výstižný popis stavu a výstižná argumenta...Skvělý a výstižný popis stavu a výstižná argumentace o nerozumnosti konání školského MISTÉRIA.<br />Zejména text kapitoly "INKLUZE NESMÍ BÝT ZÁLEŽITOSTÍ AKTIVISTŮ" by měl být povinným čtením (a předmětem zkoušky z porozumění) blouznivců typu Laurenčíková, Valachová, Zapletalová, Štech a mnoha dalších. Ferda44https://www.blogger.com/profile/17891594067622042555noreply@blogger.com