tag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post4129694946825316987..comments2023-06-06T18:13:57.732+02:00Comments on Česká škola: Reakce České školní inspekce na dezinformační kampaň k testováníAdminAMhttp://www.blogger.com/profile/10505144085274313295noreply@blogger.comBlogger57125tag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-17366000324105614532012-05-14T19:09:37.148+02:002012-05-14T19:09:37.148+02:00budou se prostě víc učit.
a potom přijdou maturit...budou se prostě víc učit.<br /><br />a potom přijdou maturitní testy z matematiky, vyšší verze a vaše děti jsou v zadeli.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-17185076747937530592012-05-14T16:19:33.277+02:002012-05-14T16:19:33.277+02:00Tak ale já už fakt nevím. V projektu ČŠI NIQUES žá...Tak ale já už fakt nevím. V projektu ČŠI NIQUES žádné plošné testování 5. a 9. tříd obsaženo NENÍ! To nemáte k dispozici ani schválený popis toho projektu, když chcete protestovat? Jsou tam jen výběrová šetření výsledků žáků pro potřeby ČŠI a proti tomu snad nikdo nic mít nemůže. Protože ten testovací systém ale umožní i plošné testování čehokoli a vláda to má v prohlášení, nařídil Dobeš vyvíjet testy pro plošné páté a deváté třídy v tomto systému! Není to součást projektu, takže na to nemá vliv EU a pro plošné testování nemusí být žádná udržitelnost. Není to tedy věcí ČŠI, musíte přemluvit ministra a vládu. Je to politické rozhodnutí.Mně je testování úplně jedno (ale spíše se přikláním k jeho zavedení), mé děti to zvládnou a pokud ne, budou se prostě víc učit. Ale je mi úplně jedno, jestli to pak bude povinné nebo to skončí po těch generálkách. Ale pláčete na špatném hrobě a nadáváte školské inspekci úplně zbytečně.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-72702604061193701622012-05-14T13:32:53.802+02:002012-05-14T13:32:53.802+02:00živého inspektora jsem ještě neviděla
Ne všichni ...<i>živého inspektora jsem ještě neviděla</i><br /><br />Ne všichni už zažili blízká setkání třetího druhu.<br />Buďte ráda, paní obyčejná kolegyně.<br />Inspektoři nepřicházejí proto, aby Vám poradili, jak to dělat správně, ale proto, aby Vám sdělili, že to děláte špatně.<br />Tedy pardon, že to neděláte v souladu s nejnovějšími nápady ministerstva školství.Pytlik Blahanoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-36357129361010051662012-05-13T19:13:47.716+02:002012-05-13T19:13:47.716+02:0013. května 2012 17:07
OU
Standardy ještě neprošly...13. května 2012 17:07<br />OU<br /><br />Standardy ještě neprošly schvalovacím řízením MŠMT. Nevím, kdo to na stránky MŠMT umístil, narazíte tam jen na RVP 2007. Ministerstvo se zavázalo, že standardy do konce června 2012 dodělá a dá potom ke zpracování školám v jejich ŠVP. Podle těchto zpráv se uváděly 2 roky na změny v ŠVP. Platné by měly údajně být od září 2012. Tato informace je stará tak 14 dnů, ještě před příchodem ministra Fialy. Vše ale může být zítra naprosto jinak. IgnorantAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-9713562676838249152012-05-13T18:05:05.492+02:002012-05-13T18:05:05.492+02:00Další testování už stejně v příštích letech nebude...Další testování už stejně v příštích letech nebude, protože celá tahle komedie je tu jen proto, aby něco proběhlo a nemusely se vracet prašule z EU, které si tam pánove nahoře rozdelili.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-75794061890319309342012-05-13T17:10:04.186+02:002012-05-13T17:10:04.186+02:00A ještě k inspekční činnosti - učím už skoro patná...A ještě k inspekční činnosti - učím už skoro patnáct let, ale živého inspektora jsem ještě neviděla. Jenom se vždycky mluví o tom, že ve škole byli (spíše byly) a tři dny ležely v dokumentaci. U nás tedy do hodin rozhodně nechodí...obyčejná učitelkahttps://www.blogger.com/profile/14322633602493549864noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-2944549569692642252012-05-13T17:07:08.211+02:002012-05-13T17:07:08.211+02:00pro Petra
citace: MŠMT s platností od 1. září 2012...pro Petra<br />citace: MŠMT s platností od 1. září 2012 mění Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání, do kterého se doplňují Standardy pro základní vzdělávání.<br />(viz http://www.msmt.cz/vzdelavani/opatreni-ministra-skolstvi-mladeze-a-telovychovy-kterym-se-2)<br /><br />Stejně tak se mluví o zakotvení testování do školského zákona.obyčejná učitelkahttps://www.blogger.com/profile/14322633602493549864noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-60900915740919801582012-05-13T15:12:11.425+02:002012-05-13T15:12:11.425+02:00pro p. Petra
Děkuji za upřesnění, máte pravdu. Př...pro p. Petra<br /><br />Děkuji za upřesnění, máte pravdu. Přesto jsou zřejmě v realizaci inspekčních hodnocení rozdíly, jedna věc je, co se řekne ústně, druhá, co je pak v zápisu (bývá měkčí, obecnější). U nás letos hloubková inspekce proběhla a některé kolegyně byly zdrcené z rozhovoru s inspektorkami, kdy jim bylo např. vytknuto, že počet jedniček v žákovské knížce z předmětu neodpovídá počtu jedniček na pololetní klasifikaci třídy, že málo pracovaly s některými žáky při hodině, připomínky k některé užité metodě, atd. - výtky byly z hlediska učitelek nemístné a neopodstatněné, ale vysvětlení se od nich ani nečekalo. U hodnocení hospitací byl i ředitel, který vše vyslechl. To jen na upřesnění, co jsem měl na mysli.<br />ČŠI to v současném stavu vzdělávání rozhodně nemá lehké.Tomášnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-83229982179877072972012-05-13T14:57:15.601+02:002012-05-13T14:57:15.601+02:00Pro paní určitě (ne)obyčejnou učitelku :-)
samozř...Pro paní určitě (ne)obyčejnou učitelku :-)<br /><br />samozřejmě vím, i když neučím na ZŠ, že MŠMT "něco" uveřejnilo, viz Váš odkaz.<br /><br />Ale: 1. jsou už standardy ve školském zákoně?<br /> 2. jsou už podle standardů upraveny RVP (ZŠ a Víceletá_G)?<br /><br />Tedy: toto má údajně platit až od šk. r. 2013/2014 a kdo ví jestli,<br />když jsem v Otázkách V.M. dnes slyšel nového pana ministra školství :-)<br /><br />Pro pana Tomáše:<br /><br /><b> <i> A mimochodem, proč se stejnou vehemencí nebojujete, odmítači testování, proti dosud prováděnému způsobu kontrol škol, jak ji dělá ČŠI? Formálně, necitlivě, protože mnoho věcí prostě nemůže vědět a znát, proč jsou učitelé často naštvaní, jak je z jejich pocitu zcela nespravedlivě a neobjektivně zhodnotila inspekce? Nebudou testy aspoň objektivnější, než tato hodnocení? </i></b><br /><br />Asi máte na mysli institucionální hodnocení školy v tříletém cyklu, protože kontrola dodržování vybraných ustanovení ŠZ je něco úplně jiného.<br />Pokud je mi známo, tak učitel, pokud o to inspektora vyloženě nepožádá se ani nedozví hodnocení své hodiny. Navíc klasické rozbory hodin inspekce už oficiálně nedělá aspoň 5 let. Pokud si přečtete jejich metodiku, tak hodnocení průběhu vzdělávání (opírající se mimo jiné o hospitace v hodinách) je v Inspekční zprávě silně zobecněno a ani se mnohdy nepozná jaké předměty, natož potom kantory inspekce vlastně hodnotila.<br />Něco jiného je, co pak řekne ředitel jednotlivým kantorům, které inspekce navštívila. Tam už záleží poměrně dost na panu řediteli, nebo paní ředitelce, jestli si náhodnou něco tzv. nepřidá, nebo naopak neubere.<br />Ale ČŠI je partnerem ředitele školy, proto jedná a měla by jednat, z hlediska oznamování výsledků své činnosti výhradně s ním.<br /><br />No a ještě k tématu testů - ty by právě měly pomoct ČŠI k hodnocení výsledků vzdělávání, protože dosud a to sami oni přiznávají jsou "na vodě".<br />Takže pokud bojujeme proti testování (ne plošnému, ale v rámci inspekce), tak vlastně podporujeme současný stav, tedy že ČŠI hodnotí výsledky vzdělávání na základě svých pocitů.<br />A to se nám přece nelíbí, nebo ano?<br /><br />PetrAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-63882429269115900782012-05-13T14:39:09.324+02:002012-05-13T14:39:09.324+02:00Chybí mi samozřejmě ABSENCE jasné a veřejně deklar...Chybí mi samozřejmě ABSENCE jasné a veřejně deklarované záruky.:-)<br /><br />(I dalších pár překlepů by se našlo. Ach jo.)poste.restantehttps://www.blogger.com/profile/11929908386220569270noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-42222711370974401632012-05-13T14:36:17.620+02:002012-05-13T14:36:17.620+02:00Tomáš
Ad 1 a 2. Nemám co dodat.
Na téma formalism...Tomáš <br />Ad 1 a 2. Nemám co dodat.<br />Na téma formalismu a nesmyslnosti některých postupů a hodncení ze strany ČŠI zde i jinde bylo napsáno mnohé. I mou maličkostí například. Stačí si jen dohledat. Takže v tomto případě střílíte mimo.<br /><br />Čemu kdo věříme, nebo ne, co se stane a co nestane, to je naprosto nepodstatné. Důležité je, že na mé straně je argument negativní a opakované zkušenosti.<br />Zatímco na Vaší straně jen víra, či spíše naděje, že TENTOKRÁT nikdo výsledků testů nezneužije, protože přece každý ví, jak je to ve skutečnosti složité.<br />A před rokem a ještě dříve to nevěděli, pani politici a novináři?<br />Opakuji. Znám školu, kde jsou učitelé finančně hodnoceni podle výsledků testů. Vím o odvolaném řediteli, který jako jeden z důvodů pro odvolání slyšel argument, že došlo ke zhoršení žáků v testech. Vy si vážně myslíte, že tohle se dít nebude?<br />Nezlobte se, ale to je tak naivní, že se zdráhám uvěřit, že to myslíte vážně.<br /><br />Ad 3. Ale mně přece nevadí testy. Čtěte pozorně. Mně vadí zmatečná organizace, nejasné účely a hlavně absence záruk jejich zneužití.<br />Především mi ale vadí jasná a veřejně deklarovaná záruka, že výsledků testů nebude zneužito při financování, rušení, hodnocení škol a učitelů.<br />Vadí mi nepokryté vyhrožování ředitelům i rodičům, kteří si dovolili vyslovit nesouhlasný názor.<br />Vadí mi, že projekt financovaný z ESF nepočítá s odměnou učitelů a správců škoní sítě, kteří, na rozdíl od jiných, mají svou práci navíc dělat zadarmo.<br />Kromě toho mi vadí i "filosofie školství zaměřeného na výsledky testů", což povede k dalším, jinde popsaným negativní důsledkům na žáky a vzdělávací proces vůbec. Ale to je na jinou a odbornější debatu, která v tuto chvíli není na pořadu, protože o konání testů již bylo rozhodnuto.<br />A bylo by toho víc.poste.restantehttps://www.blogger.com/profile/11929908386220569270noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-52031923752160142952012-05-13T13:55:00.160+02:002012-05-13T13:55:00.160+02:00A mimochodem, proč se stejnou vehemencí nebojujete...A mimochodem, proč se stejnou vehemencí nebojujete, odmítači testování, proti dosud prováděnému způsobu kontrol škol, jak ji dělá ČŠI? .... Já bojuju proti čemu chci, aktuálně proti POVINNÉMU PLOŠNÉMU testování. Proč proti tomu nebojujete vy s jakou chcete vehemencí, když Vám to vadí?hana magdalenahttps://www.blogger.com/profile/14746072616724157579noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-14920159349409938102012-05-13T13:12:09.039+02:002012-05-13T13:12:09.039+02:00to poste.restante
Jednotné přijímací zkoušky na s...to poste.restante<br /><br /><b>Jednotné přijímací zkoušky na střední školy + změna systému financování a nikoliv celoplošné a zmatečně organizované testy.</b><br /><br />1. Jednotné přijímačky - absolutní priorita, zcela souhlasím, ptám se - proč ještě nejsou zavedeny?! Neměla by se celospolečenská diskuse a referenda ve školství vést právě a především tímto směrem?!? Vyřešily by mnoho problémů. (a nebo politici tuší, že to ještě u nás bude trvat....)<br /><br />2. Změna systému financování - není o čem diskutovat, už dávno mělo být. Zřejmě se neujme ani financování na třídu, nevím, kdo vymyslí a odsouhlasí nějaký nový, přijatelný způsob. Že by sobotáles?<br /><br />3. Proč ne zjistit, jak na tom jsou žáci a školy aktuálně? Proč ne testy, prověrky, zkoušky? Vždyť školství je dělá, co svět světem stojí, tak co vám vadí? <br />Nevadí nám testy, ale žebříčky, že?<br /><br />Nevěřím, že by jim někdo přikládal takovou váhu, jako u středních škol, když se udělaly po loňské maturitě. Každý u nás (přece!!) ví, jak ošidné a šalebné je školské prostředí, odpovědnost se svede na spoustu faktorů, vybruslí se z toho. Proč testy některé školy chtějí, jiné nechtějí? I po více letech realizace? Něco v tom nehraje.<br /><br />A mimochodem, proč se stejnou vehemencí nebojujete, odmítači testování, proti dosud prováděnému způsobu kontrol škol, jak ji dělá ČŠI? Formálně, necitlivě, protože mnoho věcí prostě nemůže vědět a znát, proč jsou učitelé často naštvaní, jak je z jejich pocitu zcela nespravedlivě a neobjektivně zhodnotila inspekce? Nebudou testy aspoň objektivnější, než tato hodnocení?Tomášnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-26206347653636374422012-05-13T13:00:49.296+02:002012-05-13T13:00:49.296+02:00Jednotné přijímací zkoušky na střední školy + změn...Jednotné přijímací zkoušky na střední školy + změna systému financování a nikoliv celoplošné a zmatečně organizované testy.<br /><br />Stále přemýšlím nad tím, proč tato naprosto jasná věc již dávno není na pořadu dne na MŠMT. IgnorantAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-57470884007736265242012-05-13T12:46:10.750+02:002012-05-13T12:46:10.750+02:00hana magdalena
Samozřejmě že šlo o zjednodušující ...hana magdalena<br />Samozřejmě že šlo o zjednodušující a zevšeobecňující tvrzení.<br />Já se taky zajímám o výsledky svých ratolestí průběžně. Ale kolik procent takových rodičů je?<br /><br />Krom toho jsem měl na mysli známkování průběžné a to přece je jakýmsi jednoduchým prostředkem komunikace mezi učitelem a rodičem, ne?poste.restantehttps://www.blogger.com/profile/11929908386220569270noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-47857496441499631442012-05-13T12:41:20.218+02:002012-05-13T12:41:20.218+02:00Tomáš
co škola, to naprosto odlišný svět
V této z...Tomáš<br /><i>co škola, to naprosto odlišný svět</i><br /><br />V této zemi fungoval systém metodických poradců, seminářů, setkání oborových i metodických, systém přenosu příkladů dobré praxe mezi ostatní. Myslíte si, že pár testíků, TOHLE dokáže nahradit?<br /><br /><i>Změřit, co se dá</i><br />Fajn. Tak si můžete vzít metr a váhu a začít měřit a vážit žáky a nazákladě zjištěných údajů řídit školství. Bude to mít zcela setjný efekt, jako výsledky testů deváťáků, pořádaných v červnu.<br /><br />Pane kolego, školství je MĚKKÝ SYSTÉM a takové se nedají řídit podle tvrdých výsledků. Jako člověk s celoživotní učitelskou praxí by jste to měl vědět.<br /><br />Opakuji znovu a dokola. <br /><b>Jednotné přijímací zkoušky na střední školy + změna systému financování a nikoliv celoplošné a zmatečně organizované testy.</b>poste.restantehttps://www.blogger.com/profile/11929908386220569270noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-47216487891547780772012-05-13T12:20:02.748+02:002012-05-13T12:20:02.748+02:00pro Tomáš
změřit aspoň to, co se dá,
To se bohuž...pro Tomáš<br /> změřit aspoň to, co se dá,<br /><br />To se bohužel změřit nedá, nejsou to fotbalové, .... tabulky. Nevěřte na nějakého Boha na MŠMT. IgnorantAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-52593146403437068462012-05-13T11:59:05.668+02:002012-05-13T11:59:05.668+02:00pro Petra
Standardy jsou zde: http://www.msmt.cz/v...pro Petra<br />Standardy jsou zde: http://www.msmt.cz/vzdelavani/standardy-vzdelavaniobyčejná učitelkahttps://www.blogger.com/profile/14322633602493549864noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-53261719986365779522012-05-13T11:58:47.737+02:002012-05-13T11:58:47.737+02:0011:26
testování dětí podporuje školství zaměřené ...11:26<br /><br /><i>testování dětí podporuje školství zaměřené na výsledek oproti procesu</i><br /><br />A odkud to prosím Vás víte? Někde to psali v novinách, někde to "vytestovali" ve výzkumech? A jste si jistá, že zrovna v našem domácím školství to takhle bude? Školství, jeho proces a výsledky, jak říkáte sama, je naprosto nepředvídatelný systém, v každé zemi za stejných podmínek jsou zcela odlišné výsledky - tak jak to můžete vše tak striktně vědět, když u nás nikdy nic plošně neproběhlo? Nechcete si raději počkat aspoň na první kolo?<br /><br />Podle mé celoživotní učitelské praxe mám jasno v tom, že co škola, to naprosto odlišný svět. Jiné přístupy k učivu, jiné metody a strategie, jiné chování k žákům. A zřejmě i jiné výsledky - ale jak to můžeme vědět či tvrdit, když to vlastně nevíme jistě, nemůžeme se o tom nijak přesvědčit, stále jenom plácáme a plácáme, jak to u nás jde/nejde, děti se učí/neučí, všechno umí/neumí vůbec nic, učivo je/není přiměřené, učebnice jsou/nejsou efektivně napsané.... tisíce názorů, tisíce hodnocení, ...<br />Z té džungle je jediná cesta, změřit aspoň to, co se dá, a analyzovat dostupnou technikou výsledky. Aspoň něco málo z toho snad vyvodit lze. Díky za to málo.<br /><br />Proč by mělo v dlouhodobém měřítku pravidelné didaktické testování, jaké u nás přece dělají běžně soukromé firmy, nějak negativně ovlivňovat výukový a výchovný proces? Cožpak se to děje? Nevím o ničem. Naopak, školy, které nechávají své žáky testovat na znalosti, mají o výsledky ze strany rodičů mnohem větší zájem než tam, kde se o měření výsledků škola nezajímá. To si může dovolit např. škola waldorfská, kde je zajištěna kvalita výukových procesů (aspoň doufám, podle toho, jak si nechají záležet na výběru učitelů a jejich neustálému školení, vybavování škol, atd.). Běžné státní školy jsou často tak nízké úrovně ..., že kdyby rodiče znali realitu, radši by dítě vozili jinam. A nic se s tím neděje. Není lepší i tyto školy "donutit", aby ukázaly, k čemu děti vedly a dovedly? Dle mých zkušeností - když škola umí dělat dobrý PROCES, má i adekvátní, dobré VÝSLEDKY. A navíc tam často chodí děti rády.Tomášnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-1151441937194827792012-05-13T11:26:37.388+02:002012-05-13T11:26:37.388+02:00Reaguju na argument, že se rodiče o výseledky svýc...Reaguju na argument, že se rodiče o výseledky svých dětí starají, až když dostanou špatnou známku. Jsem rodič, který to tak nemá, komunikuju s učitelkou o výsledcích svého dítěte PO CELOU DOBU JEHO ŠKOLNÍ DOCHÁZKY - ale hlavně, můj zájem není zaměřen pouze na školní výsledky (nabyté vědomosti) mého dítěte, zajímán mě rovněž, jak je moje dítě ve škole spokojené, jak se zapojuje ve skupině (třídě), jak dokáže s nabytými vědomostmi zacházet dál, jestli si dokáže na věc vytvořit vlastní názory a jak o nich dokáže s druhými komunikovat a tak dále. Proto jsem aktivní v iniciativě rodičů Dopis Stop plošné testování viz http://stopplosnetestovani.webnode.cz/. Domnívám se, že POVINNÉ PLOŠNÉ testování dětí podporuje školství zaměřené na výsledek oproti procesu a takto koncipované školství neskýtá prostor pro aktivnější zapojování se rodičů. O TO JDE? TO JE JEHO CÍLEM (toho testování?)? Pak opravdu rodičům zbude již jen reagovat na výsledky (ať už dobré nebo špatné). Jak reaguje Čši na iniciativu rodičů? Je to snad vzorový příklad toho, jak mají v budoucnu ředitelé škol a potažmo učitelé reagovat na aktivní rodiče, kteří nedejbože budou míst svůj vlastní názor? Je to snad předzvěst toho, že cílem vzdělávání v budoucnu v ŽÁDNÉM PŘÍPADĚ nebude vzdělaný člověk s vlastním názorem na svět?hana magdalenahttps://www.blogger.com/profile/14746072616724157579noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-30784638655965180922012-05-13T10:27:53.013+02:002012-05-13T10:27:53.013+02:00Připojte se ke těm, kteří chtějí další diskusi s Č...Připojte se ke těm, kteří chtějí další diskusi s ČŠI, s MŠMT, s vládou o "povinnosti" plošného testování, o "plošnosti" testování, o tom zda povede děti k přemýšlení, k motivaci k učení, ke schopnosti formulovat myšlenky, k dovednosti práce s informacemi a jejich aplikaci v reálných situacích, zda podporuje všestranně rozvoj osobnosti, zda respektuje různorodé styly učení a typy inteligence. Připojte se k diskusi zde nebo na http://stopplosnetestovani.webnode.cz/ nebo kdekoli jinde.Anonymoushttp://stopplosnetestovani.webnode.cz/noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-18019235755971504802012-05-13T10:17:31.340+02:002012-05-13T10:17:31.340+02:00Pane Štefle, dívím se, že se k tomu pořád tak vyja...Pane Štefle, dívím se, že se k tomu pořád tak vyjadřujete, když jste v jasném střetu zájmu. Vaše srovnávací testy jsou daleko škodlivější, míň vypovídající a nepoměrně dražší.<br />Pamatuju si vaše vyjádření, že vy máte mercedes a inspekce buduje předraženou felicii. Pak jste je zase obvinil, že dělají testy moc levně. Předtím že váš eskalátor už to všechno dávno umí za 18 milionů. Potom, že totéž zvládnete za 15 milionů ročně, což je dvakrát víc než inspekce. Pak nechápu, proč jsou vaše stávající testy tak drahé, protože těch 15 milionů mi nějak na těch 200000 žáků nějak nevychází vzhledem k tomu, jak draho testy prodáváte teď. A vrcholem všeho je, že začínáte kopírovat některé moduly toho jejich systému.<br />Myslím, že nedokážete unést to, že vás páni inspektoři během necelého roku předstihli a nabourali ten váš poklidný byznys. Tak běžte radši makat, ať to doženete.<br />Z naší školy už neuvidíte ani korunu. Jako ředitel oceňuju státní testy pro nás zadarmo, respektive za těch pár hodin informatika a pedagogického dozoru.<br />ŘeditelAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-84924091145941041532012-05-13T09:59:52.262+02:002012-05-13T09:59:52.262+02:00Tak ještě jednou a už naposledy:
1. Plošné testov...Tak ještě jednou a už naposledy:<br /><br />1. Plošné testování je záležitostí programového prohlášení vlády z r.2010, tedy jde o politické rozhodnutí, jehož realizaci dostalo za úkol MŠMT a nositelem je ČŠI (potažmo jedním z členů realizačního týmu a odborníků na testování je pan Suchomel-bývalý zaměstnanec fy. SCIO; software tvoři fy. SAPCON).<br /><br />2. Momentální generálka letos je jen "jako" výsledky určitě nepůjdou nijak moc využít, protože jak vím, testy určitě ještě nebudou na 100% a navíc nejsou standardy. Takže jde zatím jen o logistiku a odzkoušení aplikace.<br /><br />3. Jestli do budoucna v r. 2014 pokud budou standardy a doladěné testy tak, že to půjde spustit "naostro" - toť otázka kdesi v nedohlednu. Na kom a na čem bude záležet to asi všichni tušíme. Jestli se to opravdu realizuje, nebo ne, tak to nikdo neví??? Záleží to asi na momentálních okolnostech v tom určitém čase.<br /><br />4. ČŠI má s projektem NIQES vlastní záměr (ta plošná záležitost je pro ni jen práce na zakázku, tak jako pro SAPCON, a.j. externí firmy) takže bych to na ně vyloženě neházel. Pokud by to nedělali oni, tak to třeba za ty prachy mohlo dělat SCIO. Po pravdě řečeno, pokud si někdo u mě něco obědná a zaplatí to, taky nebudu přemýšlet k čemu to využije. (Teď prosím mě neberte za slovo, samozřejmě kromě výrobků v rozporu se zákonem).<br /><br />5. Vlastní projekt NIQES má sloužit k ověřování výsledků vzdělávání žáků v jakémkoli předmětě a jakékoli třídě, nikoli plošnému, ale v souvislosti s inspekční činností - institucionálním hodnocením školy, která jak jistě všichni vědí se uskutečňuje každé tři roky. Navíc to má obsahovat možnosti sebetestování samotnými žáky, nebo to může využívat i škola pro svoji autoevaluaci.<br /><br />Tak tomu rozumím já Petr :-)<br /><br />PS.<br />k nevhodnému termínu testování pro deváťáky bych jen špitl svoji domněnku: třeba ti tvůrci testů nestíhají, tak proto až takový pozdní termín.<br />a ke zneužití: kdo chce psa bít, hůl si vždycky najdeAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-41085664537941045972012-05-13T08:22:41.840+02:002012-05-13T08:22:41.840+02:00Jsem přesvědčená, že právě ty školy, které se na t...Jsem přesvědčená, že právě ty školy, které se na testování těší a věří, že dopadnou dobře, budou mezi prvními, kteří žebříček budou požadovat a využijí ho k tlaku na zvýšení prostředků od zřizovatele. Takže - ano, inspekce žádný žebříček sestavovat nebude, sestavíme si ho sami.<br />A jenom dodatek - mezi odpůrci nejsou jen školy s větším podílem sociálně slabých dětí, ale i "dobré" školy, které jsou však PŘESVĚDČENY o škodlivosti takového způsobu zjišťování výsledků vzdělávání (o tom už byly napsány tisíce argumentů, ale inspekci, resp. MŠMT to zřejmě nezastaví).<br />O penězích nemluvě...obyčejná učitelkahttps://www.blogger.com/profile/14322633602493549864noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-54525456486390011602012-05-13T06:43:35.158+02:002012-05-13T06:43:35.158+02:00"těším se na testování."
Vy jste doposu..."těším se na testování."<br /><br />Vy jste doposud netestovali? Vy jste doopravdy nikdy tímto způsobem nezjišťovali nedostatky? Zpětná vazba na vaší škole neexistuje? Převážná část škol tyto činnosti provádí a je to zcela běžná praxe. Význam tohoto plošného testování však nechápu?<br />1) Chápal bych ho, pokud by testování proběhlo v březnu, dubnu a mělo vliv na přijetí žáka na SŠ.<br />2) Děsí i obrovská suma vyčleněna na tento projekt.<br />3) Výsledkem budou žebříčky škol? Vždy bylo sděleno, že ne, ale kdo by tomu věřil. Po maturitách 2011 se jich objevilo přehršel. Má vůbec někdo představu, jak by takový žebříček rozhodil regionální školství ?<br />4) Argument bývalého ministra o doučování žáků, kteří test nezvládli ještě stále platí? Nedokážu si totiž představit lemply a flákače, kteří se doučují dobrovolně o prázdninách před nástupem na SŠ. To je snad již ošetřeno, žák jednoduše propadne.<br />5) Jediným výsledkem snad bude jen statistika, že na severu v sociálně vyloučených lokalitách jsou výsledky horší než v Praze.<br />6) Pochopil jsem, že v tom proklamovaném žebříčku škol se ČŠI zaměří ve své činnosti na školy na chvostu. To by mohlo být za normálních podmínek taky přínosem, ale pouze v případech srovnatelných škol. Málokdo si však uvědomuje fakt, že je opravdu velký rozdíl mezi Horní,Dolní v sociálně vyloučené oblasti a běžnými školami.<br />7) Také mi není jasná reakce zřizovatele ke kterému "neexistující" žebříček doputuje.Anonymousnoreply@blogger.com