tag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post3946584848285673063..comments2023-06-06T18:13:57.732+02:00Comments on Česká škola: David Hawiger: EU PES, metodika a pozdě bycha honitAdminAMhttp://www.blogger.com/profile/10505144085274313295noreply@blogger.comBlogger18125tag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-14882405524514454282011-10-10T19:00:43.908+02:002011-10-10T19:00:43.908+02:0010. října 2011 9:39
Úředník ( úřednice ) MŠMT ? T...10. října 2011 9:39<br /><br />Úředník ( úřednice ) MŠMT ? Tož neblbněte. Na DUM nelze žádný tunel udělat. IgnorantAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-89498877895490515302011-10-10T12:32:36.880+02:002011-10-10T12:32:36.880+02:00Tak ono se krade už i ve školství?
Ach ti učitelé ...Tak ono se krade už i ve školství?<br />Ach ti učitelé zpropadení. To na ně nemohou ředitelé nějak dohlédnout? Možná by stačila namátková kontrola tašek na vrátnici.Luděk Blahanoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-28310105064453724152011-10-10T11:57:07.867+02:002011-10-10T11:57:07.867+02:00Česká škola monitoruje masivní porušování pravidel...Česká škola monitoruje masivní porušování pravidel především v rozepisování cen produktů na více položek pod 40 000 Kč, kde řada prodejců odděluje například software pro interaktivní tabule a účtuje ho za zcela nesmyslné ceny i přesto, že tento software není možné koupit samostatně stejně jako nelze koupit tabuli bez něho. To je nejčastější podvod. Nevíme nic o tunelování tvorbou DUM. Můžete být konkrétnější?Česká školanoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-39254174928283315402011-10-10T09:39:35.871+02:002011-10-10T09:39:35.871+02:00Metodický list vznikl proto, že šablony mnohé škol...Metodický list vznikl proto, že šablony mnohé školy, za podpory "poradenských" firem pojaly jako tunel. A to v mnohem větší míře než si kdo mohl představovat. Namísto metodického listu by stačilo, kdyby se všichni drželi starého známého: nepokradeš. Bohužel, kdo krade, bude zřejmě krást dál, za podpory tohot serveru, který i ty, kteří jsou na vážkách, nabádá k ignorování pravidel.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-14071355396971125592011-10-09T17:15:48.850+02:002011-10-09T17:15:48.850+02:00Omlouvám se, bylo to v listopadu 2009!Omlouvám se, bylo to v listopadu 2009!Janek Wagnerhttps://www.blogger.com/profile/06137806439637479552noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-86212185242529625492011-10-09T17:09:09.054+02:002011-10-09T17:09:09.054+02:00Není pravdou, že by to zacáloval pražský Magistrát...Není pravdou, že by to zacáloval pražský Magistrát, v listopadu 2011 dostaly pražské ZŠ mimořádnou dotaci od MŠMT jako částečnou kompenzaci.Janek Wagnerhttps://www.blogger.com/profile/06137806439637479552noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-4922530469169376862011-10-09T14:23:51.217+02:002011-10-09T14:23:51.217+02:00nebude tím, že si ze "šablon" nesáhnou a...nebude tím, že si ze "šablon" nesáhnou ani na korunu.<br /><br />Jednoduše a prostě - město Praha nesplňuje podmínky podpory EU, je totiž vysoce nad požadovaným průměrem. Zacáloval to pražský magistrát. Tedy pražské školy nemusely pohnout ani tou prdelí, peníze dostali zdarma. Žádné DUM, monitorovací zprávy a podobně. Pražáci se tedy můžou plně věnovat výchově a vzdělávání mladé generace.IgnorantAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-30276114377181165642011-10-09T13:51:54.114+02:002011-10-09T13:51:54.114+02:00že si ze "šablon" nesáhnou ani na korunu...<i>že si ze "šablon" nesáhnou ani na korunu</i><br /><br />Moc to nesleduji, ale nebude to tím, že pražské školy už dostaly dřívávějc z jiného měšce?Luděk Blahanoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-75195646189951017382011-10-09T11:57:47.344+02:002011-10-09T11:57:47.344+02:00"..pražské školy nemusely hnout ani prstem......"..pražské školy nemusely hnout ani prstem..." jestli ono to nebude tím, že si ze "šablon" nesáhnou ani na korunu.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-4802373034588056042011-10-08T23:03:28.141+02:002011-10-08T23:03:28.141+02:00k projektu stejně přistupuje jen k nutnému zlu, ta...<i>k projektu stejně přistupuje jen k nutnému zlu, tak proč ne křížovky</i><br /><br />Já tomu rozumím. Takové "odpustky" dnešní doby.<br />Představa, že by ani jedna škola nepřistoupila na tuto taškařici, která byla vyargumentována především svojí jednoduchostí, a její autoři by tím pádem šli do latríny, bude nejspíš obecně považována za pošetilou.Luděk Blahanoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-54642026064856823822011-10-08T22:32:00.174+02:002011-10-08T22:32:00.174+02:00Ono je úplně jedno, jak rozsáhlý a náročný bude DU...Ono je úplně jedno, jak rozsáhlý a náročný bude DUM. Školám jde skutečně o tyto peníze, aby si vybavili školu a nerosfrcali tyto peníze na DVPP, psychology,..Jde o to, aby mohli na něčem napsat aspoň srovnávací testy pro 5. a 9. třídu, ... další peníze do škol jsou totiž v nedohlednu. PC, interaktivní tabule, dataprojektory,... všem zůstanou aspoň 5 let, ale psychologa již za 2 roky z peněz EU nezaplatíte ať se vám to líbí nebo ne. IgnorantAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-84294943072960754772011-10-08T22:14:51.319+02:002011-10-08T22:14:51.319+02:00Jako hlavní administrátor projektu na naší škole a...Jako hlavní administrátor projektu na naší škole a zároveň (troufám si směle říci) letitý zkušený pedagog, si myslím, že vytvořit takové unikátní množství DUM je celkem dost náročné. Řada vyučujících k projektu stejně přistupuje jen k nutnému zlu, tak proč ne křížovky, testy a další podobné materiály? Vzhledem k tomu, že do školství očividně ani v dalších letech nepotečou žádné další vyšší finanční zdroje, je dobré, že se většina škol k celé akci postavila "nakupte si a zaplaťte si". Když člověk vidí, kde všude ve státě utíkají peníze, tak proč zrovna nás státní úředník prudí? Na rozdíl od pražských škol, které nemusely hnout prstem, se ostatní školy alespoň trochu snaží něco dělat. A tak se mi zdá, že se někomu na MŠMT zajídá, že by učitelé mohli přijít ke trošce peněz a vymýšlejí, jak jim to náležitě znechutit.<br /><br />Podle všeho to vypadá, že celý projekt jednou skončí obrovským průšvihem a tahanicemi u soudu. Školy, které mají vlastní hlavu (a ne SCIO), jednají podle svého nejlepšího přesvědčení v souladu s Příručkou příjemce. Na ně přijde první vlna kontrol a neuznávání DUM a proplacených nákladů. A začne kolotoč stížností, odvolání apod. Proto doufám, že takové školy si nenechají nas..t na hlavu a vydrží v ignorování podobných nesmyslných a podrzáckých Metodických listů.kamíneknoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-86406396516265968992011-10-08T21:59:19.062+02:002011-10-08T21:59:19.062+02:00Křížovky, křížovky, křížovky ...
Jsme pořád ještě ...Křížovky, křížovky, křížovky ...<br />Jsme pořád ještě ve škole, a nebo na kvízovém odpoledni?<br />To je výsledek nebo nástroj školské reformy?<br />Jsem špatný učitel, když žádnou nemám, neměl jsem a určitě ani mít nebudu?Luděk Blahanoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-75676675335588634772011-10-08T21:48:13.715+02:002011-10-08T21:48:13.715+02:00Jaké jsou skutečné mzdové náklady na vytvoření jed...Jaké jsou skutečné mzdové náklady na vytvoření jednoho výukového materiálu DUM? Pokud odečteme náklady na vybavení a administrativu, kolik zbývá v rámci jedné šablony? <br />Jestliže vznikne křížovka a autor dostane i s ověřením zaplaceny 2 hodiny práce, je to adekvátní. Když dostane za takovou práci zaplaceno 20 hodin, tak asi ne.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-85326669150236493712011-10-08T21:34:40.040+02:002011-10-08T21:34:40.040+02:00Jinak, co jsem doposavad viděl v oblasti vytváření...Jinak, co jsem doposavad viděl v oblasti vytváření DUM jsou vesměs kvalitní materiály. Nikde není psáno, že dotyčný učitel musí vytvořit 4,5,6 křížovek, 12,13 - testů, 60 DUM pro interaktivní tabuli. Nikde není psáno, zda musí používat WORD,....bavím se o šabloně III/2. IgnorantAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-83171592331664826432011-10-08T21:28:49.349+02:002011-10-08T21:28:49.349+02:00O tom, zda DUM bude trvat 5 nebo 10 minut, popřípa...O tom, zda DUM bude trvat 5 nebo 10 minut, popřípadě několik hodin po sobě není v příručce žádná zmínka. Jde tedy pouze a jedině o vytváření digitálních učebních materiálů pomocí digitálních technologií, zda to bude křížovka na 15 minut, či nově vytvořený super obsah je jedno. To totiž nelze posoudit, protože jiná přesná kritéria neexistují. Jde pouze tento materiál ověřit ve výuce ( tzv. odpilotovat ). Kontrolu provádí ředitel nebo jim pověřený koordinátor, sady DUM jsou vypáleny a uloženy ve škole a odeslány s monitorovací zprávou. Taktéž jsou uloženy v příslušném úložišti tak, aby mohly být sdíleny pedagogickou veřejností.Nějaké posuzování "kvality" fakticky uprostřed projektu nemá význam. Nastavené hodnoty již nelze zpětně nějak měnit. IgnorantAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-30061442007324460772011-10-08T10:42:20.776+02:002011-10-08T10:42:20.776+02:00Měnit pravidla uprostřed hry, protože se zjistilo,...<i>Měnit pravidla uprostřed hry, protože se zjistilo, že nejsou optimální, je prostě podraz</i><br /><br />Tohle dělá každá vláda. Po roce nebo dvou se změní kormidlo a jede se jinam. Co uděláme? Sklapnem patky a jedeme taky.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-86780065642601684852011-10-07T22:33:57.599+02:002011-10-07T22:33:57.599+02:00Jak z toho ven? Podle mého nijak. Měnit pravidla u...Jak z toho ven? Podle mého nijak. Měnit pravidla uprostřed hry, protože se zjistilo, že nejsou optimální, je prostě podraz. To mělo někoho napadnout již při tvorbě výchozích domumentů projektu. Navíc mi opravdu není od začátku jasné, kdo bude na ministerstvu schopen opravdu zodpovědně posoudit kvalitu DUM. Jsem rozhodně přesvědčen, že úředník, který byl ve škole naposledy v době svých studií, to určitě nemůže být schopen posoudit. Bohužel se může stát, že k tomu bude mít pravomoc ... Jedinými, kdo by mohli do celé problematiky více vidět jsou ředitelé a administrátoři projektu ve školách. Jenže pokud se člověk podívá na weby českých škol, pak by již řada ředitelů musela být odvolávána za pochybné proplácení peněz, neboť úroveň (odborná i technická) některých DUM jsou opravdu tristní. Rozhodně bude zajímavé sledovat, jak vše dopadne ... jen doufám, že kontrolou DUM nebude pověřeno SCIO ... :-((((kamíneknoreply@blogger.com