tag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post3836425437081311452..comments2023-06-06T18:13:57.732+02:00Comments on Česká škola: Jiří Dostál: Interaktivní tabule – významný přínos pro vzděláváníAdminAMhttp://www.blogger.com/profile/10505144085274313295noreply@blogger.comBlogger8125tag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-55639966243921473302009-05-05T13:14:00.000+02:002009-05-05T13:14:00.000+02:00Jak tady mluvíte o té nutnosti mít kromě interakti...Jak tady mluvíte o té nutnosti mít kromě interaktivní tabule i tabuli klasickou (myslím tím ty bagry a lopaty,mmch výborný přirovnání:-) ), tak naše škola si teď vybrala dvě "<A HREF="http://www.youtube.com/watch?v=rfFnSHXixKo" REL="nofollow">multifunkční</A>" a máme po problému. Na celou tu tabuli ( i na tu plochu, kde se promítá interaktivita )se dá psát fixama a křídla můžou být i na křídu. Takže klidně si každý může učit postaru jak je zvyklý, a když potřebuje interaktivitu, tak si zapne projektor. Anebo si dopisuje poznámky při projekci na ty křídla a šetříte tim místo v čele učebny. Žádné dvě tabule(interaktivní a klasická), ale jedna na všechno. Musím říci, že jsem se o tomhle řešení dozvěděl náhodou,ale jsem za něj rád a navíc i ta cena je v pohodě. Kolegyně i já zastáváme názor, že i staré metodiky bez interaktivity fungují spolehlivě, tak doufám, že když je budou moci předvádět na téhle "klasické" tabuli na kterou jsou zvyklé, tak si k té interaktivitě najdou cestu mnohem snáž a hlavně "nenásilně", než když je ve třídě jen technika, které se bojí. Hlavně je teda v zájmu ředitele, abychom to na škole nevyužívali pořád jen tři stateční.Unknownhttps://www.blogger.com/profile/10252972631522432980noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-15418451146094252012009-04-29T19:02:00.000+02:002009-04-29T19:02:00.000+02:00Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.MuradKizilPhotographyhttps://www.blogger.com/profile/09622979218165178270noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-53087051994099963282009-04-29T15:39:00.000+02:002009-04-29T15:39:00.000+02:00Dobrý den,
dovolím si souhlasit s těmi, kteří tvr...Dobrý den,<br /><br />dovolím si souhlasit s těmi, kteří tvrdí, že interaktivní tabule není to jediné co učitel potřebuje pro výuku. V každé třídě tak určitě zůstane běžná tabule ještě velice dlouho. Na druhou stranu se výrobci interaktivních tabulí snaží nabídnout učitelům nové technologie a výrobky, které dle mého názoru velice ovlivní využitelnost interaktivních tabulí ve školách. <br /><br />Na trhu tak lze již dnes zakoupit interkativní tabuli se sklokeramickými povrchem, interaktivní tabuli s možností současné práce více studentů najednou, interaktivní tabuli snadno přednosnou mezi učebnami atd. Každá z uvedených vlastností má své výhody a nevýhody. Záleží pouze na učiteli, kterou tabuli se rozhodne využívat a zejména jakým způsobem s ní bude pracovat. Více informací a přehled různých interaktivích tabulí naleznete také na <A HREF="http://web.dosli.cz/forum/viewtopic.php?f=13&t=52" REL="nofollow">této stránce</A>.<br /><br />Čas potřebný na přípravu výuky na interaktivní tabuli nemusí být vždy problémem. Pokud učitel efektivně využije široké nabídky mutlimediálních výukových titulů na našem trhu, může si ušetřit desítky minut během přípravy na výuku. Další možností je využití specializovaných programů na přípravu výykových materiálů. Tyto programy dokáží ušetřit desítky hodin práce učitele, protože jednou připravené podklady dokáží využít nejenom na interkativní tabuli, ale také v tištěné podobě nebo pubikovat sestavené materiály na internetu (EduBase, Captivate, Context, Moodle a další).<br /><br /><I>Pozn.: Pro korektnost musím uvést, že jsem napsal tento text z pozice osoby, která provozuje internetový obchod pro školy a z pozice osoby, která se zabývá vývojem jednoho z výše uvedených programů pro přípravu výukových materiálů.</I>Petr SlípekEduRibbonhttps://www.blogger.com/profile/01065317569338500764noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-44776896378534613342009-04-29T15:19:00.000+02:002009-04-29T15:19:00.000+02:00to CARCY:
hele Carcy, ty seš mi nějakej intoš. Co ...to CARCY:<br />hele Carcy, ty seš mi nějakej intoš. Co takhle si stoupnout místo mě před tu svoloč a začít bejt radioaktivně interaktivní? Jak hlupé rádio. Umíš s tém bazmekem?Unknownhttps://www.blogger.com/profile/09073503112669447856noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-85971234988315182022009-04-28T21:39:00.000+02:002009-04-28T21:39:00.000+02:001) Výborný pomocník , ještě lepší pomocník pokud j...1) Výborný pomocník , ještě lepší pomocník pokud je doplněn již zpracovaným tématem<br />2) Nedá se použít vždy ( nátlak vedení na 100 % využití ) je buzerace a šikana<br />3) Vhodné je i použití jiných metod výuky<br />4) v dějepise se mi osvědčil i dataprojektor<br />5) Nevýhodou je dlouhá příprava na jednu vyučovací hodinu<br />6) Každopádně je to cesta v před , ale s mírou - vedení tlačí na 150% využití - "Když už to máme"ignoranthttps://www.blogger.com/profile/03776087403336245251noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-75795193064188927662009-04-28T15:31:00.000+02:002009-04-28T15:31:00.000+02:00Carcy: Vyhodne je to jednoznacne, kdyz potrebuju, ...Carcy: Vyhodne je to jednoznacne, kdyz potrebuju, aby neco jednoducheho videli zaci dlouho, napisu to na tabuli vedle interaktivni tabule. Je nesmysl, aby kvuli vecem, na ktere staci obycejna tabule, jel projektor. Ne vzdy je mozne pouzit/vyuzit interaktivity, tak jako ne vzdy muzete bagrovat - na neco bude porad lopata lepsi...panethttps://www.blogger.com/profile/00102152893579841138noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-26608898492354190012009-04-28T13:17:00.000+02:002009-04-28T13:17:00.000+02:00A u Vás všichni učitelé 100% využívají interaktivn...A u Vás všichni učitelé 100% využívají interaktivní tabule a jsou 100% spokojeni? Komunikuji s řadou učitelů a názory jsou prostě takové, jak jsem je shrnul v článku - ať chceme a nebo nechceme. Můžete si myslet opak, ale tím se to nezmění. V rámci jednoho výzkumu mi jeden z respondentů uvedl tohle (a neberte mu prosím právo na jeho názor, ikdyž podle Vás bude používat asi lopatu i přesto, že má k dispozici bagr): "K dispozici máme také interaktivní tabuli..je to úžasná věc, ale nikdo na ni pracovat nebude... i když s PC umím dělat na velice slušné úrovni, tak příprava jedné hodiny trvá tak 2-3 hodiny.. než najdu všechno co potřebuju na netu (zejména pravdivé informace, protože všechno co najdete nemusí být pravdivé) a to je jen 1 třída.. já jich mám několik. I kdybych žil jen pro školu a nedělal nic jiného, tak to prostě nestihnu. Je to opravdu časově moc náročné. Myslím, ze společnost má mylné názory, že učitelé mají spoustu času a tak podobně."<br /><br />Každopádně Vám ale děkuji za příspěvek do diskuse a prosím i ostatní, aby se zapojili.adminhttps://www.blogger.com/profile/01263406265851893317noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-30262503216326926092009-04-28T09:26:00.000+02:002009-04-28T09:26:00.000+02:00Řešení, kdy máme k dispozici kromě interaktivní ta...Řešení, kdy máme k dispozici kromě interaktivní tabule ještě klasickou tabuli, je velmi výhodné. Zvýší se využitelnost učebny i pro ty učitele, kteří s interaktivní tabulí zrovna pracovat nechtějí.<br /> - to je pěkné, jak citlivě přistupujeme k učitelům. Pro srovnání - stavební firma sice pořídila bagr pro zvýšení efektivnosti stavebních zemních prací, ale pro ty, kteří s bagrem nekamarádí jsou k dispozici i lopaty.<br /><br />Tvrdit, že někteří učitelé ji (tabuli) využívají pouze jako projekční plátno (vytrácí se interaktivita), a vydávat to za nevýhodu interaktivní tabule je opět strkáním hlavy do písku před jasným pojmenováním problému. Nechce se jim jen bagrovat (v duchu výše zmíněné paralely).<br /><br />Opravdu zářným "příkladem" nevýhody interaktivní tabule, který si autor vybral je ale to, že tabule se může stát prostředkem šikany učitele ze strany žáků – záměrně mu rozostří dataprojektor, vypojí (přepojí) kabely mezi počítačem, dataprojektorem a interaktivní tabulí. Vypovídá cosi o osobnosti učitele a v tomto případě i pisatele.Simona CARCYhttps://www.blogger.com/profile/07882573485613652448noreply@blogger.com