tag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post374402452305848342..comments2023-06-06T18:13:57.732+02:00Comments on Česká škola: Tomáš Feřtek: Kariérní řád - další promarněná šance školství?AdminAMhttp://www.blogger.com/profile/10505144085274313295noreply@blogger.comBlogger7125tag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-27470879652959322812017-04-07T14:04:53.894+02:002017-04-07T14:04:53.894+02:00Ono je to s tím pozměňovacím návrhem, o kterém Feř...Ono je to s tím pozměňovacím návrhem, o kterém Feřtek furt mele, trošku jinak.<br /><br />Ze zápisu z v parlamentu:<br />"Pozměňovacím návrhem se navrhuje umožnit působení učitelů bez odborné kvalifikace, tzv. odborníků z praxe na středních školách, úprava se však vztahuje výhradně na učitele odborných předmětů středních škol. Netýkala by se tedy gymnázií, kde nejsou odborné předměty. V praxi by tak mohlo dojít k situaci, kdy by na střední škole učil odborník z praxe např. chemii jako odborný předmět, tento odborník z praxe by však již nemohl učit chemii na gymnáziu, neboť na gymnáziu by se jednalo o všeobecně vzdělávací předmět. Navrhuje se proto rozšířit možnost působení učitelů bez odborné kvalifikace s vysokoškolským vzděláním, které odpovídá charakteru vyučovaného předmětu, na všechny střední školy. Podmínka získání příslušné odborné kvalifikace do čtyř let ode dne vzniku jeho pracovního poměru zůstává zachována."<br /><br />O nějakém pouze bakalářském vzdělání nemůže být ani řeč. Tím vysokoškolským vzděláním odpovídajícím charakteru předmětu se myslí získání titulu mgr. či ing., vyplývá to ze zákona o pedagogických pracovnících, a nutnost dodělat si pedagogické minimum zústává. <br />Fakt nevím, kde Feřtek na ty bakaláře přišel.Eva Adamováhttps://www.blogger.com/profile/06202493231520583423noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-65681831219549894942017-04-07T10:04:30.253+02:002017-04-07T10:04:30.253+02:00Paní Karvaiová, po volbách skutečně může někdo pas...Paní Karvaiová, po volbách skutečně může někdo paskvil s názvem Kariérní řád vyhodit oknem. Doufám jen, že někdo v této centrálně řízené ČR k tomu najde politickou odvahu. Jak dopadl "buldozer Paroubek" víme všichni. Tentokrát to čeká celou ČSSD, pač jsou absolutně nepoučitelní. Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/03279123828604567092noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-36116318380467480242017-04-07T09:39:29.936+02:002017-04-07T09:39:29.936+02:00Co mi to jen připomíná?
Aha, inkluzi. Také naprost...Co mi to jen připomíná?<br />Aha, inkluzi. Také naprosto nikoho nezajímalo,co si myslí učitelé. Stylem buldozer se protlačila i v té dementní podobě, která nastala. <br />Totéž bude s kariérním řádem, projde stylem buldozer. A už za 3 měsíce se bude revidovat. Nesázím se, ale u tohodle bych se vsadila.Jana Karvaiováhttps://www.blogger.com/profile/00642869931422902011noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-84283978647875297492017-04-07T09:16:47.696+02:002017-04-07T09:16:47.696+02:00Pokud byl školství uložen tzv. kompetenční model v...Pokud byl školství uložen tzv. kompetenční model vzdělávání a dosud k němu nebyly vytvořeny podmínky, pak je jasné, že zadavatelé tohoto modelu mu nerozumí. Prostě kompetence se nějak "odehrají" ve starých podmínkách. Budeme o nich hojně mluvit, ale budeme ignorovat, zákonitosti jejich vzniku a rozvoje. Je to takový "trdlákov".<br />Jak chcete potom uvažovat o kariérním řádu nějakého novéhp typu? Prostě zakonzervované myšlení úředníkům nedovolí, aby kariérní řád bal progresivní a už vůbec ne kompetenční. Všechny dosavadní návrhy jsou postaveny na staré architektuře, platné pro kontrolní, autoritativní režim. A jak pozoruji politiku školství, tak kopíruje a porosazuje všechno, co posiluje centrální moc, bez ohledu na volání všech proroků.<br />Chápu pana Feřteka, že nechce být příliš kritický a tak píše ,.. zamysleme nad tím, jak toho dinosaura zmodernizujeme .. Nezmodernizujeme. MŠMT chce vyměnit MOC za nějaké to navýšení platu. Odhaduje, že učitelstvo jsou ovce ..Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/11210242113154797559noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-2471672452796318472017-04-07T08:13:52.392+02:002017-04-07T08:13:52.392+02:00Opakuji se: Kariérní řád má jenom 2 body:
1. férov...Opakuji se: Kariérní řád má jenom 2 body:<br />1. férové platové tabulky<br />2. dostatek peněz ředitelům škol, aby mohli motivovat učitele<br /><br />Cokoli jiného je byrokratický nesmysl.Tomáš Bartákhttps://www.blogger.com/profile/07935525875151893861noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-62785269181169246802017-04-07T08:10:21.856+02:002017-04-07T08:10:21.856+02:00"jak z něj udělat funkční nástroj," - bo..."jak z něj udělat funkční nástroj," - bohužel, tento dokument to neumožňuje a násobí byrokracii a administrativu neskutečným způsobem. Nikoho v této společnosti nezajímá obsah a kvalita odvedená učitelem, ale pouze papírová forma. Tak se běžně bude stávat, že nejvíce neschopní budou v trojce a ti kteří skutečně pracují s dětmi zamrznou někde ve dvojce.<br /><br />"ty asi zastřelíme, aby se netrápili" - ne, těm po volbách ještě navýšíme věk odchodu do důchodu aspoň do 70 let. Proč vyplácet invalidní a starobní důchody, pracák vyjde levněji. Že je to asociální? To si naše politické strany dozajista nějak ideologicky zdůvodní.<br /><br />Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/03279123828604567092noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-73259789723466780222017-04-07T08:02:33.126+02:002017-04-07T08:02:33.126+02:00Opět stále stejné teze, které svědčí o nepochopení...Opět stále stejné teze, které svědčí o nepochopení problematiky učitelství různých typů škol. Ale s první částí článku lze sohlsit. Kariérní řád je nejen promarněná šance, ale i hřebík do rakve českého škoství.<br />S druhou částí lze souhlasit jen částečně. Pseudoučitelé z praxe mohou nahradit některé vyhořelé(ty asi zastřelíme, aby se netrápili), ale není to žádné smysluplné řešení.mirek vaněkhttps://www.blogger.com/profile/14406382210048912118noreply@blogger.com