tag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post3732007286774904735..comments2023-06-06T18:13:57.732+02:00Comments on Česká škola: Bořivoj Brdička: Stanou se nám Finové nedostižným vzorem?AdminAMhttp://www.blogger.com/profile/10505144085274313295noreply@blogger.comBlogger7125tag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-18700600188663550102015-12-03T22:18:31.717+01:002015-12-03T22:18:31.717+01:00Hospodářský růst Finska se nebezpečně zpomaluje; h...Hospodářský růst Finska se nebezpečně zpomaluje; hlavními překážkami hospodářského růstu jsou pokles produktivity práce, nedostatek investic a snížení kupní síly. <br />A s tím jde ruku v ruce i budoucnost školství. Jejich myšlenka dát úplně všem stejný plat je vskutku zajímavá. Mezinárodní ekonomové se však ptají, kde na to Finsko vezme. Ostatně RVP je copy Finska a Francie. Je tedy nezbytné spoléhat se na své schopnosti a možnosti. Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/03279123828604567092noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-6504067022275262472015-12-03T19:00:18.734+01:002015-12-03T19:00:18.734+01:00Hlavně je třeba vyrazit!
Otázka zní 'koho za ...<i>Hlavně je třeba vyrazit!</i><br /><br />Otázka zní 'koho za co', popřípadě 'komu co'.<br />Původně jsem chtěl podle svých aktuálních i déle trvajících zkušeností napsat příspěvek o tom, kam skutečně směřuje nejen to školství, ale podle zainteresovaných elitních ubožáků a lhářů patrně i celá naše společnost. Zdá se však být velmi pravděpodobné, že by ne příliš rozsáhlý text obsahoval tolik pro výstižnost nezbytných vulgárních slov, že by byl nepublikovatelný.<br />Někde na netu ale, a to bych se skoro vsadil, JE jistojistě záznam celé té povedené taškařice. Až jej najdu, a já jej najdu, budete, a nejen Vy, pane Brdičko, zírat, co všechno je dnes ve školství možné.Nicka Pytlikhttps://www.blogger.com/profile/14309630223175640571noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-16281774622666165482015-12-03T17:00:50.321+01:002015-12-03T17:00:50.321+01:00Opakovaně poukazuji na to, že je třeba mít za cíl ...Opakovaně poukazuji na to, že je třeba mít za cíl našeho snažení žáka. Je to i v tomto textu. Jinak souhlasím s tím, že my nic nemusíme, i s tím, že pro nás finská cesta není. Co musíme, je hledat vlastní. Možná bychom se mohli inspirovat, co říkáte? Hlavně je třeba vyrazit!BoBrhttps://www.blogger.com/profile/09920473112821788153noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-161405998735747142015-12-03T15:27:44.669+01:002015-12-03T15:27:44.669+01:00A co takhle přestat nálepkovat školy na ty z onoho...A co takhle přestat nálepkovat školy na ty z onoho století a školy pro tamto století? Co to je za kritérium? Proč nereformovat rovnou průběžně z pololetí do pololetí? To by byl teprve byznys. Zejména zvolání, cit.: "O tom, jak by měla vypadat škola pro 21. století, mluvíme již docela dlouho. Snažíme se na různých úrovních popsat proces, kterým musíme projít, chceme-li k ní dospět" je poněkud panovačné. Nemusíme, pane Brdičko, opravdu nemusíme. Při popisu onoho "procesu" jste nevynechal ani starý ošoupaný strašák: " Učení se pouze čtením učebnice či zapamatováním pouček (teorie) bez kontextu většinou k pochopení souvislostí (jevu) nevede.". Už jen zbývá najít ty školy, kde to tak stále ještě dělají. Celé finské "nedostižno" myslím spočívá v tom, že Finové zavedou další učební pomůcky a budou s nimi nakládat fenomenálně. Výuka Finů bude názornější, atraktivnější. Toť vše. No a? PÍZA možná bude spokojenější, o pomůckovém byznysu nemluvě. Jakás takás souvislost se vzděláním tu je, to ano, ne už s výchovou. Nemělo by se dočista zapomínat, že z pohledu dítěte do školy se chodilo vždycky hlavně za kamarády. A člověk se přitom i dost dověděl a naučil. Ostatně soudím, že práce v dílnách a na pozemku neměly být zrušeny. Finům "fenomenální digitalizaci" ze srdce přeji, třeba jim neublíží. Čechům by snad také neuškodila, ale uniká mi, zdali autor rozlišuje mezi "dostat něco do škol" a "dostat něco do dětí". Miloslav Novotnýhttps://www.blogger.com/profile/17730242635582866705noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-3099109131276284012015-12-03T15:23:42.830+01:002015-12-03T15:23:42.830+01:00po finské cestě se vydati nemůžeme ,anobrž nejsme ...po finské cestě se vydati nemůžeme ,anobrž nejsme finové a nežijeme ve finskuAnonymoushttps://www.blogger.com/profile/06280419296571689183noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-76692239774279516592015-12-03T15:03:41.250+01:002015-12-03T15:03:41.250+01:00"Hádám, že všichni již dobře víme, že je nevy..."Hádám, že všichni již dobře víme, že je nevyhnutelné se po cestě, kterou nám ukazují Finové, nakonec vydat. Čím déle budeme váhat, tím hůře pro nás."Ondřej Štefflhttps://www.blogger.com/profile/14535378246834996121noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-82442422636744440402015-12-03T09:15:00.857+01:002015-12-03T09:15:00.857+01:00jak v čem,mohli by být vzorem v politice a správě ...jak v čem,mohli by být vzorem v politice a správě státu,ovšem finové nejsou čechové a odkloning a tunelng neznají,výjimečnost jejich školství spočívá v tom,že jako jediní v evropě provedli během půlstoletí zásadní školskou reformu (2004),tato reforma je ovšem finská a šitá na konkrétní finské ekonomicko-společenské podmínky, takže nám je k ničemu,prostě nesmíme být líní a vymyslet si vlastníAnonymoushttps://www.blogger.com/profile/06280419296571689183noreply@blogger.com