tag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post35011162277437701..comments2023-06-06T18:13:57.732+02:00Comments on Česká škola: Přečtěte si: Je inkluze nesmysl?AdminAMhttp://www.blogger.com/profile/10505144085274313295noreply@blogger.comBlogger8125tag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-91614933283757069582016-04-24T10:08:56.436+02:002016-04-24T10:08:56.436+02:00nejraději mám kreativní mládí,co poučuje starce a ...nejraději mám kreativní mládí,co poučuje starce a sámo naseká ve dvou větách tři hrubky,ale to dnes není trapas,že ne ,to je asertivní přístupAnonymoushttps://www.blogger.com/profile/06280419296571689183noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-30827036815524164552016-04-22T07:59:30.214+02:002016-04-22T07:59:30.214+02:00A Vás už někdo laimesi zaplatil nebo je to nastupu...A Vás už někdo laimesi zaplatil nebo je to nastupující stařecká demence?Anonymni z 21:30https://www.blogger.com/profile/17859086175761140590noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-14932847715280619362016-04-22T02:40:29.467+02:002016-04-22T02:40:29.467+02:00celým tím humbukem kolem inkluze (diskuse,otevřené...celým tím humbukem kolem inkluze (diskuse,otevřené dopisy,mediální výlevy aj. ) se učitelé pouze zesměšnili, jak pak chcete, aby vás někdo bral vážněAnonymoushttps://www.blogger.com/profile/06280419296571689183noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-24089828915857195632016-04-21T13:54:07.695+02:002016-04-21T13:54:07.695+02:00„Inkluze“ v současném pojetí v českém školství...„Inkluze“ v současném pojetí v českém školství znamená, že se všichni žáci určitého věku bez ohledu na své schopnosti, možnosti a vzdělávací potřeby budou vzdělávat společně v jedné třídě s jedním učitelem, případně za pomoci pedagogických asistentů, zcela bez ohledu na to, zda učitel a jeho asistent má speciálně pedagogickou kvalifikaci a je schopen tyto žáky úspěšně vzdělávat.<br /><br />Toto pojetí „inkluze“ je velmi nevhodné zejména pro žáky s mentální retardací. <br />Lehká mentální retardace ( dříve debilita) je závažné poškození rozumových schopností, které je ve vzdělávacím procesu nutno respektovat. Klasifikaci mentálního postižení si nevymysleli speciální pedagogové. Je součástí Mezinárodní klasifikace nemocí (MKN) vytvořené Světovou zdravotnickou organizací (WHO).<br />Mentální retardace se zde definuje jako „stav zastaveného nebo neúplného duševního vývoje‚ který je charakterizován zvláště porušením dovedností‚ projevujícím se během vývojového období‚ postihujícím všechny složky inteligence‚ to je poznávací‚ řečové‚ motorické a sociální schopnosti“. <br /><br />Stupeň mentální retardace se obvykle měří standardizovanými testy inteligence. <br />U lehké mentální retardace se IQ pohybuje přibližně mezi 50 až 69 (což u dospělých odpovídá mentálnímu věku 9 až 12 let). <br /><br />Vzdělávací možnosti i potřeby žáků s mentální retardací jsou individuální a závisí na mnoha faktorech. U žáků na horní hranici lehké mentální retardace s dobrým sociálním zázemím je možno uvažovat o individuální integraci, která zvláště na 1. stupni ZŠ může být relativně úspěšná. <br /><br />Na základě svých dlouholetých pedagogických zkušeností bych své, zřejmě z kontextu vytržení tvrzení, že „inkluze je nesmysl“ ráda doplnila v tom smyslu, že v současné době prosazované ( a zřejmě již prosazené) pojetí inkluze považuji za škodlivý a nebezpečný nesmysl, který vážně ublíží mnoha dětem s mentálním postižením. <br /> Iva ŠvarcováAnonymoushttps://www.blogger.com/profile/07564446906714208215noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-28410643691226369392016-04-21T12:59:44.531+02:002016-04-21T12:59:44.531+02:00Jednoslovně mezinárodně genistán.
Takže lépe Czeg...<i>Jednoslovně mezinárodně genistán.</i><br /><br />Takže lépe Czegenistan.<br />Z dlouhodobého hlediska nadčasově použitelnější, než poněkud epizodní Czegenland.Nicka Pytlikhttps://www.blogger.com/profile/14309630223175640571noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-67173541815041220612016-04-21T12:31:51.237+02:002016-04-21T12:31:51.237+02:00Nebylo by špatné označit všechny nad IQ 50 jako ge...Nebylo by špatné označit všechny nad IQ 50 jako geniální a pak by jsme se mohli jmenovat Česká geniální republika. Jednoslovně mezinárodně genistán. <br /><br />Taková společenská dohoda by byla vynikající.<br /><br />Jenom, aby pak nedocházelo ke komolení kvůli podobnosti s genitáliemi.Anonymni z 21:30https://www.blogger.com/profile/17859086175761140590noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-52000078755312687092016-04-21T11:43:39.857+02:002016-04-21T11:43:39.857+02:00"Je otázkou společenské dohody, kde přesně st..."Je otázkou společenské dohody, kde přesně stanovíme hranici nadprůměru a podprůměru, koho označíme jako „postiženého“, koho jako „nadaného“ a v jakém rámci hodnot IQ určíme kategorie lehkého, středního a těžkého mentálního postižení."<br /><br />Mne by celkem zajimalo, jestli prave ten koncept IQ, LMP (resp. ty drivejsi terminy) a ty veci kolem vznikly tak nejak proto, ze je to zajimava veda a obecne pravdy, a nebo proto, ze nektere deti nezvladaly skolu a pak se zkoumalo proc... Je to asi trochu jako problem slepice a vejcete, ale rekl bych, ze az tak veci konvence ta hranice (resp. pasmo) nebude.<br /><br />(trochu bych to pripodobnil treba v vahovym limitum u aut a zakazovym znackam...)Jiri Janecekhttps://www.blogger.com/profile/04166372698220355589noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-16582251727379793012016-04-21T11:23:08.271+02:002016-04-21T11:23:08.271+02:00Článek se tváří objektivněji než většina inkluzion...Článek se tváří objektivněji než většina inkluzionistických materiálů, místy ovšem představuje stejnou demagogii, jen v rafinovanějším balení. Mj. dělá z doc. Švarcové fachidiota neschopného dohlédnout za hranice vlastního oboru - což ovšem citovaný rozhovor v Blesku rozhodně nepotvrzuje.<br />"Neexistuje univerzální výukový postup, každé dítě s postižením je individualita a originál, a u každého je proto třeba posuzovat výběr třídy a vzdělávací metody individuálně a zohledňovat přání rodičů a doporučení speciálních pedagogů v poradnách."<br />A přesně tohle, vážená paní autorko, ministerské tažení ve skutečnosti popírá.Josef Soukalhttps://www.blogger.com/profile/18136412555012499239noreply@blogger.com