tag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post3481186763003057937..comments2023-06-06T18:13:57.732+02:00Comments on Česká škola: ECDL Foundation: Studentům hrozí, že opustí školy digitálně negramotníAdminAMhttp://www.blogger.com/profile/10505144085274313295noreply@blogger.comBlogger2125tag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-20521545199701993912015-10-23T17:15:41.440+02:002015-10-23T17:15:41.440+02:00nejméně digitálně gramotným
Snad: "takový př...<i> nejméně digitálně gramotným </i><br />Snad: "takový přístup k výuce ve školách, který zajistí každému studentovi, aby se stal CO nejméně digitálně NEgramotným", nebo "NEstal digitálně NEgramotným", nebo snad "stal (CO) NEJVÍCE digitálně gramotným? <br />Asi z toho začínám být tumpachový. Digitálně.<br /><br /><i>Potřebujeme také, aby měli studenti možnost seznámit se s takovými oblastmi, jako je <b>kódování, resp. programování,</b> což prohloubí jejich pochopení digitálních technologií. Některým studentům otevře tento přístup snadnější cestu k další kariéře v oblasti ICT (stanou se IT specialisty). Ostatní studenty připraví tento přístup na trh práce, kde budou ICT používat jako pracovní nástroj.</i><br /><br />Proboha proč?<br />Mnoho let používám vozidlo značky Škoda, občas dokonce i jako pracovní nástroj, ale mám jen velmi mlhavé povědomí o tom, jak funguje jeho převodovka, karburátor, nebo stěrač. <br />Myslím, že správce sítě na mé škole v životě nenapsal žádný program, ale přesto ho lze považovat za IT specialistu. <br />Má manželka netuší nic o kódování ASCII, natož Unicode. Přesto radostně píše texty ve Wordu a počítač používá jako pracovní nástroj.<br /><br /><b>Jestli ono tady nejde spíš o snahu ECDL Foundation a jeho CEO zajistit si do budoucna svůj certifikační byznys.</b>poste.restantehttps://www.blogger.com/profile/11929908386220569270noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-43906010306446067352015-10-23T10:46:49.547+02:002015-10-23T10:46:49.547+02:00Nechcu rypat, ale moc nechapu tu mesidz...
Nevim,...Nechcu rypat, ale moc nechapu tu mesidz... <br />Nevim, zda je to tim, ze mluvi informatici, a nebo mizernym prekladem ("Potřebujeme takový přístup k výuce ve školách, který zajistí každému studentovi, aby se stal nejméně digitálně gramotným."; nevypadlo tam treba "co" - "aby se stal CO nejméně digitálně gramotným.")<br />-----------------------<br />Ja jsem ucil pocitace 4 roky (jmenovalo se to vznesene Chemicka informatika) a nenabyl jsem dojmu, ze by na predchozich stupnich byli studenti nejak zatizeni prehnanou orientaci na kodovani. <br />Jako samouk ve fortranu jsem pochopil (na urovni zkompetentneni) rozdil mezi textem, celym cislem a realnym cislem behem prvni pulhodiny prakticke prace. Chapu, ze tech typu v excelu je zbytecne moc (proto jsem se zameril pri vyuce jenom na dva), ale rada studentu ten rozdil cislo-text nepobrala ani behem celeho semestru... Kde rada je tak 30 %, 50 lidi z rocniku...Jiri Janecekhttps://www.blogger.com/profile/04166372698220355589noreply@blogger.com