tag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post3413997442890846649..comments2023-06-06T18:13:57.732+02:00Comments on Česká škola: E-kniha pro vás: Skandinávské zkušenosti s inkluzivním vzdělávánímAdminAMhttp://www.blogger.com/profile/10505144085274313295noreply@blogger.comBlogger4125tag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-69424537694399567052016-03-26T17:56:02.939+01:002016-03-26T17:56:02.939+01:00Paní Simono, nejsem zrovna členem fanklubu pana Ka...Paní Simono, nejsem zrovna členem fanklubu pana Kartouse. Nicméně Vaše sdělení, kde humanitu rovnost a lidská práva označujete jako pseudohesla mě poněkud zaskočilo. To, že lidé se rodí rovní není demagogie, ale jeden za základních principů světa, které jsou pro mě důležité. Přesně ta věta z všeobecné deklarace lidských práv zní: "Všichni lidé se rodí svobodní a sobě rovní, co do důstojnosti a lidských práv." Karel Tomekhttps://www.blogger.com/profile/11391794530046367130noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-22234396181973057142016-03-25T14:32:52.972+01:002016-03-25T14:32:52.972+01:00Pane Dolezele, spatne jste pochopil pana experta K...Pane Dolezele, spatne jste pochopil pana experta Kartouse. Veta "Prostředky na inkluzi jsou investicí s vysokým zhodnocením." je v jeho pojeti logicka - statni prostredky narvane nezbytne do zcela zbytne inkluze vysoce zhodnoti vsechny neziskovky mlacenim prazdnych pseudohesel o humanite, rovnosti, prilezitostech, multikulti pristupu nebo lidskych pravech. Jednou z castych demagogii je, ze lide se rodi rovni. To je ideal, ktery neplati. Kdyby to tak bylo, pak by rozdily mezi lidmi pachala rodina a skola. Komentovat experta je ztrata casu.<br />Simona CARCYhttps://www.blogger.com/profile/07882573485613652448noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-40374527917968538322016-03-25T10:48:37.032+01:002016-03-25T10:48:37.032+01:00A já k tomu dodám: jestliže si pan Kartous konečně...A já k tomu dodám: jestliže si pan Kartous konečně dopodrobna prostudoval systémy inkluze ve Skandinávii, dávám mu kontrolní otázku:<br />Opravdu má pocit, že nachystaná česká inkluze bude stejná jako ta skandinávská????<br />I retardovaný by poznal, že nebude ani na 20%. Tak co to bude, proboha za inkluzi?!?!?!Jana Karvaiováhttps://www.blogger.com/profile/00642869931422902011noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-79797995677966625982016-03-25T09:59:36.220+01:002016-03-25T09:59:36.220+01:00"Prostředky na inkluzi jsou investicí s vysok..."<i>Prostředky na inkluzi jsou investicí s vysokým zhodnocením.</i>"<br /><br />Prosím o nějakou studii. Já si totiž myslím pravý opak. Abych se přiznal, otevřenost k odlišnosti učinila během dvou desetiletí ze skandinávských zemí země, kde bych žít nechtěl, ačkoliv dříve jsem je vnímal pozitivně. Inkluzivní vzdělávání se nedaří, výsledky se zhoršují, společenská atmosféra houstne. Skandinávské státy, dříve skutečně na předních místech v mezinárodních srovnáních znalostí a dovedností studentů, se po zavádění podobných experimentů pozvolna přesouvají do pole poražených. Ani ekonomicky se jim nedaří ani zdaleka tak, jako v osmdesátých a devadesátých letech. Poražených kým? Inu státy východoasijskými, kde se vzdělávání bere vážně - Singapur, Čína, Honk-Kong, Japonsko. Důvodem, proč Finsko mělo tak dobré výsledkyvzdělávání nebyl ve skutečnosti jejich lepší vzdělávací systém, ale etnická homogenita obyvatelstva. U nás, kdyby nebylo Romů, tak máme také výsledky o něco lepší. A jak se ta homogenita snižuje, tak jdou výsledky dolů. A teď na to soudruzi budou hledět a zkoumat, kde dělají chybu a proč ten inovativní přístup najednou nefunguje. On tedy nefungoval moc nikdy, ale výsledky se zkrátka dostavují s určitým zpožděním.<br /><br />Pan Kartous by měl jednou pro vždy pochopit, že odlišnost je pro společnost obecně spíše výhoda, nikoliv nevýhoda. Všechny narvat do jednoho proudu a myslet si, že budou všichni jadernými fyziky, je nesmysl, stejně jako vytvořit jednu multikulturu. Muslimské zvyky a tradice jsou nesmírně zajímavé, ale v Arabských Emirátech, Ománu, Lybii, nikoliv na Žižkově, nebo na Vinohradech. A stejně tak moravská lidová kultura, kroje, lidové písně, tradice, jsou nádherné, ale na Moravě a ne v Mongolsku, nebo v Japonsku. Krása spočívá v tom, že kultury jsou odlišné a krásné a přínosné může být je poznávat. Snažit se je ale všechny narvat do jedné kultury, na jedno místo a myslet si, že ta krása zůstane, je projevem duševní choroby, či mentální retardace. U pejska a kočičky se to dalo pochopit, u Kartouse je to pouze ukázkou kvality vzdělávacích programů, jimiž prošel.<br /><br />Pan Kartous o reálném světě neví vůbec nic. Žije si v nějaké své ulitě představ o jeho fungování. Komu není shůry dáno, ten je blbej.Pavel Doleželhttps://www.blogger.com/profile/06619131298655488174noreply@blogger.com