tag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post3398174805856291092..comments2023-06-06T18:13:57.732+02:00Comments on Česká škola: Radek Pavlíček: Inkluze, nebo speciální vzdělávání? Nebo oboje?AdminAMhttp://www.blogger.com/profile/10505144085274313295noreply@blogger.comBlogger3125tag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-81553539402989917342015-01-16T14:21:19.405+01:002015-01-16T14:21:19.405+01:00Pytlíku,pytlíku,šak ty máš dycky praudu...Pytlíku,pytlíku,šak ty máš dycky praudu...Jana Karvaiováhttps://www.blogger.com/profile/00642869931422902011noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-82624675416114238252015-01-16T13:43:21.790+01:002015-01-16T13:43:21.790+01:00Koexistence inkluze a speciální péče není v soulad...Koexistence inkluze a speciální péče není v souladu s tolik žádanou a podporovanou kampaňovitostí našeho školství, která jediná zaručuje pohodlné přežívání expertů, konzultantů a mluvčích.<br />Nejdřív je třeba tvrdě a bez ohledu na cokoli prosadit bezpomínečnou inkluzi, aby, až se zlikvidují poslední zbytky funkčního speciálního škoství, se začalo se zasvěcenými průzkumy o nevhodnosti inkluze pro některé typy hendikepu dětí a mládeže. Postupně se začne s velkým halasem zavádět vnitřní selekce vytvářením speciálních kroužků, skupin, pak tříd a oborů, a konečně někoho napadne počerpát pár fondů na vznik speciálních školských zařízení. Na čele těchto segregačních trendů nebude transparentně nikdo jiný, než titíž experti, konzultanti a mluvčí, kteří ještě nedávno vehementně prosazovali pravý opak. Bez toho pravidelného střídaní protichůdných kampaní není jakékoli směřování našeho školství už historicky možné. Soustavné a neodvratitelné směřování do hajzlu, totiž.Nicka Pytlikhttps://www.blogger.com/profile/14309630223175640571noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-14635776516699680332015-01-16T11:18:20.092+01:002015-01-16T11:18:20.092+01:00Děkuji za velmi věcný postřeh z praxe. Je vidět, ž...Děkuji za velmi věcný postřeh z praxe. Je vidět, že lidé, kteří dlouhodobě pracují s postiženými mají v té věci dost jasno a převládá u nich podobný názor. Mnoho našich politiků a lobistů (někdy jim říkám zachraňovatelů) nemají žádné zkušenosti,ale přesně ví,co je pro postižené dobré. A prosazují to div ne přes mrtvoly. A je zajímávé, že tito "odborníci" dostávají v médiích větší prostor, než lidé z praxe. K nám nyní nastoupila na školu paní spec. pedagožka.Ani jeden den neodučila v žádné speciální či praktické škole, přesto radí,co máme dělat.Zdá se,že už po několika týdnech začíná pozvolna přehodnocovat své původn názory. <br />Naprosto nechápu, proč se nikde nediskutuje o dvojí možnosti, o volbě mezi speciálním školstvím a "normálním školstvím". To by bylo opravdu demokratické. Volba by spočívala na rodičích, později na dospělých postižených. Jestliže se dnes smí 15 dívka rozhodnout, zda chce nebo nechce potrat a rodiče do toho nesmí zasáhnout, proč by se nemohli už 15letí rozhodnout o své škole.Pokud budou mít tu možnost.Jana Karvaiováhttps://www.blogger.com/profile/00642869931422902011noreply@blogger.com