tag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post3190230049128941618..comments2023-06-06T18:13:57.732+02:00Comments on Česká škola: Proč je nutné ve školách opustit výchovu k poslušnostiAdminAMhttp://www.blogger.com/profile/10505144085274313295noreply@blogger.comBlogger85125tag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-15707436058636673412015-11-04T22:01:55.320+01:002015-11-04T22:01:55.320+01:00A co takhle poslušnost ve škole rovnou vymýtit? Na...A co takhle poslušnost ve škole rovnou vymýtit? <b>Na mýtině po pedagogicky vedených veřejných školách by pak mohli Antipedagogové vybírat mýto ve formě školného za svoje exkluzivní služby.</b> V antiautoritativně vedených tzv. otevřených školách s tzv. svobodným vzděláváním, při kterém nesmí být dítě k ničemu nuceno a nikdo za něj tedy nemůže být zodpovědný. Výchova nevýchovou, Škola v neškole. Zaplaťe si za to... <b>Zdá se, že to Antipedagogičtí Drvoštěpové nějak nedomysleli...</b> J. Týřtyrjirhttps://www.blogger.com/profile/06559267701981978898noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-4808944495479603292015-11-04T21:38:57.969+01:002015-11-04T21:38:57.969+01:00Tento komentář byl odstraněn autorem.tyrjirhttps://www.blogger.com/profile/06559267701981978898noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-4974839474673506762015-11-04T20:40:07.329+01:002015-11-04T20:40:07.329+01:00úkol: spojuje společnost
Škola se nemá co montova...<i>úkol: spojuje společnost</i><br /><br />Škola se nemá co montovat do působnosti prezidenta republiky.<br />Stejně, jako do funkce rodiny. A to i když rodina selhává.Nicka Pytlikhttps://www.blogger.com/profile/14309630223175640571noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-65288506602197737232015-11-04T19:08:20.988+01:002015-11-04T19:08:20.988+01:00Která škola spojuje společnost? Ta inkluzivní, neb...Která škola spojuje společnost? Ta inkluzivní, nebo ta soukromá exkluzivní???Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/07564446906714208215noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-83636878478122813712015-11-04T18:37:12.320+01:002015-11-04T18:37:12.320+01:00Feřtek píše: "Škola totiž plní jeden těžko na...Feřtek píše: "Škola totiž plní jeden těžko nahraditelný úkol: spojuje společnost bez ohledu na sociální rozdíly a tato její funkce je pro budoucnost klíčová."<br /><br />Souhlas. Jenom nechápu, že autor stejně neuvažuje vždy. Třeba v diskusi o rodičovských a soukromých školách, které vznikají na bázi sociální výlučnosti, a jsou proto zcela v rozporu s touto autorovou myšlenkou. Zdeněk Sotolářhttps://www.blogger.com/profile/09252353343623097868noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-80871183040607428712015-11-03T13:33:06.284+01:002015-11-03T13:33:06.284+01:00Uvítal bych i audioknihu T. Feřteka. Máme letos po...Uvítal bych i audioknihu T. Feřteka. Máme letos pomaturitní sraz gymnázia a byl jsem požádán o příspěvek do zábavné části. Dalo by se z toho myslím složit docela slušné <b> Antipedagogické karaoke</b>:) J. Týřtyrjirhttps://www.blogger.com/profile/06559267701981978898noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-24676015872224972562015-11-03T07:51:53.572+01:002015-11-03T07:51:53.572+01:00Prosím o odkaz, kde mohu diskutovanou knihu zakoup...Prosím o odkaz, kde mohu diskutovanou knihu zakoupit v elektronické formě. Zrak mi bohužel neslouží a moc rád bych si tu knihu přečetl. Jenom vím, že na poslušnosti svých žáků závisím víc než kolegové se zdravým zrakem, protože nemám možnost neustále sledovat všechny aspekty žákova chování, zvláště ty neverbální. Více o mě viz můj G+ profil.Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/09156219376740748041noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-38214747295145202982015-11-02T17:42:05.936+01:002015-11-02T17:42:05.936+01:00Atlas ptačích per
řád Brodiví
řád Vrubozobí
řád Dr...<b>Atlas ptačích per</b><br />řád Brodiví<br />řád Vrubozobí<br />řád Dravci<br />řád Hrabaví<br />řád Bahňáci<br />řád Měkkozobí<br />řád Sovy<br />řád Svišťouni<br />řád Šplhavci<br />řád Pěvci<br />Viz http://www.cso.cz/index.php?ID=1602<br />:))) J. Týřtyrjirhttps://www.blogger.com/profile/06559267701981978898noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-48622344414202940102015-11-02T17:13:54.071+01:002015-11-02T17:13:54.071+01:00Tý jo chlapi, vy máte výdrž.Tý jo chlapi, vy máte výdrž.Jana Karvaiováhttps://www.blogger.com/profile/00642869931422902011noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-78185774277584207592015-11-02T16:44:11.062+01:002015-11-02T16:44:11.062+01:00ad 2. listopadu 2015 15:47:
Diskuse KOHO s panem ...ad 2. listopadu 2015 15:47: <br /><b>Diskuse KOHO s panem Soukalem, že je VŽDYCKY zbytečná?</b> <br />Jak dlouho na České škole diskutuje ten, kdo to říká? Týden nebo méně? Nebo snad víc než týden? <br />Mám dojem, že tajemný ZH buď neví anebo dokonce i částečně (jenom směrem k sobě) ví, o čem mluví.<br />Je to, myslím, docela legrační věc :))) J. Týřtyrjirhttps://www.blogger.com/profile/06559267701981978898noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-7376672453930765192015-11-02T15:47:47.527+01:002015-11-02T15:47:47.527+01:00Ano pane Soukale. Diskuze s vámi o čemkoliv byla a...Ano pane Soukale. Diskuze s vámi o čemkoliv byla a vždycky bude zbytečná, jelikož jste představitelem druhu ochránce exklusivity vzdělání na pokraji extinkce. Akorát vám to ještě nedochází. Zbynek Holatahttps://www.blogger.com/profile/07233004401247448697noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-38130367016133958582015-11-02T08:48:16.049+01:002015-11-02T08:48:16.049+01:00Myslím, že s reinkarnátem Tajného Učitele je veške...Myslím, že s reinkarnátem Tajného Učitele je veškerá diskuse marná.Josef Soukalhttps://www.blogger.com/profile/11711892463220259675noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-33703778558612046202015-11-02T08:12:04.231+01:002015-11-02T08:12:04.231+01:00Vaše tvrzení, že jsem "úplně mimo" a že ...Vaše tvrzení, že jsem "úplně mimo" a že začínáte pochybovat o tom, že jsem učitelem, potvrzuje moji teorii, že s učiteli určité generace a myšlenkového proudu se na některých zásadních věcech prostě nelze názorově sejít. Domnívám se, že hledáte problémy a jejich řešení vždy v externalitách. Velice trefně je pojmenováváte a výborně je dovedete zdůvodnit a vysvětlit. Jste asi velmi dobrý sš učitel. Navzdory tomu vnímáte věc spíše neobjektivně, pouze z jedné, učitelské, strany. <br /><br />Problém má však i stranu druhou-žákovskou, třetí-rodičovskou, čtvrtou-legislativní, pátou-finanční a tak dále. Styčným bodem, neboli osou ve vzdělávání by mělo být hledisko žáka kloubící všechny zainteresované strany, čímž zdaleka nemám na mysli extrémně pedocentrické pojetí. Není ale možné prosazovat jednostranně pouze potřeby učitelů (nebo rodičů či politiků). Žactvo zde není kvůli tomu, aby poskytovalo učitelům nestresující a poklidné zaměstnání. Jsou to učitelé kteří svým přístupem k žákům mohou sami sobě snesitelné pracovní prostředí vytvořit. <br /><br />Nakonec se to vše dá vykrátit na situaci "já a třída". V této situaci bych si měl poradit bez ohledu na externí systémové a legislativní nedostatky. Zde mi nikdo nepomůže, než já sám. Proto je potřeba zdokonalovat tento nástroj sebe sama, namísto vymýšlení různých rafinovaných donucovacích strategií. Jsme teprve na počátku proměny vzdělávacího paradigmatu, která může, ale NEMUSÍ jít ruku v ruce s proměnou politické vůle, vize a kultury ve vedení rezortu. Důkazem je větší iniciativa, zájem a angažovanost rodičů o způsob vzdělávání svých potomků a vznik soukromých, alternativních a rodičovských škol. <br /><br />Vy to vše asi nazvete prázdné plky a fráze, na hony vzdálené od skutečné reality ve školách, v čemž je pes zakopán. Proto se nedohodneme. Pro narůstající počet rodičů a učitelů to naštěstí fráze nejsou.Zbynek Holatahttps://www.blogger.com/profile/07233004401247448697noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-67004340363337323542015-11-01T20:00:02.050+01:002015-11-01T20:00:02.050+01:00Základem výchovy je vlídnost, podnětnost a důsledn...<b>Základem výchovy je vlídnost, podnětnost a důslednost</b><br />Bludný Balvan nepochopí, že nehne světem skutečně,<br />Pravdu o tom, že se mýlí, říkáš mu vždy zbytečně.<br />Jiří Týř<br />Hrádek nad Nisou 1.11.2015<br />Věnováno Antipedagogůmtyrjirhttps://www.blogger.com/profile/06559267701981978898noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-10756916856319114452015-11-01T19:46:00.360+01:002015-11-01T19:46:00.360+01:00zapšklost jest hnusná kolagové,nahraďte ji stařeck...zapšklost jest hnusná kolagové,nahraďte ji stařeckou rozverností, a jestli to máte za pár,tak se těšte na to nejkrásnější učitelské období- lehce,jen tak pro zábavu,pracující důchodce,váš poloúvazeček vám dají do dvou tří dnů,od druhé hodiny abyste si pospali,budete mít i nadále zajištěnu kvalitní stravu ve školní jídelně za symbolický peníz,pokud nedorazíte na poradu nikdo se po vás shánět nebude,rodičáky se vás netýkají,vitáminy z fksp bude dostávat i nadále.....prostě zlatý časAnonymoushttps://www.blogger.com/profile/06280419296571689183noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-47064862881718843002015-11-01T19:23:35.076+01:002015-11-01T19:23:35.076+01:00Možná mládí by Vás ještě mohlo omluvit.
Mládí? Oč...Možná mládí by Vás ještě mohlo omluvit.<br /><br />Mládí? Očekávám, že obdobná míra zapšklosti mne postihne až tak v pětasedmdesáti.<br /><br />BINGO!Josef Soukalhttps://www.blogger.com/profile/11711892463220259675noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-15023397205743200002015-11-01T18:47:51.935+01:002015-11-01T18:47:51.935+01:00Možná mládí by Vás ještě mohlo omluvit.
Mládí? Oč...<i>Možná mládí by Vás ještě mohlo omluvit.</i><br /><br />Mládí? Očekávám, že obdobná míra zapšklosti mne postihne až tak v pětasedmdesáti.Nicka Pytlikhttps://www.blogger.com/profile/14309630223175640571noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-93882914213357652015-11-01T18:43:21.247+01:002015-11-01T18:43:21.247+01:00Věřím, že kolega Pytlík odpoví v mezičase kvalifik...<i>Věřím, že kolega Pytlík odpoví v mezičase kvalifikovaně i za mne.</i><br /><br />Odpovím rád. A vynasnažím se i způsobile. Ale na co?Nicka Pytlikhttps://www.blogger.com/profile/14309630223175640571noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-62739171250984855112015-11-01T16:11:24.818+01:002015-11-01T16:11:24.818+01:00pokrač. tento socialistický systém jest velmi výho...pokrač. tento socialistický systém jest velmi výhodný k tunelování a odklánění a to od úředníků nejvyšších přes kraje,starosty až po toho ředitele,který si taky trošku přijde na své,je to stejná bezedná díra jako zdravotnictví jen se tam protočí méně peněz (na digitabuli si můžeš nadhodit 10 litrů ale ne 10 mega jako na gamanoži) kdo vyučoval na státní i soukromé škole, tak ví, jaký je rozdíl v hospodaření s peněziAnonymoushttps://www.blogger.com/profile/06280419296571689183noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-72376514562949370662015-11-01T16:01:56.817+01:002015-11-01T16:01:56.817+01:00učitelé vzdělávají a vychovávají v určitém společe...učitelé vzdělávají a vychovávají v určitém společenském a školském systému,my žijeme v kapitalistickém systému ale ponechali jsme si socialistické školství,podíváte li se směrem na západ zjistíte,že máte školství státní (municipální) a soukromé,školy státní jsou zadarmo a tudíž poskytují pouze státem garantovaný základní standard (číst,psát,počítat,hrát basket),školy soukormé jsou placené a dělí se na obyčejné a elitní podle posravebí rodičů ne podle vědomostí žáka,protože je to platné,je závazná i určitá úroveň (znalostí,dovedností,chování a jednání) ,které musí žáci dosáhnout,u nás máme základní a střední školství téměř zcela státní ale požadujeme aby se chovalo jako soukromé,při malém objemu peněz,aby produkovalo všechny jako soukromá elitní škola,tak to milí zlatí fungovat prostě nemůžeAnonymoushttps://www.blogger.com/profile/06280419296571689183noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-20689941647211773862015-11-01T15:22:51.369+01:002015-11-01T15:22:51.369+01:00Odpověď na Pytlikovu kontrolní otázku (co mám děla...<i>Odpověď na Pytlikovu kontrolní otázku (co mám dělat když žák odejde z výuky), je to ona doufám, zní, informujte rodiče, ředitele a policii a<b> dlouze se zamyslete se nad tím, proč vám žáci utíkají z výuky. </b></i><br />Protože je dnes hezká neděle, odpovím Vám i kolegovi Botlíkovi až večer. (Občas se musím věnovat i vlastní rodině.) Proto jen stručně. Jste úplně mimo a začínám pochybovat o tom, že jste učitelem. Možná mládí by Vás ještě mohlo omluvit.<br />Věřím, že kolega Pytlík odpoví v mezičase kvalifikovaně i za mne. :-)<br />poste.restantehttps://www.blogger.com/profile/11929908386220569270noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-3118134152679349462015-11-01T14:32:41.407+01:002015-11-01T14:32:41.407+01:00poste.restante
"škola vychovává k anarchii&qu...poste.restante<br />"škola vychovává k anarchii". Škola nevychovává. Učitelé vychovávají a učí. Nepřehazujte odpovědnost za problémy s kázní na žáky, rodiče, legislativní nedostatky. <br /><br />Vaše analogie s policistou (a jiné podobné s lékařem, právníkem, pilotem) je falešná, protože policista i ti druzí nevychovávají a nevzdělávají "budoucnost národa". Hlídají dodržování zákona, operují, řeší právní problémy nebo létají. <br /><br />K autoritě. Většina problémů v oblasti kázně mnoha dnešních učitelů na většině státních, ale také alternativních a soukromých škol je dána nepochopením principu přirozené autority viz Váš matematik. Mladí se mění, jak jste si jistě všiml. Někteří se domnívají, že je to laxní výchovou v rodině, jiní věří, že je to přemírou času stráveného u počítače. Obecně učitelé hodnotí tuto změnu negativně. Ať je to čím je, tato změna se projevuje také výraznou neochotou poslouchat autoritu, která není přirozená. Ke konfliktu dochází v momentu, kdy učitel nedisponující přirozenou autoritou na disciplíně trvá a je připraven disciplínu udržet pomocí různých způsobů vydírání, přičemž není připraven pracovat především na sobě. <br /><br />Netvrdím, že některé metody přinucení není možné použít, ale vždy pouze jako "překlenovací" do té doby, než učitel přijde na způsob, jak žáky motivovat jinak. Pokud se vnější donucovací metody stanou dlouhodobou strategií ke zvládnutí kázně, dochází dříve nebo později k vyhroceným konfliktům typu papírových kuliček nebo rady "jdi někam blbečku". Škola ztrácí kredit, důvěru a podporu rodičů a následují různé nežádoucí vedlejší účinky. Toto je hlavním důvodem ke nutnosti změny přístupu učitelů k žákům. <br /><br />K té změně musí dojít, protože v absenci účinných donucovacích prostředků, je učitel ponechán sám na sebe. Je to nástroj sám sebe, který je potřeba rozvíjet a ne zpřísňovat donucovací prostředky. O tomto hovoří propagátoři změny starého způsobu vzdělávání, nikoli o paušálním rušení všeho starého. Dobrá frontální výuka má ve škole své místo, stejně jako křída, tabule nebo domácí úkoly, záleží na tom, KDO tuto výuku provozuje. <br /><br />Píšete, že kritici staré školy odsuzují staré metody, protože se jim nelíbí.<br /><br />Mohl byste prosím toto vysvětlit? To jako že nemají co dělat, tak namátkově píchnou prstem do katalogu starých metod a řeknou si "to se mi nelíbí"? <br /> <br />Odpověď na Pytlikovu kontrolní otázku (co mám dělat když žák odejde z výuky), je to ona doufám, zní, informujte rodiče, ředitele a policii a dlouze se zamyslete se nad tím, proč vám žáci utíkají z výuky. <br /><br />Zbynek Holatahttps://www.blogger.com/profile/07233004401247448697noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-19207273154639776632015-11-01T13:39:25.895+01:002015-11-01T13:39:25.895+01:00Formální zodpovědnost a autorita každého učitelé j...<b>Formální zodpovědnost a autorita každého učitelé je určena zákonem. Někteří žáci a rodiče to nechtějí respektovat. Není myslím divu, když ji i pan Botlík tu zákonem danou věc vylučuje (1.37). Je to, myslím, velmi povážlivý projev Botlíkovy Antipedagogiky.</b> J. Týř tyrjirhttps://www.blogger.com/profile/06559267701981978898noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-58482363166182913922015-11-01T12:22:10.723+01:002015-11-01T12:22:10.723+01:00p.s. když jsem ve vumlu probíral záludné chování i...p.s. když jsem ve vumlu probíral záludné chování imperiálistů ,tak všichni přítomní věděli přibližně, o co se jedná,jenom si pletli tu první s tou druhou a nebyli si jisti,kdy se stavěla zeď,položil li jsem stejnou otázku v souvislosti s projevem j.f.k. "víte, co byla berlínská krize" dnešním studentům třetiho semestru,jedna polovina vůbec nereagogala, protože si během semináře něco šudlili na tabletech a měli mě na háku a druhá polovina na mne znuděně či udiveně civěla,čím že je to ten dědek prudí,proč si to nenajde na webu,nicméně byli i dva kreativní jedinci,kteří se chtěli projevit,jeden mi sdělil,že to byla kritická situace po dobytí berlína rusy v roce 1944 a druhý, ten kreativnější " byla to kritická situace s odpadu po technopárty!"Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/06280419296571689183noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-47560117209243323402015-11-01T12:07:36.141+01:002015-11-01T12:07:36.141+01:00josef k. proti vašemu pohrdání vumlem se musím ohr...josef k. proti vašemu pohrdání vumlem se musím ohradit,jeho úroveň byla vyšší, nežli na mnohých dnešních státních vš (o soukromých ani nemluvě) v bc studijním programu,mohu zodpovědně srovnat,učil jsem na obou...Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/06280419296571689183noreply@blogger.com