tag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post3175637278264965085..comments2023-06-06T18:13:57.732+02:00Comments on Česká škola: Přečtěte si: Šance zažít úspěch nezáleží na handicapu, ale na učiteliAdminAMhttp://www.blogger.com/profile/10505144085274313295noreply@blogger.comBlogger78125tag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-72015244032956036212016-03-11T16:57:33.261+01:002016-03-11T16:57:33.261+01:00Tak blbci byli vždy nebezpeční, jsou a určitě i bu...Tak blbci byli vždy nebezpeční, jsou a určitě i budou.Anonymni z 21:30https://www.blogger.com/profile/17859086175761140590noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-13663324795195171552016-03-11T15:34:19.043+01:002016-03-11T15:34:19.043+01:00Myslím, že dogmatismus, jaký tu paní Kalabisová př...<b>Myslím, že dogmatismus, jaký tu paní Kalabisová předvádí, dost přesvědčivě dokládá nebezpečí nestrukturovaného tzv. Kompetenčního přístupu ke tvorbě kurikula a důležitost studia matematiky, jako základu logického uvažování.</b> <br /><br />S nestrukturálně uvažujícími demagogy "věštícími cestu ke štěstí z bláboloidních sedlin" je debata těžká. Tragédie je, když racionálně uvažující a pracující učitel má za kolegu esoterika, který se při hledání "cesty ke štěstí" populisticky spojí s revoltujícími žáky a začnou tvrdě prosazovat "změny vzdělávacího paradigmatu". To pak má např. výchovný poradce a ředitel školy hned "co dělat"... :))) <br /><br />J.Týřtyrjirhttps://www.blogger.com/profile/06559267701981978898noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-1363037876211703332016-03-11T14:39:17.078+01:002016-03-11T14:39:17.078+01:00Tento komentář byl odstraněn autorem.Pavel Doleželhttps://www.blogger.com/profile/06619131298655488174noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-13021176712847886902016-03-11T14:29:44.824+01:002016-03-11T14:29:44.824+01:00"Víte, potíž s diskusí s Vámi je v tom, že já..."<i>Víte, potíž s diskusí s Vámi je v tom, že já jsem vlastně na Vaší straně. Pan Doležel by Vám nejspíš potvrdil, že v našich vášnivých debatách jsem to byl já, kdo měl vždy za cíl "vyšší dobro" a "vznešené ideje".</i>"<br /><br />Pane poste.restante, ono to bude tak, že člověk dokáže simulovat různé úhly pohledu v závislosti na tom, jakou trpí inteligencí. Já už jsem alergický na pitomce, kteří to o sobě nevědí. Neřekl bych, že my stojíme v bahně a paní Kalabisová je už povýšena do nějakých nadoblačných výšin vesmírného všehomíra. Ono je to totiž naopak. Hlupáci nepochopí, když neříkají nic. Paní Kalabisová nerozumí tomu, co je to axiom, nerozumí tomu, co to je vnitřní konzistence a na logické úlohy a dotazy, které by jí po nějaké delší exaktní diskusi dovedly k tomu, že její teorie jsou nesmyslné, buď neodpovídá vůbec, nebo prohlásí, že logické hříčky nejsou samospasitelné. Možná tuší, kam by jí myšlení dovedlo, ale brání se tomu zuby nehty.<br /><br />Četl jsem spousty komentářů od lidí chytrých i hloupých. Jakmile začne někdo místo dodržování základních pravidel myšlení (jako je třeba zmíněný důkaz sporem), blábolit o teoriích, ale ne, že by rozebíral, v čem jsou chybné, co vlastně která skutečně tvrdí, ale mluví skutečně o "všech teoriích" a dává je do protikladu k nějakým harmoniím, osudům člověka a společnosti, tak je mi jasné, že jde o exemplární případ již zmíněného blbouna nejapného.<br /><br />Perly jako je toto: "Pokud si neuvědomíme základní axiom, tj. umožňovat lidem to, aby hledali cesty, jak se stát HRO, pak jsou veškeré teorie více méně škodlivé." skutečně tesat do kamene, nebo raději rovnou do mramoru. Paní Kalabisová předně evidentně neví, co je to axiom, dále vnucuje všem, že musí hledat cesty, což je asi stejné moudro, jako dělat všechno optimálně a na závěr prohlásí všechny teorie za škodlivé, aniž by ovšem tušila, co vlastně ty teorie tvrdí, na čem jsou založené a co z nich vyplývá. Prostě totální intelektuální ignorant. Dej bůh, aby něco podobného nedostala moje dcera coby osobu zkompetentňovatele. <br />Pavel Doleželhttps://www.blogger.com/profile/06619131298655488174noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-16111084743847439442016-03-11T14:03:45.309+01:002016-03-11T14:03:45.309+01:00Blogger Renata Kalabisová řekl(a)... 9. března 20...<i>Blogger Renata Kalabisová řekl(a)... <b>9. března 2016 21:51</b><br />Hlavním úkolem dětství je dospět, to jest stát se harmonicky rozvinutou osobností, to jest šťastnou osobností. <b>Žádné nucené, nerespektující vzdělávání ještě nikoho harmonicky rozvinutou osobností neučinilo.</b> Právě naopak. Pokud tedy lidskou bytostí nemají různé zkušební komise na mysli bytost ztracenou pod nánosem různých teorií, ustrašenou, propadlou nezdravým pověrám a smyšlenkám, ovšem správně otitulovanou. Domnívám se, že paní CatCatherine píše velmi srozumitelně a mně nezbývá než souhlasit. Pokud celá škola, zvláště základní, nemá jako svůj hlavní úkol tento úspěch dětem umožňovat zažít, pak často ani učitel sám toto nemůže zajistit.<br />RK<br /> <br />Blogger Renata Kalabisová řekl(a)... 11. března 2016 7:22<br />... <br />žádné dítě, které bylo vychováno nuceným, nerespektujícím vzděláním se ještě nikdy v harmonicky rozvinutou osobnost nerozvinulo, POKUD na něj neměly vliv jiné další pozitivní respektující okolnosti<br />...<br /></i><br />To "POKUD" se tam objevilo dnes ráno.<br /><br />Polemizoval jsem s Vaším textem, tak jak byl napsán a ne s tím, co si možná myslíte, ale nenapsala jste.<br />Kdybyste se pokusila přesněji formulovat své myšlenky a psát to, co chcete říci, aniž byste předpokládala, že si má čtenář něco domyslet, mohli jsme si celou tuto kratochvilnou konverzaci odpustit.<br /><br /><i>takže vaše manipulace spočívá v tom, že můj výrok si svévolně doplňujete na výrok: <br />alespoň jedno dítě, které bylo vychováváno nuceným, nerespektujícím vzděláním se stalo harmonicky rozvinutou osobností, PROTOŽE na něj měly vliv jiné další pozitivní respektující okolnosti....</i><br /><br />Svévolně? SVÉVOLNĚ?<br />Vy si doplňujete své texty jednou tak, podruhé jinak a já jsem ten, koho obviňujete ze svévole?<br />Buďto zjevně nechápete <b>princip důkazu sporem</b>, anebo se tentokrát dost neohrabaně pokoušíte manipulovat Vy. Já totiž rozporuji to, co jste napsala, zatímco Vy mi vytýkáte to, co jsem nenapsal. To je pak těžká diskuse.<br /><br /><i>Pokud si neuvědomíme základní axiom, tj. umožňovat lidem to, aby hledali cesty, jak se stát HRO, pak jsou veškeré teorie více méně škodlivé.</i><br /><br />To sice rozhodně není axiom, ale nešť.<br /><b>Dle mého soudu jsou mnohem více škodlivější ideje a teorie, nevycházející z reality, ale vystavěné na vágních a nespecifikovatelných pojmech,</b> jako jsou kompetence, inkluze nebo HRO, které jsou následně násilně vyžadovány na učitelích, přičemž jejich apoštolové si současně osobují mandát nejen předepisovat ostatním, co a jak mají dělat, ale také nárok na výklad těchto pojmů a tedy i na míru jejich naplňování.<br />Zkrátka, nejlíp se buzeruje ostatní tak, že požadujete aby "něco" udělali, ale neřeknete přesně co, což vám dává prostor vždycky říci, že jste chtěli "něco" jiného.<br /><br />Víte, potíž s diskusí s Vámi je v tom, že já jsem vlastně na Vaší straně. Pan Doležel by Vám nejspíš potvrdil, že v našich vášnivých debatách jsem to byl já, kdo měl vždy za cíl "vyšší dobro" a "vznešené ideje". <br />Jenže já jsem vždy vycházel z toho, že je potřebné mít "svou hvězdu na obzoru", ke které směřujeme, ale současně při realizaci konkrétních kroků na cestě k vysněnému cíli stát pevně nohama na zemi a dílčí činnosti mít reálně zakotvené a měřitelné (SMART).<br />Zatímco při debatě s Vámi se prostě nemohu zbavit dojmu, že už jste vstoupila mezi povznesené a z nadoblačných výšin kážete své vize lidem, stojícím po kolena v bahně. Zkuste sestoupit alespoň do atmosféry a uvidíte, že najdete mnohem více lidí, kteří Vás podpoří.poste.restantehttps://www.blogger.com/profile/11929908386220569270noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-4068810929213960212016-03-11T07:42:51.207+01:002016-03-11T07:42:51.207+01:00Tento komentář byl odstraněn autorem.tyrjirhttps://www.blogger.com/profile/06559267701981978898noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-85225139626736864582016-03-11T07:22:51.456+01:002016-03-11T07:22:51.456+01:00'Žádné nucené, nerespektující vzdělávání ještě...'Žádné nucené, nerespektující vzdělávání ještě nikoho harmonicky rozvinutou osobností neučinilo'<br /><br />Žádné + neučinilo.<br /><br />žádné dítě, které bylo vychováno nuceným, nerespektujícím vzděláním se ještě nikdy v harmonicky rozvinutou osobnost nerozvinulo, POKUD na něj neměly vliv jiné další pozitivní respektující okolnosti<br /><br />takže vaše manipulace spočívá v tom, že můj výrok si svévolně doplňujete na výrok: <br /><br />alespoň jedno dítě, které bylo vychováváno nuceným, nerespektujícím vzděláním se stalo harmonicky rozvinutou osobností, PROTOŽE na něj měly vliv jiné další pozitivní respektující okolnosti....<br /><br />Chápu, že s takovým stavem počítáte jako s obvyklým, a proto vliv školy na rozvoj potenciálu člověka stávat se HRO. Co když ale dítě v podstatě žádné další pozitivní respektující okolnosti nemůže zažít, co když žije v asociálním či jinak znevýhodŇujícím prostředí (případů známe každý jistě dost). Nemáme se v první řadě starat o to, aby škola svůj potenciál nepromarnila?<br /><br />Pane Doležele, vyjadřujete se ale k tomu, co má či nemá být úlohou školy, takže tím se také zabýváte pedagogikou. Podle mne je systém školství, vzdělávání zbytečně rozbujelý, ovládají ho různé teorie, které zapomínají na to, že máme v rukou osud člověka, společnosti. Pokud si neuvědomíme základní axiom, tj. umožňovat lidem to, aby hledali cesty, jak se stát HRO, pak jsou veškeré teorie více méně škodlivé.<br /><br />Nejsme tu snad u maturitní jiné zkoušky, já vás také nezkouším. Navíc jsem nikdy nezmínila nějaké datum,kdy se objevil nerespektující přístup. Domnívám se však, že ten byl od od počátku neolitu více méně všudypřítomný, v různých obdobích pouze sílil či slábnul.<br /><br />Pěkný den přeji. RK<br /><br />Romana Howehttps://www.blogger.com/profile/05875993034985618640noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-21536627037587468772016-03-11T01:37:11.588+01:002016-03-11T01:37:11.588+01:00"Já mám důvěru v dětské schopnosti a věřím, ž..."Já mám důvěru v dětské schopnosti a věřím, že pokud má dítě příležitost rozvíjet se nenásilně, s respektem, pak ji využije. Možná vy nemáte důvěru ve vlastní nitro, v potenciál dětí, lidí. I to se může stát. Zkuste je hledat, uleví se vám."<br /><br />Paní Kalabisová, dám vám takovou záludnou otázku. Jak je možné, že došlo k holokaustu? Mohla byste mi to detailněji vysvětlit?<br /><br />Domnívám se, že nemáte dostatek logického uvažování k tomu, abyste pochopila, že vaše teze jsou vnitřně nekonzistentní, nebo alespoň hodně drhnou a některé pozorované jevy je v nich velmi obtížné, až krkolomné vysvětlit. Kde se bere onen nerespektující přístup? Kde se objevil jako první a jak je to možné, když do té doby bylo vše přirozené a respektující?Pavel Doleželhttps://www.blogger.com/profile/06619131298655488174noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-16886323716922175222016-03-11T01:27:47.072+01:002016-03-11T01:27:47.072+01:00"Vidíte, i vy jste příklad člověka, který ač ..."<i>Vidíte, i vy jste příklad člověka, který ač pedagogiku nestudoval (alespoň ne důkladně), k věcem školským, vzdělávacím se vyjadřuje. Jsem ráda, že na české škole nepožadují papír, důkaz o způsobilosti zde diskutovat. To bychom se ochudili o zajímavé diskuze.</i>"<br /><br />Pedagogiku jsem nestudoval a proto se také nevyjadřuji k tomu, jak vzdělávat děti. Tomu se snažím důsledně vyhýbat. To, k čemu se vyjadřuji, je vzdělávací systém, jeho kontrolní body, jeho podstata, jeho fungování, financování a měřitelnost jeho výstupů. To nejsou věci, které by byly předmětem studia pedagogiky. Jedná se o předmět studia některých konkrétních částí ekonomické teorie, ať již jde o teorii veřejných financí, teorii byrokracie, teorii her, či mikroekonomii. Nezabývám se tím, jaké metody při vzdělávání používat, ale tím, co je jeho cílem. A to je otázka normativní, na kterou rozhodně nedává jednoznačnou odpověď ani pedagogika, ani ekonomická teorie.<br /><br />Paní Kalabisová, na vaše uvažování sedí jako prdel na hrnec jeden takový vtípek, který nádherně ilustruje rozdíl mezi vaší a mojí představou světa. Má několik variant, ale podstata je stejná:<br /><br />Víte, jaký je rozdíl mezi matematiky a filosofy? Filosofům stačí k práci jen tužka a papír. Matematici jsou náročnější. Potřebují papír, tužku a odpadkový koš.<br /><br />A to je přesně ono. Blábolit lze cokoliv. Ale, ten, kdo nikdy exaktně nepřemýšlel, nebo dokonce exaktní myšlení označuje za nepodstatné hříčky, nikdy nemůže tuto skutečnost nahlédnout. Je to jako brát slepého na výstavy obrazů.Pavel Doleželhttps://www.blogger.com/profile/06619131298655488174noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-22525119485211104382016-03-10T23:13:59.243+01:002016-03-10T23:13:59.243+01:00Víte, logické hříčky nejsou samospasitelné.
To ne...<i>Víte, logické hříčky nejsou samospasitelné. </i><br />To nejsou logické hříčky, ale uplatnění matematické logiky, i když, poněkud zjednodušené. Lidem vybaveným znalostí příslušného matematického aparátu to umožňuje poměrně snadno a rychle odhalit vnitřní nekonzistenci nebo dokonce nesmyslnost či lživost cizích výroků a tvrzení.<br /><br /><i>Zvláště pokud nepoužíváte čistou hru. </i><br />Promiňte, ale vyhnula jste se odpovědi asi na pět v mezičase položených přímých otázek. Nejsem si jist, zda právě Vy máte právo mluvit o čisté hře.<br />Kromě toho, ve vztahu k Vašemu výroku jsem se nedopustil žádné manipulace.<br />Napsala jste: <br /><i>Žádné nucené, nerespektující vzdělávání ještě nikoho harmonicky rozvinutou osobností neučinilo. </i><br />Žádné + neučinilo.<br />Tomu právě říkáme všeobecný výrok. Pro všechna X platí.<br />K důkazu jeho neplatnosti stačí najít alespoň jedno X, pro které daný výrok neplatí. Což je přesně to, co jsem učinil. Nic víc. :-)<br /><br />Abych byl férový, mou argumentaci byste mohla napadnout zpochybněním mého tvrzení, že jsem harmonicky se rozvíjející osobností. <br />Jenže to byste musela definovat pojem "harmonicky rozvíjející se (rozvinutá) osobnost". (Dále jen HRO.) A já se obávám, že toho nejste schopna. On toho totiž reálně není nikdo schopen, aniž by se uchýlil k používání vágních a blábolivých termínů.<br /><br />Kromě toho, dopustila jste se nádherného vnitřního rozporu.<br />Na jedné straně zpochybňujete možnost, že by stavu HRO mohl člověk dosáhnout, pokud prošel násilnou a nerespektující výchovou jinak, nežli zázrakem.<br />Na druhé straně vytvoření prostředí pro rozvoj HRO vyžadujete po našich školách. Jak by toho měli být učitelé schopni, když sami zjevně HRO nejsou a ani se jimi jinak než zázrakem nemohli stát?<br />Možná by toho šlo dosáhnout metodou postupného přibližování, iterací. Jenže právě o tom máte své pochybnosti.<br /><br />To je mimochodem i výchozí omyl v tvrzení kolegyně CatCatherine25.<br />O HRO můžeme jako o cíli vzdělávání mluvit pouze jako o cíli, který leží tam někde za obzorem, hrnec na konci duhy.<br />Rozhodně o něm nelze uvažovat jako o cíli vzdělávání, ve smyslu ověřitelného výstupu. Tudíž nelze ani školy a učitele kritizovat za to, že tohoto stavu nedosahují, protože jeho dosažení nelze prokázat.<br />Sama CatCatherine25 to posléze upřesnila, když napsala:<br /><i>"Harmonicky dokonale rozvinutá samozřejmě nejsem, ale to není nikdo, i když by se každý měl snažit k tomu směřovat."</i><br /><br />Pak ovšem můžeme po školách požadovat pouze snahu, záměr, podporu.<br /><br />Jak to ale bude kontrolovat ČŠI, to snad raději nechci vědět. :-)<br /><br />poste.restantehttps://www.blogger.com/profile/11929908386220569270noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-15209412193484196392016-03-10T20:57:12.359+01:002016-03-10T20:57:12.359+01:00'Já tvrdím, že sám sebe považuji za harmonicky...'Já tvrdím, že sám sebe považuji za harmonicky rozvinutou a rozvíjející se osobnost. A dále tvrdím, že touto osobností jsem se stal mimo jiné i díky vzdělání, které mi poskytlo školství v totalitním režimu, které rozhodně nebylo respektující a bylo i v mnoha ohledech nucené.<br />Všeobecný výrok je popřen výrokem existenčním. Vaše tvrzení neplatí.'<br /><br />Víte, logické hříčky nejsou samospasitelné. Zvláště pokud nepoužíváte čistou hru. Já jsem nikdy nenapsala, že navzdory násilné a nerespektující výchově a vzdělání se člověku nepodaří časem dosáhnout stavu harmonicky se rozvíjející osobnosti. Mám o tom sice své pochybnosti (takový člověk musí překonat veliké obtíže, aby překonal předchozí mylné, chybné naprogramování), ale zázraky se dějí. Pokud se škola nesnaží o to, aby umožnila dítěti hledat cestu, jak se harmonicky rozvíjet, pak je zázrak, že tato společnost (nejen česká) ještě funguje alespoň tak, jak funguje.Romana Howehttps://www.blogger.com/profile/05875993034985618640noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-83075671953676952762016-03-10T20:36:44.128+01:002016-03-10T20:36:44.128+01:00Děkuji všem za uznání mé snahy o rozvíjení duchovn...Děkuji všem za uznání mé snahy o rozvíjení duchovního rozměru mé osobnosti. Kdyby se více studovala, prožívala filozofie tao, nacházeli bychom snadněji společnou řeč, či společné mlčení klidu duše. Je mi ctí býti připodobňována k mudrcům typu Lao-c': "Kdo druhé přemáhá, je silný, kdo sebe přemůže, je mocný." <br /><br />Konfucius zase říká: "U koho obsah převažuje nad formou, ten je neotesaný. U koho převažuje forma nad obsahem, ten je písař. Urozený je ten, u koho jsou forma a obsah v rovnováze".'Když nevíme nic o životě, jak bychom mohli něco vědět o smrti?"<br /><br />Ano, děkuji za připomínku, ve spěchu jsem si nevšimla, že použít obratu "rozvíjející se osobnost" by bylo bývalo výstižnější. <br /><br />Záměrně jsem nepoužila pojem VID, protože jsem chtěl přiblížit typ myšlení, učení se, který je otevřený, nedokonavý, je to snaha, cesta, která má cíl, ale ne hrozbu, konečnost.<br /><br />Já mám důvěru v dětské schopnosti a věřím, že pokud má dítě příležitost rozvíjet se nenásilně, s respektem, pak ji využije. Možná vy nemáte důvěru ve vlastní nitro, v potenciál dětí, lidí. I to se může stát. Zkuste je hledat, uleví se vám. <br /><br />Vidíte, i vy jste příklad člověka, který ač pedagogiku nestudoval (alespoň ne důkladně), k věcem školským, vzdělávacím se vyjadřuje. Jsem ráda, že na české škole nepožadují papír, důkaz o způsobilosti zde diskutovat. To bychom se ochudili o zajímavé diskuze.<br /><br />Pěkný večer přeji. RK<br /><br />Romana Howehttps://www.blogger.com/profile/05875993034985618640noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-7926353985312404392016-03-10T00:25:52.957+01:002016-03-10T00:25:52.957+01:00"Rozvíjet se je typu nedokonavého, tudíž bych..."<i>Rozvíjet se je typu nedokonavého, tudíž bych mohla nanejvýš konstatovat, že lituji, že jsem v dětství nedostávala více příležitostí. To platí i o bytosti v mém okolí.</i>"<br /><br />Nevím, školy na to nemám, ale nás učili, že dokonavý je vid, nikoli typ.<br /><br />Ano, vaše odpovědi ospovídají přesně tomu obrazu, který jsem si o vás vytvořil. Je zásadní rozdíl mezi člověkem, který napíše "Lituji, že jsem v dětství nedostávala více příležitostí." a člověkem, který napíše "Lituji, že jsem v dětství nevyužila více příležitostí."Pavel Doleželhttps://www.blogger.com/profile/06619131298655488174noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-51907927854946510942016-03-10T00:20:25.871+01:002016-03-10T00:20:25.871+01:00"Pokud tedy lidskou bytostí nemají různé zkuš..."<i>Pokud tedy lidskou bytostí nemají různé zkušební komise na mysli bytost ztracenou pod nánosem různých teorií, ustrašenou, propadlou nezdravým pověrám a smyšlenkám, ovšem správně otitulovanou.</i>"<br /><br />Vy v sobě nosíte nějaké veliké trauma z vlastního zkompetentňování. Znám hodně lidí, které zkoušení před komisí stimuluje, nabuzuje a některé, kteří se v něm vyloženě vyžívají a přitahuje je to. Ustrašení jsou většinou ti, kteří nic neumí. A pak ti, kteří jsou ustrašení i z nakupování, ale to už je o psychiatrické léčbě anxiolitiky.Pavel Doleželhttps://www.blogger.com/profile/06619131298655488174noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-78433899056623217312016-03-10T00:09:42.217+01:002016-03-10T00:09:42.217+01:00"Hlavním úkolem dětství je dospět, to jest st..."<i>Hlavním úkolem dětství je dospět, to jest stát se harmonicky rozvinutou osobností, to jest šťastnou osobností.</i>"<br /><br />Hlavním úkolem žití, je zemřít, to jest stát se harmonicky rozpadlou osobností, to jest neexistující osobností.Pavel Doleželhttps://www.blogger.com/profile/06619131298655488174noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-20779195648895030922016-03-10T00:05:44.040+01:002016-03-10T00:05:44.040+01:00"Stupínek je v některých školách takové vyvýš..."<i>Stupínek je v některých školách takové vyvýšné místo před tabulí, kam se staví žáci při zkoušení.</i>"<br /><br />Jak říká Felix Holzman ve své slavné scénce s lístky do kina: "Tak buď jsem blbej já, nebo vona."<br /><br />Ano, já vím, co je to stupínek. Jenže definice stupínku jaksi není podstatou té diskuse. Nikdo netvrdil, že dítě musí při zkoušení stát na stupínku, takže pokud vy tvrdíte, že na něm stát nemusí, tak dobrý. Nemusí. To ale neznamená, že by nemělo podstupovat zkoušení před ostatními za účelem zkompetentnění v oblasti popsaných trefně panem kolegou poste.restante.<br /><br />"<i>Moje DEFINICE harmonicky rozvinuté osobnosti odpovídá tomu, že člověk, který je takto harmonicky rozvinut ovládá rodný jazyk, matematiku, jeden cizí jazyk a základy společenských věd na maturitní úrovni.</i>"<br /><br />Ano, to jsem napsal nešikovně. Jsem zvyklý na to, že existují obecně přijímané definice. Například definice Hilbertova prostoru, nebo homomorfismu. Když jsem psal o mojí definici, myslel jsem tím nějakou mojí interpretaci toho, co by mohla být definice, ale zároveň jsem si vědom toho, že se to obecně definovat nedá. Napsal jsem tedy soupis vlastností, které by (mimojiné), měla harmonicky rozvinutá osobnost splňovat, ale není to aspirace na definici. Považujte tedy prosím termíny "moje definice" a "definice" za dvě odlišné entity. Je to moje chyba ve vyjadřování.<br /><br />"<i>Možná, že byste si měl přečíst něco z pedagogiky, a protože jste zřejmě důkladný člověk, doporučila bych Vám Kádnera.</i>"<br /><br />Právě proto, že jsem v některých věcech důkladný, se pedagogice věnovat nechci. Nemám na ní tolik prostoru, kolik by si zasloužila a své životní poslání v ní nevidím. Vážím si práce učitelů a můj boj je pouze boj proti prznění vzdělávacích systémů. Pokud budou tyto systémy správně nastaveny, nechávám proces zkompetentňování plně v rukou učitelů. Nejsem renesanční člověk a neumím všechno. A když už bych chtěl něco studovat, měla by přednost informatika, právo, filosofie a biochemie.Pavel Doleželhttps://www.blogger.com/profile/06619131298655488174noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-54875220159538878072016-03-09T23:29:39.701+01:002016-03-09T23:29:39.701+01:00škola musí v dítěti vychovat nikoliv harmonicky ro...<i>škola musí v dítěti vychovat nikoliv harmonicky rozvinutou osobnost, ale osobnost schopnou harmonického rozvoje</i><br /><br />Ano. Schopnost se harmonicky rozvíjet.<br />Nejsem si ale jist, je-li škola tím pravým místem pro konání zázraků.Nicka Pytlikhttps://www.blogger.com/profile/14309630223175640571noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-74077825051382606062016-03-09T23:09:16.104+01:002016-03-09T23:09:16.104+01:00Chápu, že důležitější je odpovídat na otázky, kter...Chápu, že důležitější je odpovídat na otázky, které si kladete sama.<br /><br />Rozvíjet není totéž co rozvinout.<br />Harmonicky rozvinutá osobnost je dokonavá.<br />Nedokonavá je osobnost harmonicky se rozvíjející. Ale o té jste nepsala.<br /><br />A teď uplatnění logiky:<br />1. Pokud chcete tedy argumentovat v rámci svého kontextu vidění světa, pak škola musí v dítěti vychovat nikoliv harmonicky rozvinutou osobnost, ale osobnost schopnou harmonického rozvoje.<br /><br />2. Tvrdíte: "Žádné nucené, nerespektující vzdělávání ještě nikoho harmonicky rozvinutou osobností neučinilo." Je to ovšem pouze tvrzení bez důkazu.<br /><br />Já tvrdím, že sám sebe považuji za harmonicky rozvinutou a rozvíjející se osobnost. A dále tvrdím, že touto osobností jsem se stal mimo jiné i díky vzdělání, které mi poskytlo školství v totalitním režimu, které rozhodně nebylo respektující a bylo i v mnoha ohledech nucené.<br />Všeobecný výrok je popřen výrokem existenčním. Vaše tvrzení neplatí.<br />Q.E.D.<br />poste.restantehttps://www.blogger.com/profile/11929908386220569270noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-85349956225269151012016-03-09T22:27:47.951+01:002016-03-09T22:27:47.951+01:00Důležitější než to, zda sama sebe považuji za harm...Důležitější než to, zda sama sebe považuji za harmonicky rozvinutou osobnost je to, zda snaha, abychom našim dětem takový rozvoj umožňovali, je tím nejpodstatnějším úkolem. Ano, neboť takové osobnosti poskytují naději pro klidný život v tomto světě.<br /><br />A co se mne týká - harmonicky rozvinutá osobnost není nějakou ukončenou statickou veličinou. Rozvíjet se je typu nedokonavého, tudíž bych mohla nanejvýš konstatovat, že lituji, že jsem v dětství nedostávala více příležitostí. To platí i o bytosti v mém okolí.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-33717334392971841602016-03-09T22:08:24.403+01:002016-03-09T22:08:24.403+01:00Žádné nucené, nerespektující vzdělávání ještě niko...<i>Žádné nucené, nerespektující vzdělávání ještě nikoho harmonicky rozvinutou osobností neučinilo. </i><br /><br />Ehm.<br />Považujete se za harmonicky rozvinutou osobnost, paní Kalabisová?<br /><br />A pokud ano, jak se Vám to podařilo, při stavu našeho školství?<br /><br />A čistě teoreticky, vyskytují se ve Vašem okolí jiné harmonicky rozvinuté osobnosti, které prošly naším školstvím, notabene totalitním?poste.restantehttps://www.blogger.com/profile/11929908386220569270noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-65144648015417442602016-03-09T21:51:13.830+01:002016-03-09T21:51:13.830+01:00Hlavním úkolem dětství je dospět, to jest stát se ...Hlavním úkolem dětství je dospět, to jest stát se harmonicky rozvinutou osobností, to jest šťastnou osobností. Žádné nucené, nerespektující vzdělávání ještě nikoho harmonicky rozvinutou osobností neučinilo. Právě naopak. Pokud tedy lidskou bytostí nemají různé zkušební komise na mysli bytost ztracenou pod nánosem různých teorií, ustrašenou, propadlou nezdravým pověrám a smyšlenkám, ovšem správně otitulovanou. Domnívám se, že paní CatCatherine píše velmi srozumitelně a mně nezbývá než souhlasit. Pokud celá škola, zvláště základní, nemá jako svůj hlavní úkol tento úspěch dětem umožňovat zažít, pak často ani učitel sám toto nemůže zajistit.<br /><br />RKAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-42371952214804587822016-03-09T19:03:37.537+01:002016-03-09T19:03:37.537+01:00Pane Doležele,
stupínek je v některých školách ...Pane Doležele,<br /> <br />stupínek je v některých školách takové vyvýšné místo před tabulí, kam se staví žáci při zkoušení. <br /><br />"Moje DEFINICE harmonicky rozvinuté osobnosti odpovídá tomu, že člověk, který je takto harmonicky rozvinut ovládá rodný jazyk, matematiku, jeden cizí jazyk a základy společenských věd na maturitní úrovni." <br /><br />Takže přece jenom definice? Navíc to nejsou žádné vlastnosti, nýbrž znalosti z několika předmětů "na maturitní úrovni". <br /><br /> Možná, že byste si měl přečíst něco z pedagogiky, a protože jste zřejmě důkladný člověk, doporučila bych Vám Kádnera.<br /> <br /> Je mi líto, že nejsem schopná Vám porozumět,ač jsem se o to snažila. Asi bude lepší, když s Vámi raději přestanu diskutovat.Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/07564446906714208215noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-18501724945345006622016-03-09T17:40:56.874+01:002016-03-09T17:40:56.874+01:00"Harmonicky dokonale rozvinutá samozřejmě nej..."<i>Harmonicky dokonale rozvinutá samozřejmě nejsem, ale to není nikdo, i když by se každý měl snažit k tomu směřovat.</i>"<br /><br />Těch lidí, kteří se o to snaží, je mnohem méně, než těch, kteří si myslí, že se o to snaží. Protože "harmonický rozvoj" je, jak praví klasik "kulatý slovo".<br /><br />"<i>O něčem takovém se zmínil Tajný a od toho se odvinula diskuse, kterou jste zřejmě nepochopil.</i>"<br /><br />Zřejmě ne. Kolega Tajný se nezmiňoval o stupínku, ale o zkoušení před tabulí a kolega poste.restante trefně popsal, proč má zkoušení před tabulí ve vzdělávání své místo. Vy jste k tomu napsala, že jako jo, že se žáci musí naučit vystupovat před ostatními, ale nemusí u toho stát na stupínku. O stupínku ale před tím nikdo nic nepsal, tak nerozumím tomu, co je podstatou vašeho sdělení. Asi jsem natvrdlý.<br /><br />"<i>No, pozdrav pánbůh. A třeba kuturní a tělesný rozvoj Vám neříká nic?</i>"<br /><br />To s tím není ve sporu. Nedefinoval jsem harmonicky rozvinutou osobnost, pouze jsem uvedl několik vlastností, které podle mého mínění taková osobnost musí splňovat. Harmonickou osobnost definovat neumím a ani se o to nebudu pokoušet. Nemá to, dle mého mínění, smysl.<br /><br />"<i>Myslím, že Vám nic neříká ani např. schopnost sebereflexe a mnoho dalších sociálních dovednosti, které si v procesu vzdělávání člověk musí osvojit.</i>"<br /><br />Těžko říci. Spíše mám dojem, že mi většinou nerozumíte.<br />Pavel Doleželhttps://www.blogger.com/profile/06619131298655488174noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-63306685731691289742016-03-09T12:51:58.654+01:002016-03-09T12:51:58.654+01:00Pane Doležele,
omlouvám se, že jsem si dovolila uv...Pane Doležele,<br />omlouvám se, že jsem si dovolila uvést vlastní zkušenost ze školy, šlo mi jenom o to naznačit, že to každý máme nastavené trochu jinak. Exhibicionistka nejsem. <br />Harmonicky dokonale rozvinutá samozřejmě nejsem, ale to není nikdo, i když by se každý měl snažit k tomu směřovat.Konkretizovat to nebudu, protože byste mohl opět napsat, že je to irelevantní.<br /> <br /> "On někdo tvrdil, že žák musí u zkoušení stát na stupínku?"<br /> <br />O něčem takovém se zmínil Tajný a od toho se odvinula diskuse, kterou jste zřejmě nepochopil. <br /><br />" Moje definice harmonicky rozvinuté osobnosti odpovídá tomu, že člověk, který je takto harmonicky rozvinut ovládá rodný jazyk, matematiku, jeden cizí jazyk a základy společenských věd na maturitní úrovni."<br /> <br />No, pozdrav pánbůh. A třeba kuturní a tělesný rozvoj Vám neříká nic?<br />Myslím, že Vám nic neříká ani např. schopnost sebereflexe a mnoho dalších sociálních dovednosti, které si v procesu vzdělávání člověk musí osvojit.<br /> <br /> Mám pocit, že se stále více uchylujete k demagogii a místo snahy porozumět máte spíš potřebu prosazovat svoji neomylnost.Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/07564446906714208215noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-30653251111809738752016-03-09T12:40:56.791+01:002016-03-09T12:40:56.791+01:00netušíte, co to znamená, že žák je harmonicky rozv...<i>netušíte, co to znamená, že žák je harmonicky rozvinutá osobnost</i><br /><br />1. Žák nemůže být harminicky rozvinutá osobnost, protože se průběžně rozvíjí až do dospělosti. U žen jsou to čtyři roky, u mužů asi tak 67,5 let.<br />2. Harmonická osobnost je člověk vyvážený, který žije v souladu s ostatními vyváženci ku společnému prospěchu.Nicka Pytlikhttps://www.blogger.com/profile/14309630223175640571noreply@blogger.com