tag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post315253382536625539..comments2023-06-06T18:13:57.732+02:00Comments on Česká škola: Hana Košťálová: Žáci by ve školách měli víc číst a porovnávat textyAdminAMhttp://www.blogger.com/profile/10505144085274313295noreply@blogger.comBlogger4125tag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-8025070766118256272019-04-12T00:14:17.403+02:002019-04-12T00:14:17.403+02:00Web ke čtenářské gramotnosti: http://www.ctenarska...Web ke čtenářské gramotnosti: http://www.ctenarska-gramotnost.cz/Radek Sárközihttps://www.blogger.com/profile/16690300849383335695noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-77102858096990225052019-04-11T20:11:09.004+02:002019-04-11T20:11:09.004+02:00které obsahují otázky, jež se často vůbec netýkají...které obsahují otázky, jež se často vůbec netýkají interpretace textu.<br /><br />Takže jen interpretace je teď svatým grálem? Jak ví paní K., co je vlastně cílem těch zatracovaných pracovních listů? Co když je potřeba se nejprve soustředit na samotné pochopení textu? Šmahem něco označit jako škodlivé mi nepřipadá jako rozumná cesta. Zdeněk Sotolářhttps://www.blogger.com/profile/09252353343623097868noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-90197073748090586922019-04-11T19:57:00.785+02:002019-04-11T19:57:00.785+02:00Dnešní mládež konzumuje videa - je to hejbací, něc...Dnešní mládež konzumuje videa - je to hejbací, něco jako osobní televize, stačí být pasivní. Už za nás se (dobrovolně) nečetlo, dnes je to problém tuplem. Svatými řečmi se to nespraví. Když se bude o hodině kolektivně číst, většina "se poveze"... Ale je pravda, že učit detailní větné rozbory, asi není rozvoj mateřského jazyka :-(Milan Keršlágerhttps://www.blogger.com/profile/17866965672150110341noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-80213204413464696552019-04-11T08:54:02.634+02:002019-04-11T08:54:02.634+02:00Kopíruji.
ČTK o názorech H. Košťálové, odbornice ...Kopíruji.<br /><br /><b>ČTK o názorech H. Košťálové, odbornice na rozvoj čtenářských dovedností:</b><br /><i>Klasické čtenářské deníky, do kterých si žáci zapisují obsah knihy, by po dětech nevyžadovala. Pokročilejší čtenáře by místo toho nechala dělat si spíš poznámky k různým částem textu a potom o nich diskutovat se spolužáky. Začínající čtenáři by se podle ní měli soustředit na samotné čtení a nezatěžovat se zapisováním obsahu. U nejmenších školáků považuje za dobrý způsob zpětné vazby nechat děti nakreslit o knize obrázek.<br /><br />Za škodlivé označila pracovní listy, které někdy vyučující dětem rozdávají a které obsahují otázky, jež se často vůbec netýkají interpretace textu. "Myslím, že kdyby se paní učitelky od tohoto osvobodily a nechaly děti třeba půl hodiny číst a pak si s nimi jen povídaly o tom, co četly, tak že bohatě naplnily svoje poslání," řekla.</i><br /><br /><b>P. Portwyn, učitel fyziky na gymnáziu </b>(z jeho komentáře k doporučení diskutovat o četbě; doporučení obsahoval jiný článek na ČŠ)<b>:</b><br /><i>To se fakt myslí tak, že děti budou pořád jen hulákat? Protože "diskuze" bez základních znalostí není diskuzí, jen prázdným žvaněním.<br /><br />Pak mám dotaz, jak se dosáhne toho, že "diskutované" dílo přečtou. Nařizovat se nesmí, snížená známka se dát nesmí... a co když dítě v úryvku "neuvidí smysl"? (Jako že dost dětí v něm smysl neuvidí, protože si ho nepřečtou, a budou tvrdit, že je nebaví číst.)</i>Oldřich Botlíkhttps://www.blogger.com/profile/03139843890760657798noreply@blogger.com