tag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post3109534160007441512..comments2023-06-06T18:13:57.732+02:00Comments on Česká škola: Jana Karvaiová: Zamyšlení nad důvěrou. (Dnešní školství kolabuje nejvíc kvůli naprosté nedůvěře)AdminAMhttp://www.blogger.com/profile/10505144085274313295noreply@blogger.comBlogger5125tag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-58879554431973443492019-02-23T18:12:30.273+01:002019-02-23T18:12:30.273+01:00Velmi přesné. Ale co s tím? Uvažuji, jak se mohlo ...Velmi přesné. Ale co s tím? Uvažuji, jak se mohlo stát, že lidé s vysokoškolským titulem a nejprestižnějším povoláním (tedy pouze v severských zemích)jsou u nás za "rohožky", o které si očistí boty kde kdo. Ani se mi nechce zmínit, že jsme potomky Komenského. Snad jsme to s tou demokracií přehnali? Naše společnost byla po slavném Sameťáku jako divoké zvíře, které bylo dlohodobě v kleci, s jistou žrádla a v bezpečí. Pak jsme byli vypuštěni do přírody a zjistili jsme , že jsme nebezpeční dokonce i sami sobě. A tak si nezasloužíme, než více zákonů a více papírů a více policajtů. I když, těm někdy závidíme, že jsou osoby veřejně činné. To učitel, na toho může kdokoliv, kdykoliv a cokoliv. Piši v první osobě, aby nevyzněly moje stesky příliš ukřivděně. I když ...každý ať si udělá svou osobní revizi, co mohl udělat jinak. Je tu destrukce, rozklad a konec jakýchkoliv morálních hodnot. Prostě tekutá doba. Co s tím? Jen tu mluvíme a mluvíme. Ano první (snad) bylo slovo. Ale nebylo jich už dost?<br />Ještě jedno téma: Pan Kartous kdesi píše, že kliďo píďo mohou učit i nepedagogové, protože prý nejsme právně odpovědní za to, jak učíme. Pardon, já se tedy cítím hodně a i právně odpovědná a kompetentní za to, CO a hlavně JAK učím. A v případě,že zaviníte úraz dítěte, tak si piště,že tu odpovědbnost ucítíte!! A nedejbože, aby Vám ulítlo ve vypjaté chvíli(kterých je mezi puberťáky současných rodičů požehnaně) nějaké vulgárnější slovíčko. Já bych učiteli třeba za "p....." napařila nejlépe tak deset let tvrdého žaláře...pane Kartousi. Tak neplácejte nesmysly.<br />Znám z přímého přenosu momenty, kdy nepedagog přímo destruuje atmosféru (hází ne klacky ale klády pod nohy spoluučitelům) na druhém stupni základní školy. Znám konkrétní situaci, kdy mladý nepedagog ale sportovec a "chlapák" získal děti v osmé třídě natolik, že starší kolegové - i když zkušení pedagogové, tam byly šikanováni. Prostě udělal z nich "tým a správnou partu",která táhla za jeden provaz ...ale proti ostatním učitelům. Tedy probíhaly pokusy o šikanu. A chápete (aspoň Vy,kteří rozumíte principu šikany,že není lehké odolávat začátkům šikany.Jednalo se například o takové nevinné parodování učitelky,nebo rytmické dupání,ke ketrému se přidávali ostatní "chlapci" třídy).On (pan Chlapák -učitel)však po vyzvání, aby v tom jako třídní pomohl, odmítl, že by si s dětmi skazil vztahy. On pracoval u dětí jen proto, aby si tam leštil své ego a kochal se tím, že jej děti milují. Jak primitivní, když on - mladý muž je ve školství na sto honů možná jediný. A hlavně rozumí IT technice, takže i u nadřízených je oblíben.<br />Pán Bůh s námi a zlé pryč. Se vzdělasnými pedagogy i bez nich. Budoucnost bude bez nich, protože pochybuji, že se situace v našem státním školství nějak rychle může napravit a tudíž pochybuji, že tam půjdou vystudovaní mladí pedagogové učit. Proč by to dělali?reniveshttps://www.blogger.com/profile/15994288860833656982noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-7998718668726363982019-02-22T19:00:30.909+01:002019-02-22T19:00:30.909+01:00Paní Karvaiová píše o dvou různých věcech. To prvn...Paní Karvaiová píše o dvou různých věcech. To první - protichůdné směrnice a nesmyslné požadavky na učitele - asi nikdo nezpochybní. ////<br /><br />Druhá věc jsou obavy učitelů z tělesného kontaktu se žáky. Ty obavy jsou oprávněné! Ale není to vůbec věc školství - tohle je problém <b>celospolečenský!</b> To, co se vydává za právní stát, je ve skutečnosti stát právníků, a osoba v pozici tak exponované, jako je učitel, je mimořádně ohrožená. Je to hnusné, je to nelogické, ale je to realita. ////<br /><br />Souhlas Ivo Mádr. S určitostí by pomohl absolutní "reset"a nejen ve školství. ////E.Kocourekhttps://www.blogger.com/profile/02501855818328137136noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-87503648569069727532019-02-22T11:40:40.398+01:002019-02-22T11:40:40.398+01:00Nízká prestiž učitelského povolání, učitelské posl...Nízká prestiž učitelského povolání, učitelské poslání, naprostá nedůvěra k práci učitele,...<br /><br />Toto už nejde svádět po 30 letech jen na komunismus. Takový obraz učitelského povolání byl vytvořen nejen masmédii, ale na tomhle negativním "náhledu" se podíleli svou činností (nečinností) ministři školství, politici všech barev a jimi "vychovaná" nová generace. Kolikrát jsem slyšel před volbami "školství je prioritou"? 10x, 20x,...? Celý systém je již tak zahlcen, že začínám pochybovat o tom, že je ještě možná náprava. S určitostí by pomohl absolutní "reset"a nejen ve školství. Bohužel, to však není možné.Ivo Mádrhttps://www.blogger.com/profile/08491619956901686160noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-65356862849182736592019-02-22T11:40:26.102+01:002019-02-22T11:40:26.102+01:00Důvěra je alfa a omega. Bez důvěry nelze dělat jak...Důvěra je alfa a omega. Bez důvěry nelze dělat jakoukoli práci. A když to vezmou do ruky právníci je konec. Chaos v předpisech a bazírování na nesmyslech. socialismus naruby. Hlavně zakázat všechno, co by mohlo být potenciálně nebezpečné či škodlivé.mirek vaněkhttps://www.blogger.com/profile/14406382210048912118noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-88901489020563403382019-02-22T07:06:57.484+01:002019-02-22T07:06:57.484+01:00důvěru nedůvěru vzal pes,systém nemáme,systém a je...důvěru nedůvěru vzal pes,systém nemáme,systém a jednotná závazná pravidla,všichni si vymýšlejí pitomosti dle vlastní kreativity a učitel se vrtí mezi těmi kamenylaimeshttps://www.blogger.com/profile/04742884716651208773noreply@blogger.com