tag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post294801682073073112..comments2023-06-06T18:13:57.732+02:00Comments on Česká škola: Martin Šimáček: Špatná novela "inkluzivní" vyhlášky. (Legislativní návrat k systémové segregaci)AdminAMhttp://www.blogger.com/profile/10505144085274313295noreply@blogger.comBlogger13125tag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-21523673964413760402019-04-29T13:36:52.528+02:002019-04-29T13:36:52.528+02:00A na topole podle skal EDUin Šimáčkovi zatleskal. ...A na topole podle skal EDUin Šimáčkovi zatleskal. Bratři v neziskovém triku.Zdeněk Sotolářhttps://www.blogger.com/profile/09252353343623097868noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-33824151974210698322019-04-25T08:14:41.877+02:002019-04-25T08:14:41.877+02:00Inkluze po česku je naprosto nepromyšlený a nefunk...Inkluze po česku je naprosto nepromyšlený a nefunkční model. Naštěstí nebyl dotažen k úplné "dokonalosti". Uvažovalo se rušení i speciálních škol, výuce postižených v běžné třídě za paravanem,...Neomylným názorem tehdy bylo "všechny dětí z dané lokality do jedné spádové školy" a to bez výjimek. A úplně všechny děti nacpat do jedné třídy. Na tento projekt "hlava nehlava" však evidentně chybí speciální pedagogové, psychologové, kvalitní asistenti a především peníze. Učitelé si pak na školách hlavního vzdělávacího proudu pořídí psychiatry a antidepresiva si budou hradit ze svého. Ivo Mádrhttps://www.blogger.com/profile/08491619956901686160noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-75507366857209304922019-04-24T19:11:02.031+02:002019-04-24T19:11:02.031+02:00Pan Šimáček opakuje mantru o Evropském soudu pro l...Pan Šimáček opakuje mantru o Evropském soudu pro lidská práva, který nás prý "odsoudil" k totální inkluzi, která jinde v Evropě není. Zřejmě ten rozsudek - na rozdíl ode mě - nikdy nečetl.Jana Maříkováhttps://www.blogger.com/profile/13191234018781100564noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-18815270510151724652019-04-24T14:35:17.442+02:002019-04-24T14:35:17.442+02:00Je velmi smutné, kam školství i tzv. inkluze dospě...Je velmi smutné, kam školství i tzv. inkluze dospěly. Pravdou ale je, že někteří si na tom asi nahrabali.Tomáš Bartákhttps://www.blogger.com/profile/07935525875151893861noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-77555077749469706612019-04-24T11:59:40.320+02:002019-04-24T11:59:40.320+02:00Však oni se manželé Šimáčkovi zrealizují při rušen...Však oni se manželé Šimáčkovi zrealizují při rušení psychiartrických léčeben. To bude taková inkluze na druhou.Jana Maříkováhttps://www.blogger.com/profile/13191234018781100564noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-31478275524703310712019-04-24T10:51:53.764+02:002019-04-24T10:51:53.764+02:00Vy, pane Šimáčku, jste se nikam nevydal a zkušenos...Vy, pane Šimáčku, jste se nikam nevydal a zkušenosti máte leda s taháním peněz z rozpočtu MŠMT do neziskovek.<br /><br />V článku je jasná přihrávka směrem na neziskovky a dokonce směrem k manželce, které teď "odborně" působí na jiném ministerstvu. Zdeněk Sotolářhttps://www.blogger.com/profile/09252353343623097868noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-74127650098959382182019-04-24T10:24:18.040+02:002019-04-24T10:24:18.040+02:00Michal komárek
Můžete mi prosím sdělit, v čem je k...Michal komárek<br />Můžete mi prosím sdělit, v čem je komentář jitulamik urážlivý? Stejně tak nevidím nic urážlivého na komentáři uživatele Janek Wagner. Jediným, kdo tady uráží diskutéry jste Vy tím, že je osočujete z urážek. Naopak pan Wagner myslím velmi solidně vystihl to, že naše společnost zavedením dané inkluzivní reformy vylila s vaničkou i dítě. Nic nás k takovému kroku nezavazovalo a přesto jsme dopustili, to, že školy přes veškerou svoji snahu nemohou poskytnout plný komfort ve vzdělávání právě žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a ani žákům bez těchto potřeb. již vůbec nehovořím o žácích nadaných. Ve své zaslepenosti inkluzí se mnozí "odborníci" ohánějí rovností ke vzdělávání. Bohužel si neuvědomujete, že mnohé z kompetencí a vědomostí nejsou pro všechny dostupné a zvládnutelné. Často se tady ohání lidé citátem Einsteina: „Každý je génius. Ale pokud budete posuzovat rybu podle její schopnosti vylézt na strom, bude celý svůj život žít s vědomím, že je neschopná.“ Mrzí mne to, ale právě inkluzivní systém nutí žáky, kteří na to nemají predispozice na ten strom lézt a porovnávat se s těmi, kteří to hravě zvládnou a cítit se neschopně. prostě platí to, že pokud jsem ryba, tak na ten strom hold nikdy nevylezu, stejně jako nebudu s opicemi dýchat vzduch. Hold na suchu prostě umřu. Stejně jako se opice pod vodou bez kyslíku utopí.Zbyněkhttps://www.blogger.com/profile/11662496105954165162noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-90292403125349586102019-04-24T10:01:40.381+02:002019-04-24T10:01:40.381+02:00Janek Wagner
Neurážejte své oponenty. Děkuji!Janek Wagner<br /><br />Neurážejte své oponenty. Děkuji!Michal Komárekhttps://www.blogger.com/profile/17889474974020843774noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-60226066510102883322019-04-24T10:00:21.564+02:002019-04-24T10:00:21.564+02:00jitulamik
Snažte se diskutovat věcně a bez urážek...jitulamik<br /><br />Snažte se diskutovat věcně a bez urážek. Děkuji!Michal Komárekhttps://www.blogger.com/profile/17889474974020843774noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-49951521620352821422019-04-24T09:56:01.583+02:002019-04-24T09:56:01.583+02:00"Není to snadný úkol, ale vydali jsme se na c..."Není to snadný úkol, ale vydali jsme se na cestu, na které už máme dost zkušeností a úspěchů"<br /><br />Vy, pane Šimáčku, jste se nikam nevydal a zkušenosti máte leda s taháním peněz z rozpočtu MŠMT do neziskovek.jitulamikhttps://www.blogger.com/profile/15286402303199819490noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-91286348595727951732019-04-24T09:46:48.329+02:002019-04-24T09:46:48.329+02:00Nějaké zdroje k tématu :-)
https://www.pedagogic...Nějaké zdroje k tématu :-) <br /><br />https://www.pedagogicka-komora.cz/2019/03/aktualni-tema-novela-inkluzivni-vyhlasky.htmlRadek Sárközihttps://www.blogger.com/profile/16690300849383335695noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-45427061947724606192019-04-24T09:20:34.953+02:002019-04-24T09:20:34.953+02:00Může autor vysvětlit, z jakého důvodu je špatně, a...Může autor vysvětlit, z jakého důvodu je špatně, ale školy vzdělávající děti s LMP, nemohly zřizovat třídy pro děti s jiným postižením? Nedomnívám se, že LMP je infekční nemoc.<br />Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/14528910695033392334noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-81716850992558589322019-04-24T09:18:02.589+02:002019-04-24T09:18:02.589+02:00Martin Šimáček je sprostý lhář a demagog. V připom...Martin Šimáček je sprostý lhář a demagog. V připomínkových řízeních k předcházejícím novelám vyhlášky 27 nebyly vypořádány připomínky řady subjektů, které se nehodily ideologii ČOSIV. Možnost, že ve školách zřízených dle par. 16 budou moci být zřizovány třídy, oddělení a skupiny i pro děti s LMP je naopak proinkluzivní krok, nikoli segregace. ČR nebyla Evropským soudem pro lidská práva odsouzena za segregaci (cituji z článku Jany Kunštekové v Literárkách):<br /><br />Velký senát proto nakonec ve svém konečném rozsudku, proti němuž se již není kam odvolat, konstatoval, že v případě stěžovatelů došlo k porušení článku 14 Úmluvy ve spojení s článkem 2 Protokolu č. 1. Zkráceně řečeno, že stěžovatelé se stali obětmi rasové diskriminace v přístupu ke vzdělání. Jakkoli můžeme s tímto závěrem soudců Velkého senátu ESLP nesouhlasit, stejně jako s metodami při jejichž použití k tomuto závěru soudci došli, je místě zopakovat, k čemu ESLP odsoudil ČR. Podle rozsudku musela ČR vyplatit poškozeným finanční kompenzaci nemajetkové újmy ve výši 4 tisíc Eur na osobu a uhradit náklady řízení. Evropský soud pro lidská práva, ani žádný jiný soud, ČR nikdy neodsoudil k provedení totální inkluze. Ani to ČR nenařídil v tomto nebo jiném rozsudku. K vyvrácení mýtů, které v tomto směru v ČR řada lidí opakuje, lze použít citát bodu 205. rozsudku Velkého senátu:<br /><br />„Volba mezi jednotnými školami pro všechny, specializovanými zařízeními a integrovanými zařízeními se specializovanými odděleními vyžaduje nesnadné hledání rovnováhy mezi navzájem protichůdnými zájmy. Pokud jde o tvorbu a úpravu učebních plánů, jedná se v převážné míře o otázkou účelnosti, o níž Soudu nepřísluší rozhodovat“.<br /><br />Tímto citátem lze nade vší pochybnost prokázat, že soudci ESLP nikdy nenařídili ČR zrušení zvláštních škol nebo osnov, podle nichž se v těchto školách vyučovalo. I zástupci romských organizací ve svých rozborech zveřejněných na webových stránkách např. Sdruženi Romea připouštějí, že jedinou změnou nutnou k tomu, aby stát vyhověl rozsudku ESLP může být změna formuláře žádosti o zařazení dítěte do speciální školy. A to tak, aby obsahoval formulaci o informovaném souhlasu rodiče. Tedy poučení o tom, že bude dítě vzděláváno jednodušším způsobem než v základní škole. A tedy, že probere méně učiva.<br />Janek Wagnerhttps://www.blogger.com/profile/06137806439637479552noreply@blogger.com