tag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post2913238172661802723..comments2023-06-06T18:13:57.732+02:00Comments on Česká škola: Popularizátor češtiny Karel Oliva vysvětluje důvody svého odchodu z Ústavu pro jazyk český. Může za ním být i vyjádření k islámu. AdminAMhttp://www.blogger.com/profile/10505144085274313295noreply@blogger.comBlogger97125tag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-57432179653394903382016-10-09T13:25:17.774+02:002016-10-09T13:25:17.774+02:00poste.restante
Překvapivě to je opravdu problém. ...poste.restante<br /><br />Překvapivě to je opravdu problém. Nicméně v "hlavičce" nad horní lištou je ikonka "RSS" a vedle ní "komentáře", ta by měla fungovat dobře... Hezký den!Michal Komárekhttps://www.blogger.com/profile/17889474974020843774noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-33021988458194972062016-10-09T12:27:41.012+02:002016-10-09T12:27:41.012+02:00Když už jsme u těch změn layoutu, jak moc práce by...Když už jsme u těch změn layoutu, jak moc práce by dalo, aby se zobrazovalo alespoň posledních 10 komentářů, místo současných pěti?<br />Třeba na úkor dlouhé "nudle" Témata článků, kterou jsem použil naposled před cca 3 lety?poste.restantehttps://www.blogger.com/profile/11929908386220569270noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-72205378146077957362016-10-09T12:03:47.221+02:002016-10-09T12:03:47.221+02:00Něco jako chlístnout špínu ze zdobeného kbelíku na...Něco jako chlístnout špínu ze zdobeného kbelíku na sekt.Nicka Pytlikhttps://www.blogger.com/profile/14309630223175640571noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-12144312089162189902016-10-09T11:34:18.955+02:002016-10-09T11:34:18.955+02:00Maminka a škola mě naučila slušně poděkovat, ale n...Maminka a škola mě naučila slušně poděkovat, ale ne aktivisticky a otravně hezkydenovat.... Podle mě je to trapné, mezi dospělými pořád jako-vychovávat...RPhttps://www.blogger.com/profile/05869618310291717667noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-53054839269811304612016-10-09T11:27:20.712+02:002016-10-09T11:27:20.712+02:00Zapomněl jste, pane Paláte, na 'hezký den'...Zapomněl jste, pane Paláte, na 'hezký den'.<br />Děkuji! Hezký den!!!Nicka Pytlikhttps://www.blogger.com/profile/14309630223175640571noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-79111121131972499312016-10-09T11:16:32.475+02:002016-10-09T11:16:32.475+02:00Pane Komárku, vysvětlíte mi, prosím, proč neumíte ...Pane Komárku, vysvětlíte mi, prosím, proč neumíte psát s diakritikou? Rozčiluje mě zkoumat při čtení "vase odpovědi" a "komentaře"... Děkuji.RPhttps://www.blogger.com/profile/05869618310291717667noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-44154026458983119092016-10-09T09:41:37.725+02:002016-10-09T09:41:37.725+02:00Pane Wagnere, omlouvam se, prehledl jsem Vasi otaz...Pane Wagnere, omlouvam se, prehledl jsem Vasi otazku k redakčnímu systemu. Také nepozornost :-). Zatím jsme udelali drobne zmeny vzhledu stranky, zkusime ještě alespoň něco z toho, co navrhuji diskutujici, ale ne vse v danem redakcnim systemu pujde. Ke zmene systemu by mělo dojit v pristim roce. Dekuji! Hezky den! Michal Komárekhttps://www.blogger.com/profile/17889474974020843774noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-58909207863676969672016-10-08T22:14:17.259+02:002016-10-08T22:14:17.259+02:00V některých regionech se v minulosti ze zvláštních...V některých regionech se v minulosti ze zvláštních škol staly školy převážně romské, kde žáci (jakékoliv národnosti) s LMP trpěli šikanou od převážně romských vychytralých čerpačů speciální péče. Moc dobře si romští rodiče spočítali, že ve zvlášťkách dostanou jejich děti za málo peněz hodně muziky.(Rozumějte Komárku – bez vlastního úsilí zvládnou trivium a dostanou základy vzdělání.) Proto je tam přihlašovali. V rámci hledání řešení vzdělávání TĚCHTO žáků se pane KOMÁRKU vy a vaše PARTA dopouštíte absurdit, nespravedlností a nenapravitelných škod na psychice žáků, které segregované vzdělávání ve SPECIÁLNÍCH třídách v nějaké podobě potřebují. <br /> <br />Pane Wagnere, kde se dá najít informace o 2 tisících dětí s LMP zařazených do prvních tříd běžných škol?Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/09463228445211366072noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-33942841106881608092016-10-08T20:43:38.619+02:002016-10-08T20:43:38.619+02:00Diky, pani Karvaiova, hezky vecer!Diky, pani Karvaiova, hezky vecer!Michal Komárekhttps://www.blogger.com/profile/17889474974020843774noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-27847172619843633282016-10-08T19:41:57.976+02:002016-10-08T19:41:57.976+02:00Ne pane Komárku, nechci to uveřejnit jako článek. ...Ne pane Komárku, nechci to uveřejnit jako článek. Byl to diskusní příspěvek, který byl letmým nástřelem toho, co mě v té dané chvíli napadlo.Navíc tam mám chyby. Nechte to tak.Jako diskusní příspěvek. Až se rozhodnu něco sepsat, dám vám vědět.Zas taková spisovatelka nejsem.Jana Karvaiováhttps://www.blogger.com/profile/00642869931422902011noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-46577228113608082702016-10-08T13:28:56.445+02:002016-10-08T13:28:56.445+02:00Pane Komárku, pohrdáte českým jazykem nebo čtenáři...Pane Komárku, pohrdáte českým jazykem nebo čtenáři, když své příspěvky píšete bez diakritiky? Dovoluji si vám připomenout, že jste šéfredaktorem serveru Česká škola. tyrjirhttps://www.blogger.com/profile/06559267701981978898noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-64185971842167725392016-10-08T13:00:04.674+02:002016-10-08T13:00:04.674+02:00Pani Karvaiova, muzeme z toho opet udelat samostat...Pani Karvaiova, muzeme z toho opet udelat samostatny text? dekuji! hezky den!Michal Komárekhttps://www.blogger.com/profile/17889474974020843774noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-15930944903455789722016-10-08T12:38:01.363+02:002016-10-08T12:38:01.363+02:00Příklad úžasné spolupráce. Dosud si školy vypomáh...Příklad úžasné spolupráce. Dosud si školy vypomáhaly při hledání asistentů tak, že zašly na úřad práce. zde si vybraly některou uchazečku s alespoň maturitou a poptaly se na ochotu pracovat s dětmi. Poté šly tyto ženy do škol, přispívaly úřady práce nějakým obolusem(neptejte se,, kolik to přesně bylo). Nyní si resort sociálních věcí postavil hlavu. Když prý si Valachová vydupala ty peníze, máme jako školy utrum s asistenty z úřadů práce.<br />Další příklad. Při kontrole z kanceláře ombudsmana právě kvůli zařazování dětí do praktických škol docházelo k hulvátskému jednání ze strany jedné osoby, která tehdy ještě nebyla ombudsmanem. Děti ji nezajímaly. Podle papírů poznala, jestli k nám patří či ne. To,co poradenské zařízení s plně kvalifikovanými pracovníky zkoumá nejméně několik hodin, přímo s dítětem, ve spolupráci se školou a rodiči, tahle paní poznala během minuty z papírů. Dítě nezahlédla ani z rychlíku. Takhle se dělá štvavá politika proti praktickým školám. Když narazila na dítě, kde škola uváděla, že nemá již několik let naslouchadlo, bylo nám sděleno, že jsme mu ho měli sehnat sami.Bum.<br />Podobným způsobem si shání argumenty např. AI. Výzkumy typu - jedna paní povídala apod. jsou prezentovány jako pravdivé informace, na základě nichž potom apelují na vládu a poslance a ministryni.<br />Poradní tým paní ministryně tvoří zcela účelově vybraní jedinci.Účelově=nemají nic proti inkluzi ,souhlasí naprosto se vším.Dřív se podobným lidem říkalo kývací psík.<br />Úsek speciální pedagogiky je na ministerstvu obsazen někým, kdo nejen že nezná problematiku jednotlivých pedií, ale dokonce to není ani člověk pedagogicky vzdělaný. To nemá chybu. Když si uvědomíte, že podobní jednici potom rozhodují, je mi blivno.<br /><br />Počet organizací a jejich členů, pomáhající Romům je tak ohromný, že možná přesahuje počet Romů se k této etnicitě hlásící. Tolik lidí participujících na jednom problému a výsledek??????? Kéž by podobných institucí a neziskovek bylo více např. pro seniory. kde udělali soudruzi z NDR chybu? Dal si někdo práci a by spočítal, kolik se do toho už nalilo peněz a jestli to vůbec k něčemu bylo? Nebo jinak,tolik peněz do toho systému nalitých mělo efektivní využití?<br /><br />Proti přípravným třídám protestovala sama ombudsmanka, jsou prý segregační a diskriminační. Tak si říkám ať si fakt už všichni trhnou nohou.<br /><br />Kancelář pana Dientsbira protestovala v připomínkovém řízení,aby v RVP ZV figurovaly tzv. minimální výstupy. Prý to bude diskriminační vůči romskému etniku. Že existují žáci s LMP,ale také žáci hraniční, kteří se naučí také většinou jen ty minimální výstupy nikoho nezajímá. Nechce se vám blejt,velebnosti? <br /><br />Agentura pro sociální začleňování jako řešení sociálně vyloučených navrhla zrušení programu vzdělávání pro žáky s LMP a následně zrušení praktických škol. Jak jednoduché. A zároveň zvrhlé. Vyčíslená hodnota realizace nápravných opatření v rámci školské politiky pro sociálně slabé byla vyčíslena na zhruba 10 miliard korun do roku 2016(od roku 2011).<br />Vše je dohledatelné na internetu, když to dohledat chcete.<br />Jana Karvaiováhttps://www.blogger.com/profile/00642869931422902011noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-19891020882688069552016-10-08T11:56:43.321+02:002016-10-08T11:56:43.321+02:00Ten bludný kruh - gheto - nezaměstnanost - dluhy -...Ten bludný kruh - gheto - nezaměstnanost - dluhy - škola nemůže ZŠ nikdy sama rozetnout. Tím, že pošlu "všechny" děti do běžných ZŠ nic nevyřešíme. Situaci ještě zhoršíme. Při počtu 30 žáků ve třídě se z některých dětí stanou analfabeti (názorné příklady známe z Francie, Španělska,..). Oceňuji vysoce práci kolegů z dřívějších praktických škol. Žáci se tam naučili číst, psát a počítat v malých kolektivech. Dokázali potom zvládnout patřičné řemeslo a některé vystudovat SŠ. Je mně úplně jasné, že útoky nyní směřují a budou směřovat proti státní maturitě. Pro mnohé aktivisty to představuje bariéru, kterou nemůžou některé děti podlést.<br /><br />Pro pana Komárka.<br /><br />"Zvláštní školy neexistují" již mnoho let. Byly to školy praktické a speciální. Nyní byly "zrušeny" školy praktické a přeměněny na ZŠ. Neoperujte až tak účelově historickými pojmy.Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/03279123828604567092noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-29625465117370421512016-10-08T11:50:01.262+02:002016-10-08T11:50:01.262+02:00Nicmene
1) To vse neznamena, ze pro "zanedban...<i>Nicmene<br />1) To vse neznamena, ze pro "zanedbane" romske deti je optimalni varianta stravit zakladni skolni docházku ve "zvlastni skole".</i><br /><br />Ale to nikdo netvrdí.<br />Jak už jsem psal, sociální hendikep lze částečně, zdůrazňuji částečně, odstranit v přípravné třídě. Minimálně tak bylo možné posunout zanedbané děti, a to prosím bez ohledu na etnikum, na úroveň jejich průměrných až slabších rovesníků. <br /><br />Řešení a la ČR - do přípravných tříd (= poslední ročník MŠ) povinně všichni, a "zvláštní školy" zrušit. Jen aby nás, proboha, někdo neobvinil z rasismu.<br />O důsledcích téhle pitomosti se tu dohadujeme a diskutujeme už n-tý rok.<br />Přitom je zvláštní, že většina těch, kdo má s problémem reálnou zkušenost se vcelku shoduje. <br /><br />A ještě něco, na čem trvám. <b>Do "zvláštní školy" se nedostalo žádné dítě v ČR bez předchozí diagnostiky, nebo předchozího selhání ve škole hlavního proudu a BEZ SOUHLASU ZÁKONNÝCH ZÁSTUPCŮ.</b><br /><br /><br /><i>3) Škola je jednou z důležitých instituci, která muze pomoci ten zacarovany kruh rozetnout. A to ne tak, ze romske "zanedbane dite" třeba s tim nejlepsim umyslem odsune do "zvlastni skoly", ale tak, ze se pokusi jeho handicap vyrovnat v bezne tride co nejrychleji.</i><br /><b>Hendikep vznikly v průběhu šesti let nevyrovnáte v běžné třídě a už vůbec ne "co nejrychleji". To jsou jen zbožná přání "proromských" "aktivistů", nepodložená žádným relevantním výzkumem ani praxí. </b><br />Snad v některých specifických případech, které jsou ale spíše ojedinělé a rozhodně nejdou "napasovat" na celou skupinu. Většinou se to daří u dětí s vyšší až nadprůměrnou inteligencí, které v prostředí běžné školy najednou "zázračně rozkvetou". Bohužel i pro ně platí, že návratem do svého domácího prostředí se jejich potenciál ztrácí a bohužel velice často se s nástupem puberty vrací na výchozí úroveň. Proč, to tušíme, ale nevím o žádném hodnověrném výzkumu, který by tento fenomén vysvětloval. (Teď si ale vzpomínám, že snad pan Doležel před časem nějaký zdroj uváděl. Jistý si ale nejsem.)<br /><br />"Cenou" za takto prováděné "vyrovnávání v běžné třídě" je pak ale méně využitých šancí u všech dětí v podobné třídě. Ona totiž paní učitelka není pámbů a nemůže být tudíž všudypřítomná, víte?<br /><br /><b>Hlavně ale už vypusťte z hlavy svou fixní ideu, že zvláštní školy jsou zlo, které zde bylo instalováno proto, aby romským dětem bylo ubližováno a aby jim jejich hendikep zůstal navždy.</b><br />Jak říká pan Wagner. Řešením je zlepšení prostupnosti oběma směry. Proč by romské či jakékoliv jiné dítě po absolvování prvního stupně ve "zvláštní škole" nemohlo přejít na druhý stupeň školy běžné. V prostředí specializované třídy a kvalifikovaných pedagogů se mu to podaří s mnohem větší pravděpodobností a úspěšností, nežli v prostředí třídy běžné. To je fakt, který potvrzuje mnoholetá praxe. Všem "dobrodincům světa" navzdory.<br /><br /><b>ČR není Jižní Afrika za časů Nelsona Mandely. A "zvláštní školy" nejsou bantustany.</b>poste.restantehttps://www.blogger.com/profile/11929908386220569270noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-63560808398534928162016-10-08T11:19:10.663+02:002016-10-08T11:19:10.663+02:00Moje zkušenost z diskusí na téma inkluze: Ať se do...Moje zkušenost z diskusí na téma inkluze: Ať se do ní zakousnete z kterékoli strany, vždy narazíte na cosi nestravitelného. Ale vyžereme si to nakonec všichni.Josef Soukalhttps://www.blogger.com/profile/11711892463220259675noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-28237425303289440962016-10-08T11:09:39.425+02:002016-10-08T11:09:39.425+02:00"...otázce, která se řeší ve vlákně o poměrec...<i>"...otázce, která se řeší ve vlákně o poměrech v Ústavu pro jazyk český,"</i><br /><br />Za to můžu já, ale nevím, jestli to vadí.Anonymni z 21:30https://www.blogger.com/profile/17859086175761140590noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-37161525127320667592016-10-08T10:58:08.124+02:002016-10-08T10:58:08.124+02:00Nejsem si jist, zda Romové v ČR v budoucnosti ocen...Nejsem si jist, zda Romové v ČR v budoucnosti ocení péči neziskových organizací. Nevěřím, že by bez péče těchto "dobrodinců" vůbec došlo k nějakému soudu ve Štrasburku, rep. by ČS stát podobný soud neprohrál. Romové byli zmanipulováni vlastními aktivisty proti ČR, ale sami z této kauzy získali pouze Pyrrhovo vítězství. Před rozsudkem DH byli někteří z nich obrazně řečeno "vozeni jako neplatící pasažéři(jak to napsat a nebýt nekorektní) spolu s mentálně postiženými žáky ve výletním mikrobusu s trpělivým průvodcem, dnes si vybojovali cestu v narvaném dálkovém autobusu bez průvodce, ale s asistentem, který pobíhá s pytlíkem v ruce po autobuse.Proč s pytlíkem? (ano pane Tajný učiteli, přesně s tím vaším). Protože spolu s utlačovanými Romy do dálkového autobusu budou museli v rámci inkluze nastoupit i ti postižení žáci, kterým je z rychlé cesty špatně a neocení ani dálku, kam je autobus vzdělávání hodlá dovézt. Romové, kteří dříve vycházeli z 9. ročníku SpZŠ a úspěšně se vyučili učební obory budou nahrazeni Romy , vycházejícími z 7. a 8. ročníku ZŠ. Fajn, to jsme chtěli. Ale za jakou cenu? Ale když se kácí les, tak létají třísky, že paní Valachová. vstekhttps://www.blogger.com/profile/11492974922170140549noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-10885881407207539212016-10-08T10:40:59.985+02:002016-10-08T10:40:59.985+02:00Snad se mi nikdo nebude divit, ale i podle toho, j...Snad se mi nikdo nebude divit, ale i podle toho, jakým způsobem přistupuje šéfredaktor Komárek k romské otázce, která se řeší ve vlákně o poměrech v Ústavu pro jazyk český, nevěřím mu na jeho <b>Děkuji! Hezký den!</b> ani čárku. Floskule.<br />(květnatý výraz, bezobsažná fráze, pouze naučená věta - viz slovník cizích slov)<br />Což lze říci i o většině textů, které jsou tímto projevem pokrytectví završeny.<br />Devalvace zdvořilosti v přímém přenosu.<br />Děkuji! Hezký den!!!Nicka Pytlikhttps://www.blogger.com/profile/14309630223175640571noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-25211625917026213052016-10-08T10:40:18.269+02:002016-10-08T10:40:18.269+02:00AAdd pan Komárek - o politice západu jsem se nezmi...AAdd pan Komárek - o politice západu jsem se nezmiňovala, neb zde odmítám sepisovat politické pamflety.Ano, oni jsou zdrojem.<br /><br /><br />Souhlas s panem Wagnerem.<br />Především poslední bod - pokud je mi známo,. školám jsou spíš házeny klacky pod nohy než nabízena pomoc.Jana Karvaiováhttps://www.blogger.com/profile/00642869931422902011noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-73305489577363890622016-10-08T09:58:07.456+02:002016-10-08T09:58:07.456+02:00Problém romských žáků se musí řešit tam, kde vznik...Problém romských žáků se musí řešit tam, kde vzniká, to znamená v rodinách.<br />A musí se řešit systémově, pomocí opatření, která povedou k tomu, že se zlepší jejich sociální situace a rozetne se "začarovaný kruh - ghetto, nezaměstnanost, dluhy..., ztráta perspektiv, rezignace", jak píše pan Komárek.<br /><br />Určitě se nevyřeší cestou likvidace speciálního školství, které pomáhalo nejen romským dětem,ale i neromským žákům s mentálním postižením, kteří nyní trpí v běžných školách, které je, přes dobrou vůli mnoha učitelů, nejsou schopny na odborné speciálně pedagogické úrovni vzdělávat a připravují je spíše na život na podporách a v ústavní péči spíše než k integraci do společnosti. <br />Ten, kdo si tento nesmysl vymyslel a prosadil by za to měl nést odpovědnost a hlavně by se tento nesmyslný a neodborně vedený experiment měl co nejdříve zrušit.Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/07564446906714208215noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-77020218694432476052016-10-08T09:48:26.942+02:002016-10-08T09:48:26.942+02:00Myslím, že jsme na tom s panem Wagnerem podobně :-...Myslím, že jsme na tom s panem Wagnerem podobně :-)Anonymni z 21:30https://www.blogger.com/profile/17859086175761140590noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-80518202830445136542016-10-08T09:46:46.961+02:002016-10-08T09:46:46.961+02:00Nicmene:
ad 1) "To vse neznamena, ze pro &q...Nicmene: <br /><br />ad 1) "To vse neznamena, ze pro "zanedbane" romske deti je optimalni varianta stravit zakladni skolni docházku ve "zvlastni skole"." - O tom by měli rozhodovat především odborníci ze škol, z poraden a rodiče, jako dosud. A ne laičtí aktivisté a populistické političky s mesiášským komplexem. Pro hodnocení úspěšnosti průběhu vzdělávání tu máme celkem jednoduché metriky. Jednodušší by bylo posílení prostupnosti mezi druhy škol. <br /><br />ad 2) "Je to zacarovany kruh - ghetto, nezamestnanost, dluhy..., ztrata perspektiv, rezignace." - Tento začarovaný kruh ale nastavili "stejní" legislativci jako inkluzi. Stačí si jen zanalyzovat, kdo například systematicky vydělává na sociálních dávkách na bydlení.<br /><br />ad 3) "Škola je jednou z důležitých instituci" - bezesporu, ale v tom celém kruhu díky dvacetiletému podfinancování nemá zdroje, ani finanční a ani lidské. Běžná inkluze tu postupně zanikala před 10-15 lety.<br /><br /> "ale tak, ze se pokusi jeho handicap vyrovnat v bezne tride co nejrychleji." - Pro vyrovnání handicapů jsou z řady důvodů výhodnější speciální třídy. Takto s vysokou pravděpodobností zlikvidujeme ročně šance několika tisíc dětí s LMP a dalšími vadami, které každoročně přicházejí do 1. tříd.<br /><br />4) "A samozrejme škola v tom nesmí zustat sama" - Ale ona v tom sama zůstala, nevidím tu žádnou legislativní smršť se souvisejícími intervencemi.Janek Wagnerhttps://www.blogger.com/profile/06137806439637479552noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-13210969968557655292016-10-08T09:46:46.766+02:002016-10-08T09:46:46.766+02:00Jednou pane Komárku napíšete "Nikdo soudny ne...Jednou pane Komárku napíšete <i>"Nikdo soudny nepochybuje o tom, ze škola sama nemůže vyresit to, co nevyresila socialni politika..."</i><br /><br />A podruhé <i>" ze se pokusi jeho handicap vyrovnat v bezne tride co nejrychleji."</i><br /><br />Kdybyste měl tu zkušenost, kterou má řada učitelů prvního stupně, věděl byste, že ten handicap, který řada dětí (a jsou to v drtivé většině romské děti) má, nemáte šanci vyrovnat - někdy je to jako s Tarzanem (nadsázka). Jenže Vy, ani ten jeliman tajný, tuto zkušenost nemáte a proto Vám nevadí, že šíříte ABSOLUTNÍ NESMYSLY.<br /><br />Sám píšete, že v tom škola nesmí zůstat sama - ANO, ALE - to co uvádíte na podporu škole musí být promyšlené a na prvním místě a <b>AŽ to bude fungovat</b>, můžete to zkusit ve škole. To pořadí nápravných kroků je NEZAMĚNITELNÉ!<br />Anonymni z 21:30https://www.blogger.com/profile/17859086175761140590noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-41598349637814025102016-10-08T09:27:46.729+02:002016-10-08T09:27:46.729+02:00Pani Karvaiova, Ygrain...
Nikdo soudny nepochybuj...Pani Karvaiova, Ygrain...<br /><br />Nikdo soudny nepochybuje o tom, ze v rade - statistika neexistuje, odhad? - romských rodin jsou deti tak ci onak "zanedbavany", říká se tomu korektne třeba "socialne nepodnetne prostředí". Nikdo soudny taky nepochybuje o tom, ze na startu ZŠ jsou takove deti znevyhodnene, nepripravene..., zvlaste když neprosly skolkou, coz často neprosly. Malokdo taky pochybuje o tom, ze mnoho ucitelu na všech typech skol se takovym detem snazi maximalne pomoci a ze ti ucitele nemaji předsudky a nejsou rasisti... Nikdo soudny nepochybuje o tom, ze škola sama nemůže vyresit to, co nevyresila socialni politika...<br /><br />Nicmene: <br /><br />1) To vse neznamena, ze pro "zanedbane" romske deti je optimalni varianta stravit zakladni skolni docházku ve "zvlastni skole".<br /><br />2) "Romove si za to mohou sami" neplati pro deti a je to velmi problematicka a nesamozrejma teze obecne. Psal o tom tady jasne "Tajny ucitel". Je to zacarovany kruh - ghetto, nezamestnanost, dluhy..., ztrata perspektiv, rezignace. Jen naproste minimum lidi bez ohledu na rasu, narodnost..., je schopno se z takove situace dostat bez pomoci. <br /><br />3) Škola je jednou z důležitých instituci, která muze pomoci ten zacarovany kruh rozetnout. A to ne tak, ze romske "zanedbane dite" třeba s tim nejlepsim umyslem odsune do "zvlastni skoly", ale tak, ze se pokusi jeho handicap vyrovnat v bezne tride co nejrychleji.<br /><br />4) A samozrejme škola v tom nesmí zustat sama - potřebuje k tomu velkou podporu vcetne financni, a potřebuje, aby byla soucasti komplexního reseni problemu - rana pece, predskolni docházka, socialni politika a politika obecne - tedy politika, která bojuje s předsudky a ma skutečnou vizi tolerantni a solidarni spolecnosti. Ta nase společnost je tak bohata, ze to muze zkusit.<br /><br />A ještě k migraci. Pani Karvaiova - zapomněla jste zminit, ze ti lide - tedy alespoň jejich znacna část a muzeme samozrejme diskutovat o tom, jak velka část - utikaji před valkou. A ze v tech valkach se tak ci onak angazuje Zapad, často neracionalne, neuspesne, ale tak, ze prispiva k tomu, ze ty země jsou v rozvratu...<br /><br />Dekuji! Hezky den!Michal Komárekhttps://www.blogger.com/profile/17889474974020843774noreply@blogger.com