tag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post2827040685264725558..comments2023-06-06T18:13:57.732+02:00Comments on Česká škola: Psycholog David Čáp: Jak školy ve valné většině ještě stále vypadají, jsou pro část dětí těžké retroAdminAMhttp://www.blogger.com/profile/10505144085274313295noreply@blogger.comBlogger7125tag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-91947332541787505222019-09-13T08:38:04.353+02:002019-09-13T08:38:04.353+02:00pan kolega zřejmě netuší,že se nejedná o kreativní...pan kolega zřejmě netuší,že se nejedná o kreativní retro,ale o fakt,že naše školství stále funguje na fundamentech "nejedlého " reformy z r 1948laimeshttps://www.blogger.com/profile/04742884716651208773noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-71164778223557100942019-09-12T16:20:46.129+02:002019-09-12T16:20:46.129+02:001)Školské systémy obecně, ten český nevyjímaje, js...<i>1)Školské systémy obecně, ten český nevyjímaje, jsou v podstatě dost setrvačné. 2) Vidím, že zejména na středních školách žijí ještě stále v představě, že je škola pro studenty tím dominantním zdrojem znalostí. To už ale dávno není pravda. 3) V očích učitelů roste problematičnost žáků, ale musíme si uvědomit, že tak, jak školy ve valné většině ještě stále vypadají, jsou prostě pro část dětí těžké retro... <br /><br /><br />4) Je potřeba připravovat děti na povolání, která ještě nevznikla. Tedy učit je především spolupráci, kompetencím a kritickému myšlení.</i><br /><br />Říká nám zdánlivě moudře psycholog David Čáp z Filozofické fakulty UK v rozhovoru pro magazín Rodiče vítáni. Podívejme se, jak to s tou jeho moudrostí je:<br /><br />ad 1) Setrvačnost je jedna základních vlastností živých i neživých těles podobně jako gravitace, relativní pohyb v čase apod. Co to znamená, že "školské systémy jsou dost setrvačné"? <br /><br />Pan psycholog z FF UK to vidí v<br /><br />ad 2), kde přisuzuje lidem zejména ze SŠ představu, že "škola (je) pro studenty tím dominantním zdrojem znalostí".<br /><br /><b>Neznám nikoho, s výjimkou demagogicky, tj. autoritativně a bez důkazu, argumentujících vzdělávacích aktivistů, kteří si ze své demagogie dělají "zdroj své obživy a dezinformační nástroj na žáky, rodiče, učitele a celou veřejnost", kdo by s vážnou tváří tvrdil takovou donebevolající hloupost. Minimálně od vynálezu knihtisku to tak není... </b> <br /><br />ad 3) Tzv. "problematičnost žáků", pokud nějaká všeobecná problematičnost žáků je, není jen důsledek jakési "retro zkostnatělosti" učitelů. Má mnoho jiných, mnohem vážnějších příčin, o kterých zřejmě pan psycholog z jakýchsi "takticko strategických" (obživných?) důvodů mlčí.<br /><br />J.Týřtyrjirhttps://www.blogger.com/profile/06559267701981978898noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-87929506744249596562019-09-12T16:16:46.662+02:002019-09-12T16:16:46.662+02:00Absolutní souhlas s Panem Portwynem. Ježe to ví mn...Absolutní souhlas s Panem Portwynem. Ježe to ví mnoho učitelů - učitelek. A co s tím děláme. Nevadí nám, že jsme často pro smích: ona ta kr... učitelka ti zase něco napsala - ha,ha...Co děláme s tím, aby rodič zodpovídal za to, jak dítě vychoval...od 12 let je to sakra vidět - li dítko postupuje fér nebo je to podrazák...A myslet si, že od té šesté třídy škola vychovává, jsme pro smích. Je mi z toho HODNĚ divně, ztrácí se smysl našeho konání. To nám to nevadí? Na co si to hrajeme?<br />Mimochodem ospod není všemocný... a než se přijde podívat a než se něco udělá...<br />Okamžitě odebrat rodičovskÉ dávky! Jen na podnět školy! rváčkazveselahttps://www.blogger.com/profile/15482196912411898774noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-9299930460468169072019-09-12T13:32:26.087+02:002019-09-12T13:32:26.087+02:00...s pravidelnou výukou......s pravidelnou výukou...Petr Portwynhttps://www.blogger.com/profile/03876709580258826089noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-9590172944342826182019-09-12T13:23:01.739+02:002019-09-12T13:23:01.739+02:00Ten odstavec o tom, jak se má řešit problematický ...Ten odstavec o tom, jak se má řešit problematický žák, je k sežrání. Diskuze s dětmi ve třídě, pak jednání s rodiči, pak důtky, pak nahlásit na OSPOD... To pan psycholog fakt neví, že tohle je standardní postup? Děkujeme za revoluční objev, když nás milostivě informuje, že 80 poznámek nic nevyřeší.<br />A když nic nevyřeší ani panem psychologem popsaný postup, tak co? Tak nic.<br />Poraď si, učiteli, a my se ti budeme pošklebovat, jak jsi zkostnatělý.<br /><br />Přesně tohle je problém těch mediálních aktivistů. Buď jsou jejich rady nerealizovatelné, nebo je to něco, co se už dávno dělá - jenže oni to nevědí, protože nemají přímou zkušenost s pravidelnou běžné třídy.<br /><br />Mimochodem pokud chci dát na ZŠ třeba NTU za časté rušení výuky, tak ty poznámky nejdřív dát musím, protože jinak budou rodiče tvrdit, že o ničem nevěděli.<br />Petr Portwynhttps://www.blogger.com/profile/03876709580258826089noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-28142672279938871332019-09-12T13:21:42.852+02:002019-09-12T13:21:42.852+02:00Tento komentář byl odstraněn autorem.Petr Portwynhttps://www.blogger.com/profile/03876709580258826089noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-19271366603529557782019-09-12T11:55:26.480+02:002019-09-12T11:55:26.480+02:00Opět strašný nesmysl. "Škola měla tu moc"...Opět strašný nesmysl. "Škola měla tu moc". :D<br /><br />Lidé měli tu moc a stejně, jako dnes, ji umí zneužít.<br /><br />A strach? Vy jste tehdy do školy nechodil, že? Nikdy byste takový nesmysl nevypustil do světa.<br /><br />Od té doby NIKDY se děti necítily tak platné a schopné (po absolvování školy) jako tehdy.<br /><br />Nemluvě o pocitu štěstí. Ten už většina dnes honěných dětí asi nikdy nezažije.<br /><br />Kromě falešné podoby štěstí - těch pár minut, kdy jim kupujete v mekáči hambáč...PPhttps://www.blogger.com/profile/08915873851510123661noreply@blogger.com