tag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post2783445358074937486..comments2023-06-06T18:13:57.732+02:00Comments on Česká škola: David Hawiger: EU PES na základkách je v půlceAdminAMhttp://www.blogger.com/profile/10505144085274313295noreply@blogger.comBlogger17125tag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-8664522548339408612012-03-05T02:31:38.284+01:002012-03-05T02:31:38.284+01:00DUMy minimálně pro Smart jsou a budou tady www.ves...DUMy minimálně pro Smart jsou a budou tady www.veskole.cz, jak to bude RVP.cz težko říci?Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-62298112336669690172012-02-28T14:49:11.395+01:002012-02-28T14:49:11.395+01:00Dobrý den, děkuji za diskusi.
Dle mého názoru byc...Dobrý den, děkuji za diskusi. <br />Dle mého názoru bychom se měli zamyslet, co je příčinou daného stavu a co jeho důsledkem. Mohutný nákup ICT + nepřehledné a špatně měřitelné výstupy (kvantitativní i kvalitativní) je dle mého soudu důsledkem. <br /><br />Bohužel však jedno i druhé bude v budoucnosti příčinou zvyšujících se nároků na udržitelnost pořízené drahé a neperspektivní techniky + chybějících kvalitních nápadů, které lze přenést z jedné školy na druhou. <br />ICT totiž rychle stárne a to samé lze říci i o průměrných myšlenkách. <br /><br />Takže dle mého soudu má být podporována přiměřená individuální technologická vybavenost (notebooky, tablety, chytré telefony) a s ní spojený rozvoj sdílení (nejlépe s využitím cloudu). <br />Bohužel aktuálně nevím o žádném projektu, který by se zaobíral synergickým zhodnocením obojího. EU PES to rozhodně není.David Hawigerhttps://www.blogger.com/profile/13437081511006082263noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-28312351966986484732012-02-27T20:41:47.531+01:002012-02-27T20:41:47.531+01:00V podmínkách Příručky je, že DUMy jsou přístupné u...V podmínkách Příručky je, že DUMy jsou přístupné učitelské veřejnosti, nikoliv libovolné veřejnosti. Kdo si jako učitel požadá, dostane bezproblémový přístup k celé naší databázi DUMů, nevidím v tom problém. <br /><br />PDF je sice univerzální formát pro vizuální kontrolu, proč ale pak nestačí pdf vizualizac webových DUMů? Opět tak trochu buzerace ...<br /><br />Už jste slyšel o tom, že se z projektů hradí nepřiměřeně vysoké odměny??? Na velké ryby si nikdo netroufne, tak se půjde po malých rybičkách ...kamineknoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-87811478824725428772012-02-27T20:05:28.567+01:002012-02-27T20:05:28.567+01:001. MŠMT může provádět kontrolu dle příručky projek...1. MŠMT může provádět kontrolu dle příručky projektu.<br /><br />2. "Za naši školu budu rozhodně požadovat prokázání žadatele o přístup k DUM, že se jedná o pedagoga." - to zkusíte jen jednou, pak budete dotaci vracet.<br /><br />3. PDF je universální formát a má sloužit výhradně jako visuální podklad pro případnou kontrolu v místě.<br /><br />4. Výše odměny učitelům není nijak omezena a je plně v kompetenci ředitele.<br /><br />5. Buzerace úředníků je skutečně neuvěřitelná, ale pokud si ředitelé nechají doslova s(píp) na hlavu...Janek Wagnerhttps://www.blogger.com/profile/06137806439637479552noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-17980912054904900572012-02-27T19:57:48.012+01:002012-02-27T19:57:48.012+01:00Proboha, jakou kontrolu vytvořených může provádět ...Proboha, jakou kontrolu vytvořených může provádět ministerstvo???? Vždyť jen minimální procento zaměstnaných úředníků má nějaké pedagogické vzdělání! Jak může třeba češtinář hodnotit kvalitu DUM pro chemii?<br /><br />Další připomínka - sdílení DUM pedagogickou veřejností - osobně jsem pro řešení, aby vytvořené DUMy nebyly volně ke stažení na školních webech. Vždyť by si je třeba mohli na příslušné škole stáhnout i žáci (např. zadání prověrek, ...). Za naši školu budu rozhodně požadovat prokázání žadatele o přístup k DUM, že se jedná o pedagoga.<br /><br />Velmi vtipné mi také připadají leckteré požadované součásti monitorovacích zpráv (výkazy s účastí žáků jsou úchylnou úřednickou buzerací, požadované formáty předkládaných DUM jsou prakticky mimo textové dokumenty nepoužitelné - przentace a interaktivní soubory v pdf ... to mohla vymyslet jen opravdu otevřená hlava ...) A třešnička na vrcholu dortu - dodatečně požadované anotace ... každý soudný učitel (ať již s VŠ nebo SŠ vzděláním), který neví, jak má DUM pro svou hodinu použít nepatří do školy ...<br /><br />A co se týká čerpání peněz? A za co jiného než za techniku, pomůcky a knihy byste to chtěli utratit? Když dáte vyučujícím za jejich "lidovou tvořivost" více peněz, než je zvykem (cca. 100,- Kč za DUM, hned je tu podezření ze zneužití peněz a nepřiměřené odměny ....) Nakonec spousta vyučujícíhc vytvoří smysluplnější učební materiály než "renomovaní" tvůrci učebnic (už jste viděli v prvouce pro 3. ročník stavbu květu - pestík, tyčinky, blizna, v písance pro 2. ročník spoustu reálií ze světa, když děti neznají vlastní domov)<br /><br />Závěr? Kdyby se z projektu vypustilo spoustu úřednické buzerace v monitorovacích zprávách, tak to vůbec není špatné. Navíc asi další peníze do školství opravdu pěkných pár let nepřijde ...kamineknoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-43984023274170942602012-02-27T18:49:13.271+01:002012-02-27T18:49:13.271+01:0027. února 2012 14:13
To si nemyslím, nebyly to vy...27. února 2012 14:13<br /><br />To si nemyslím, nebyly to vyhozené peníze. Taky si nemyslím, že by jste učitelům záviděl těch pár stovek za vytvoření digitálních učebních materiálů. Možná to bude případ od případu a škola od školy. Zatím jsem na naší škole viděl sady perfektně vytvořených ( neopsaných ) DUM. Ostatně kontrolu provádí MŠMT, finanční úřad, inspekce. Naopak si myslím, že každý učitel by měl být alespoň průměrný didaktik a metodik.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-19150752258596303002012-02-27T14:13:51.181+01:002012-02-27T14:13:51.181+01:00Peníze za tvorbu DUM jsou vyhozené peníze oknem. J...Peníze za tvorbu DUM jsou vyhozené peníze oknem. Je to práce pro práci. Místo toho se mohlo koupit více pomůcek. Pokud máte kvalitní učebnice( a takové rozhodně existují), není třeba to nahrazovat mnohdy pochybně kvalitními DUMy. Jako kdyby každý učitel musel být kvalitní didaktik a metodik. To totiž není pravda a kvalita DUMů to jen potvrzuje.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-23734420426876375772012-02-27T14:06:23.597+01:002012-02-27T14:06:23.597+01:00proč se například na národní úrovni nezajistí se m...<i>proč se například na národní úrovni nezajistí se moderní vybavení pro daný předmět</i><br /><br />Ajajajajaj. Nepamatujete Indoš? To by to všechno bylo třikrát dražší a jen v pronájmu.<br />Možná by stačilo:<br />- tady máte peníze, za které byste měli bez problémů pořídit to a to, tam a tam,<br />- seženete-li to jinde laciněji, kupte si ještě něco nebo zaplaťte učitelům práci,<br />- nevíte-li si s tím rady, máme na ministerstu pár borců, kteří k tomu udělali metodiku,<br />- lidi si proškolíte tam a tam, tady na to máte peníze, nebo si to udělejte, jak chcete,<br />- zbudou-li vám ještě nějaké peníze, popřeměrujte si je třeba do kabinetů, abyste neměli trýznivý pocit, že jste mimo hlavní proud vývoje společnosti.<br /><br />Ale nejspíš jsem jen prostý naiva, učitel z máloměsta, už lehce málomyslný.Pytlik Blahanoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-8988426833536744532012-02-27T14:03:00.628+01:002012-02-27T14:03:00.628+01:00Pražské školy dostaly v prosinci 2009 přesně 1840 ...Pražské školy dostaly v prosinci 2009 přesně 1840 Kč na žáka ( http://www.ceskaskola.cz/2009/11/vyhlaseni-rozvojoveho-programu.html ), mimopražské dostaly 300 000 paušál na školu a 4300 na žáka, tedy škola s 300 žáky v Praze necelých 550 a škola mimo Prahu přes 1,5 milionu... Omezení na neinvestiční prostředky bylo identické.<br /><br />Mimopražské školy sice musí zaplatit i kantory atd. za tvorbu DUM, ale objem byl u pražských škol výrazně menší.Janek Wagnerhttps://www.blogger.com/profile/06137806439637479552noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-44238970387178285002012-02-27T13:56:24.490+01:002012-02-27T13:56:24.490+01:00Poslední příspěvek je pane janku pravdivý, s pražs...Poslední příspěvek je pane janku pravdivý, s pražskými školami to tak opravdu bylo.<br /><br />Jinak však těm, kteří tady argumentují tím, že to jsou vyhozené peníze, musím oponovat!!<br />Každá škola měla dostatek volnosti, aby s penězi naložila způsobem, který jí vyhovuje. Pokud vyhodily peníze oknem, je to jen a jen jejich problém. A pokud na takové škole učíte, ptám se, co jste udělali pro to, aby na vaší škole peníze oknem nebyly vyhozeny?Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-53652564130157989642012-02-27T13:50:34.176+01:002012-02-27T13:50:34.176+01:0027. února 2012 13:40
V době kdy začínal projekt E...27. února 2012 13:40<br /><br />V době kdy začínal projekt EU-OP VK ( šablony ). Praha totiž dosahovala nadprůměru v EU a dodace dostat nemohla. Právě proto dostaly pražské školy peníze, aby Praha " nebyla škodná".Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-81303998537126527072012-02-27T13:40:03.177+01:002012-02-27T13:40:03.177+01:00Anonymní 10.35: Kdy si mohly pražské školy něco ko...Anonymní 10.35: Kdy si mohly pražské školy něco koupit za stejné peníze?!Janek Wagnerhttps://www.blogger.com/profile/06137806439637479552noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-1425027826773365822012-02-27T13:36:23.030+01:002012-02-27T13:36:23.030+01:0027. února 2012 10:35
Jinak pražské základní školy...27. února 2012 10:35<br /><br />Jinak pražské základní školy tyto problémy řešit nemusely, protože neplnily šablony. Fakticky si za stejné peníze jako my mohly koupit věci, které potřebovaly. IvoAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-35045526982927289122012-02-27T13:31:37.024+01:002012-02-27T13:31:37.024+01:0027. února 2012 10:35
A nyní si vezměte F + Ch + Př...27. února 2012 10:35<br />A nyní si vezměte F + Ch + Př + M + ...., zamotejte do toho ještě první stupeň a po finanční stránce se nebudete stačit divit. Kde brát a přitom nekrást ? Dozajista Vám rozpočet z EU peníze školám nebude stačit.Je to škoda, protože přírodovědné předměty mám rád. <br /><br />IvoAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-19677932664195542202012-02-27T11:49:00.160+01:002012-02-27T11:49:00.160+01:00Vernier a Pasco si školy v EU PES nakupují poměrně...Vernier a Pasco si školy v EU PES nakupují poměrně často, bohužel tlak dodavatelů IWB je silnější. Fetišizaci "interaktivity" se nedaří zastavit, ale nákup laboratorních sad pro skupinovou práci by neměl být problém.Janek Wagnerhttps://www.blogger.com/profile/06137806439637479552noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-46714446142682791532012-02-27T10:35:00.654+01:002012-02-27T10:35:00.654+01:00Peníze EU PES jsou podle mého vyhozené peníze, kte...Peníze EU PES jsou podle mého vyhozené peníze, které žádným způsobem nepřispějí k výraznému zkvalitnění výuky. Tento program neřeší ani problémy především přírodovědných předmětů, které se potýkají ze zastaralými pomůckami a jejich nedostatkem. Nechápu, proč se například na národní úrovni nezajistí se moderní vybavení pro daný předmět. Mohu mluvit konkrétně za fyziku. Nakoupila by se sada Vernier(nebo Pasco), zajistilo by se školení pro učitele s důrazem na didaktiku a užití této moderní techniky ve výuce. Není třeba kvůli tomu plácat nějaké pracovní listy, protože je to stejně opisování již opsaného a objevování "Ameriky". Na podporu frontální experimentální výuky je fantastický systém od firmy NTL. Pokud byste objednali 10 sad pro skupinovou práci pro celou oblast fyziky, potřebujete něco přes 500 000 Kč.Opět se to dalo podpořit vzděláním učitelů, jak tyto pomůcky efektivně uplatnit ve výuce. Tím by se podle mě zvýšila kvalita výuka a tím i konkurenceschopnost našich žáků.<br />Místo toho utrácíme peníze za notbooky a tabule. Ty budou za 3 roky zastaralé a v řadě i nefunkční. Sepisujeme bláboly, aby se vlk nažral a koza zůstala celá. Spousta peněz jde na propagaci a kvalita výuky v lepším případě stagnuje, nebo spíš klesá.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-7457951898473201672012-02-26T16:48:18.529+01:002012-02-26T16:48:18.529+01:00Dle mého názoru proběhl mohutný nákup digitálních ...Dle mého názoru proběhl mohutný nákup digitálních technologií, který užral výrazné procento poskytnutých peněz.<br /><br />V této věci máš samozřejmě pravdu.Vezmi si to však z pozice, že to s pravděpodobností 99% budou poslední "velké peníze", které regionální školství uvidí nejméně v příštích 5 letech. V tomto světle je nákup digitálních technologií velkým přínosem. Z provozních peněz to za chvíli u velké části škol ani nebude možné. Pokud Dobeš prosadí dotaci na třídu, tak velká část ředitelů zjistí, že bude mít o hodně méně financí. Tento ministr je dle mého neodvolatelný, tak samozřejmě tuto myšlenku prosadí za každou cenu.<br />Další zajímavostí je samozřejmě udržitelnost projektu EU peníze školám. To v případě zániku některých škol v důsledku změny financování může nastat a může to být problém. Sdílení DUM širokou pedagogickou veřejností je dle mého díky současnému stavu www.rvp.cz nepříjemný. Ono opravdu zkoumat www stránky stovek škol a vyhledávat jejich učební materiály pro výuku není z časového hlediska moc reálné. Chybí vskutku nějaké kvalitní úložiště. 40 % zálohy již máme z listopadu 2011 a tehdy to bylo bez problémů. 1. března odesílám 3. monitorovací zprávu. 2 šablony ze 3, které jsme použili máme uzavřené. Zbývá dokončit zhruba 15 % tvorby DUM, což by se mohlo podařit do června 2012. Přístup kolegů k tvorbě inovovaných materiálů je různý. Většina však v tomto režimu pracovala i dříve a není to do budoucna problém.<br /><br />IvoAnonymousnoreply@blogger.com