tag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post2682157974476954791..comments2023-06-06T18:13:57.732+02:00Comments on Česká škola: Otázky a odpovědi ke společnému vzdělávání: Jak to bude s povinnými výstupy?AdminAMhttp://www.blogger.com/profile/10505144085274313295noreply@blogger.comBlogger10125tag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-90669937785080335902016-03-27T03:19:05.138+02:002016-03-27T03:19:05.138+02:00Hlavní město Solnohrad je Solnohrad?
Nerozumím t...<b>Hlavní město Solnohrad je Solnohrad?</b> <br /><br /><i>Nerozumím tomu, když poradna doporučí snížit nároky na množství učiva kladené na dítě, jak tento žák splní výstupy, které splnit musí, protože jsou povinné? Jedná se mi o to, že dítě je těžký dyslektik, dysgrafik, poradna doporučí fixovat učivo, neprobírat nové. Takovýto žák však nesplní povinné výstupy, tím pádem by správně měl být hodnocen nedostatečně a má propadnout. Jak to teď tedy bude? Dosud je praxe taková, že ČŠI tvrdí, že dítě zařazené na ZŠ běžnou musí zvládnout všechny výstupy, odpovídá tomu i formulace "žák umí".<br /><br />Odpověď:<br />Školské poradenské zařízení u vámi uváděných žáků nemůže doporučit úpravu výstupů ze vzdělávání u žáka, ale mělo by vám doporučit úpravy postupů práce s těmito žáky, s tím, že je možná modifikace obsahů ve vzdělávání, ale to by nemělo mít dopad do výstupů.<br /><br />Například je možné zajistit, aby žák pracoval na počítači, aby se volily jiné postupy práce s textem, a příklad poslech doplněný o mind maping atd. Tam, kde ani úpravy nepomohou se to může promítat i do hodnocení žáka, které se musí také upravit.</i><br /><br />http://www.ceskaskola.cz/2016/03/otazky-odpovedi-ke-spolecnemu_22.html<br /><br /><b>Tak takhle tedy radí pracovníci z MŠMT nebo NÚV učitelům, jak si poradit s těžce postiženými dětmi zařazenými do běžných tříd a tvrdí přitom, že to nezhorší kvalitu vzdělávání všech dětí. No dobrá. Pokusím se jim ještě víc ulehčit práci a dávám tímto <br /><br />Návrh na jednotný výstup pro ZŠ a SŠ:<br /><br />Hlavní město Solnohrad je Solnohrad!</b> <br /><br />Tohle ať se děti naučí nazpaměť A JE TO! V Solnohradu se přeci lidé umějí chovat, znají jazyky, matematiku, přírodní i společenské vědy a i jinak pečují o zdravé tělo i ducha.<br /><br />Případný autorský honorář za výzkum a vývoj tohoto inovativního univerzálního jednotného výstupu věnuji na Fond solidarity s inkluzionisty, bude-li založen.:)))<br /><br />J.Týřtyrjirhttps://www.blogger.com/profile/06559267701981978898noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-82898617124886074922016-03-22T19:54:27.211+01:002016-03-22T19:54:27.211+01:00A kdo bude zlobit, tak si povinně vystoupí!A kdo bude zlobit, tak si povinně vystoupí!Jana Karvaiováhttps://www.blogger.com/profile/00642869931422902011noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-60746669079649944432016-03-22T16:47:09.092+01:002016-03-22T16:47:09.092+01:00MŠMT má ve své odpovědi pravdu. Pokud žákovi SPC n...MŠMT má ve své odpovědi pravdu. Pokud žákovi SPC nepřizná LMP, nelze omezovat výstupy. Žák s těžkou dyslexií či hraniční žák musí zvládnout vše. Problémem je, že SPC to omezení výstupů doporučují. Na naší škole však na jejich doporučení kašlem a zejména hraniční žáky necháváme normálně propadat. Na řeči o tom, že s podpůrnými opatřeními to žáci budou zvládat, nebereme ohled, protože učivo 8. a 9. ročníku prostě zvládat nebudou. Jenže ono se to propadání inspekci a ministerstvu nezamlouvá. No tak nech přestanou omezovat poradny v udělování LMP, což se evidentně v posledních letech děje. Jenže to by jim zase rodiče dávali děti do praktických škol, a to je jaksi mimo jejich záměr. A teď babo raď.Eva Adamováhttps://www.blogger.com/profile/06202493231520583423noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-5718232982609784382016-03-22T14:42:55.844+01:002016-03-22T14:42:55.844+01:00Asi tak před osmi lety jsem to sem už psal:
Žák &#...Asi tak před osmi lety jsem to sem už psal:<br />Žák 'provádí, rozkládá, řeší, užívá, znázorní, rozliší, vyjádří, určuje, načrtne, analyzuje, zakreslí,..' jako když bičem mrská, a jinak hovno umí.<br />Nicka Pytlikhttps://www.blogger.com/profile/14309630223175640571noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-66218100029857242862016-03-22T13:39:28.027+01:002016-03-22T13:39:28.027+01:00provádí, rozkládá, řeší, užívá, znázorní, rozliší,...provádí, rozkládá, řeší, užívá, znázorní, rozliší, vyjádří, určuje, načrtne, analyzuje, zakreslí,..<br /><br />Tedy používají se tzv. aktivní slovesa. Vůbec však nevím , češtináři prominou, zda se používá výraz aktivní slovesa.Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/03279123828604567092noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-26331756350286738372016-03-22T12:20:54.360+01:002016-03-22T12:20:54.360+01:00Žák "umí"?
Já myslel, že slova jako umět...Žák "umí"?<br />Já myslel, že slova jako umět, znát, vědět jsou v českém školství zakázána.poste.restantehttps://www.blogger.com/profile/11929908386220569270noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-23486318386926901542016-03-22T11:51:38.606+01:002016-03-22T11:51:38.606+01:00"Žák umí" přece neplatí přece ani teĎ! P..."Žák umí" přece neplatí přece ani teĎ! Proto povinné přijímačky na SŠ. Studenti VŠ neumějí třeba procenta (viz diskuze o kus níže). Takže zde jádro problému snad není. Nejde o konec, výstupy, ale o průběh výuky.Nowakhttps://www.blogger.com/profile/03117137786142573204noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-33583477482579740142016-03-22T11:21:15.723+01:002016-03-22T11:21:15.723+01:00Najde se tu někdo ,kdo to přeloží do češtiny?Najde se tu někdo ,kdo to přeloží do češtiny?Jana Karvaiováhttps://www.blogger.com/profile/00642869931422902011noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-805442967313114062016-03-22T09:51:35.488+01:002016-03-22T09:51:35.488+01:00Žák, který má IQ na spodní hranici lehké mentální ...Žák, který má IQ na spodní hranici lehké mentální retardace(IQ 50) , to znamená, že má asi polovinu rozumových schopností žáků bez postižení, bude s velkou pravděpodobností umět např. polovinu písmen,polovinu číslic, polovinu malé násobilky atd...,protože při svém opoždění nebude schopen tempo výuky na běžných školách stíhat.Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/07564446906714208215noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-50749857716783518572016-03-22T09:42:07.973+01:002016-03-22T09:42:07.973+01:00Vůbec nechápu, co MŠMT vlastně odpovědělo.
Pořád ...Vůbec nechápu, co MŠMT vlastně odpovědělo.<br /><br />Pořád nerozumím tomu, co má umět sedmák s LMP ve fyzice, když se zastavil vývojově ve třetí třídě.Anonymni z 21:30https://www.blogger.com/profile/17859086175761140590noreply@blogger.com