tag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post263430899220180283..comments2023-06-06T18:13:57.732+02:00Comments on Česká škola: Oldřich Botlík: Matematikův nářek – VAdminAMhttp://www.blogger.com/profile/10505144085274313295noreply@blogger.comBlogger32125tag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-47690654012938620372019-10-17T17:19:04.199+02:002019-10-17T17:19:04.199+02:00Vy už ráčíte hovořiti v plural maiestaticus?
Nebo...Vy už ráčíte hovořiti v plural maiestaticus?<br /><br />Nebojte se přiznat ke své náklonnosti a svým názorům a také k tomu, jakým způsobem za ně bojujete.Pavel Doleželhttps://www.blogger.com/profile/06619131298655488174noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-52999980883674125452019-10-17T17:08:00.511+02:002019-10-17T17:08:00.511+02:00Pane Doležele, víte, že ten slovník Rudého práva 5...Pane Doležele, víte, že ten slovník Rudého práva 50. či 70. let tady trpět nebudeme.Michal Komárekhttps://www.blogger.com/profile/10753194797975670544noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-83731788509490749392019-10-17T10:45:21.180+02:002019-10-17T10:45:21.180+02:00Děkuji, pane Chrobáku.Děkuji, pane Chrobáku.Oldřich Botlíkhttps://www.blogger.com/profile/03139843890760657798noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-72487289671525995332019-10-17T09:01:35.500+02:002019-10-17T09:01:35.500+02:00Pane Botlík díky za tyhle články! Žákovo bádání......Pane Botlík díky za tyhle články! Žákovo bádání... to je přesně ten cíl, který bychom měli sledovat v hodinách primárně. Dovednost vést žáky k tomuto cíli, ale vyžaduje po učiteli spoustu kompetencí. Odbornou, aby se učitel dokázal držet matematiky a jejího rozvoje u žáků. Didaktickou, aby učitel dokázal pracovat i s třiceti žáky zároveň. Osobnostní, aby měl žák touhu se vůbec něco od tohoto učitele dozvídat, učit. Všechno tohle musí učitel splňovat, aby byl schopen bádání realizovat. V dnešních školách je třeba ještě navíc odvahy začít tímto způsobem učit a k tomu i tyto články můžou pomoci. Takže díky za tuhle práci!<br /><br />tomas.chrobakhttps://www.blogger.com/profile/16659582352100770000noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-9032184651796375392019-10-16T00:20:58.223+02:002019-10-16T00:20:58.223+02:00"Ať si zaměstnavatelé připravují své budoucí ..."<i>Ať si zaměstnavatelé připravují své budoucí zaměstnance na své náklady po ukončení jejich vzdělávání.</i>"<br /><br /><br />A kdo má tedy určovat obsah vzdělávání? Důchodce Botlík? Proč?<br /><br />Na své náklady, nebo u Botlíků to jde za erár? proč?<br /><br /><br />Podle mě je zcela v pořádku, že obsah vzdělávání na veřejných SŠ spoluurčují zaměstnavatelské svazy a vysoké školy. Co mi není zcela jasné, proč by jej měli spoluurčovat i samozvaní aktivisté. Mohl by mi to nějaký Botlík vysvětlit?Pavel Doleželhttps://www.blogger.com/profile/06619131298655488174noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-12119537250006515892019-10-15T20:55:12.679+02:002019-10-15T20:55:12.679+02:00Ten kolaps je viditelný i hmatatelný právě v relat...Ten kolaps je viditelný i hmatatelný právě v relativizaci vzdělání, práce a obecných životních hodnot. Blábolivci všeho druhu jsou jejím symptomy a zároveň metastázami.<br /><br />Jediní parazité, kteří doopravdy hubí své živitele...PPhttps://www.blogger.com/profile/08915873851510123661noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-83062250036811623642019-10-15T19:52:38.473+02:002019-10-15T19:52:38.473+02:00Fokus Václava Moravce: Kolaps civilizace
Začíná z...Fokus Václava Moravce: Kolaps civilizace<br /><br />Začíná za deset minut, ve 20.00 na ČT24. <br /><br />Nebudu si teď kazit náladu s marnými polemikami tady, abych si mohl vychutnat servis ČT24. Po nedělní instruktáži diskutujících v jeho Otázkách (jak máme být pokorní při řešení problémů EU a např. solidárně tisknout peníze bůhvíkomu do oken ...) očekávám další převratné náměty pro kritické myšlení občanů České republiky.<br /><br />J.Týřtyrjirhttps://www.blogger.com/profile/06559267701981978898noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-373286317836271502019-10-15T18:27:44.489+02:002019-10-15T18:27:44.489+02:00Ať si zaměstnavatelé připravují své budoucí zaměst...<i>Ať si zaměstnavatelé připravují své budoucí zaměstnance na své náklady po ukončení jejich vzdělávání.</i><br /><br />To jako že to nemají dělat školy? Šílená představa! ////<br /><br />Za sebe prohlašuji, že jsem nadšený, když mi nějaký potenciální zaměstnavatel mých studentů naznačí, co podle něj mají umět uchazeči o zaměstnání. A připadal bych si jako blázen, kdybych to (nejlépe IHNED) neběžel ty studenty učit. ////<br /><br />Vždyť pro ty studenty je to významná konkurenční výhoda. A když se jim osvědčí, co se naučili u nás, řeknou to známým, rodičům, mladším sourozencům, a stane se z toho konkurenční výhoda pro naši školu. ////E.Kocourekhttps://www.blogger.com/profile/02501855818328137136noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-42273847122818016442019-10-15T17:50:32.253+02:002019-10-15T17:50:32.253+02:00"Ať si zaměstnavatelé připravují své budoucí ..."Ať si zaměstnavatelé připravují své budoucí zaměstnance na své náklady po ukončení jejich vzdělávání."<br />Kdy má to vzdělávání končit? A podle čeho se rozhodne, že končí?<br />Nediskriminovalo by to trochu třeba provozovatele klinik plastické chirurgie oproti třeba výrobcům startovacích kabelů do aut?<br />Jiri Janecekhttps://www.blogger.com/profile/04166372698220355589noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-39160740109102766492019-10-15T17:14:48.112+02:002019-10-15T17:14:48.112+02:00Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.PPhttps://www.blogger.com/profile/08915873851510123661noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-60830934141530585082019-10-15T11:06:22.561+02:002019-10-15T11:06:22.561+02:00ad poste.restante
Děkuji za vysvětlení. Ve stanov...<b>ad poste.restante</b><br /><br />Děkuji za vysvětlení. Ve stanovisku Svazu průmyslu a dopravy, které jsem citoval a vy jste si je jistě našel, se dá sice najít leccos (někdy i vyslovené hlouposti, podobně jako v jiných vyjádřeních tohoto spolku ke školství), ale o zachování certifikačního charakteru maturity tam není ani slovo. Nedíval jste se někam jinam?<br /><br />A co přesně složení maturitního testu z češtiny a matematiky certifikuje?<br /><br />Nevidím ani důvod, proč by měly školy, jejichž ředitelé jsou sdruženi v Asociaci ředitelů středních <b>průmyslových</b> škol respektovat požadavky Svazu <b>průmyslu</b> a dopravy. Vzdělávání je vzdělávání, odborná příprava na výkon určitého povolání je něco jiného. <br /><br />Ať si zaměstnavatelé připravují své budoucí zaměstnance na své náklady po ukončení jejich vzdělávání.Oldřich Botlíkhttps://www.blogger.com/profile/03139843890760657798noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-47519889245361199882019-10-15T09:33:13.301+02:002019-10-15T09:33:13.301+02:00Není těch nářků už dost?
To co tvrdí Lockhart můž...Není těch nářků už dost?<br /><br />To co tvrdí Lockhart může fungovat pro něj a pro žáky nižších tříd ZŠ. Ale nemůže to být státní politikou. Nemůže to platit pro normálního středoškláka (pokud na něj máme nějaké požadavky) Zkušenost jednotlivce neznamená, že to bude fungovat pro všechny. Zrovna tak zkušenost pana Botlíka z vlastního vzdělávání neznamená, že matematické vzdělávání je špatné a všechny děti mohou mít stejný přístup. I když by to bylo krásné, kdyby všechny děti toužili po vzdělání a všichni učitelé chodili rádi do práce a byli spokojeni s kvalitou své práce, s pracovními podmínkami a platem. Zrovna tak kdyby se nepodvádělo u maturit, nebyly by státní maturity třeba a to se opisuje byť v menší míře i u těch státních. Proto nářek je jen nářkem, který může někoho inspirovat(bohužel i k hloupostem), ale nenabízí řešení. Kdyby je jen kdyby. Kdyby byl každý učitel Lokhartem(pokud mluví ve svém článku pravdu) pak by možná tento způsob mohl fungovat(české děti nejsou stejné jako Lokhartovy).<br /><br /><br />Předposlední příspěvek J Týře jasně vystihuje situaci. A celkový průšvih v matematickém vzdělávání. mirek vaněkhttps://www.blogger.com/profile/14406382210048912118noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-20011802601057239352019-10-15T09:30:35.615+02:002019-10-15T09:30:35.615+02:00Co vlastně jste chtěl svým komentářem vyjádřit?
E...Co vlastně jste chtěl svým komentářem vyjádřit?<br /><br /><i>EM: Nepřišel čas maturitu jako takovou úplně zrušit?<br /><br />OB: Obecně se tomu nijak nebráním -- tu centrální bych pak zrušil určitě, protože pokládám za vyloučené, že někdy bude pojatá kvalitně a na úrovni doby.</i><br /><br />V kontextu uvedeného jste napsal v reakci na příspěvek pana Šnircha<br /><br /><i>A proč to předseda Asociace ředitelů středních průmyslových škol Jiří Zajíček neprosazuje, kudy chodí, jako model pro všechny předměty, i ty všeobecněvzdělávací? Proč to neprosazují ostatní ředitelé? Místo toho "brečí", že se ministr školství nedostavil na jejich schůzi...</i><br /><br />Chápu tedy Váš postoj tak, že byste chtěl zrušit "centrální maturitu"<br />a z té školní udělat spíše takovou "společenskou událost".<br /><br /><i>OB: Řekněme takové školní sympozium, tematicky velmi široce pojaté.</i><br />kde by žáci,<br /><i>kteří něco pěkného během studia dokázali (vytvořili, osvojili si kvalitně nějaké dovednosti nebo znalosti), aby to předvedli nebo o tom třeba pronesli přednášku. Nemusí se tomu říkat maturita, nemusí to být zkouška, nemusí se to klasifikovat, nesmí to být povinné, ... </i><br /><br />Nebo Vás snad chápu špatně?<br /><br />Takové "společenské" pojetí maturit (něco jako prodloužená v tanečních) je ovšem poněkud v rozporu se stanoviskem Svazu průmyslu, který požaduje, aby maturita měla i nadále svůj certifikační charakter. <br />A když říkám stanovisko, mám tím na mysli nejen oficiální formulaci, ale celkový širší postoj. Který je vcelku logický.<br />A logický je i postoj Váš.<br /><br />Stejně tak mi přijde logické, že <i>předseda Asociace ředitelů středních <b>průmyslových</b> škol Jiří Zajíček neprosazuje</i> něco, o čem ví, že to průmysl odmítá.<br />Byť názory Asociace se se Svazem průmyslu nemusí shodovat a ani se zcela nekryjí.<br /><br /><br />Tak, co jsem nepochopil, nebo špatně interpretoval tentokrát? :-)poste.restantehttps://www.blogger.com/profile/11929908386220569270noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-35796575727870319912019-10-15T09:29:00.429+02:002019-10-15T09:29:00.429+02:00Já si myslím, že by měly být zrušeny úplně všechny...Já si myslím, že by měly být zrušeny úplně všechny zkoušky. Proč třeba maturitu zrušit ano a řidičák nebo státnice, atestaci ne?<br />Argument, že riziko nesložení zkoušky porušuje nějaké ty Úmluvy, Listiny, Ústavy a Deklarace platí o všech stejně.<br /><br />Klidně ať místo zkoušky v autoškole uchazeč přinese portfolio. Osobní motivační pohovor proběhne jistě hladce, pokud bude ideově zdatný nebo patřičně obratný.<br />Také státnice... proč tam portfolio a motivační pohovor nestačí, když u maturity, přijímaček ano? Cílový stav absolventů VŠ dle představ modernistů je stejný jako u maturantů, tedy ideálně 100 %, takže v moderní společnosti ty státnice musí mít každý, a pokud nemá, je to chyba zkostnatělého školství.Petr Portwynhttps://www.blogger.com/profile/03876709580258826089noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-66188971883529001172019-10-15T07:53:24.800+02:002019-10-15T07:53:24.800+02:00Jen musím bohužel uvést na pravou míru v podstatě ...<i>Jen musím bohužel uvést na pravou míru v podstatě zbytečnou poznámku diskutujícího jménem Karel Lippmann, že můj komentář v diskusi pod uvedeným článkem měl kvůli velikosti obsahu dvě části, z nichž ta první bez záznamu a bezdůvodně (neobsahovala nic závadného) zmizela, tudíž ponechaný příspěvek nedává smysl. Diskutujícímu Lippmannoni je toto, předpokládám, známo, neboť se diskuse zúčastnil a vím, že redakcí smazané příspěvky, které účastníkům diskuse chodí do emailu, pročítá. Proto takový projev považuji za nedůstojný. (Případným zájemcům odstraněný příspěvek k posouzení ráda pošlu. Nebude to ostatně poprvé :-)</i><br /><br />Přidáno uživatelem Brandtnerová na blog Česká škola dne 14. října 2019 19:30 <br /><br /><b>Pane Komárku, proč mažete beze stopy věcné poznámky paní Brandtnerové a ponecháváte reakce Karla Lippmanna?</b>tyrjirhttps://www.blogger.com/profile/06559267701981978898noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-5021921646414438902019-10-15T07:52:37.593+02:002019-10-15T07:52:37.593+02:00Tento komentář byl odstraněn autorem.tyrjirhttps://www.blogger.com/profile/06559267701981978898noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-32998478135079543542019-10-15T05:26:37.119+02:002019-10-15T05:26:37.119+02:00Stanovisko Svazu průmyslu a dopravy:
SP ČR je prot...Stanovisko Svazu průmyslu a dopravy:<br /><b>SP ČR je proti návrhu zrušení povinné maturity z matematiky.</b> (23. 8. 2019)<br /><br />Stanovisko Asociace ředitelů středních průmyslových škol: <br /><b>V oblasti maturitní zkoušky Valná hromada ASPŠ trvá na zachování volitelnosti mezi cizím jazykem a matematikou.</b> (2. 10. 2019)<br /><br />Co vlastně jste chtěl svým komentářem vyjádřit?Oldřich Botlíkhttps://www.blogger.com/profile/03139843890760657798noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-43865362462051780612019-10-14T21:19:40.312+02:002019-10-14T21:19:40.312+02:00A proč to předseda Asociace ředitelů středních prů...<i>A proč to předseda Asociace ředitelů středních průmyslových škol Jiří Zajíček neprosazuje, kudy chodí, jako model pro všechny předměty, i ty všeobecněvzdělávací? </i><br /><br />Jestli ono to nebude tím, že třeba zná stanovisko Svazu průmyslu a dopravy? poste.restantehttps://www.blogger.com/profile/11929908386220569270noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-71781737531091363082019-10-14T20:53:22.649+02:002019-10-14T20:53:22.649+02:00No vida!
A proč to předseda Asociace ředitelů stř...No vida!<br /><br />A proč to předseda Asociace ředitelů středních průmyslových škol Jiří Zajíček neprosazuje, kudy chodí, jako model pro všechny předměty, i ty všeobecněvzdělávací? Proč to neprosazují ostatní ředitelé? Místo toho "brečí", že se ministr školství nedostavil na jejich schůzi...Oldřich Botlíkhttps://www.blogger.com/profile/03139843890760657798noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-6069168143191653032019-10-14T20:17:09.605+02:002019-10-14T20:17:09.605+02:00ad Botlík
Na odborných školách to u maturit z odb...ad Botlík<br /><br />Na odborných školách to u maturit z odborných předmětů takto funguje. <br />A má to smysl.<br />I za účasti firem z okolí. L.snirchhttps://www.blogger.com/profile/16462609433569600088noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-28842061243523510522019-10-14T20:04:33.175+02:002019-10-14T20:04:33.175+02:00Diskutující jménem Karel Lippmann je na velký rozd...Diskutující jménem Karel Lippmann je na velký rozdíl od Vás, diskutující Brandtnerová, snadno identifikovatelný, nepoužívá pouze příjmení, za kterým nelze skutečného diskutujícího najít. Takže buď přiznaný anonym (důvody po zkušenostech s některými zde publikujícími chápu), nebo člověk, který se ke své identitě plně hlásí. Nemyslím, že je dobré být neanonymním anonymem. Jste Miluše, Lenka nebo Zuzana? Ta jména totiž "vyskočí" po "vygůglování" Vašeho příjmení. Mohu si vybrat.<br />Do e-mailu mi nic nechodí, takže nic nepředpokládejte. A Vaše příspěvky detailně nečtu, nezajímají mě, a to i z výše uvedených důvodů. Proto jsem si všiml jen té básničky.Karel Lippmannhttps://www.blogger.com/profile/07402256287160158883noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-7361173425482466732019-10-14T20:00:20.785+02:002019-10-14T20:00:20.785+02:00Nepřišel čas maturitu jako takovou úplně zrušit?
...<i>Nepřišel čas maturitu jako takovou úplně zrušit?</i><br /><br />Obecně se tomu nijak nebráním -- tu centrální bych pak zrušil určitě, protože pokládám za vyloučené, že někdy bude pojatá kvalitně a na úrovni doby. Myslím si nicméně, že je vhodné poskytnout na konci příležitost těm žákům, kteří něco pěkného během studia dokázali (vytvořili, osvojili si kvalitně nějaké dovednosti nebo znalosti), aby to předvedli nebo o tom třeba pronesli přednášku. Nemusí se tomu říkat maturita, nemusí to být zkouška, nemusí se to klasifikovat, nesmí to být povinné, ... <br /><br />Řekněme takové školní sympozium, tematicky velmi široce pojaté.Oldřich Botlíkhttps://www.blogger.com/profile/03139843890760657798noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-10335317188901158292019-10-14T19:41:42.151+02:002019-10-14T19:41:42.151+02:00Dejte to češtinářce na škole, vysokoškolsky vzděla...<i>Dejte to češtinářce na škole, vysokoškolsky vzdělané a uvidíte. </i><br /><br />Dal jsem, je to už pár let. Aprobace čeština a hudebka, maturantka z počátku 80. let minulého století. Přišlo jí to lehké a divila se, co je kolem toho za humbuk. Nekecám...<br /><br />Pravdou je, že tenkrát z matiky maturovala a že její matikář byl fakt borec. <br /><br />Jinak často přemítám o jednom: Nepřišel čas maturitu jako takovou úplně zrušit? Je vůbec k něčemu dobrá? Nestačilo by vysvědčení jako doklad absolvování SŠ? Nevím...<br /><br /><br /><br />EMhttps://www.blogger.com/profile/05625093301525501234noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-2203990956786625912019-10-14T15:13:18.073+02:002019-10-14T15:13:18.073+02:00Bída evropské matematiky
Když jsem se někdy jako ... <br /><b>Bída evropské matematiky</b><br /><br />Když jsem se někdy jako malý kluk vymlouval, že nějakou hloupost dělají i druzí, říkávala mi maminka<br /><br /><b>"Když někteří jiní strčí hlavu do záchodu, uděláš to taky?"</b><br /><br /> <i>Matematika, nejabstraktnější jazyk přírody, je jedním z mála oborů, ve kterém lze srovnávat znalosti žáků a studentů napříč planetou. Šanci mají i chudší národy světa, protože k výuce matematiky není potřeba příliš drahého vybavení...<br /><br />Evropa bývala jednou z kolébek matematiky ... To se však radikálně změnilo. Nejlepších hodnot dnes dosahují východoasijské státy jako Čína, Vietnam a Jižní Korea...<br /><br />Propad matematických znalostí je vidět v řadě evropských států: v Nizozemsku, Německu, Švédsku, na Islandu apod. ... Pro zajímavost: dánská delegace skončila v posledních pěti ročnících matematické olympiády na 69., 80., 65., 58. a 48. místě, daleko předběhnutá delegacemi Alžírska, Íránu, Thajska, Bulharska, Moldávie a Bangladéše. Řada dalších západoevropských zemí je na tom podobně...<br /></i><br /><br />https://prima.iprima.cz/zpravodajstvi/komentar-mariana-kechlibara-bida-evropske-matematiky?fbclid=IwAR19FI6PewBFutkgZ7HwUKW7qCXmrJ6gWeyFrye1EEOEcpn6VYwnQ9yrkks<br /><br /><b>Je myslím dobře, že pan Komárek umožňuje panu Botlíkovi ten vícedílný seriál dokládající úpadek vzdělávání v tzv. vyspělých zemích Západu. Tragédií pro Česko, myslím, je, že tomu "mozko výplachovému" trendu zřejmě podléhá i současný ministr školství České republiky a některé parlamentní strany: </b><br /><br /><i>„Vzhledem k tomu, že Plagův návrh je úplně stejný jako ten náš, tak ho podpoříme,“ řekl pro Echo24 člen školského výboru Lukáš Bartoň (Piráti). Piráti spolu s hnutím ANO představují rovnou stovku hlasů ve sněmovně. Pod návrh Pirátů se však podepsali i zástupci školského výboru z ODS, TOP 09 a KDU-ČSL. Zastáncem odkladu je pak i šéf Občanské demokratické strany Petr Fiala, který se podle jeho slov staví proti povinné maturitě dlouhodobě.<br /><br />Ostře proti rušení maturity z matematiky se staví například nezařazený poslanec Václav Klaus mladší (Trikolóra) nebo klub SPD.</i><br /><br />http://www.ceskaskola.cz/2019/10/plaguv-navrh-na-odklad-povinne-maturity.html<br /><br />Myslím, že premiér Babiš by neudělal velkou chybu, kdyby aktivistického° ministra školství odvolal.<br /><br />°<br />http://www.ceskaskola.cz/2019/10/frantisek-dobsik-proc-ucitele-plagovi.html<br /><br /><br />J.Týř<br /><br /><br />tyrjirhttps://www.blogger.com/profile/06559267701981978898noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-33028775666605421312019-10-14T12:50:01.978+02:002019-10-14T12:50:01.978+02:00Jako učitel matiky - jistě, Sheldon by se na vás ...Jako učitel matiky - jistě, Sheldon by se na vás díval přes prsty, co tam "půl" hodiny řešíte. Podle sebe měříme jiné a považujete to za normu. Ale pak tomu neříkejme přemýšlení. Ale závody. <br />Ty texty jsou dlouhé, 15 stran A4 (s mezerami). Hledáme metody řešení, řešíme, zapisujeme do záznamového archu, přepisujeme postup <br />Letos se přidalo ze 105 na 120 minut a prudce se zlepšila neúpěšnost. Jak to vysvětlit?<br />Pro matematika je ten test lehký. Pro nematematika to tak snadné není. Dejte to češtinářce na škole, vysokoškolsky vzdělané a uvidíte. L.snirchhttps://www.blogger.com/profile/16462609433569600088noreply@blogger.com