tag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post259948618953532370..comments2023-06-06T18:13:57.732+02:00Comments on Česká škola: Tomáš Feřtek: Zbytečně zmatená stávkaAdminAMhttp://www.blogger.com/profile/10505144085274313295noreply@blogger.comBlogger46125tag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-33073764907140330162019-11-26T14:28:58.247+01:002019-11-26T14:28:58.247+01:00Pane Sárközi, je to už trochu trapné. Nesnažte se ...Pane Sárközi, je to už trochu trapné. Nesnažte se sem propašovat ten text, o kterém jsem Vám opakovaně jasně napsal, že ho tady publikovat nechci a vysvětlil jsem Vám, proč. Ostatně odkaz jste sem už stejně propašoval :-)Michal Komárekhttps://www.blogger.com/profile/10753194797975670544noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-78930330119885435372019-11-26T14:24:38.213+01:002019-11-26T14:24:38.213+01:00Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.Radek Sárközihttps://www.blogger.com/profile/16690300849383335695noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-30442972671029698442019-11-15T20:02:11.072+01:002019-11-15T20:02:11.072+01:00Napsal jsem reakci na text Tomáše Feřteka, ale nev...Napsal jsem reakci na text Tomáše Feřteka, ale nevím, zda na tomto webu vyjde...Radek Sárközihttps://www.blogger.com/profile/16690300849383335695noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-59261262559355786942019-11-11T16:47:38.077+01:002019-11-11T16:47:38.077+01:00Paní Lenko Pokorná, on Mistr právě psycholog není....Paní Lenko Pokorná, on Mistr právě psycholog není. On se studiu psychologie šikovně vyhnul a namísto toho se jal rovnou psychologii "obohacovat" svými moudry. V našich krajích se totiž ukázalo, že je podstatně jednodušší si napsat nějakou tu "takydisertačku", než aby se studoval obor a riskovalo se vyhození u zkoušek. Takže máme dvojitého doktora, který ve skutečnosti vystudoval toliko vychovatelství se zaměřením na tělesnou výchovu a pak si dodělal bakaláře z jakéhosi školského managementu. Vše na fakultách pedagogických, které od té doby vehementně pomlouvá a asi na základě vlastní zkušenosti zatracuje jejich přínos.<br /><br />Zato v oblasti tzv. čapkovských softskilů je mistr nad mistry, což je vidět téměř z každého jeho vyjádření. I jeho srdnatý boj proti směšným statusům, kterými se ovšem sám velmi rád honosí, je minimálně na okresní přebor.Pavel Doleželhttps://www.blogger.com/profile/06619131298655488174noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-34598435599037124462019-11-11T14:33:29.893+01:002019-11-11T14:33:29.893+01:00MŠMT ČR zdevastovalo řádnou péči o vzdělávání - ča...MŠMT ČR zdevastovalo řádnou péči o vzdělávání - čapkovsko feřtkovští školitelé "pedagogů" se mohou radovat?<br /><br /><b>VZDĚLÁVACÍ NÁMĚSTEK V. PÍCL PŘEDSTAVIL HOŘKOU "PEDAGOGICKOU SKLIZEŇ A ORBU" V MŠMT<br />aneb<br />Aktivistické MŠMT předvedlo 5.11.2019 představení pro Kulatý stůl SKAV a Eduinu na téma: NIDV + NÚV = NIV anebo NPI? <br /><br />Zdá se, že VZDĚLÁVACÍ NÁMĚSTEK MŠMT ČR stále ještě neví, zda Národní institut dalšího VZDĚLÁVÁNÍ a Národní ústav VZDĚLÁVÁNÍ se slučují do Národního institutu VZDĚLÁVÁNÍ nebo do Národního PEDAGOGICKÉHO ((pře)výchovného) institutu:</b><br /><br />Viz 6. min a 1. h 56. min záznamu:<br />https://www.youtube.com/watch?time_continue=6880&v=VDKUHijfl54&feature=emb_logo<br /><br />Vzdělávací náměstek ministra školství ČR Václav Pícl, osoba, která stála před 15 léty pod ministryní Buzkovou při zavádění užvaněného konstruktivisticky kompetenčního kurikulárního modelu RVP/ŠVP, v 6. min. záznamu sděluje přítomným, že "nová organizace" se bude jmenovat NIV. Z pléna se však ozývá hlas, že v podkladu je napsáno NPI. Václav Pícl na to NIV ještě jednou přistupuje, pak ale sděluje, že o názvu se dlouho váhalo a mělo by to být (snad?) NIV, ale nadále bude radši říkat "nová organizace"... :)))<br /><br />Po občas i dost vzrušené debatě, v níž z více úst zaznělo, že sloučení je výsledek politického "úsporného" rozhodnutí neopřeného o odbornou analýzu hrozící kolapsem některých úloh a další privatizací školství (St. Štech v , P. Pavlík v 1. h 41. min a další) a po vyslovení obav, že "nová organizace" zkolabuje při plnění některých jí dnes deklarovaných úloh a že je tedy v krajích i centrálně nutné brát v úvahu "svépomocnou" možnost nebo nutnost, že tyto úlohy budou muset plnit jiné organizace (profesní, odborové, podnikatelské či neziskové, v jejich dozorčích radách už dnes zasedají představitelé MŠMT, atd. - např. S.Štech, D. Dvořák z PedF UK v 1. h 54. min), náměstek Pícl v 1. h 56. min opět uvedl "novou organizaci" jako Národní PEDAGOGICKÝ institut (NPI). <br /><br />Bývalý ředitel NÚV V. Hořejší, po němž přišel v roce 2015 do vedení NÚV V. Pícl, ukazoval v roce 2014 obrázek znázorňující, co zbude z MŠMT, až se přestanou čerpat EU dotace. Na tom obrázku byl jako jeden ze "sirotků" i NÚV. Mýlil se. Za ministrem Plagou povolaného "znovunáměstka" Pícla byl NÚV zrušen...<br /><br />viz<br />http://www.ceskaskola.cz/2015/03/jak-to-bylo-s-reditelem-nuv.html<br /><br /><b>Pěkně jste to v tom českém školství, vážení aktivisti z ČSSD, z AN0, z Pedagogických fakult, z pirátsko sluníčkářské Pedagogické komory atd. dopracovali. Možná ještě dosáhnete přejmenování ministerstva ŠKOLSTVÍ na ministerstvo (pře)VÝCHOVY...?</b><br /><br />J.Týř<br /><br /><br /> tyrjirhttps://www.blogger.com/profile/06559267701981978898noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-34778449860434862762019-11-11T11:30:22.831+01:002019-11-11T11:30:22.831+01:00Asi nemá co říct.Asi nemá co říct.Datelhttps://www.blogger.com/profile/13947471340890712372noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-37672014686969998002019-11-10T20:50:06.937+01:002019-11-10T20:50:06.937+01:00"Paní Pokorná, použijte hlavu a přemýšlejte a..."Paní Pokorná, použijte hlavu a přemýšlejte alespoň 10 vteřin: proč by někdo, kdo působí ve školství (například já), nechtěl aby došlo "k navýšení kapitoly školství SR"? Zajímaly by mě vaše myšlenkové pochody, pokud nějaké probíhají."<br /><br />Vy, že působíte ve školství? To je honosné vyjádření! Vy na něm parazitujete! Navíc za Vaše školení školy a učitelé vyhazují peníze převážně z šablon nebo jiných nesmyslných projektů EU, takže Vám může být nějaký rozpočet školství vcelku ukradený. Navíc Vás štve, že ty možná navíc přiklepnuté peníze půjdou do kapes nelíných učitelů, kterým závidíte a pomlouváte je na svých "školeních", a ne na ty Vaše totální nesmysly s líným učitelem.<br /><br />A narovinu, Vy si jako psycholog opravdu nedokážete představit člověka, který si přes své vlastní ego nevidí na vlastní nos? V tom případě jste houby psycholog.Lenka Pokornáhttps://www.blogger.com/profile/15218194561430313057noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-43089388087969954982019-11-10T18:48:30.151+01:002019-11-10T18:48:30.151+01:00Kvalitně se připravit na seminářích, které pořádát...Kvalitně se připravit na seminářích, které pořádáte? To nemyslíte vážně, že? Myslíte, že zvládnete 30 žáků ve třídě. Pár inkludovaných, nějaké ADHA atd.Datelhttps://www.blogger.com/profile/13947471340890712372noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-42872887725692139262019-11-10T15:35:47.147+01:002019-11-10T15:35:47.147+01:00A další věc: ti, kdo šli do stávky nebo kdo nešli ...A další věc: ti, kdo šli do stávky nebo kdo nešli do stávky, mají ty samé zájmy a jde jim o zájmy učitelů úplně stejně. NIKDO není lepší než ten dduhý. Jenom si vybírali mezi jedním zlem (podpořit nesmyslně organizovanou stávkou s malichernými cíli, což by vlastně podporovalo hloupé odbory a podrazit své rodiče) nebo druhým zlem (být pasivní a ukázat nejednotu, což by vlastně podporovalo Babiše a jeho ukrojení procent). Je obrovskou vinou nezodpovědných organizátorů, že dopustili takovou stupidní situaci.<br /><br />Já bych řekl, že nejvíce škodí učitelům, kdo si tohle neuvědomí, chyby si nepřizná a nepoučí se. <br /><br />A je příznačné, že Radek S. si myje alibisticky a zbaběle ruce a lže: "Pedagogická komora žádnou chybu ohledně stávky neudělala... přestože jsme ji nevyhlásili ani neorganizovali" Chacha! Kdo tomuhle věří? Robert Čapekhttps://www.blogger.com/profile/08405420791942070661noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-14030023931405625352019-11-10T15:29:10.290+01:002019-11-10T15:29:10.290+01:00Paní Pokorná, použijte hlavu a přemýšlejte alespoň...Paní Pokorná, použijte hlavu a přemýšlejte alespoň 10 vteřin: proč by někdo, kdo působí ve školství (například já), nechtěl aby došlo "k navýšení kapitoly školství SR"? Zajímaly by mě vaše myšlenkové pochody, pokud nějaké probíhají.<br /><br />Každý lektor chce, aby školství bylo bohatší a učitelé také, protože pak budou mít více peněz na to účastnit se mých seminářů a kvalitně se na svou práci připravovat. Není jediný důvod, proč bych já (o kterého se stále otíráte) chtěl chudé učitele nebo chudé školství. Žádný. Opravdu by mě zajímalo, jak vám hlava pracuje a jak jste k tomu "objevu" dospěla. Dokonce i vám, pokud jste učitelka, přeji pěkný plat - tedy pokud pěkně učíte.<br /><br />To takové Falešná pedagogická komora, jakmile by učitelé měli pěkné platy, přijde o své nejdůležitější téma. To vás ovšem nenapadlo :-)<br /><br /> Robert Čapekhttps://www.blogger.com/profile/08405420791942070661noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-90945088012974821502019-11-10T13:51:14.694+01:002019-11-10T13:51:14.694+01:00Stávka má myslím i jeden vedlejší výsledek. Ukázal...<i>Stávka má myslím i jeden vedlejší výsledek. Ukázala, kdo ze zdejších diskutujících a z diskutujících na pedagockém infu opravdu stojí na straně učitelů a kdo si v těchto diskuzích jen honí svoje ego.</i><br /><br />Bingo.<br />Ne každý fandí stávce, chápu. Ale i u těch, co z nějakého důvodu nestávkovali (například je kolegové přehlasovali), se dá vypozorovat rozdílný přístup.Petr Portwynhttps://www.blogger.com/profile/03876709580258826089noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-76833581960132901602019-11-10T13:20:21.431+01:002019-11-10T13:20:21.431+01:00Tento komentář byl odstraněn autorem.tyrjirhttps://www.blogger.com/profile/06559267701981978898noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-26468545637523570942019-11-10T13:20:15.953+01:002019-11-10T13:20:15.953+01:00Pedagogická komora nebyla zmíněna oprávněně, proto...Pedagogická komora nebyla zmíněna oprávněně, protože žádnou chybu ohledně stávky neudělala. Naopak jsme ji zachránili před fiaskem, přestože jsme ji nevyhlásili ani neorganizovali... :-)Radek Sárközihttps://www.blogger.com/profile/16690300849383335695noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-31701280090443384822019-11-10T12:49:10.089+01:002019-11-10T12:49:10.089+01:00Stávka má myslím i jeden vedlejší výsledek. Ukázal...Stávka má myslím i jeden vedlejší výsledek. Ukázala, kdo ze zdejších diskutujících a z diskutujících na pedagockém infu opravdu stojí na straně učitelů a kdo si v těchto diskuzích jen honí svoje ego.Lenka Pokornáhttps://www.blogger.com/profile/15218194561430313057noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-67189421970579507012019-11-10T12:29:49.616+01:002019-11-10T12:29:49.616+01:00Hlasování poslanců o navýšení kapitoly školství ve...Hlasování poslanců o navýšení kapitoly školství ve státním rozpočtu na rok 2020 bude výsledkem totálně zpackané od odborářské stávky o 1 % do tarifů podporované nePedagogickou (ne)komorou? Proč stávkovalo jen cca 20% škol a ostatní školy se od té hloupě zmatečné stávky tak či onak distancovaly?<br /><br /><b>Stávka měla, myslím, jeden hlavní výsledek - upozornila na hloupost a neschopnost odborů a tzv. nePedagogické (ne)komory.</b><br /><br />K tomu viz třeba i dnešní Partie na Primě, kde po odpovědi na úvodní otázku moderátorky z úst ministra průmyslu a poslanců Kupky a Pospíšila v následné argumentaci byly uváděny závažné věcné argumenty, které odbory jako důvod stávky neuvedly. Nějaká "Pedagogická komora" tam ani jednou nebyla zmíněna.<br /><br />https://prima.iprima.cz/partie/10112019tyrjirhttps://www.blogger.com/profile/06559267701981978898noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-27494580282051190842019-11-10T11:53:59.724+01:002019-11-10T11:53:59.724+01:00Účast na konferenci nebo kulatém stole nezaručuje,...Účast na konferenci nebo kulatém stole nezaručuje, že se vámi sdělený názor do Strategie dostane. Nedostaly se tam ani návrhy zaslané písemně... Ty kulaté stoly probíhaly formou panelové diskuze. Na několika jsem byl. Jednou formou workshopu...Radek Sárközihttps://www.blogger.com/profile/16690300849383335695noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-23415400523408446062019-11-10T11:27:37.383+01:002019-11-10T11:27:37.383+01:00Konference je většinou akce nad 50 účastníků. Kula...Konference je většinou akce nad 50 účastníků. Kulaté stoly jsou většinou pro pozvané a nějaké to publikum. Proto strategie vypadá, jak vypadá. Debatovali názorově spřízněné duše ve vybraných lokalitách. Běžný učitel, který má trochu přehled se ani nedozvěděl, že se něco chystá. Kdyby se zúčastnil, pak by tam spousta hloupostí možná nebyla. Většinou Praha. Ostrava, Zlím, Plzeň jsou příliš daleko, nebo se nenašli v místě vhodní příznivci EduInu?mirek vaněkhttps://www.blogger.com/profile/14406382210048912118noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-27927378521870277442019-11-10T11:15:34.477+01:002019-11-10T11:15:34.477+01:00"Dodávám: ještě několik takovým "úspěchů..."Dodávám: ještě několik takovým "úspěchů" a učitelům se vysměje už opravdu každý."<br /><br />Nevšimla jsem si, že by se učitelům ostatní nějak extra vysmívali, spíš jim závidí (pěknou práci s dětmi, prázdniny, volnější pracovní dobu a teď už přidávání na platech). Možná by se výsměch dal očekávat od lépe placených vysokoškoláků, ale ti velmi dobře ví, že bez učitelů by nedosáhli toho, čeho dosáhli, takže ani od nich žádný výsměch nepřichází.<br /><br />A zrovna s panenm Čapkem závist doslova tříská o podlahu. A nedej Bože, aby se ukázalo, že stávka měla přece jenom nějaký vliv na poslance, a aby došlo k navýšení kapitoly školství SR, to už by asi ani nepřežil.Lenka Pokornáhttps://www.blogger.com/profile/15218194561430313057noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-84035917427975152212019-11-10T10:43:08.006+01:002019-11-10T10:43:08.006+01:00Výsledky stávky uvidíme brzy - rozhodující bude hl...Výsledky stávky uvidíme brzy - rozhodující bude hlasování poslanců o navýšení kapitoly školství ve státním rozpočtu na rok 2020.Radek Sárközihttps://www.blogger.com/profile/16690300849383335695noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-83034392365095200192019-11-10T09:28:34.359+01:002019-11-10T09:28:34.359+01:00EDUin je obecně prospěšná společnost sídlící v Pra... <i>EDUin je obecně prospěšná společnost sídlící v Praze[1] založená roku 2010 Tomášem Feřtkem, Zdeňkem Slejškou[2] a Lucií Slejškovou. Pravidelně informuje o novém dění v promooblasti vzdělávání, usnadňuje komunikaci mezi médii a odbornou veřejností, podněcuje celospolečenskou diskusi o otázkách efektivity a kvality vzdělávání, propojuje odborníky z různých oborů a zájemce o problematiku z laické veřejnosti, přibližuje závěry výzkumů a analýz zabývajících se školstvím a vzděláváním.[zdroj?] EDUin o novinkách ve vzdělávání informuje na svém webu. Výkonným ředitelem společnosti je Honza Dolínek, na činnost organizace dohlíží správní rada[3]. Mezi spolupracovníky EDUinu, kteří organizaci zastupují při projektech nebo v médiích, se řadí Bohumil Kartous, Miroslav Hřebecký, Tomáš Feřtek, Štěpán Kment nebo Tamara Kováčová.[zdroj?] </i><br /><br />https://cs.wikipedia.org/wiki/EDUin<br /><br />Eduin, Eduzměna i tzv. Pedagogická komora jsou zideologizované soukromé "sociálně konstruktivistické spolky". <br /><br /><b>Už svým názvem, myslím, prolhaná tzv. Pedagogická komora, která mnohdy není ani pedagogická ani komora ani učitelská, je do sebe zahleděný politikařící spolek nedosahující v některých ohledech ani desetiny úrovně Eduinu. Není divu, že média a aktivisté z MŠMT ČR dávají přednost Eduinu před jakousi nePedagogickou neKomorou.</b><br /><br /><br /><br /><br />tyrjirhttps://www.blogger.com/profile/06559267701981978898noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-18141719666797481872019-11-10T03:44:54.282+01:002019-11-10T03:44:54.282+01:00Pane Čapku - naši novináři až na čestné výjimky ch...Pane Čapku - naši novináři až na čestné výjimky chodí na moudra do think-tanků jako je EDUin a další "expertní" týmy. Je to jejich nedostatek, ne náš. Mediální výplach vůči učitelům fungoval dlouho bezchybně a informační blokáda byla prolomena právě až při stávce. Díky za to. To, že vy osobně nepřejete učitelům nic dobrého a dokonce byste byl rád, kdybychom pracovali za minimální mzdu, už jste nám vysvětlil dostatečně. Smysl má jedině stávka za neomezenou moc pro ředitele. To je vskutku rarita.<br />Martin Kunštekhttps://www.blogger.com/profile/18073945105922450811noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-63372069701645514782019-11-10T02:22:10.574+01:002019-11-10T02:22:10.574+01:00Radek S. "Do stávky se zapojilo nebo ji podpo...Radek S. "Do stávky se zapojilo nebo ji podpořilo více než 6 000 škol."<br /><br />To je samozřejmě podfuk, jak už píšu na svém blogu. Když se ke stávce přidal jeden nebo dva učitelé a zbytek sborovny ne, není to "zapojená" škola. Ale úplně opačně: škola, která stávku odmítla. Stejně tak škola, kde jeden učitel napíše mail, že souhlasí, ale škola učí dál. Stejně jako ty zkazky o stovkách mailů, které se sice prý ke stávce "přihlásily", ale z prý nějakých důvodů nestávkovali. To je vše jen mlha a lež. A amatérismus.<br /><br />Tohle je ale pro odbory a Radka typické: v termínu se nemýlili, všichni cíle stávky pochopili, podporu měli obrovskou a stávka je prý úspěch. Jak to, že NIKDO z komentátorů a novinářů, vlastně vůbec nikdo KROMĚ NICH SAMOTNÝCH nehodnotí tuhle stávku jako úspěch, ale přesně opačně? <br />Robert Čapekhttps://www.blogger.com/profile/08405420791942070661noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-68053599880690642872019-11-09T22:22:36.365+01:002019-11-09T22:22:36.365+01:00Napsal jsem, že se zapojilo nebo podpořilo stávku....Napsal jsem, že se zapojilo nebo podpořilo stávku... Nikoliv stávkovalo. Vzhledem k tomu, že vláda již v pondělí schválila tarifní tabulku, šlo především o demonstrativní stávku, kdy je jedno, jestli je škola zavřená, omezený provoz nebo jen vyjádřena podpora požadavkům... Na konkrétních počtech nesejde. Téma se dostalo do médií, ukázalo se, kdo je kdo, poslanci už připravují pozměňovací návrhy k navýšení rozpočtu pro školství.... To je podle mě velký úspěch. :-)Radek Sárközihttps://www.blogger.com/profile/16690300849383335695noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-89025845291171840002019-11-09T20:32:41.373+01:002019-11-09T20:32:41.373+01:00Jsem taky plně pro zvýšený tlak a ministerstvo.
Al...Jsem taky plně pro zvýšený tlak a ministerstvo.<br />Ale profesionálně formulovaný. Ne to předvedly odbory teď. Jsme ve shodě.L.snirchhttps://www.blogger.com/profile/16462609433569600088noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-88839084128800293192019-11-09T20:12:13.599+01:002019-11-09T20:12:13.599+01:00L.Snirch
Řádek jedna až tři je plně shodný s mými...L.Snirch<br /><br />Řádek jedna až tři je plně shodný s mými názory. Musíte ale dočíst zbytek mého textu. Já Vás "nekamenuji". Jen navrhuji vytvoření zvýšeného tlaku na vedení resortu ohledně patřičných změn. Každopádně velmi dobře funguje mediální tlak na MŠMT a vládu. S iniciativami ve školství totiž přicházejí ne učitelé, ale různé neziskovky, které mediálně ovládly masmédia.Ivo Mádrhttps://www.blogger.com/profile/08491619956901686160noreply@blogger.com